Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kyllä se maksaa ja ottaa aikaa lähteä autoa katsomaan pitkän matkan päähän ja silti se voi jäädä ottamatta. Tuo Kamuxin malli on sinänsä jopa reilu siinä mielesssä.
Juuri näin.
En kyllä ymmärrä ollenkaan tätä ihmettelyä aiheen tiimoilta.
Jos on tarkka kaveri kyseessä, niin kyllä siinä kohtaa varmaan lähtee katsomaan mieluisaa autoa vaikka kauemmaskin, eikä luota yhtään kenenkään muun arvioon kohteesta.
Onhan se maksu ihan ok, mutta kuka päättää onko auto ilmoituksen mukainen?
Myyjiä on paljon eikä kaikka varmasti ole yhtä huolellisia kun autoa kuvailee asiakkaalle.
Voisin veikata, että varmaan 98% tapauksista myyjän kertoma menee yksiin ostajan odotusten kanssa.
Näitä lopun kahta prosenttia tarkoitin. Mutta jos mieleinen auto olisi vaikka missä suomenmaassa, niin kyllähän sitä paikanpäälle niin tarkka kaveri ajaa, ettei jää sitten siitä kiinni.
Oman kokemuksen perusteella nuo prossat on aivan jotain muuta. Kymmenen kun on katsonut niin viimein saattaa löytyä se joka oli siinä kunnossa kuin piti. Vasta kävin katsomassa liikkeessä "siistiä" A8 kulkinetta, ei tarvinnut edes sisälle istahtaa, riitti kun kiersin auton ympäri ja marssin takaisin autooni. Onneksi ei ollut kaukana.
Miksihän tuontiautoja muuten karsastetaan? Eikös ne kuitenkin kaikki samassa paikassa valmisteta ja etelämmässä varmaan suolan ja hiekkateiden aiheuttamia vikoja on vähemmän. Vai onkos se sitten se että saksan autoilla on saatettu ajaa lujempaa kuin se 100 km/h ?
Löysin muuten trafilta tietoa että suomessa olisi ainakin 1 vastaava tuollainen c4 ruumisauto, mutta oli vielä 1996, r5 dieseli ja nelivetoinen... orimattilassa ilmeisesti on ja ilmeisesti tuontiauto 2013 ja en ole varma noista trafin merkinnöistä kun oli merkitty vielä erikseen ruumisautoksi että onko se silloin ihan k.o. käytössä vai voiko se olla ihan yksityiskäytössä sillä nimikkeellä...
Miksihän tuontiautoja muuten karsastetaan? Eikös ne kuitenkin kaikki samassa paikassa valmisteta ja etelämmässä varmaan suolan ja hiekkateiden aiheuttamia vikoja on vähemmän. Vai onkos se sitten se että saksan autoilla on saatettu ajaa lujempaa kuin se 100 km/h ?
Itselläni ei ole mitään tuontiautoja vastaan. Pisti vain silmiin tuon auton tapauksessa, kun oli rekisteröity 2010.
Tuo auto houkuttelisi, kun sattuu olemaan tuolla "dtm" mallin koneella eli +20hv ja olikos tuossa nyt erilaiset männät, kanget ja turbo verrattuna normi 2.0t.
Harmillisesti toinen auto jota olen katsellut on tottakai aivan eri puolella Suomea, joten ei voi yhdellä reissulla käydä molempia katsomassa.
Siis tuo musta A4? Missäs se lukee että olisi rekisteröity 2010? Bilteman rekkarihaku sanoo että olisi 2006 rekisteröity? Vai että Suomeen rekisteröity 2010? Radion ja ilmastoinnin välissä oikealla oleva airbag-tarra lienee ruotsalaisten juttuja?
Trafin kautta otin lisää tietoa tuosta. Rekisteröintikatsastus tehty 2010. Outoa tosin että näyttää myös katsastuksen vuodelle 2009. Välittääkö trafi ja toisten maiden liikenneviranomaiset tietoja keskenään?
Nahkapenkit, S-line, napit ratissa, sisävalopaketti ja ehkä jopa xenonvalotkin. Ei taida olla suomi-auto. Tähän hymiö.
