Alkuperäinen kirjoittaja joteam1
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vuotuinen ajoneuvovero sidotaan päästöihin
Collapse
X
-
Jep Vanissa hyppää ilmastoveron takia 100:sta , vähän reiluun 450:n Elämä on ..... tana.Mustangi kallistuu kans jonkun kympin. ...kele. Ja mamman audi noin 70:llä eur elämä on halpaa..
Kävin konttorilla kyselemässä tätä vero hommaa, niin Akelta on tullut tiedote , että jos asiakas voi todistaa luotettavasti autonsa Co2 päästöt, niin vero peritään sen mukaan. Tämähän tarkoittaa sitä ,että maahantuojalta tahi merkkiliikkeestä kun saa todistuksen kyseessä olevan auton päästöistä ja lampsii sen lapun kanssa konttorille ,niin Co2 arvot merkitään rekisteriotteeseen ja Ake verottaa sen jälkeen otteeseen merkityn tiedon mukaan.
Pitää rueta selvittämään tuo mamman audin Co2 arvot ja vanikan kanss.Jos sais vaikka vähän veroja vähemmäksi.
Comment
-
Veron ajatus on ilmeisesti.. suositaan kevyitä isomoottorista paljon saastuttavaa tai sitten vähäpäästöisiä. Eli nyt kaikki isomoottoriset ennen 2001 valmistetut alumiinikoriset ja muuten kevyet (tehtaalta) urheiluautot on verotukseltaan järkeviä ostoksia ;)
Taitaisi omassa B5 V6:ssa päästöarvolla verotettuna kalliimpaa..
Comment
-
Ei ole yhtää Tüwia taskussa, kun yhtää lastua ei ole ollu omistuksessa.
Lähinnä sitä, että jatkossa ei ehkä kannata mennä edes muutoskatsastamaan lastua ollenkaan.
Entäs sitten pakoputkiston tai muiden komponenttien vaihdot, jotka ei muutenkaan ole sallittuja?
Lähinnä ajan takaa tässä sitä, että jos autot verotetaan päästöjen mukaan niin voi olla odotettavissa totaalikieltoja muutoksille tulevaisuudessa.
Comment
-
No ei ole pelkoa, että löytyisi mistään 91 autolle.
Täältä voi vähän katella osviittaa, jos omasta otteesta arvo puuttuu.
http://www.vcacarfueldata.org.uk/sea...make-model.asp
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viestiMutta tohon sähköseen rekisteröintiin - tuskin ihan vuoteen pariin tulee.
Comment
-
Jaa-a, netistä (http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=118888) löydettynä co2 päästöt 357 g/km ja kokonaismassa 2295Kg.
Ei taida mistään saada virallisena tuota co2 arvoa mut luulen että noilla päästöillä menis anyway kalliimmaksi kuin massan mukaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJaa-a, netistä (http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=118888) löydettynä co2 päästöt 357 g/km ja kokonaismassa 2295Kg.
Ei taida mistään saada virallisena tuota co2 arvoa mut luulen että noilla päästöillä menis anyway kalliimmaksi kuin massan mukaan.
Comment
-
Miten on voiko pakettiauton kokonaismassan muutoskatsastaa pienemmäksi esim. jos pakettiauton paino ilman kantavuutta on 1700kg ja kokonaismassaksi on merkitty 3050kg niin onko mahdollista muutoskatsastaa kantavuutta pienemmäksi että pakettiauton kokonaismassa 2501kg täyttyy ?
Tälläisellä toimenpiteellä säästäisi jatkossa satasia ajoneuvoveron osalta jos on mahdollista muutoskatsastaa kantavuutta pienemmäksi, tietysti olettaen että tuota isoa kantavuutta ei tarvita ja pakettiauto on esimerkiksi vain työkalujen kuljettimena tms. kevyessä kuormassa.
Comment
-
Pistin asian tiimoilta kyselyä AKElle joka yritti vierittää asian katsastustoimipaikan tai maahantuojan tehtäväksi. Kävin huvikseni kyselemässä parilla eri katsastusasemalla asiaa ja sieltä lähinnä ihmeteltiin AKEn ohjeita, koska AKEn pitää tälläiset asiat tietää/selvittää.
Heitin tänään bumerangina edellisen viestini AKElle ja odottelen sieltä nyt selkeää lakipykäliin perustuvaa vastausta asian tiimoilta.
Informoin lisää kunhan tietoa tulee.
Comment
-
Eli vastausta tuli AKEsta ja minun käsitykseni mukaan tarkoittaa suoraan sitä että mikäli maahantuojan edustaja sanoo että kokonaismassaa voi muuttaa pienemmäksi kantavuutta vähentämällä niin katsastaja ei voi hylätä muutoskatsastusta.
Suora lainaus Akelta saadusta viestistä:
"Ajoneuvon valmistaja määrää kokonaismassan, joka perustuu ajoneuvon rakenteeseen ja suorituskykyyn.
Ainoastaan ajoneuvon valmistaja tai valmistajan edustaja voi ottaa kantaa ajoneuvon kokonaismassan mahdollisiin muutoksiin."
Comment
-
Pointtinahan tässä onkin ettei tarvitsisi kiertää tai yrittää kiertää jos homma olisi hoidettu kunnolla.
Nyt hutiloitiin ja lopputulos on jatkuva nurina. Jos ajoneuvovero määräytyisi pakettiautoissakin (2008-->) CO2 luvun mukaan niinkuin henkilöautoissa 2001--> olisi vero kaikille oikeudenmukainen, nyt se nousee jopa 3-4x koska se määrätään maksimi kokonaismassan mukaan.
Comment
-
Pakettiautojen verotushan on työn alla. AKE toivoo saavansa sen uudistettua jotta astuisi samaan aikaan voimaan kui ntämä henkilöautojen aivopieruverotus.
Tod.näk. siis tapetaan pakettiautojen hyöty. Loppuu se timangien ja 80-luvun piilofarmarien niistäminen prkl.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viestiMenee kyllä aika kiertämiseksi, jos porukka alkaa (ja valmistajan edustajat hyväksyy ja antaa todistukset) kokomaismassoja pienentämään, että "päästöihin" sidotut verot pienenee. Tosin, kyllähän siinä päästöt vähenee, jos tuota oikeaa maksimikantavuutta ei käytetä.
Comment
Comment