Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto yms -thread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Missä noin kallis levy on?
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.11.2024, 07:22. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      Tuota möhköä on yksi jos toinenkin tuijotellut tässä. Onneksi ei mahdu talliin...

      Comment


        18100e oli suurin huuto ja sillä se menikin. Konevikainen seiskacompe lähti reilulla 17tonnilla, mikä vaikuttaa hivenen korkealta hinnalta.

        https://www.nettiauto.com/audi/sq5/14504159
        Onko kenelläkään tietoa tästä SQ5stä?
        Oli tuokin joskus aiemmin lievän keulaosuman saaneena huutokaupat.comissa ja vielä keväällä myynnissä Pohjanmaalla.

        Comment


        • Tästä jo FBssä älämölöä koitin pistää, mut kysytään nyt täälläkin koska tositietäjäthän asuu forumeilla, hehheh. Compea on ihailtu siitä lähtien kun Japella moisen ensimmäistä kertaa näin, ja autokuume on ollut pidemmän aikaa jo vaille 40-astetta niin alkanut tiheämmin selailemaan nuita.
          Sakalla tämänmoinen yksilö kaupan ja innokkaasti myyjä sitä nyt tuputtelis, mutta onko kellään minkään valtakunnan lisävaloa antaa kys. yksilöön? Myyjä ilmeisesti sen verran hunningolla siitä mitä myy että kertoi vähän hassua tietoa pitkälle vedetyistä ensihuolloista, mutta FBssä eräs merkin parissa (ilmeisesti?) työskentelevä osasi kertoa katsomansa perusteella että ei pidä paikkaansa nuo väittämät. Myyjä myös kertoi että olisi K-kauppiaalla tehty juuri isompaa yläkerran remppaa suuttimien muodossa jossa kaikki olisi ilmeisesti uusittu. Takalasi oli pitkäkyntisten toimesta kuulemma käyty pihalla lyömässä sisälle mutta se on laitettu kondikseen, samaten vanteet+renkaat mistä 3kpl voroille kelpasi, nämä tiedot osasi puhelimessa kertoa.

          Eli tämä https://saka.fi/fi/vaihtoauto/audi-a6-290046/

          Hintalappu on kyllä yläkanttiin, mutta on tuossa kyllä ihan kelposesti varusteitakin ruksittu tilatessa, ja jotain kiinalaisen tekemää tuninkipalasta laiteltu etu- ja takapuskimiin.
          Saksastahan mieluiten tällaisen tilaisi, mutta rahoitusyhtiöiden korkotarjoukset on tällä hetkellä niin kivuliaita, että niihin ei kyllä taivu ei sitten mitenkään. Tarkoitus olisi tämän viikon puitteissa vielä käydä koeistumassa tuo ja kuuntelemassa tarkempi tarjous rahoituksesta (ja ehkä nykykikkareen hyvityksestä).

          Biteissä ilmeisesti rauta kestää käyttöä hyvin jopa 300tkm asti ilman suurempia murheita ja kyyneliä? Ketjuremppa nyt tulee tottakai eteen ennemmin tai myöhemmin, se onneksi onnistuu työmaalla itse tehden, mutta turbojen lahoaminen ennenaikaisesti on isoin huolenaihe. C7-lankaa on kyllä lueskeltu ahkerasti mutta siellä on niin paljon mutuilua ja tulkinnanvaraista tietoa mistä on vaikea poimia ydinpointteja nimenomaan tästä bitistä, muutakin kuin "ota bitti, se on hyvä" :D Joo, tiedän kyllä että on elämysauto- ja moottori ajaa, mutta kaipaisin käytännönläheisempää detailia korjauksien kannalta.

          Sakasta saatte olla mitä mieltä haluatte, se ei minun kiveksiäni kutita. Työmaalla tullut tehtyä niiden piikkiin korjauksia riittämiin vuosien saatossa, että uskallan ottaa harkintaan.

          Sana on vapaa.