B7:assa näkee melko hyvin tuosta etukilven telineestä onko jälkituontiauto vaiko ei, saman näkee takaluukussa jos on mustaa solumuovia kilven sivuilla.
Kilometrit huomioiden kohtuuhintainen yksilö vielä. Harmi että on ollut naisen käytössä. Tähän tuhat hymiötä.
Joku keltainen varoitusvalo mittaristossa kyllä killittää.
Voisin veikata, että varmaan 98% tapauksista myyjän kertoma menee yksiin ostajan odotusten kanssa.
Näitä lopun kahta prosenttia tarkoitin. Mutta jos mieleinen auto olisi vaikka missä suomenmaassa, niin kyllähän sitä paikanpäälle niin tarkka kaveri ajaa, ettei jää sitten siitä kiinni.
Uskallan epäillä, väitän tuntevani autokauppaa sen verran. Suomalainen kun valittaa sellaisesta, mistä ei edes ole aihetta valittaa.
Tarkemmin tietääkö joku onko toi tuontiauto tai avk:lla käynyt? En saa omistajaa kiinni.
Helppo nämä on nykyään selvittää. Jos on 2009 jälkeen tuotu niin verotuspäätös kilometreineen löytyy valmistenumerolla tuolta: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Miksihän tuontiautoja muuten karsastetaan? Eikös ne kuitenkin kaikki samassa paikassa valmisteta ja etelämmässä varmaan suolan ja hiekkateiden aiheuttamia vikoja on vähemmän. Vai onkos se sitten se että saksan autoilla on saatettu ajaa lujempaa kuin se 100 km/h ?
Ehkäpä se kilometrien ja huoltohistorian epäilys painaa, ainakin vanhemmissa autoissa. Paria Italiasta tuotua autoa olen käynyt katsomassa autoliikkeessä, kun hinta on ollut edullinen. Kummastakin puuttui peilien-, takalasien- ja istuinten lämmitys. Kuitenkin ne löytyi ilmoituksen varusteluettelosta.
Kyllähän Saksassa esim. Italiasta tai jenkeistä tuodut autot ovat ns. aitoja saksanseisojia halvempia.
Miettikääpä asiaa myös hieman myyjän kanalta. Asiakkaat haluavat, että autoja rahdataan koeajettavaksi pitkin Suomea ilmaiseksi. Mielestäni ~100€ on ihan kohtuullinen korvaus siitä, että joku tuo auton satojen kilometrien päästä katsottavaksi.
Mutta kun mulla ainakin oli kyse just siitä että kun idiootilta myyjältä ei saa kaivettua millään pyynnöllä selville että paljonko se nyt maksaa tuoda se auto tänne ja mitäs tehdään jos vaihdokki tai auto ei olekaan sitä mitä piti. Toistaa vaan toistamistaan "auto on hieno" , "auto on toimiva", "meidän autosta ei kyllä jää kauppa kiinni". Nämä oli siis ainoat vastaukset useisiin tiedusteluihin saada selville millä tapaa auto saataisiin lähemmäs. Mihin sitoudutaan, pitääkö jotain maksaa jne... Ja minkä helvetin takia autoa ei voisi maksaa saman ketjun muussa liikkeessä, sitä en ymmärrä. Taunolta meni kauppa sitten sivu suun. Olisi kertonu rehellisesti vaan kuvion kulun niin olisi ollut miltei varma kauppa valmis. En tosiaan tiedä mitä kiertelyllä ja kaartelulla yritettiin saavuttaa. Monessa muussakin liikkeessä tuli huomattua että joko autoja ei joko osata tai haluta myydä, taikka molempia.
Anteeksi muotoilin liian ympäripyöreästi. Siis 2 litrainen pumppari mutta mikä niistä. Onko Siemensin vai Boschin suuttimilla ja onko öljypumpunakselin pyöristymis ongelmaa.
Ja tosiaan kaikkitietävä autowiki ja muutama muu nettilähde väittäisi juurikin Compassin, Patriotin ja Dodge avangerin olevan VAGin dieselillä.
Ikään nähden vähäiset kilometrit sekä huoltokirja puuttuu (ei ainakaan merkattu listaan)... Toisaalta ainakin kuvissa myös sisustankin osalta siistin näköinen.
Comment