Ja sitten taas joidenkin listojen mukaan Audi ei pärjää (UK): https://inews.co.uk/essentials/lifes...le-cars-named/.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kerättyä muuta...
Collapse
X
-
Nuo tilastothan ei varsinaisesti ole vertailukelpoisia keskenään; ADAC-raportti kertoo tielle-jättäneet viat, kun taas JD Power-raportti ilmeisesti kaikki viat. Näistä voi siis päätellä, että Audeissa ja Bemareissa on paljon vikoja yleisellä tasolla (no melko varmasti enemmän vikaantuvia varusteitakin kuin pösössä), mutta audissa vähemmän tielle-jättäneitä, vakavampia vikoja (ADAC-raportti). Ranskikset sitten halvaantuu kerrasta tienpäälle (ADAC-raportti). Tarinahan ei kerro onko noita tielle-jättäneitä ranskiksia edes huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, jolloin tienpäälle-jäämisen syy olisi ennemmin vastuuton omistaja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiErikoista tuo audin myynnin lasku, autojen kestävyys on kuitenkin parantunut ja esim. kilpailevalla merkillä, BMW:llä ehkä jopa heikentynyt koneiden osalta (+syttyvät 2L diiselkoneet).
Juuri oli iltapaskalehdissä artikkeli vähiten/eniten tiellejättävistä autoista ja A3 sekä A4 siellä kärkipäässä. Itse veikkaisin myynninlaskun johtuvan hinnoittelupolitiikasta ja autojen muotoilusta sekä ihmisten asenteesta "Audihan on vain ylihinnoiteltu olympiavolkkari". Audille ei ole enää pahemmin satanut menestystä Le Mans:issakaan eikä tuo formula-e luokka saa vielä turhan paljoa näkyvyyttä.
Kestävyydestä tosin sanottava, että audihan teki B8:n kohdalla jo oman B-vectransa (vai A, vähän muovisempi, köykäisempi ja ruostuvampi kuitenkin), toivottavasti nämä säästötavoitteet ei tarkoita entistä heikompilaatuisia komponentteja ja materiaaleja, ohuempaa maalipintaa ym.
Comment
-
https://tekniikanmaailma.fi/audi-fanit-voivat-hengittaa-jalleen-rauhassa-legendaarisen-5-sylinterisen-moottorin-taival-jatkuu/
Suurista iskutilavuuksista on siirrytty pienempiin turboihin, ja samalla valikoiman määrää on vähennetty. Yksi leikkaustoimien kohteena ollut moottori on legendaarinen 5-sylinterinen, mutta sen osalta tilanne vaikuttaa hyvältä.
.
.
.
Audi Sportin johtaja Oliver Hoffman on antanut haastattelun WhichCarille, jossa hän kertoo viisisylinterisellä turbomoottorilla olevan tärkeä osa yhtiön tulevaisuuden suunnitelmissa. Moottoria on kehitetty niin, että se täyttää pian jo Euro 7 -päästömääräykset. Muutos oli vaikeaa, mutta hankalat työt eivät ole mahdottomia vaan haastavia.
Hoffmanin kunnianhimon jakaa Audi Sportin tuotesuunnittelija Annette Mollhoff, joka toteaa legendaarisen viisisylinterisen moottorin olevan tärkeä USP (unique selling proposition eli ainutlaatuinen valtti).
Comment
-
Tervetuloa Lahteen! Suojatielle kun pysähdyt niin pääset seuraamaan aitiopaikalta jalankulkijoiden yliajoa. Yllättävän harvoin noita sattuu mutta sattuu näköjään kuitenkin. Käytännön esimerkki siitä miksei Lahdessa pysähdytä antamaan jalankulkijoille tilaa.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2559932
Nuori 14-vuotias tyttö loukkaantui suojatieonnettomuudessa Lahdessa keskiviikkoiltana.
Onnettomuus sattui puoli seitsemän aikaan Vesijärvenkadulla. Tyttö oli ollut ylittämässä katua Puistokadun kohdalla olevaa suojatietä pitkin, kun pysähtymättä toisen auton ohi tullut auto osui häneen. Onnettomuuspaikalla ei ole liikennevaloja.
Tyttö lensi auton konepellin ja tuulilasin kautta katuun. Hän loukkasi ainakin kasvonsa.
Tapausta tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Paikalle hälytetty poliisipartio määräsi kuljettajan väliaikaiseen ajokieltoon.
Juttua täsmennetty kello 15.20: Tapausta päätetty tutkia törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Onnettomuuspaikka merkitty karttaan toiseen paikkaan, alun perin se oli lähellä Loviisankadun risteystä.
