Sen verran on iloa että minun unelma-auto taisi juuri vaihtua :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2009 S4 3.0TFSI "G-lader" 333 bhp
Collapse
X
-
Offtopiccia, mutta tuo CAR-lehden artikkeli on kyllä käsittääkseni huono vitsi, se taitaa olla ihan puhdas photoshoppi. Eli siinä spekuloidaan hyvän shopatun kuvan kanssa, mitä RS5 tulee olemaan. Ei ole vielä julkistettu sitä autoa, joten odottavan aika voi olla suht pitkä.
Löytyi myös ihan englanninkielistestä CAR-lehdestä. Aiheesta lisää täällä: http://www.rs6.com/forum/showthread....hlight=RS5+CAR
Comment
-
Huhut ovat ainakin RS4:n osalta vapari-V8 suuntaisia, sama tilavuus eli 4.2 mutta 450 hv. Sama pätee ilmeisesti RS5:een. Tai sitten sinne tulee tuollainen S4-tyyppinen kompura. Ja vääntö on rajattu vaihteiston (S-Tronic) vuoksi? Kuka näistä tietää, ennen julkaisua?
Comment
-
Nythän alkaisi olla aika tehdä "ekomoottorisia" urheiluautoja. Risaankin esimerkiksi joku 2.5-litrainen ahdettu suorasuihku-"TSI"-moottori, josta otettaisiin vaikka tuo 450 hv. Sehän menisi normiajossa vähällä ja voimaakin varmaan löytyisi kotitarpeiksi. Kukahan uskaltaa tehdä ensin, kun kilpailijoilla on isot veekasit/-kympit?
Comment
-
R5-turbokoneet takaisin, kiitos.
Golfin R32-koneen korvaajaksi TM spekuloi 5-pyttyisen mahdollisuutta, kun ainakaan Golffiin ei ole enää V6-bensakonetta tulossa. TM ei perinteisesti ole huudellut ihan pelkkiä huhuja.
Onkohan konsernilla millaisia suunnitelmia tuoda vitos-konetta taas markkinoille? Niillähän Audi on aikoinaan maineensa luonut.
Comment
-
Onhan vitoskonetta ollu tuossa muutama vuosi sitten vielä saatavilla. IV-korisen golffin keulalla "komeili" Vr5 konetta :)
Comment
-
Onhan vitoskonetta ollu tuossa muutama vuosi sitten vielä saatavilla.
http://www.vw.com/rabbit/completespecs/en/us/#/show_all
Mitähän tuosta tulisi ahdettuna...
Comment
-
OT:ä jatkaen, rabbitti näyttää kuvasta VR5:ltä. Pitkäaikaisten huhujen mukaan TT-RS tai TT-R tulee olemaan poikittainen R5, noin 350 hummaa ja S-Tronic.
RS-mallien päästöt ovat aivan yksi lysti kokonaisuudelle, mutta toki viherpesua niillekin tarvitaan.
Comment
-
Eihän päästöt suinkaan ole se ja sama, jos veroprosentti on sidottu päästöihin.
Suomessa autovero on edelleenkin "hupivero". Siitä pitää rankaista jos haluaa omistaa rivakammin liikahtavan auton vaikka sen vaikutus kokonaisuuteen on marginaalinen. Kaikkein irstain yksityiskohta tässä veroleikissä on se, että tietyn tehopainosuhteen ylittäviä autoja rankaistaan puolitoistakertaisesti = urheiluautojen ylellisyysvero.
Mielestäni ainoa järkevä saastevero olisi ollut vapauttaa autot kokonaan autoverosta ja siirtää autovero pelkästään polttoaineen hintaan. Näin se maksaisi joka oikeasti saastuttaisikin.
Mutta tämä nyt on tätä Kokoomuslaista veropolitiikkaa. Puhutaan saasteveroista autojen kohdalla, mutta eihän se oikeasti tarkoita sitä. Sehän on vain saaste -nimen taakse naamioitu auto- eli ylellisyysvero.
Comment
-
Jos halutaan puhua laajemmin autoveroista tai co2-päästöjen perusteella kivittämisestä, tehdään se toisessa topiikissa, tai ehkä jopa eri foorumilla.
Comment
-
Mielestäni ainoa järkevä saastevero olisi ollut vapauttaa autot kokonaan autoverosta ja siirtää autovero pelkästään polttoaineen hintaan. Näin se maksaisi joka oikeasti saastuttaisikin.
Comment
-
Siis hetkinen, missäs nyt ne turbot ovat tuossa RS5:ssä? 450hp ja 450Nm. Haisee ja maistuu vaparille.
Spekulaatiotahan tuo vielä on, kun Audi ei virallista julkistusta ole tehnyt, mutta useampi lähde tuota 4.2:sta turboilla veikkaa varmimmaksi moottorivaihtoehdoksi ja kyseessä ilmeisesti olisi turbotettu S5:n 4.2 FSI kone RS4-version sijaan. Muita esitettyjä vaihtoehtoja ovat tuo 4.2 vapari RS4:stä (nähty jo, joten epätodennäköistä), sekä V10 turboilla tai ilman, mutta tuossa tapauksessa mainitaan paketin suuri koko ongelmana. No, mene ja tiedä...
Comment
-
Comment