Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Totta vai tarua? melkoinen peltilehmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Totta vai tarua? melkoinen peltilehmä

    Onko pelti jossain päin maailmaa vaan liian halpaa?
    Voiko tämä olla edes totta?

    Edullinen tuninkimersu



    Tämä on kuulemma saman pajan edellinen rakennelma.

  • #2
    Hyvän kokoset vanteet.

    Alle 15 tonniin noita CL:lliä näytti Saksan maalta saavan.

    Comment


    • #3
      Ensin kauhistellaan isoja vanteita ja kohta täällä kaikilla samanlaiset ;)

      Comment


        #4
        Jos olisi luppoaikaa/tylsää, kävisi vähän kiusaamassa katsastus-setää aivan tosissaan:

        "Mitä jos suurennan vähän vannekokoa, tartteeko muutoskatsastaa, kun mulla on nyt 13" vanteet ja ajattelin laittaa 30" näin aluksi ku ne näytti netissä niin siisteiltä? Autosta ei varmaan jää paljoa jäljelle, ku pitää rälläköidä tilaa kaariin, haittaako" :)

        Comment


        • #5
          Toi punanen pimmeri?? on hyvännäkönen, mut toi mese vaikuta kovin lupaavalta, hirveä suorastaan, mutta ehkä valmiina sitten jotain muuta.

          Comment


          • #6
            Voi morjens! Toihan on kuin ydinsodan jäljiltä. Leikattu ja liimattu, mitä käteen sattuu. Toisaalta tykkään persoonallisista tempauksista tiettyyn rajaan. :)

            Comment


            • #7
              Tämä kuvastaa juuri tätä pelleilyä näiden ylisuurien renkaiden ja vanteiden kanssa. En ymmärrä mistä lähes kaikki autoharrastajat saavat päähänsä että heidän autonsa paranee: ajettavuus yms., kun he vaihtavat autoonsa suuremmat vanteet / renkaat johon heidän autonsa on alunperin tehty.
              Itse olen huomannut sen useiden eri autojen kanssa, omien ja vieraiden, että auto on kaikkein paras juuri niillä renkailla ja vanteilla mitä rekisteriotteessa lukee (leveys, profiili, vannekoko). Olkoon autossa vaikka miten kallista ja laadukasta alustasarjaa.

              Tietenkin näyttäähän auto hienolta parkkiruudussa, kun siihen on laitettu 19-tuumaan pölkyt vakio 15-tuumien tilalle. Mitään muuta järkevää syytä siihen ei todellakaan voi olla. Rengas- ja polttoainekulut nousee, ajettavuus kärsii: auto vetelee, rengasmelu kasvaa ja kaikki epätasaisuudet tiessä tuntuvat + auton huippunopeus laskee (jos se on nyt tärkeää).
              Tai sitten muut luulevat, että ollaan rahamiehiä kun ajetaan kalliilla renkailla/vanteilla.

              Tuo mersu näyttää jo mielestäni traktorilta noilla renkailla, mutta onhan siinä isot ja kalliit renkaat alla :-)
              Viimeksi muokannut JARKKO -70; 24.2.2008, 11:17.

              Comment


              • #8
                Itse olen huomannut sen useiden eri autojen kanssa, omien ja vieraiden, että auto on kaikkein paras juuri niillä renkailla ja vanteilla mitä rekisteriotteessa lukee (leveys, profiili, vannekoko). Olkoon autossa vaikka miten kallista ja laadukasta alustasarjaa.
                Ehkä mukavuudeltaan näin, mutta ainakin omasta mielestäni matalaprofiilinen rengas on ns. parempi ajettava kuin löysä korkeaprofiilinen rengas. Painotus kysymyksiä...

                Comment


                • #9
                  Lainaus edellisestä:
                  Ehkä mukavuudeltaan näin, mutta ainakin omasta mielestäni matalaprofiilinen rengas on ns. parempi ajettava kuin löysä korkeaprofiilinen rengas. Painotus kysymyksiä...

                  Olet aivan oikeassa: nämähän ovat myös makuasioita, niihin ei ole olemassa yhtä absoluuttista totuutta. Tietenkin on hyvä, että jokainen voi muokata autonsa mieleisekseen, Suomi on jo aivan riittävän vaikea maa muulla tavoin auto- tai mpharrastajalle, emme tarvitse enää rajoituksi rengaskokojen muutoskatsastuksiin.

                  Useimmat autovalmistajat tekevät autonsa juuri tietylle rengastyypille ja -merkille. Joskus auto paranee muuttamalla auton rengasmerkin toiseksi (ei välttämallä rengaskokoa).
                  Nykyisin osa autoista toimitetaan taas liian suurilla renkailla jonkun varustetason mukaisesti: Se vähän semmoinen muotijuttu. Mutta se on taas makuasia.