          Comment


          • Itse itselleni vastaten liittyen edellisen kulkineen tietoihin: Ei jatkoon. Kolaroitu (kuten vähän pelkäsinkin) ja ilmeisesti joko softattu tai sitten päästölaitteissa isoja tulevia vikoja. Meni myyjäpojalla vähän suu mutruun kun sivistin hinta-laatu-suhteesta kys. pelin tapauksessa, kuuleman mukaan olivat toisenkin ostajaehdokkaan hihitellyt pihalle kun oli car verticalin raportista maininnut joka tuli "yllätyksenä" myyjille.. Noh, ylläpitää ainakin yleiskäsitystä kyseisen puljun toiminnasta.. :)

            Näillä näkymin katse suuntautuukin sitten saksan puolelle koska ruotsissa ei tarjonta riitä ja kotomaassa lähes olematon tai hintapyynnit pyyhkii jossain laalaa-landissa perusteettomasti..

            Comment


            • Löytyykö tällaisesta keneltäkään tietoa? https://www.nettiauto.com/audi/rs5/14527090 Olen miettimässä että vaihtaisinko -13 A5Cpe CDUC/Stronic/Q:n tuollaiseen.

              Tuohon ei liene kansipahveja vielä laitettu, internet tiesi kertoa että se on kai yksi heikko kohta noissa koneissa. Toinen on tietty laatikko, minkä omastani juuri korjautin...

              Comment


                Kansipahvit palaa näissä umpeen sulaneiden katalysaattorien takia. Katit on pakosarjan yhteydessä ja vaativat moottorin pudottamisen, jotta ne saa uusittua. Tietääkseni RS4/5 B8.5 S-tronic DSG DL700, joka on ongelmattomampi kuin pre-fl mallin DSG, kunhan muistaa vaihtaa/vaihdattaa öljyt mieluummin liian tiuhaan kuin harvoin.
                Ilman jakoketjumurheita ei nämäkään selviä, mutta kestävät kyllä paremmin kuin monessa muussa koneessa.
                Yleisesti näistä B8/B8.5 on aika kaksijakoisia mielipiteitä, osan mielestä alittaa odotukset eikä DSG-laatikon ominaisuudet ole miellyttäneet.
                Viimeksi muokannut vV8m5; 5.12.2024, 19:52.

                Comment


                • Audi A4 Big turbo audi // TARJOA!! Porrasperä 1995 - Vaihtoauto https://www.nettiauto.com/audi/a4/14647117

                  Comment


                    https://www.nettiauto.com/audi/a4/14681989 Onko näistä uudemmista kaasu A4:sta mitään käyttökokemuksia? Pieni bensatankki on tiedossa ja etuveto, pienemmät käyttökulut houkuttaa.

                    Comment


                    • Onko kukaan sattunut tätä käymään kattomassa / olisi tuttu auto

                      https://huutokaupat.com/kohde/5153784/audi-tt-2001

                      audi tt mk1 roadster rekkari MNH-525

                      Tää nyt ollut muuan kerran huutokaupassa ja tänään taas huuto päättyi ilman hintavarausta.

                      Comment


                        Oli alkukuusta vielä 9000€ pyynnillä nettiautossa

                        Comment


                          Kai noi epämääräiset viat karkottaa ostajaehdokkaita. Kaipa se joku 4-5k€ olis semmonen vielä kohtuullinen hinta jonka tuommosesta vois maksaa, kaikki sen päälle alkaa oleen sitten jo vähän meh.

                          Siihen hiukan alle neloseen näköjään markkinatkin sen tänään viimeksi arvostanut.

                          Comment


                          • Jeps epämääräisiä vikoja selvittäessä palaa aikaa sen verran paljon ettei nyt paljoa enempää viitsisi maksaa.

                            Comment


                              https://www.nettiauto.com/audi/a4/14766818

                              Click image for larger version

Name:	0ac0776b927a4fd9-medium.jpg
Views:	932
Size:	30,8 Kt
ID:	1980621

                              Eikös tämä ole foorumilaisen Goodwood Green -yksilö joka oli alkukesästä Airportin A4 -muistelussa esilläkin? Väriyhdistelmä (ja tekniikka) säväyttää kyllä edelleen. ?

                              Comment


                                Eikös tämä ole foorumilaisen Goodwood Green -yksilö joka oli alkukesästä Airportin A4 -muistelussa esilläkin? Väriyhdistelmä (ja tekniikka) säväyttää kyllä edelleen. ?

                                Click image for larger version

Name:	0ac0776b927a4fd9-medium.jpg
Views:	934
Size:	30,8 Kt
ID:	1980624

                                https://www.nettiauto.com/audi/a4/14766818

                                Comment


                                  Kyllä tuo se sama auto on. Erittäin hieno yksilö ja maukkaasti varusteltu.