Comment
-
https://yle.fi/uutiset/3-10929556
"Ei täällä mitään oo tapahtunu." "Kaikki on ihan kunnossa." "Da, Da."
Ihan puhdasta sattumaa että vuosia virheettömästi toimineet länsimaihin mittausdataa lähettäneet mittausasemat sammuu kaikki peräjälkeen juuri kun alkais jotain mitattavaa mahdollisesti olevan.
Comment
-
Tätä ei taidettu foorumilla oikein noteerata?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/v...7-33531a5799e4
Käsittääkseni Piech oli melko vaativa henkilö hyvässä ja pahassa, ja voi vain arvailla hänen kytköksiään päästöskandaaliin. Joka tapauksessa saamme kiittää häntä Audin menestyksestä. Käytännössä hän nosti Audin 1970-luvulla pienestä paikallisesta merkistä tunnetuksi premium-autojen valmistajaksi. Meriitteinä hänellä mm. Audi 100, Quattro nelivetotekniikan kehittäminen, Audi sportin autourheilumenestys 80-luvulla ja rivivitosen kehittäminen. Muiden merkkien palveluksessa Bugatti Veyron, Porsche 917 Le Mans-menestys ja monien automerkkien haaliminen VAG:n omistukseen.
Comment
-
Audi ilmeisesti valmistautuu jo Kuun asuttamiseen ja autoilun tulevaisuuteen Kuun pinnalla.
Audi AI:Trail Quattro Concept Previews Future Emission-Free Off-Roader
https://www.motor1.com/news/369916/a...led-frankfurt/
Comment
-
Kauppalehden mukaan Bemarin moottoriexpertti Audin uudeksi toimitusjohtajaksi. Onko BMW ollut niin paljon edellä mottien puolella viime vuosina, että tämä on kannattava siirto? Toki joku siihen tontille pitää saada, kun nykyinen istuu tiilenpäitä lukemassa ja nyt on menty vt-pohjalta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/l...1-5b5eab32e2b3
Viimeksi muokannut maileri; 18.9.2019, 14:23.
Comment
-
http://www.oemepc.com/audi/
Mitähän nyt... Lakkasi sivusto toimimasta älypuhelimellani, en saa varaosanumeroita enää näkyviin?
Toimiiks muilla?
Comment
-
-
https://www.smythkitcars.com/ pikkasen itteakin kiinnostellut, etta jos rupeais askartelemaan paskartelemaan, tuo kolmen tonnin hinta + pitaisi aihio ostaa, jarruttaa vahan... Itte kyl varmaan tekisin B7:sta.
Comment
-
Continentalilla vaikeaa:
https://www.ksml.fi/teemat/3141722
Continental on tänä vuonna vihdoin myös julkisesti pyytänyt anteeksi toimintaansa natsi-Saksan sotakoneiston osana. Yhtiö muun muassa käytti työvoimanaan keskitysleirien vankeja ja marssitti vankeja testaamassa kengänpohjien kestävyyttä.
.
.
Continentalin tuorein ongelma liittyy Volkswagen-konsernin päästöhuijaukseen. Saksan viranomaiset ovat tehneet tarkastuskäyntejä seitsemässä Continentalin tuotantolaitoksessa, koska Continentalin epäillään valmistaneen ja ideoineen autojen päästömittauksia huijanneen ohjelmiston ja laitteet.
Comment
-
https://www.ksml.fi/teemat/3176986
Volkswagen AG kertoi tiistai-iltana, että se luopuu kaikesta moottoriurheilusta. Saksalaisvalmistaja lopettaa jopa täyssähköisen ID.R -kilpa-autonsa kehitystyön.
Comment
-
Kohta on yli puol metriä lunta jos Pekka Poutapilvenpolttajaa ja kollegoita on uskominen. Parempi alkaa värkkäämään omia lumiauroja:
https://www.thedrive.com/news/31311/...anual-for-1200
Comment
-
Ilmeisesti Australiassa on pahempia mielensäpahoittajia kuin Suomessa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...3434#gs.psci9l
Comment
-
https://www.is.fi/autot/art-2000007771229.html
Kohtuu töhö mersumies. Vai petollinen autokauppias?
Mersumiehen illan viimeinen hidas:
https://youtu.be/WdZ0buJdeW4
Comment
-
Hmm, nytko pitaa hakea toinen Sport Quattro Lego-paketti... https://drive.google.com/file/d/1aSs...QgMx8inmmu9iBE
Comment
-
Oli joku jo ehtinyt värkätä renderin/photoshopin e-tron gt avantista https://www.instagram.com/p/CL9-xr-BHpO/
Comment
-
-
Comment