                  Kun auton alustarakennetta muutetaan, auto ei ole enää se johon autovalmistaja on sen alunperin tehnyt/suunnitellut. Tällöin rengaskoko muuttaa merkityksensä, mutta taas ollaan siinä mihin autoa on tarkoitus käyttää: ajetaanko slikseillä radalla vai mökkitietä perheen kanssa lomailemaan.

                  Comment


                  • #10
                    Melko järkyn näköinen vehjes tuo mersu, eikä siitä parane..

                    Mitä tulee noihin isojen renkaiden ajo-ominaisuuksiin, joissain tapauksissa parantaa, jossain taas huonontaa.
                    Riippuu paljon rahastakin mitä niihin laittaa, esimerkkinä mun entinen omega jossa oli 17" 225/45 kitkat talvella ja alessio f1 19" 235/35-19 renkailla kesällä, noilla alessioilla se oli aivan kauhea ajettava, vanteet painoivat niin paljon ettei ohjaus palannut enää itsestään takaisin, puhumattakaan muista huonoista puolista, talvikumeilla taas oli oikein nautinto ajaa.
                    Mutta jos vertaa esim. 195/65-15 ja vaikka 225/45-17, jälkimmäiset ovat useimmiten paremmat oman kokemuksen mukaan.

                    Comment


                    • #11
                      jos vertaa esim. 195/65-15 ja vaikka 225/45-17, jälkimmäiset ovat useimmiten paremmat oman kokemuksen mukaan
                      Aivan, tiettyyn asti tuo koon kasvattaminen on ajotuntuman kannalta toimiva ratkaisu.

                      Comment


                      • #12
                        Kun renkaan kehä kasvaa, välityksethän ns. pitenevät joten teoreettisia huippuja tulee lisää. Tehon puute voi tosiaan kuitenkin syödä niitä huippuja.

                        Tuo mese näyttää siltä, että on vedetty ensin ympäri ja lunarikuntoon. Vakuutukset on joko liian hyvät tai tarpeettomat, joten rusentuneesta purkista on päätetty huvikseen väännellä jotain typerää.

                        Comment


                        • #13
                          Huh, se on tämäkin projekti saatu näköjään päätökseen. Eikä mennyt paljon uretaania ja pakkelia =)


                          Comment


                          • #14
                            Ei jumalauta. Ei se oo edes hieno mistään suunnasta. Rattiki on niin ku valettu tuohon räpellykseen.

                            Comment


                            • #15
                              takaapäin ihan asiallisen näköinen kuten useat naiset, mutta muuten aika järkyn näköinen viritys.

                              Comment


                              • #16
                                Uretaanin hintakin varmaan noussut maailmalla. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Tämä vissii on juuri sitä että autosta tehdään itelle omaan makuun peli, sama tykkäskö muut eli ei. :D En pidä kyllä juuri mistään muusta tuossa autossa kuin nuo pakoputken ulostulot ja se miten se sulautuu tohon takapuskuriin...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hienojakin yksityiskohtia löytyy, mutta suurimmalta osin, varsinkin keulasta, aikas kammottava meikäläisen silmään... Kaveri on eittämättä kätevä käsistään, mutta tyylitaju on vissiin jäänyt jo nuorena sosialistisen realismin runtelemaksi :P

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tyylitaju ostettu varmaan samasta liikkeestä kuin kuvasarjan alussa näkyvä turkis :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mita toto uretaanin ja pakelin paalle tulee eihan se voi kestaa? Tuleeko siihen joku muovivai mika

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kylläpäsekai kestää jos se on rakennettu ihan show/kaupunkikruisailumielessä. eikai noilla vanteillakkaa mennä paljoa muualle. Pinta-alaa ainaki mitä saa kiillotella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos ottaa autosta tukea, jääkö siihen sormenpainaumat? Tuohon vissiin on tarkoitus sitten laittaa kukkia pystyyn jouluksi ja pääsiäiseksi. Oasis-auto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              eipä mene peltiä lyttyyn jos kolarin ajaa... taitaa muutenkin olla sen verran pehmeä että ei käy mitään jos ojaan lasauttaa.
                                              on kyllä niin järkyttävän näkönen vehje, että paalikoneessa käynyt ladakin olis komistus ton vierellä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kai se nyt on uretaanit ottanut pois sen jälkeen kun on tehnyt muotit?
                                                Aika työ ollut, muuten voi jopa sanoa ihan nätiksi mutta nuo takavanteet ja tuo keula ei oo mitään nättejä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mut on kaverilla komee turkispoplari.

                                                  Liekkö puolalainen, mutta rahaa täytyy kyllä olla. Mitähän tollaset johonki hummeriin tarkotetut pyörät maksaa?

                                                  Jossain kuvissa nokka näytti iha lupaavalta, mutta liikaa teräviä kulmia.

                                                  Siitä vaan jokanen yrittään samaa ja katotaan tuleeko yhtä kauhea :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Liettuan rekkari ainaki tos oli autossa. Tiedä sitten.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuolta taitaa löytyä lisää kuvia miten homma tehdään ;)

                                                      http://englishrussia.com/?p=1949#more-1949

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X