Jos askin rakenne on vähänkään samanlainen kuin vanhoissa, niin aika nopeastihan tuon paketin ottaa irti autosta aski paikallaankin. Kardaani vaan pois ja askin "häntä" käteen jne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS5 esitelty
Collapse
X
-
-
Ei ole joo kummoinen purkaa tuon alustan laatikko.
Konettahan A/S5 autoissa on tuotu taaksepäin, vetareiden laipat löytyy tätä nykyä joko välittömästi asetelman takaa tai edestä, en nyt tarkalleen muista koska moisen ihmettelystä on jo kohta vuosi. Sinällänsä hyvä että konetta on saatu edes yhden sylinterin mitan verran taaksepäin, nyt on jo toiveita saada neloskone kokonaan etuvalojen takapuolelle :)
Comment
-
http://www.iltalehti.fi/autot/2010050211547173_au.shtml
Kieltämättä aika maltillinen kulutus ja co2 päästöt tehoihin nähden.
Comment
-
Evosta tuli luettua tuon koeajo. Melkoinen pettymys tuo taitaa olla suorituskyvyltään. Hieno auto, mutta taitaisi ansaita mielummin S5 kuin RS5 lätkän konttiinsa. Risan pitäis olla kunnon eläin nimenomaan kulkupuoleltaan.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...s_new_rs5.html
Comment
-
Mitä olen tuota Evo lehteä lukenut, olen huomannut että se suhtautuu jostain syystä melko nyrpeästi Audeihin.
Taitaa vaan se ostovoima sanella sen, millaisia noista tehdään. Ei ne jenkkiläiset maitohaivenekonomit halua ajaa paukkokovalla ja hankalaluonteisella (arkiajossa) vehkeellä starbucksin latte kourassa. Sama vaivaa kyllä baijerilaisiakin. Jopa RS ja M autotkin täytyy olla tänä päivänä niin jokapaikan höylää, että kyllä siinä luonne katoaa. Sitten ne vielä painaa perkuleesti liikaa. Urheilumallit sullotaan täyteen kaikkea joutavaa ja painavaa sähköhilkettä. No M3 GTR on sitten kai sitä jotain muuta. Vois siihen väliin jotain club sport tyyppistäkin mahtua.
Vähän köykäsesti tota RS lätkää musta nykyään kylvetään noihin (tää vitonen ja TT-RS). Kyllä sen auton pitäis olla kunnon motorsport vehje jos siinä ne maagiset kirjaimet on. RS6 onkin sitten juuri sitä, mitä siltä saattaa odottaakin. Ei siinä auta, että lastulla auto olisi erilainen, kun niitä lastuja saa joka vehkeeseen ja kaikista lastutetuista tulee erilaisia... RS5 kohdalla se lastukaan tuskin auttaisi...
Comment
-
Jopa RS ja M autotkin täytyy olla tänä päivänä niin jokapaikan höylää, että kyllä siinä luonne katoaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiEi siinä auta, että lastulla auto olisi erilainen, kun niitä lastuja saa joka vehkeeseen ja kaikista lastutetuista tulee erilaisia... RS5 kohdalla se lastukaan tuskin auttaisi...
Comment
-
Tekniikan Maailman numerossa 10/2010 oli juttua RS5:n koneesta. Siinä kerrottiin että koneen suunnittelussa on käytetty ihan perinteisiä koneenrakennuksen metodeja kuten imukanavien hiominen ja imuvenojen varsien ohentaminen sekä rosteripakosarjat. Koneet kootaan käsin joten mistään ihan muinaiskoneesta ei ole kyse. Itse toivotan korkealle kiertävälle isolle vaparille pitkää ikää nykyisinä downsizing-aikoina.