                                  Comment


                                    Oijoi, miks ei tuommosia sisustacomboja ei ota enää kukaan. Todella maukas

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja MWonderman Näytä viesti
                                      Eikös tämä ole foorumilaisen Goodwood Green -yksilö joka oli alkukesästä Airportin A4 -muistelussa esilläkin? Väriyhdistelmä (ja tekniikka) säväyttää kyllä edelleen. ?

                                      Click image for larger version

Name:	0ac0776b927a4fd9-medium.jpg
Views:	934
Size:	30,8 Kt
ID:	1980624

                                      https://www.nettiauto.com/audi/a4/14766818
                                      Vähemmän yllättäen KUH-318 meni kaupaksi.

                                      Comment


                                        Auto tykkää kun sillä ajetaan https://www.nettiauto.com/audi/s8/14642764

                                        Comment


                                          Tuota ässää on hiukan spekuloitu harrastajaporukalla. Se myytiin joskus viime vuoden puolella ensin huutokaupassa öljynkulutusvikaisena tosi halvalla, en muista ihan tarkkaan mutta jotain kolmosella alkavaa muistaakseni oli kauppahinta. Siitä ei montaa päivää mennyt niin ilmestyi nettiautoon noin kymppitonnin pyynnillä. Ja sitten hintavarauksella takaisin huutokaupat.com sivustolle jossa hinta nousi noin 5300€ mutta sillä ei kauppoja tullut kunnes hetken päästä tuli uudestaan myyntiin samalle sivustolle 6000€ lähtöhinnalla ilman hintavarausta, sitten 5000€ ilman hintavarausta. Näihin ei tullut enää yhtään huutoa, varmaan potentiaalisia ostajia epäilyttää ja ärsyttää tuollainen edestakainen hintakikkailu ja nyt on taas nettiautossa tuolla noin kasin pyynnillä.

                                          Hieman epäilen että tuollaista autoa ostaisi kukaan muu kuin joku niistä muutamasta kylähullusta jotka kaikki tuntee toisensa jo entuudestaan näistä kuvioista ja seuraa myynnissä olevia autoja tietäen tuonkin yksilön viime aikaisen historian. Itsekin tuota koitin kertaalleen ostaa, jos olisi realistisella hinnalla saanut siihen nähden millä se alunperin öljyä kuluttavana syksyllä myytiin. Tarjous on muuten edelleen voimassa jos myyjä sattumalta tätä forumia seuraa.

                                          Comment


                                          • Itselläkin ollut puolikkaalla silmällä D4 S8 ilmoitukset seurannassa, mutta kovin on hiljaista ainakin nettiautossa. Ulkomaiden tarjontaa jos katsoo niin siihen saa laittaa vielä +50% ostohintaan veroja päälle kun tuo Suomeen.

                                            Houkuttaisi vaan tuo kunnollinen V8 vielä omistaa ennen kuin niiden käytöstä / omistamisesta tehdään tähtitieteellisen kallista ja lähes rikollista toimintaa sähköautojen maailmassa.

                                            Comment


                                              Nyt olis astetta harvinaisempi 8n TT tarjolla

                                              https://www.kleinanzeigen.de/s-anzei...5743-216-20788

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                                Huutokaupatcomissa Q7 W12 (ZKS-994): https://huutokaupat.com/kohde/507949...vinaisuus-2009

                                                Myydään edullisella hintavarauksella! Nettiautossa ainut vastaava on lähes 60.000 €, ja ulkomaillakin asialliset yksilöt ovat karkeasti 30.000 € - 50 000 € hintahaarukassa! HUOM! Suomeen rekisteröitäessä tällaisen auton autoveroarvio on vielä yli 10 000 €!
                                                Nyt olisi harvinaislaatuinen tilaisuus hankkia itselleen edullisesti erittäin harvinainen Q7 V12 TDI! Näitä ei täällä Suomessa ole joka vuosi myynnissä, joten nyt kannattaa hyödyntää tilaisuus!

                                                Hyvin varusteltu ja näyttävä Audi Q7 6.0 V12 TDI! Auton hinta Suomessa olisi ollut uutena n. 300 000 €, pelkkiä lisävarusteita autossa on yli 50 000 € edestä! Papereissa ja tyyppikilvessä auton valmistaja on quattro GmbH (2016 jälkeen Audi Sport GmbH), eli auto on tullut ulos samalta tehtaalta kuin Audin muutkin RS-mallit!

