Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7, RS6 vanteet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B7, RS6 vanteet

Iltaa.
    Etsiskelin tuossa A4 Avanttiin (B7) sopivia vanteita ja satuin löytämään
    tämän sivun:
    http://images.google.fi/imgres?imgur...%3Dfi%26sa%3DN
    Tällä hetkellä munaskuissa polttelee 19" RS6 replikat...

Toinen linkki mistä näkee erikokoisia RS6:sia auton alla:
    http://images.google.com/imgres?imgu...lr%3D%26sa%3DN

EDIT:linkki lisätty
    Viimeksi muokannut MRA¤; 13.3.2008, 15:35.

Hyvä sivu.

Comment

Itse kyllä nykyään panostaisin vanteissa enemmin laatuun,keveyteen kuin kokoon...Eli ottaisin pykälää pienemmän,kevyemmät ja laadukkaammat vanteet.
      Nuo replikat painaa aivan tolkuttomasti...Huomaa kyllä ajossa ja kulkemisessa:(

Comment

Eipä ne replicat välttämättä paina yhtään sen enempää kuin orkkiksetkaat. Kevyet vanteet sitten on ihan oma lukunsa mutta annetaan toisten nauttia ulkonäöstäkin.

Se on ihan eri asia laittaa vanteisiin 600€ kuin tuplasti...

Edit: Ja jos makuasioihin mennään niin todettakoon että itse olen kokeillut niin kevyet kuin "painavatkin" autoissani enkä lainkaan kiistä etteikö kevyiden laittamisen jälkeen huomaisi eroa ajettavuudessa. Siihenkin vaan tottuu viikossa eikä asia tunnu normaaliajossa enää miltään. Siirryin ultraleggeroista takaisin "painaviin" ihan ulkonäkösyistä. Tympi joka kerta autoa lähetyttäessä vaatimattoman näköiset vanteet ;) Eikä niillä työmatkakaan sujunut yhtään ripeämmin vaikka herkemmin tuntui auto lähtevän liikkeelle.
        Viimeksi muokannut -V-; 13.3.2008, 18:11.

Comment

Kevyet ja sirot voivat olla myös tyylikkäät ..

Kevyet vanteet sitten on ihan oma lukunsa mutta annetaan toisten nauttia ulkonäöstäkin.
          Olen huono vanteiden tuntija, mutta olen nähnyt lukuisia siroja ja tyylikkäitä vannemalleja, jotka mielestäni sopivat erittäin hyvin myös A4 B7:aan.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja -V-
            Eikä niillä työmatkakaan sujunut yhtään ripeämmin vaikka herkemmin tuntui auto lähtevän liikkeelle.
            Ei varmaan nopeammin, mut pienemmällä polttoainemäärällä.. :)

Tosin se mitä polttoaineessa säästää, palaa monin kerroin noiden kiekkojen hinnassa. Itselle ostin kohtuuhintaiset Rialit, jotka painaa about saman verran kuin OEM-tuote. Ovat vaan pari tuumaa isommat..

Comment

Joo pointtini oli se, että autoilua ja auton varustelua voi lähestyä niin monesta suunnasta. Itsellänikin suunta on vaihtunut moneen kertaan tähän ikään mennessä, enkä nyt kiveen hakkaisi että nykyinenkään suunta olisi se lopullinen, ainoa ja oikea. Ensi viikolla tai ensi kuussa tai ensi vuonna voi olla taas ihan toisenlainen "fiilis" miten mennään. Se oma "ehdoton" suunta siis ei välttämättä ole se paras kaikille muillekin autoilijoille.

Comment

Olemma siis asiasta kovin samaa mieltä.

Comment

Tietystihän se on makuasia,mutta itsellä on tärkeämpää ajettavuus ja suorituskyky kuin ulkonäkö...Joka sekin tietysti tärkeä,mutta painava vanne vaikuttaa kiihtyvyyteen,ajettavuuteen ja jarrutusmatkaan...Eli ominaisuudet mitä hyvin usein autolta haetaan,hävitetään painavilla vanteilla:(

Comment

No riippuu kuinka paljon painavampi vanne on...jos 16kg->21kg niin perus käyttöautossa ei juurikaan haittaa elämää.0,5sek huononee kiihtyvyys ja mutkissa käyttäytyminen kärsii vähän.Jarrutusmatka 100-0 lisääntyy metrin tai 2.Nämä mutupohjalta, faktoja kehiin jos parempaa tietoa.
                    Kyllä mulla se isomman vanteen tuoma ulkonäkö on tärkeämpää kuin että kiihtyy 1,9Tdi+ 9,0 vai 9,5sek.
                    Ne tajuttomat 8,5X19 Replicavanteet sitten erikseen, ne alkaa jo oikeasti vaikuttamaan.
                    Viimeksi muokannut kontio; 15.3.2008, 16:36. Perustelu: luvut

Comment

Tottahan se on...sehän on ihan siintä kiinni mitä autolta haluaa.Itse arvostan juuri enemmän suorituskykyä ja auton ominaisuuksia.Vaikka kieltämättä isot vanteet on hienot!!
                      Vaikutus kiihtyvyyteen on aika suuri,kuulin kiihdytyspäivillä että golf-GTI:ssä oli vaikutus noin lastun luokkaa...Eli 150hv golf vakiovanteilla-->lastutettu,jonka jälkeen kulku parani huomattavasti-->vakio 16" vaihto 19"kromivanteisiin.Vaikutus sama kuin lastu pois:(
                      Eli takapuolituntumalta n.30hv hävisi vanteisiin:( Tätä ei siis mitattu,mutta tuntuman mukaan...
                      Mutta niinkun sanoin,makuasia ja oma mielipide on että mielummin kevyet vaikka olis tuumaa pienemmätkin.

Comment

Working...
                      X