Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Jos talvet jatkuu tälläsinä niin saattanee ruveta tekeen mieli persgrillejä. Itelle kyllä kans kelpais täysin tuontiauto kuhan varusteet ja lämmittimet on kohdallaan.
Tuostahan on oikein kuluttajalautakunnan lausunto että tuollaisella merkinnällä ei ole mitään merkitystä. Autoliikkeet tämän mainiosti kyllä tietävät.
Jos tuossakin puhutaan yli kymppitonnin autosta niin ei se nyt ihan kotimatkalla saa hajota. Koeajolla ehkä syytä olla erikoisen tarkkana. Meitsin veikkaus autoa sen paremmin näkemättä menis tuonne tipin suunnille.
Asiasta kolmanteen.
Pitäisi ostaa joku ilmastoitu kinneri kolmosautoksi.
Onko kellään viisaammalla tietoa, kuinka varmistua ilmastoinnin toimivuudesta näin talvella?
Ajaa jonnekin lämpimään halliin tai vastaavaa?
Useamman auton kohdalla törmännyt myyjän suusta lauseeseen että ei voi tietää toimiiko se, kun on talvi.
Huolloistakaan ei ole yleensä mitään tietoa.
Olen tulkinnut myyjän epävarman selityksen, että ilmastointi ei toimi.
Tammikuussa ostettiin ilmastoitu auto, ja myyjäliike sanoi selkeästi, että toimii ja on huollettu.
Tämä myöskin piti paikkaansa.
Lämmin halli ja lämpömittari on aika helppo yhtälö. Teknisesti suuntautunut etsii konehuoneesta ilmastoinnin putkista lasisilmää ja kurkkaa siitä millainen on kylmäaineen koostumus (tätä ei löydy sit likimainkaan joka autosta). Samoja putkia voi myös käsipelillä kokeilla, toisen pitää tuntua jääkylmältä käteen jos vehkeet toimii. Sit ihan korvakuulolla auto tyhjäkäynnillä ilmastointi päällä pitäisi kuulla kun magneettikytkin naksauttaa kompuran päälle ja pois. Jos kovin taajaan tahtiin naksuttaa tyyliin: Kytkin kiinni, kompura käy muutaman sekunnin, kytkin auki ja parin sekunnin tauon jälkeen sama alusta -> Yleensä kylmäaineet vähissä. Korjaantuuko kylmäaineiden vaihdolla ja täytöllä, selvinnee kokeilemalla.
Normaali toiminta lienee jotensakin: Magneettikytkin kiinni, kompura pyörii 10-30 sekuntia, kytkin auki jonka jälkeen 30-120 sekuntia taukoa ja taas sykli alusta.
Varsinaista remonttia ei oikein kolminumeroisilla rahoilla makseta jos ei lainkaan toimi.
Vaikutti siltä että molemmista oli hantin puolen takakulma maalattu uudelleen. Vaaleansinisessä ulkopuolella melko runsaasti jälkiä niinkuin tuolla jo todettiin.
Tummansininen oli likaisena pihalla, takaovesta mm. kaijutinritilä puhki, pistin kylmänä käyntiin, käynnistyi ok eikä ylimääräisiä ääniä tyhjäkäynnillä, hieman kierroksia niin ahdin alkoi vislaamaan oikein todella kuuluvasti.
Samaa katselin. Kävin kyseistä autoa koeajamassa kun oli vielä mittarissa metrejä reilummin. Onkohan takapenkin tupakalla poltettu istuinosa myös "korjaantunut" vuodessa. ( kuvissa penkillä olevan kassin alla )
Comment