                                                Auto on tuotu Suomeen Saksasta vuonna 2016 ja se on ollut muutamalla yksityisomistajalla Suomessa. (1. Om. 2016-2020, 2. Om. 2020-2023, ja minulla 2023 alkuvuodesta tähän hetkeen asti)

                                                Tämä yksilö on valmistettu saksalaisten henkilöautojen 2000-luvun kulta-aikana, kun isot moottorit olivat muotia. Nämä ajat eivät valitettavasti enää palaa, mutta nyt sinulla olisi tilaisuus hankkia itsellesi pala historiaa. Näiden autojen arvon ylöspäin kehittyminen on taattu, kun katsoo miten muiden harvinaisten autojen hinnat ovat kehittyneet maailmalla. Vastaavia diesel-moottoreita ei ole ennen tätä valmistettu, eikä niitä tulla valmistamaan tämän jälkeen. Nämä Audit ovat automaailman todellisia yksisarvisia.

                                                Varustelista on äärimmäisen kattava, josta löytyy esimerkiksi:

                                                - Istuimet 7-hengelle

                                                - Sivulasit ”tuplalasit” / ääntä eristävät

                                                - Bang & Olufsen Advanced Sound System (Maksanut uutena yli 10.000 €. Paras äänentoisto, jota olen päässyt henkilöautossa kuulemaan! Ei toimi tällä hetkellä, kun MMI-järjestelmä ei käynnisty.)

                                                - LED-Päiväajovalot

                                                - Xenon -ajovalot aktiivisilla kaarrevaloilla

                                                - Lämmitettävä ja sähkösäätöinen ohjauspyörä

                                                - Keyless Go -avaimeton käynnistys ja käynti (Useimmiten toimii, mutta välillä ei. Avaus toimii paremmin kuin lukitus. Käynnistys toimii normaalisti. Ei tutkittu)

                                                - Adaptiivinen vakionopeudensäädin (vaatii seisonnan jälkeen kalibrointia / resetointia. Toiminut aikaisemmin moitteitta.)

                                                - MMI Navigointi (Koko MMI-järjestelmä pimeänä)

                                                - Hyväkuntoinen ja siisti musta laajennettu laadukkaampi nahkaverhoilu (Mm. ovet ja kojetaulu nahkaisia)

                                                - Sisäkattoverhoilu alcantaraa

                                                - Lasikattoluukku (Katso kuvat! Toimii moitteitta.)

                                                - Sähköisesti taittuvat ja automaattisesti himmentyvät peilit

                                                - Pysäköintitutkat edessä ja takana (Eivät ole koskaan toimineet minun omistusaikanani)

                                                - Peruutuskamera (Toimi normaalisti ennen MMI-vikaa)

                                                - Rengaspainevalvonta

                                                - Kahdet renkaat kuvien vanteilla (Kesärenkaat uudenveroiset, joilla ajettu alle 3000km, talveksi 7-8mm Nokian Hakkapeliitta nastat)

                                                - Automaattinen ilmastointi neljällä alueella

                                                - Penkinlämmittimet edessä ja takana

                                                - Sadetunnistin

                                                - Sähkötoiminen takaluukku

                                                - Bluetooth

                                                - Tehdasasenteinen sähköisesti alle taittuva vetokoukku (Jarrullinen vetomassa 3000kg, jarruton 750kg. Ei koskaan kokeiltu, ei varmuutta toiminnasta)

                                                - Aktiivinen ilmajousitus (Ei pysty säätämään MMI-vian takia)

                                                - Tehdasasenteinen polttoainetoiminen lisälämmitin ajastimella ja kaukosäädöllä (Hörähti käyntiin kylmällä kelillä ajettaessa. Kaukosäädintä tai ajastusta ei ole testattu)

                                                - Keulassa on DEFAn pistoke, mutta ei ole varmuutta onko kyseessä lämmitin vai pelkkä akkulaturi.

                                                - Urheiluistuimet sähkösäädöllä ja muistilla

                                                Autosta hajosi seisonnan aikana jokin (yksi tai useampi) moduuli/ohjainlaite MMI-järjestelmään liittyen. Sen seurauksena koko MMI-järjestelmä on pimeänä, eikä esim. koko multimedialaitteisto, navigointi toimi laisinkaan. Takaluukun verhoilua on osittain purettu, kun moduuleita on tutkittu. Kaikki puretut osat löytyvät mukaan ja ovat auton takaluukussa mukana. Myös takaluukun näkösuoja / verho on tallella.

