Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TÜV-hyväksytyt spacerit ovat lailliset Suomessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TÜV-hyväksytyt spacerit ovat lailliset Suomessa?

    Tai ainakin sitten jos tää menee läpi heh heh :)

    http://www.adressit.com/spacer

    Pistäkää levittäen vaikka mummon kaimoille ja muille autofoorumeille.

    Huom! Ei moderaattoreille/ylläpitäjille ;)

  • #2
    Onko kukaan ikinä saanut tuollaisella nettiadressilla yhtään mitään läpi? En ole ainakaan koskaan kuullut. Taitaa olla juridisestikin yhtä tyhjän kanssa, koska kuka vaan voi laittaa kenen tahansa nimi- ja osoitetiedot tuonne.

    Itselle on jäänyt noista vähän sama maku kuin esim. Facebookin "lähetä tämä niin xxx saa yyy dollari avustuskassaansa" -kurasta.

    Comment


    • #3
      No ei näitä kannata niin tosissaan ottaa :) Onhan tuolla nettiadressissa aika paljon potaskaa. Ihan vapaasti saa päättää ottaako osaa. Mutta tää asia on sellanen jossa on esittää jotain faktaakin. Koulussa kun tuli opeteltua kaikenmaailman lujuuslaskuja ja elementtimenetelmää, niin siitä sais faktaa esiin kuinka levikepalat muuttaa vannepulttien rasitusta ja muuta. Ja oon aika varma että tämä fakta kertoo että on täysin turvallista käyttää "järkevän paksuisia" spacereita. Mutta kahtellaan...

      Comment


        #4
        Eihän adresseissa ole mitään juridisuutta muutenkaan. Eivät velvoita päättäjää suuntaan eikä toiseen, oli sitten sata tai tuhat nimeä.

        Oikein ilkeä setä viranomainen voi saada vain lisää vettä myllyynsä ja pistää linjan vielä tiukemmaksi :)

        Tuntuu kyllä erityisesti Suomen auton rakennuslakien kohdalla, että ne on suurin osa luotu suuressa vitutuksessa. Kaveri on rakentanut joskus hienon auton ja kertonut kuinka sinunkin kannattaisi, niin saisit tuosta Datsunista edes kohtuullisen näköisen. Siitä sitten suivaantunut virkamies siinä määrin, että väsännyt lain, jotta ei enää ikinä joudu moiseen nöyryytykseen.

        Comment


        • #5
          Mielestäni tuossa pitäisi myös mainita pyörän pultit. Vaikka spacer itsessään olisikin tüv-hyväksytty voi joku laittaa sen autoonsa vaihtamatta pultteja pidempiin. Karkea sääntö pulteille kuitenkin on, että navassa kierteen pituus tulisi olla vähintään 1,6 x halkaisija. Täten esim. Audin M14 pultin pitäisi kiertyä napaan vähintään 22,4mm syvyyteen.

          Ei sen puoleen, itsekin harkitsen taakse spacereita olivat ne lailliset tai ei.

          Comment


          • #6
            Spacereista kun tuli puhe, ajat kolarin autolla jossa on laittomat spacerit niin vakuutus ei pahimmassa tapauksessa korvaa autostas mitään?

            Comment


              #7
              Varmasti korvaa, spacerin pitää olla kolarin "syypää" että voivat edes alentaa korvaussummaa. Mitä se tuskin ikinä on.

              Comment


              • #8
                Kuulostaa aika ihmeelliseltä että vakuutusyhtiö antais täyden korvauksen autosta joka on lain vastainen. Kuinka tarkasti noita edes syynätään kolaritilanteissa. Riippuu varmasti kolarin vakavuudesta, eli normi peltirytäkässä ei sen koommin autoa tutkita?

                Comment


                  #9
                  Kyllä minä komppaisin tässä asiassa Okkimia. Jos autossa on liian leveät renkaat ja ajat normaalin risteyskolarin, on vähän vaikea lähteä kieltämään korvaamasta renkaiden takia.

                  Entäpä jos takana on ei-E-hyväksytyt valot? Vakuutus ei korvaa mitään?

                  Sama juttu kesärenkaiden kanssa talvirengasaikana. Jos keli on kuiva ja lämmin, ei niiden tähden mitään korvauksia kielletä ja langeteta syyllisyyttä toisinpäin, vaikka laittomat ovatkin.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä nuo viritetyt prätkäkään mitään ole koskaan vaikuttaneet vakuutuksiin. Kevareissa etenkin korostuu kun lähes kaikki 2t-piikit on täysitehoisia..

                    Comment


                    • #11
                      Kutem okkim mainitsikin, niin vakuutusyhtiö korvaa kaiken ihan niinkuin pitääkin ellei pysty todistamaan että spacerit oli osasyy kolariin.

                      Comment


                      • #12
                        Jep, niin se on että "laittoman" osan pitää olla myötävaikuttanut tai syypää kolariin, vain silloin voidaan korvausta vähentää tai evätä.
                        p.s. onhan suomeen olemassa laillisia spacereita, RH:n.

                        Comment


                        • #13
                          Tuosta adressien läpi menosta, että eräs kaukaa tuleva yhtye tuli Suomeen, pitkälti kiitos nettiadressin, johon oli saatu yli 2000 nimeä. Lakialoitteista tai muistakaan ei sitten tiedä.

                          Comment

                          Working...
                          X