Ferrarin vastine Porsche Cayennelle: F151
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ferrari SUV
Collapse
X
-
Kyllä nuo mun mielestä on hyvinkin käytännöllisiä pääkaupunkiseudun paskoilla teillä, nupukivikaduilla ja niitä hidastetöyssyjä on joka paikassa.
Vakioalustaisella autolla ei ehkä suurta ketutusta aiheuta mutta jäykemmällä ja matalammalla ainakin saa päässä kiehumaan...
Mutta ei tuo ferrarin kehitelmä ainakaan hyvältä näytä, niinkuin ei porssenkaan edestä.
Comment
-
Täälläpäin kun noita Cayenneja harvemmin näkee, niin ei ole kovin tuttu malli, mutta jotenkin tuosta Ferrarin SUVista tuli Caynenne mieleen ensimmäiseksi, kun sen eilen AutoBildin kuvista näin. Liekö taiteilijalla ollut pohjana tuo Cayenne ja siitä photoshopattu tuo Ferrarin versio?
Comment
-
-
Ei hyvää päivää tätä citymaasturibuumia. Ei voi ymmärtää että urheiluautoja valmistavat yritykset on niin tyhmiä että lähtee tekeen citymaastureita. Siinä meni sitte Ferrarin uskottavuus urheiluautovalmistajana. Ei auta vaikka keulalla ois V12 ja 600hv, mutta citymaasturi ei muutu urheiluautoksi. Kaunkohan menee että tulee Ferrarilta TDI farmari? Millos Rolls-Royce tekee citymaasturin? Jos itellä ois varaa Ferrariin niin en kyllä maasturia ostais.
Citymaastureissa on kyllä onnistuneesti yhdistetty henkilöauton ja maasturin huonot puolet. Maastossa niillä ei pärjää ja henkilöauton ajettavuutta niihin ei saa. IMO
Comment
-
Ei hyvää päivää tätä citymaasturibuumia. Ei voi ymmärtää että urheiluautoja valmistavat yritykset on niin tyhmiä että lähtee tekeen citymaastureita.
Comment
-
O.J.
En ottanutkaan kantaa siihen että onko Porsche tehnyt rahaa katumaasturilla vai ei. Ei katumaasturista saa urheiluautoa vaikka mitä tekisi. Urheiluautoimagoa ei rakenneta eikä ylläpidetä maastureilla, vaikka niillä rahaa tekisikin. Imago tulee muuttuman varmasti, kun lähtee tekemään kaikenlaisia autoja. Ei ole enää montaa tinkimätöntä urheiluautovalmistajaa, kun Ferrarikin lähtee tekeen maastureita. Hoidettais ennemmin talousasiat konsernitasolla. Eihän VW:n loikka luxusluokkaan onnistunut Phaetonilla, vaikka se hieno auto varmasti on. Se on silti "vain" VW. Ei siitä tullu A8:n S Mesen ja 7 BMW:n kilpailijaa. Imagot ei muutu hetkessä parempaan suuntaan, mutta huonompaan suuntaan sitäkin helpommin.
Comment
-
Itse asiassa Markus olen kanssasi tuossa VW imago asiassa eri mieltä.
Phaeton julkaistiin juuri kun uusi muotoilu ja varusteet ensi kertaa volkkarissa esiteltiin.
Jos Phaeton julkaistaisiin nyt, en usko että se jäisi paljon jälkeen. Itse asiassa uskon että se nousisi suoraan 700-sarjalaisen ohi hyvälle kolmosijalle Audin ja S-mesen jälkeen.
Volkswagenin imago on muuttunut paljon viimeisen viiden vuoden aikana. Uusi passat, Touraeg, phaeton ja myös volkkarin pakupuolen uudistus on nostanut imagoa huomattavasti.
Volkkari oli ennen ns. työmiesten auto. Nykyään se voi olla myös konservatiivinen valinta "pikku porvarille" ;)
Comment
-
Tätä se teettää ku nuo jenkit menee ostelemaan suupielet vaahdossa noita SUVeja, ei näin. Mutta pitää tässä nähdä se kunnianhimoinenkin puoli. Porsche meni ja teki SUVin, niin miksi Ferrari ei koittaisi tehdä sitä paremmin, mielenkiintoista on nähdä miten siinä onnistutaan. Ja onhan se Lamborghinikin tehny 4x4 maastureita, traktoreista puhumattakaan, ja silti Lambolla on jonkunlainen urheiluauton maine, ennemmin Audin omistuksesta johtunut "hienosäätö" on sitä mainetta ryvettänyt kuin tuo LM002.
