Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS5 esitelty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Jos askin rakenne on vähänkään samanlainen kuin vanhoissa, niin aika nopeastihan tuon paketin ottaa irti autosta aski paikallaankin. Kardaani vaan pois ja askin "häntä" käteen jne.

    Comment


      #92
      Ei ole joo kummoinen purkaa tuon alustan laatikko.
      Konettahan A/S5 autoissa on tuotu taaksepäin, vetareiden laipat löytyy tätä nykyä joko välittömästi asetelman takaa tai edestä, en nyt tarkalleen muista koska moisen ihmettelystä on jo kohta vuosi. Sinällänsä hyvä että konetta on saatu edes yhden sylinterin mitan verran taaksepäin, nyt on jo toiveita saada neloskone kokonaan etuvalojen takapuolelle :)

      Comment


      • #93
        http://www.iltalehti.fi/autot/2010050211547173_au.shtml

        Kieltämättä aika maltillinen kulutus ja co2 päästöt tehoihin nähden.

        Comment


        • #94
          ollappa vähemmän köyhä...

          Comment


            #95
            Evosta tuli luettua tuon koeajo. Melkoinen pettymys tuo taitaa olla suorituskyvyltään. Hieno auto, mutta taitaisi ansaita mielummin S5 kuin RS5 lätkän konttiinsa. Risan pitäis olla kunnon eläin nimenomaan kulkupuoleltaan.

            http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...s_new_rs5.html

            Comment


              #96
              Tekniikan Maailma lehdessä Mauri Salon mielestä autossa ei ole muuta vikaa kuin että eläke ei oikein tahdo riittää RS5:n hankkimiseen. Mitä olen tuota Evo lehteä lukenut, olen huomannut että se suhtautuu jostain syystä melko nyrpeästi Audeihin.

              Comment


              • #97
                TM testaa enimmäkseen Toytoa Avensis ja Corolla malliston uutuuksia, kun taas EVOssa RS5 testi on normaalia kauraa muiden nopeampien ja kalliimpien autojen seassa.

                Comment


                  #98
                  Mitä olen tuota Evo lehteä lukenut, olen huomannut että se suhtautuu jostain syystä melko nyrpeästi Audeihin.
                  Älä ny, fast fleetissäkin S4 on kovasti saanut kiitosta käytettävyydestään. Mitä puhtaaseen suorituskykyyn ja ajo-ominaisuuksiin radalla tulee, on Audilla kyllä monta haastajaa (toisaalta, millä merkillä ei olisi). Tuo lehti kun puntaroi vehkeet aikalailla puhtaasti ajo-ominaisuuksien ja ajamisen ilon kannalta. Jos auto ei ole nopea(omassa luokassaan, tai ylipäänsä), eikä hauska ajaa, se saa kritiikiä. Aliohjauksesta nuo tuntuvat rutisevan kovastikin.

                  Taitaa vaan se ostovoima sanella sen, millaisia noista tehdään. Ei ne jenkkiläiset maitohaivenekonomit halua ajaa paukkokovalla ja hankalaluonteisella (arkiajossa) vehkeellä starbucksin latte kourassa. Sama vaivaa kyllä baijerilaisiakin. Jopa RS ja M autotkin täytyy olla tänä päivänä niin jokapaikan höylää, että kyllä siinä luonne katoaa. Sitten ne vielä painaa perkuleesti liikaa. Urheilumallit sullotaan täyteen kaikkea joutavaa ja painavaa sähköhilkettä. No M3 GTR on sitten kai sitä jotain muuta. Vois siihen väliin jotain club sport tyyppistäkin mahtua.

                  Vähän köykäsesti tota RS lätkää musta nykyään kylvetään noihin (tää vitonen ja TT-RS). Kyllä sen auton pitäis olla kunnon motorsport vehje jos siinä ne maagiset kirjaimet on. RS6 onkin sitten juuri sitä, mitä siltä saattaa odottaakin. Ei siinä auta, että lastulla auto olisi erilainen, kun niitä lastuja saa joka vehkeeseen ja kaikista lastutetuista tulee erilaisia... RS5 kohdalla se lastukaan tuskin auttaisi...

