Onko niin että yleisesti volkkarikuskeilla on jotain suveja sun muita kaupunkilaisten hömpötyksiä vastaan? :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ferrari SUV
Collapse
X
-
Kyllä minun mielestä katumaasturit puolustavat paikkaansa yleiskäyttöön tehtyinä tehokkaina autoina, on vetokykyä, kuljetuskykyä , vähän korkeampaan autoon on mukava nousta ja vielä näkee hyvin ulos. Käännöksissä voi vähän koukata käytävien kautta eikä nupukivet tunnu juuri missään. Omaa Allroadia voi sanoa puoliSUVviksi, kyllä sitä on huoleton pyöritellä sekä kaupungissa että mökkitiellä. Laitetaan tähän SUVen kynnyksellä kevennyksenä pieni videoesitys autojen maastokyvystä, tuli nyt vaan sattumalta valittua tämä:
http://youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4
Comment
-
Nyt on kyllä pakko kommentoida tuota etelän-teiden ns. "hyvää kuntoa" että bullshit!
Täällä tehdään pohjat ja asfalttiseokset samalla (tai ainakin melkein) kuin lapissa, jossa on kosteusmäärä paljon (lue liikaa) vähempi!
Eteläsuomihan kuuluu Turusta-Kotkaan lisäksi Keski-Euroopan vyöhykkeeseen, joten teiden pitäisi muutenkin olla tehty eri seoksella kuin esim. Jyväskylässä. Lisää bitumia ja silleen.
Totta että suuret liikennemäärät vaikuttaa ja nastoilla ajajat, mutta totuus on se että jos tie ja pohjat tehtäisiin oikeisiin olosuhteisiin olisi ne paljon pitempi kestoiset!
Hidastetöyssyjä on mielestäni aivan liikaa. Ymmärrän ne ainoastaan koulujen etc. edessä ja niistä tulisi, jos ei siellä, niin ainakin muualla päästä nopeusrajoituksen mukaan etenemään ilman pelkoa auton rikkoutumisesta.
Hyvä esimerkki on Espoon Iirislahti. Tie loppuu itämereen ja silti tiellä on yli 10 törkeän isoa töyssyä. Kaahavatko naapurit niin paljon paljon että pitää pelätä että lapset jää alle?
Ei voi ymmärtää!
PS ilmanko siellä onkin niin monta SUV:tä ;)
Comment
-
On tänne meidänkin maalaiskuntaan kaksi hidastetta saatu. Ei niistä ole ongelmaa tosin ajaa yli edes kissannahoilla hieman lujempaakin.
Ainoa paskamainen töyssy mitä tiedän on Vaasassa Huutoniemen kirkon kohdalla. Siihen joutuu oikeasti hidastaan ettei auto hajoa.
Itse en noihin siis tarvitse suv:ia.
Ei hidasteilla voi perustella edes Ferrarin SUV:ia :)
Hidasteiden määrä ei tarkoita, että tiet olisi huonoja.
Ja ikävää jos sillä isolla rotjakkeella ei mahdu normaalisti tiellä ajamaan, vaan pitää jalankulkijoille tarkoitetulle alueelle ajaa.
Ainoa millä voisi perustella on turvallisuus. Selviää luultavasti varmemmin hengissä henkilöauton kanssa kolaroidessa kun on massaa enemmän. En tosin haluaisi olla kolarissa moisen kanssa, jos muutenkaan.
Eikä voi yleistää, että volkkari kuskeilla olisi jotain suveja vastaan, ennemmin etelä-suomalaiset niitä puolustaa henkeen ja vereen ;)
Comment
-
Ferrariin tämä nyt liity, mutta noista teiden kunnosta sen verran, että Suomessa on tiet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa, ja päätiet paikkapaikoin loistavassa kunnossa. Ei siihen muutamat hidastetöyssyt paljon vaikuta.
Normialustalla olevalla henkilöäautolla noista hidasteista pääsee yli ilman dramatiikkaa (omalla urssilla ei niinkään), kunhan on hidastanut hippasen vauhtia, mikä lienee noitten töyssyjen tarkoitus. Hidastamokkulat on kyllä jossain paikoin merkitty luvattoman huonosti ja sitten talvikunnossapito on syönyt vielä ne maalimerkinnät, niin pohjakosketus huudettu.
Voi käydä vertaamassa vaikka Eestissä, tai tehdä extreme vertailun ja käydä kattelemassa tienpitoa Venäjällä tai Puolassa. Tuollapäin saattaa tiessä olla esim. 20-30cm syvä monttu, jota ei ole merkitty mitenkään, jos se on täynnä vettä, niin mistään et tiedä sen olemassaolosta...
