Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Nnoh, tähän voin ihan omasta ajokokemuksesta sanoa, että edellisen korin Passatti oli huolellisemmin kasattu. Toki yksi tukivarsi meni kahden vuoden aikana, ilmeisesti edeltäjäni vetäisi työkalun 80km/h+ nopeudella hidastetöyssyyn 30km/h alueella, ja toki DSG vauhtis rupesi kolisemaan 140tkm ajettuna...
Uudemman mallisessa pasuunassa (2015) ensin matkustajan takaoven rajoitin meinasi irrota korista, nyt on jotain irti samaisen oven sisällä... lisäksi saan koripellin muuttamaan muotoaan saranoiden lähettyvillä nojaamalla oven kyynärtukeen puolella painolla (ja painoa ei kuitenkaan ole kuin ehkä 70kg)
Ministeriön mukaan muutos parantaisi liikenneturvallisuutta ja vaikuttaisi myös julkisen talouden sopeutustoimiin
Juurikin näin! Ne yli 7 mutta alle 8 kilsaa ylinopeutta ajavat ovat todellakin suurin este turvallisuuden parantamisen tiellä. Eiku toi olikin tuota sopeuttamista ... eiku rahastamista. Vai mitäseoli.
No eipä ole itelläkään ollut, ainakaan uutena ostettuja. Johtunut tosin pääsääntöisesti siitä että ovat perinteisesti olleet selvällä marginaalilla kallein vaihtoehto. Toisekseen paria viimeisintä mallia lukuunottamatta myös se kaiken kovaäänisin vaihtoehto. Artikkelin sisällöstä huolimatta renkainahan ne ovat silti aina olleet hyviä. Erot testeissä muihin kärkimerkkeihin ovat jotain prosenttien luokkaa joten testien ykkössija olisi voinut olla kakkos- tai kolmossija mutta aina siellä on ollut Michelin, Continental ja Nokia jotka ovat hyvin lähellä toisiaan. Tavallisessa liikennekäytössä pärjää varmasti.
Ei kiitos tuolle uudelle quattro-teknologialle. Pysyköön nyt ihan perinteisessä vaan, jotenkin tuo ei herätä innostusta sitten yhtään. Ja uuteen A4 Allroadiin vielä ensimmäisenä sen tunkevat.
Miten jotain tuollaista edes pääsee tapahtumaan? Suomen autokannan kuntoa kun katsoo niin nuohan oli kaikki ihan minttikuntoisia ja happanee ajamatta jossain lepikossa...
Ongelmat alkoivat, kun yritys vei vuosia moitteettomasti toimineen venepesurinsa rekisteröitäväksi.
Laitetta ei siis saa enää hinata henkilöautoksi rekisteröidyllä ajoneuvolla kuten esimerkiksi järeällä maastoautolla yleisen liikenteen seassa metriäkään.
Juttu kuulostaa siltä, että vuosikausia on vedetty laitonta hinattavaa laitetta ja nyt on paha mieli, kun homma ei enää onnistukaan? Lain rikkomisella on saavutettu jonkinlainen kilpailuetu, kun lakeja noudattavat ovat joutuneet hankkimaan järeämpää hinauskalustoa, tai järeämmän alustan pesurille? Saiko ennenkään vetää hinattavaa laitetta yli 60km/h? Tällaisten Jari Tanskasten liikeideoiden takia meillä on nyt kilvet kaikissa hinattavissa laitteissa?
Vähän kiinnostaisi nähdä, millainen se alla ollut kärry on ollut, joku jarruton itsetehty traileri? Kyllä maasturin perässä saa melko järeitä vaunuja edelleen tulemaan kunhan tekniikka on kunnossa niin veturissa kuin vaunussa.
Veikkaan että on ollut niin painava jos siinä on vesipönttö päällä ja nähtävästi taakan jakaminen osaksi vetoautolle ei ole ollut taloudellisesti kannattavaa
Pesurin kuvaa kun katselee, niin ainakaan minä en näe jarrujen työntötankoa missään. Aika painavan näköinen kärry. Kuvissa Volvo V70 vetämässä. Että ei sen raskaampi se "järeä maastoauto". Ei tuon kokoista kärryä vahingossa ole tehty laittomaksi.
Hyvä idea noin niin kuin muuten kyllä. Laittaisi kärryyn jarrut ja tekisi siitä laillisen, niin kuin esimerkiksi kaverin ammattikäytössä olevat kärryt on. Hänellä oli nuottauslautta, mikä oli hinattavaksi laitteeksi tehty. Siinä oli jarrullinen akseli ja valot. Materiaali oli alumiinia, jotta ei nouse paino liian isoksi. Se oli tehty lailliseksi jo ennen rekisteröintipakkoa.
En ihan ymmärrä koko juttua. Ilmeisesti sitä aiemminkaan ole saanut vetää, mutta koska ei ole rekisteröity, kukaan ei ole päässyt sakottamaan, koska kokonaismassaa ei ole olemassa?
Enkä nyt ihan ymmärrä miten kuorma-autolla saisi vetää jarruttomana enemmän? 750kg:han on jarruttoman raja, vedit millä tahansa. Ja jarrujen kanssa tuo ei voi painaa niin paljon, etteikö sitä voisi henkilöautolla vetää.
edit: Ettei tuo kuorma-auto olisi oikeasti traktori? Nimittäin traktorilla vedettäviä laitteita tuo rekisteröinti ei koske, kaikkia muita kyllä.
Comment