Oma veikkaus on että F151 pyyhkii Cayennella lattiaa.
Comment
-
Melkosessa pellossa asutte siellä pääkaupunkiseudulla jos ei tavallisella autolla pärjää nupulakivillä ja korotuksissa. Kaikille äkkiä SUV:it ettei tule ruuhkia kun on autot kiinni pohjasta.
Joo ei mene läpi. Jos tavallisella pärjää muualla suomessa myös hiekkateillä niin pärjää kyllä siellä betoni ja asvalttiviidakossakin.
Ei SUV:lle ole mitään perusteita olemassa kaupunkilaisilla. Pelkkä status ja vehkeen jatke.
Mutta ei siinä, jokanen ostaa semmosen kulkineen kuin haluaa. Ferrarilta rahankeruuveto tollanen. TDI:tä tuskin kovin äkkiä tulee. Se ei sovi imagoon.
Vielä kun saataisiin perhefarkku ferrarilta..
Comment
-
Heh, ironista sinänsä jos tuo on ihan oikea myyntiin tuleva malli. Muistan kun jossain haastattelussa n. vuosi pari sitten Jean Todt kommentoi Porschen Cayenneä tyyliin onnea heille valitsemallaan tiellä, Ferrari ei ikinä tee maastureita.
No, kaikkea näkee kun vanhaksi elää...
Loppupeleissähän syy ei sinänsä ole autofirmojen vaan kuluttajien. Sitähän ne firmat valmistaa mitä urpot ostaa.
Comment
-
Ennen olin samaa mieltä, että maasturilla ei tekisi mitään kaupungissa. Nyt teiden kunnon rapistuessa ja hidastetöyssyjen määrän räjähdysmäisen kasvun myötä alkaa tuntua, että ilmajousitettu SUV sopisi täydellisesti "betoni- ja asfalttiviidakkoon". Lisäksi se olisi imagollisesti täydellisen sopiva hengästyttämään prius-kuskeja.
Ja maastureissa on joskus suht hyvät sisätilat verrattuna vaikkapa farmariin, eli toki niitä järkisyitä on menestyksen taustalla.
Siitä olen samaa mieltä, että maasturi ei ole urheiluauto. Silti se voi olla nopeampi kuin oikea urheiluauto, senhän Cayenne turbo jo on todistanut. Ei maasturi kyllä Ferrarin imagoon sovi, en usko että tulee toteutumaan. Maserati on sitten jo toinen juttu, siihen se voisi sopiakin.
Comment
-
Myös Porsche on aikoinaan tehnyt traktoreita, samoin mm. Fiat ja Volvo. Nyt vois kysyä, että onkos se Volvo ikinä mitään muuta tehnytkään:-))
Peltopuron kanssa samaa mieltä siitä, että maasturi alkaa olla hyvinkin sovelias Suomeen, ainakin täällä maaseudulla teiden kunto rapistuu turhankin kovaa vauhtia.
Comment
-
Melkosessa pellossa asutte siellä pääkaupunkiseudulla jos ei tavallisella autolla pärjää nupulakivillä ja korotuksissa. Kaikille äkkiä SUV:it ettei tule ruuhkia kun on autot kiinni pohjasta.
Joo ei mene läpi. Jos tavallisella pärjää muualla suomessa myös hiekkateillä niin pärjää kyllä siellä betoni ja asvalttiviidakossakin.
Ei SUV:lle ole mitään perusteita olemassa kaupunkilaisilla. Pelkkä status ja vehkeen jatke.
Mutta ei siinä, jokanen ostaa semmosen kulkineen kuin haluaa. Ferrarilta rahankeruuveto tollanen. TDI:tä tuskin kovin äkkiä tulee. Se ei sovi imagoon.
Vielä kun saataisiin perhefarkku ferrarilta..
Ei normimadallettu nyt jumiin pohjasta jää vaikka joissakin paikoissa sieltä raapiikin, vaan kyseessä on ajomukavuus. Jos johonkin nättiin SUV-jatkeeseen olisi varaa, valitsisin mieluusti sellaisen vakioalustaisen henkilöauton sijasta kun voimakkaana kriteerinä olisi ajomukavuus.
Comment
-
Mitä noihin Volvon traktoreihin tulee niin onko ne nyt sitten niin Volvon tekemiä jos niissä lukee Volvo vain sen takia että BM:n aikoinaan ostivat. Sen sijaan Porsche ja Lamborghini on valmistanut traktorinsa aikoinaan itse, ostamatta mitään valmista traktorin valmistajaa. Ja itseasiassa Lamborghinikin aloitti nimenomaan traktoreilla, urheiluautoja tältä traktorivalmistajalta alkoi tulla vasta 60-luvulla.
