Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kerättyä muuta...
Collapse
X
-
Kyllä ketuttais olla tämä ihminen https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.0 Harmi että itse ei ole tuolloin pari vuotta sitten osannut sijoittaa noihin netin bitcoineihin vaikka sillon jo ekan kerran noista kuulin:) nyt voisi olla ihan hyvin rahaa.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpiOtsikointi jättää sanattomaksi:
Arvio: Kymmenet tuhannet suomalaiset ajavat väärennetyllä käyttöautolla
Harmaa kosteus esti näkyvyyden - Ilmatieteen laitos selittää
Onko nää nykypäivän otsikkotoimittajat näin urpoja, että pitää kysyä ilmatieteenlaitokselta jos ulkona on sumua?
Comment
-
Luvassa yhä uusavuttomampi kesärengas-Suomi? "Ei työkaluja, ei osaamista"
Mikko Kaiteran mukaan renkaidenvaihdossa kannattaa luottaa ammattilaiseen jo tekniikan vuoksi, sillä ”anssiautoilija” kiristää vanteiden pultit yleensä liian tiukalle.
– Jos pultit kiristää liian tiukalle ja sattuu rengasrikko, ei renkaita saa irti. Esimerkiksi meillä pultit kiristetään aina käsin, Kaitera kertoo.
Comment
-
Kyllähän tuo renkaiden vaihdosta kirjoitettu juttu sinänsä on totta joka sana. On harrastajia ja niitä jotka muuten vaan tietävät mitä tekevät ja sitten on niitä jotka vetävät pultit hartiamomenttiin. Rengasmasentajan aikoina tuli aina silloin tällöin vastaan pultteja jotka ei 600Nm vääntävällä paineilmapyssyllä auenneet vaan piti hakea metrin jatko ja hyppiä päällä eli voimaa vaadittiin joku 700-800Nm että aukeaa. Sanomattakin selvää että kierteet on siinä vaiheessa pilalla mutta "mitäs väliä sillä on kun pyörät ei oo pois pudonnut, heh heh".
Comment
-
Sekin on vähän niin ja näin. Jos vaihtaa puhtaalla lattialla tai laittaa ne pultit johonkin purkkiin irrotuksen ajaksi niin ei haittaa vaikka niissä vähän tervaa tai kuparia olisikin. Toisena vaihtoehtona Reiska renkaanvaihtaja vaihtaa pyöriä ja laskee rasvaiset pultit santaan ja sen kummemmin putsaamatta kiertää väkisin takaisin ne hiekkaiset pultit. Ihmettelee vielä kun niin sakeat on kierteet, pitäiskö käyttää pitempää jatkoa että menis paremmin?
Comment
-
Tottahan toki tuokin. Tuo juttu vaan edustaa sitä yleistä käsitystä rengasliikkeiden palvelusta, jota minä olen saanut (huom puhun itsestäni). Eli asiakas haukutaan lähes tyhmäksi ja neuvotaan että renkaille ei saa tehdä itse mitään. Ja omat aluvanteet on liikkeen jäljiltä ollut aina ihan tarpeettoman tiukassa. Nojoo...
Ehkäpä tätäkin rengasasiaa voitaisiin opettaa autokoulussa, luulisi mahtuvan tuohon nykyiseen opetusaikaan ja hintaan. Huvittaa nämä joka keväiset ja syksyiset iltapäivälehtien "vinkit" renkaanvaihtoon, jotka minun mielestä pitäisi olla jokaiselle autoa käyttävälle itsestäänselvyyksiä.
Comment
-
Vihdoinkin jotain tolkkua Enon rekkaturmaan:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...557326595.html
Comment
-
Kuka on kateellinen? Sinisellä pohjalla, valkoisin kirjaimin ja/tai kuvin varustettu liikennemerkki on opastava, ei kieltävä. Käsittääkseni yllä oleva merkki opastaa, että kyseessä on vammaiselle tarkoitettu alue (kulkuväylä, pysäköintipaikka tms.). Lisäkilpi täydentää opastusta.
Comment
-
Niin. Tuo lisäkilpihän siis opastaa, että paikka on varattu invalideille, audeille ja bemareille?
Edit. MrMicke ehti ensin.
Comment
-
Comment
-
-
http://yle.fi/uutiset/viimeisetkin_e...ngista/6617627
Kuvan kuorma täyttänee paikallisen tieliikennelain pykälät :)
Comment
-
-
http://autohullut.fi/etusivu/gumball...kokuussa-2013/
Päristelevät tästä meidän kylän läpi. Jos sattuisi hyvällä säkällä olemaan paikalla..
Comment
Comment