Comment
-
Kyllä volkkarikuskit ymmärtää että maastureitakin tarvitaan. Sitä ei vaan ymmärrä että mihin niitä asfalttiviidakossa tarvitsee. Monet ei käy edes soratiellä koskaan niillä; saatikka maastossa. Ei kaupunkiliikenteessä voi mitenkään edelleenkään perustella tarvitsevansa SUVia. Maastoautot on sitä varten että niillä pääsee maastoon johon ei henkilöautolla pääse. "Parhaimmat" SUVit ovat vieläpä etuvetoisia, joten ei niillä ole edes mitään asiaa pois asfaltilta. Sitte ihmetellään vielä että miksi ei parkkipaikat riitä, ku kaikki homma kaupungeissakin SUVeja. Ei ole kerta eikä kaks ku nähny Cittarin parkkiksella yksinäisen naisimmeisen parkkeeraavan SUVin kahteen ruutuun, kun ei saa ajettua sitä yhteen ruutuun. Aina ei edes ole kyse siitä etteikö se mahtuis juuri ja juuri, vaan se ettei auton ulkomittoja saada hahmotettua. Iso osa kansan ajelusta tapahtuu kuitenkin yksin autossa istuen, joten tilantarpeen puolustelukin on vähän niin ja näin. Turvallisuus ja näkyvyys näkökohta johtaa vain "kilpavarusteluun". Kun SUVeja tulee enemmän on molemmat "edut" menetetty.
Tais olla arka aihe joidenkin kaupunkilaisten itsetunnolle SUVien arvostelu... ;)
Comment
-
Tuollaisen kanssa en tosin haluaisi ajaa kolaria, kun puskurit ovat korkeammalla kuin mitä euro-ncap testeissä oletetaan ja törmäysmassaakin riittää.
Oli aika peloittavan näköistä katsella henkilöauton sisältä maasturia, kun sen konepelti oli lähes samalla tasalla mitä oman auton katto ja maasturin puskuri aika tappavan näköisesti autoni sivuikkunoiden tasalla. En haluaisi joutua moisen +2tn tonnikeijun kanssa kylkikolariin. No joo, en tietty haluaisi minkäänlaiseen kolariin kenenkään kanssa, mutta vastapuolena maasturi tuntuu normihenkilöautoa paljon pahemmalta vastustajalta.
Maasturin kuljettajan/matkustajien passiiivinen tiurvallisuus varmaan on aika monelle selkeä ja ehkä ainoa peruste moisen möhköfantin hankinnalle.
Comment
-
Huonokulkuiselle ja ikääntyneelle ihmiselle citymaasturi hyvä valinta? Mitä ihmettä... Ketterä ja kompakti? Nyt menee ohi ymmärryksen.
Miten huonokulkuiselle vanhalle ihmiselle korkea ja muutenkin iso auto olisi mitenkään hyvä valinta? Varmasti parkkipaikallakin vanhalle ihmiselle todella kätevä ja näppärä kulkupeli.
En haluaisi yleistää, mutta niinku make80:kin jo sanoi niin se auton ulkomittojen hahmottaminenkaan ei ole vanhalla iällä nähtävästi niin helppoa. Pandallakin onnistutaan viemään kahden auton tila ilman mitään ongelmia. Citymaasturiko se olisi sitten näppärä peli parkkeerata?
Comment
-
pyry: Ei tuo välttämättä kerro tuosta CR-V:stä paljoakaan. Entinen 92-vuoden 80 oli valovuosia jäljessä vuotta nuorempaa 850:iä ajettavuudessa. Golf V (GTI ja 2.0TDI) millä on tullu myös vähä pidempää lenkkiä heitettyä jää niinikään ajettavuudessa tuolle. Toki se täytyy myöntää, että minkä ajettavuudessa tuolla voittaa niin esimerkiksi parkkipaikalla pyörittelyssä häviää... ;)
Comment
-
Ei hätiä, Photoshop. Kuulemma alunperin Italialaiselta lehdeltä nimeltä 'auto' jonka piti saada myytyä muutama kappale enemmän.
Sattuko kukaan huomaamaan että artikkeli oli päivätty Tammikuussa? Jos siinä jotain perää olisi niin olisi siitä varmaan juttua siellä täällä.
SUV keskustelussa peesaan aikalailla make80:stä.
Comment
-
Joku Porschen dieseleistä mainitsi, ne fefen SUVia vastoin tulevat käsittääkseni oikeastikin markkinoille, ja jo vuoden kuluttua!
http://www.autoexpress.co.uk/news/sp...e_cayenne.html
Comment
Comment