Comment
-
Menee nyt vähän offiksi, mutta:
Ei SUV:lle ole mitään perusteita olemassa kaupunkilaisilla. Pelkkä status ja vehkeen jatke.
pienuuteen, niin ei tarvi jatkeita.. Asiahan ei koske mua kun en SUV:ta omista, mutta
mielestäni ko. kommentti on typerä.
Comment
-
Ihan kirkkain silmin porukka väittää, että siellä etelässä on niin huonot tiet, että tarttee SUV:tä. Ostakaa samantien maasturi jos noin huonosti asiat on.
Joopa. Ei ne kyllä niin huonot ole, sen verran siellä tulee ajeltua.
Huono selity miksi sellasta tarvitsisi. Tilat vois olla hyvä peruste, mutta takapaksin koko taitaa noissakin olla yllättävän pieni?
Jos kerran täällä prioriteetti nollan teillä pärjää normi autolla niin kumma jos ei siellä etelässä sama onnistuisi.
Ja mitä tulee toisten kommentteihin niin Suomi on vielä tietääkseni vapaa maa, eikä ole yhtä oikeaa mielipidettä.
Jos jonkun mielestä A8 on peniksen jatke niin sitten on, mutta se ei ole tämän ketjun aihe. Lähinnä aihe on sopiiko Ferrarille SUV.
Tottakai sopii, jenkki-räppärit sun muut jonottaa moisia. Sehän taitaa olla Ferrarillakin se main point autojen valmistuksessa, eli rahan teko. Eikä taida Fiat paljo pistää vastaan kun senkin kassaan taitaa Ferrarin menestyksestä kilahtaa sievoinen osuus.
Comment
-
Petri, jos siellä maalla noin harmittaa asua, niin sitten vaan muuttamaan tänne ihanan edulliseen etelään :)
Kyllä ne tiet rapistuvat järkyttävää tahtia nyt ympäriinsä, ja oikeasti maasturi alkaa puolustaa paikkaansa.
Topiikkiin vielä, ei jaksa uskoa että Ferrari lähtisi tuohon suv-muotiin, mutta aikahan sen näyttää.
Comment
-
Väittäisin että tiet on yhtä paskat koko suomessa mutta luulisin että töyssyjen määrä lisääntyy suhteessa muuhun maahan nopeammin. Noissa töyssyissäkään ei muuten ole mitään vikaa jos ne rakennetaan oikein.
Nimimerkillä monta töyssyä viime kesänä rakentanut.
Comment
-
Juu en muuta, joutus ostaa SUV:n ;)
Joskus ennen oli ajatuksen lähteä sinne asumaan, mutta luonne ei sovi sellaiseen meininkiin.
Kaupungista juuri maalle muuttaneena suosittelen muillekkin. Ei sen ostarin tartte olla naapurissa.
Olishan tuo melkonen loikka toisaalle Ferrarilta. Bentleyn edustajalta jossain automakasiini ohjelmassa kysyivät, että tuleeko nyt diesel bentley kun olivat vähempikulutuksisista maininneet. Ei tule, kun ei sovi imagoon.
Comment
-
Ja kehtaa vielä tunnustaa täällä... :)
Comment
-
Ei töyssyissä mitään vikaa ole, kun ovat oikein tehty ja oikeassa paikassa. Huolestuttavan kovaa ajaa porukka koulujen 40km/h alueella. Niiden töyssyjen kohdalla on tarkoitus hidastaa. Älytön idea että täytyy hankkia SUV, jotta voi kaahata töyssyistä välittämättä niinkuin ennenkin. Ei niitä töyssyjä huvikseen tehdä. Edelleenkään ei ole tullut yhtään järkevää perustetta SUVeille.
Te etelän ihmiset, jotka SUVia puolustatte. Ostakaa neliveto Transporter/Caravelle. Varmasti riittää maavara, menee saman verran maastossa kuin SUVit ja tilaa on paljon enemmän. Matkustusmukavuuden saa kohdalleen, kun käy Jonassonilla, REGOlla tai Tamlanssilla pyörähtämässä. TDI malleissa kulutus inhimillisen pieni, eikä tartte kärsiä isosta dieselverosta. :) Samalla onnistuu kimppakyydit isommalla porukalla ja ruuhkakin helpottaa siellä Kehä III suunnalla.
Ferrariin vielä sen verran että ei edelleenkään sovi imagoon, koska SUV ei ole urheiluauto.
Comment
Comment