Comment
-
Heh, sori nyt mutta kyllä vähän silti hymyilyttää kun speksit on tällaiset:
* Max. output of 331Kw (450bhp) at 8,250rpm
* Max. torque of 430Nm at 4,000 – 6,000rpm
Ja kommentti autosta ajamatta että "pliisu" :) Noh, kaikkihan on suhteellista. Se että jossain muussa autossa on enemmän tehoa, ei minusta nyt suoraan kerro mitään oleellista. Onhan rs6 helvetin tehokas, mutta painaa se silti useamman sata kiloa enemmän kuin tuo. Eikä ne mersutkaan mitään keijukaisia ole.
Comment
-
Tsekkasin tänään tuon Tekniikan Maailman numeron (TM 11/2010). Kuvittelin ensin yllä olevan perusteella, että kyse olisi RS5:n uudesta keskitasauspyörästöstä (crown-gear differential), mutta jutussa esitelty laite olikin jo viime vuoden S4-mallista tuttu aktiiviperä (active sports differential). Toki molemmat pitäisi olla vakiona Suomeen tuotavissa RS5-malleissa.
Comment
-
Tänään tuli nopeasti koeajettua toi laite ja ei kyllä liikaa tule negatiivisia asioita mieleen. Ainahan tehoa saisi olla vähän enemmänkin, mutta kyllä ero nykyiseen S5:een oli ainakin huomattava, valtava ero oli myös äänimaailmassa. Pullistukset olivat ehkä hieman vaatimattomammat kuin mitä olisin niiden livenä olettanut olevan, mutta kaikinpuolin mahtava auto kuitenkin :)
Comment
-
Tuli tänään koeajettua tätä puolisen tuntia. Melko munakas laite jos vertaa esim. S5seen. Tämän äänimaailma täydessä kiihdytyksessä on kyllä aivan värisyttävä. Tuossa ajettavassa autossa oli vielä tehtaan sporttiputkisto isketty kiinni ääniä parantamaan.
Sain henkisen orgasmin ja fyysinenkin oli aika lähellä kun testasin Launch Controllilla ilman ESPiä 0-> kiihtyvyyttä. Alle 5 sekuntia niin vauhtia oli se satanen vaikka melkein metrin lakuviiva tiehen jäikin. Aivan järkyttävä laitos. Taisin rakastua.
Ulkonäkö autossa on melko vaatimaton. Hukkuu helposti liikenteen sekaan muiden Audien joukkoon. Leveemmät lokarit voisivat korjata tuonkin ongelman. Ei se sinänsä kyllä autosta huonoa tee.
Comment
-
Ajoin tuolla samaisella yksilöllä tasan viikko sitte Premier Parkissa. Silloin kyllä toivoin siihen lisää voimaa ihan ääneen sanottuna. Ei siksi että PP:n rata olisi ollut liian nopea RS5:lle. Vaan siksi kun edessä kiihdyttänyt R8 V10 teki selvää eroa koko ajan. En olisi ikinä uskonut että RS5:eenkin pitäisi saada lisää kiukkua mutta kyllä sitä tarvitaan jos edellä menee vielä kiukkuisempi kampe. :)
Comment
-
Tero, sä et vaan osannu kierrättää konetta, kun oot tottunu noihin turbollisiin kuminauhoihin. :)
RS5 vaaaaatiiiii että sille annetaan riittävästi happea. 6000+rpm on se milloin auto on parhaimmillaan mutkatiellä. R8 V10 pito alkoi olla rajoilla aikaisemmin kuin vitosessa. Pitkässä takavasurissa R8 alkoi vobblaamaan, RS5:n mennessä rauhallisemmin. Itse henkilökohtaisesti tykkäsin enemmän RS5 elämästä.
Nimim. samalla radalla samana päivänä pikku sladissa mutkaan ja mutkista ulos. Molemmilla.
(No... ehkä se RS5 jäi vähän taustapeilissä mutkissakin. Joten lienee verrannollinen kuskin korvien välissä olevaan reikään.)
;)
Comment
-
Nimim. samalla radalla samana päivänä pikku sladissa mutkaan ja mutkista ulos. Molemmilla.
Comment
Comment