                  Comment


                    #99
                    Octavia on oiva esimerkki siitä, miten RS-tunnusta kylvetään joka paikkaan. Oma kulkineeni taas on pliisu ja vähemmän tehokas tähän kategoriaan.

                    Comment


                      Jopa RS ja M autotkin täytyy olla tänä päivänä niin jokapaikan höylää, että kyllä siinä luonne katoaa.
                      No jaa, en tiedä onko tuo nyt niin "tänä päivänä", ainahan ne ovat olleet. On ilmastoinnit, sähköpenkit, kattoluukut ja pelit. Ei siinä ainakaan autosta massa vähene. Ja yhtä paljon äänieristettä tehtaalta kuin vastaavissa kansanmalleissa. Minusta nuo ovat aina olleet sellaisia "GT" autoja.

                      Comment


                      • kivan näköne ja olone pirssi kaikin puolin....... varsinkin penkit oli tukevat ja erittäin säätyvää sorttia

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                          Ei siinä auta, että lastulla auto olisi erilainen, kun niitä lastuja saa joka vehkeeseen ja kaikista lastutetuista tulee erilaisia... RS5 kohdalla se lastukaan tuskin auttaisi...
                          Varsinkaan kun vapariin ei lastulla pahemmin tehoo saada. Jättäisivät jo tuon 4.2:n eläkkeelle.

                          Comment


                            Tekniikan Maailman numerossa 10/2010 oli juttua RS5:n koneesta. Siinä kerrottiin että koneen suunnittelussa on käytetty ihan perinteisiä koneenrakennuksen metodeja kuten imukanavien hiominen ja imuvenojen varsien ohentaminen sekä rosteripakosarjat. Koneet kootaan käsin joten mistään ihan muinaiskoneesta ei ole kyse. Itse toivotan korkealle kiertävälle isolle vaparille pitkää ikää nykyisinä downsizing-aikoina.

                            Comment


                            • Päinvastoin virkistävää, että noita isoja suht kireitä vaparimyllyjä vielä on. Esimerkkinä juurikin tuo RS5 ja penarin M-sarjalaiset :)

                              Comment


                                Juu, ei konseptissa vikaa ole, toteutus on vaan vähän pliisu. Kyllä mersukin on noita äkäisempiä kaseja tehnyt jo pitkään ja tekee varmaan jatkossakin. Pointti oli vaan siinä, ettei S4 audin ei pitäisi mennä lähes tasoihin RS:n kanssa.

                                Comment


                                • En siis missään nimessä JM kyseenalaistanut sun kommenttia vaan sanoin vaan noin yleisesti, että on mukavaa nähdä vielä isoja vaparipatoja :) Ja toivotaan, että MTM on hereillä ja pojat keksii jotain mukavaa härpäkettä tuon padan kylkeen :)

                                  Comment


                                    Syytä olis ;)

                                    Comment


                                      RS5 tulleepi maksamaan Suomessa noin 141ke. Vakiona mm. täys drive select ja navi.

                                      Comment


                                        Heh, sori nyt mutta kyllä vähän silti hymyilyttää kun speksit on tällaiset:

                                        * Max. output of 331Kw (450bhp) at 8,250rpm
                                        * Max. torque of 430Nm at 4,000 – 6,000rpm

                                        Ja kommentti autosta ajamatta että "pliisu" :) Noh, kaikkihan on suhteellista. Se että jossain muussa autossa on enemmän tehoa, ei minusta nyt suoraan kerro mitään oleellista. Onhan rs6 helvetin tehokas, mutta painaa se silti useamman sata kiloa enemmän kuin tuo. Eikä ne mersutkaan mitään keijukaisia ole.

                                        Comment


                                          Uudessa TM:ssa (11/2010) on aukeaman kokoinen juttu RS5:n aktiivisesta tasauspyörästöstä. Aika vaikuttava laite.

                                          Comment


                                            Tsekkasin tänään tuon Tekniikan Maailman numeron (TM 11/2010). Kuvittelin ensin yllä olevan perusteella, että kyse olisi RS5:n uudesta keskitasauspyörästöstä (crown-gear differential), mutta jutussa esitelty laite olikin jo viime vuoden S4-mallista tuttu aktiiviperä (active sports differential). Toki molemmat pitäisi olla vakiona Suomeen tuotavissa RS5-malleissa.