                                                Huuda tästä itsellesi harvinainen hienosti varusteltu yksilö! Tästä ei ajokokemus 7-paikkaiseksi enää paljoa parane!

                                                Auton noudolla ei ole kiire, kunhan se on maksettu eräpäivään mennessä. Voitte tulla noutamaan auton juuri silloin, kun teille sopii! Myös viikonloput ja illat sovittaessa!

                                                Auto ei ole käynyt teknisessä kuntotarkastuksessa, joten myös piilevät viat ovat mahdollisia. Kaikki havainnot perustuvat myyjän omiin havaintoihin, autoa ei ole tarkistettu mekaanikon tai muun teknisen asiantuntijan toimesta. Auto myydään täysin korjattavaksi 15-vuotiaana harrasteautona.

                                                Havaitut viat
                                                Kohteessa on havaittu muutoksia moottorin ohjelmoinnissa tai pakokaasujärjestelmissä, minkä vuoksi se ei ole liikennekelpoinen. Ostaja vastaa ajoneuvon korjaamisesta tieliikennekelpoiseksi omalla kustannuksellaan. Täsmennys: Tiedossamme ei ole, että autoon olisi tehty minkäänlaisia päästömanipulaatioita. Mm. DPF:t ovat paikoillaan. Tämän kaltaisissa saksalaisissa diesel-autoissa on erittäin yleistä mm. moottoriohjainyksikön ohjelmointi, emmekä siten ota vastuuta auton moottoriohjainlaitteen mahdollisesta ohjelmoinnista. Auto on myös juuri katsastettu huomautuksitta.

                                                Auto on ollut omassa käytössäni muutamia tuhansia kilometrejä viimeisen noin puolentoista vuoden aikana. Autolla ei ole ajettu toimestani talvisin. Autossa on tällä hetkellä havaittu seuraavia vikoja:

                                                Auton MMI-järjestelmä ei kytkeydy päälle, joten hyvin suuri osa toiminnoista on pimeänä. (Esimerkiksi: radio / äänentoisto, ilmajousituksen säädöt, webaston ajastus, navigointi, ym. Kaikki nämä ominaisuudet ovat toimineet normaalisti ennen vikaantumista. Emme pysty nykyisen vian takia tarkistamaan lisävarusteiden toimintaa.)

                                                Ajoltaan toimii hienosti. Moottori vetää kuin juna! Vaihteisto ja voimansiirto toimivat täysin moitteitta. Ainoa huomautus tulee siitä, että aina seisonnan jälkeen renkaat hieman täristävät ajossa, mutta jonkin ajan ajettua tilanne on aina normalisoitunut.

                                                Ilmajousitus toimii normaalisti ajossa, mutta sen säätömahdollisuudet eivät ole käytössä MMI-vian takia. Auton seisoessa pidempiä aikoja alusta laskeutuu, mutta nousee välittömästi ylös käynnistäessä. Säännöllisessä / päivittäisessä ajossa alusta ei ole laskeutunut yön aikana.

                                                Oikeassa takajarrulevyssä on havaittu viime aikoina kuvien mukainen jälki. Ei ole vaikuttanut ajoon, eikä ole tiedossa kauanko se on autossa ollut. Tämän seurauksena emme voi suositella auton siirtoa ajamalla, vaikka olemme itse ajaneet moitteitta tällä sellaisenaan. Jarrut ovat muutoin oikein hyväkuntoiset.

                                                Auto myydään täysin korjattavaksi kaikilta osin. Kyseessä on 15-vuotias harvinainen harrasteauto, joka myydään siinä kunnossa kuin se kaupantekohetkellä on. Ostajan on ymmärrettävä, mitä on ostamassa.

                                                Auto on sinänsä täysin ajokelpoisessa kunnossa, että se on juuri katsastettu huomautuksitta. Autoa on säilytetty seisonnan aikana lämpimässä ja kuivassa hallissa.
                                                ZKS-994 taas huutokaupattavana:
                                                https://huutokaupat.com/kohde/518841...n-acc-panorama

                                                Comment

                                                Working...
                                                X