                                            Comment


                                            • Näin viime sunnuntaina kehä kolmosella Motonetin kohdalla RS Vitosen, oli koe kilvillä ja on kyllä aivan mahtavan näköinen laite!

                                              Comment


                                              • Tänään tuli nopeasti koeajettua toi laite ja ei kyllä liikaa tule negatiivisia asioita mieleen. Ainahan tehoa saisi olla vähän enemmänkin, mutta kyllä ero nykyiseen S5:een oli ainakin huomattava, valtava ero oli myös äänimaailmassa. Pullistukset olivat ehkä hieman vaatimattomammat kuin mitä olisin niiden livenä olettanut olevan, mutta kaikinpuolin mahtava auto kuitenkin :)

                                                Comment


                                                  RS5 pärjäsi ihan kivasti Sports Car of the Year -kisassa. Kliks

                                                  Comment


                                                    Tuli tänään koeajettua tätä puolisen tuntia. Melko munakas laite jos vertaa esim. S5seen. Tämän äänimaailma täydessä kiihdytyksessä on kyllä aivan värisyttävä. Tuossa ajettavassa autossa oli vielä tehtaan sporttiputkisto isketty kiinni ääniä parantamaan.

                                                    Sain henkisen orgasmin ja fyysinenkin oli aika lähellä kun testasin Launch Controllilla ilman ESPiä 0-> kiihtyvyyttä. Alle 5 sekuntia niin vauhtia oli se satanen vaikka melkein metrin lakuviiva tiehen jäikin. Aivan järkyttävä laitos. Taisin rakastua.

                                                    Ulkonäkö autossa on melko vaatimaton. Hukkuu helposti liikenteen sekaan muiden Audien joukkoon. Leveemmät lokarit voisivat korjata tuonkin ongelman. Ei se sinänsä kyllä autosta huonoa tee.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Kappas, kilvet on siirretty nyt punaiseen yksilöön;)

                                                      Ihan on jees tuokin.

                                                      Comment


                                                        Ajoin tuolla samaisella yksilöllä tasan viikko sitte Premier Parkissa. Silloin kyllä toivoin siihen lisää voimaa ihan ääneen sanottuna. Ei siksi että PP:n rata olisi ollut liian nopea RS5:lle. Vaan siksi kun edessä kiihdyttänyt R8 V10 teki selvää eroa koko ajan. En olisi ikinä uskonut että RS5:eenkin pitäisi saada lisää kiukkua mutta kyllä sitä tarvitaan jos edellä menee vielä kiukkuisempi kampe. :)

                                                        Comment


                                                          Mun edessä meni vain Fiat Unoja ja Mazda 323sia. Ihmettelin motarilla, että miks ne peruuttaa niin kovaa mua päin...

                                                          Onneks ei ole R8sista kokemuksia muuta kuin paikallaan olemisesta niin voi hyvillä mielin olla tuosta RS5sesta :D R8 V10 hinta alkaa olla jo melko suolainen...

                                                          Comment


                                                          • Tero, sä et vaan osannu kierrättää konetta, kun oot tottunu noihin turbollisiin kuminauhoihin. :)
                                                            RS5 vaaaaatiiiii että sille annetaan riittävästi happea. 6000+rpm on se milloin auto on parhaimmillaan mutkatiellä. R8 V10 pito alkoi olla rajoilla aikaisemmin kuin vitosessa. Pitkässä takavasurissa R8 alkoi vobblaamaan, RS5:n mennessä rauhallisemmin. Itse henkilökohtaisesti tykkäsin enemmän RS5 elämästä.
                                                            Nimim. samalla radalla samana päivänä pikku sladissa mutkaan ja mutkista ulos. Molemmilla.
                                                            (No... ehkä se RS5 jäi vähän taustapeilissä mutkissakin. Joten lienee verrannollinen kuskin korvien välissä olevaan reikään.)
                                                            ;)

                                                            Comment


                                                              Nimim. samalla radalla samana päivänä pikku sladissa mutkaan ja mutkista ulos. Molemmilla.
                                                              <- kateellinen. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X