Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mersulta lipsahti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mersulta lipsahti

    Mercedes on pyytänyt anteeksi norjalaisessa talousalan Finansavisen -lehdessä ollutta mainostaan.

    Raakaversiolta näyttänyt mainos käytti rohkean alatyylisiä ilmaisuja, joista voimakkain viittasi Audin ja BMW:n tehtaiden kotipaikkakuntiin.
    - Älä osta mitään paskaa Münchenistä tai Ingolstadtista, mainoksessa sanottiin.
    Lähde: kauppalehti.fi


    koko uutinen: http://www.kauppalehti.fi/4/0x100020...n.jsp?oid=9132

    #2
    Eipä löytynyt itse videota mistään pikaisesti etsittynä.
    Onhan näitä aikaisemminkin ollut näitä kevyitä sohaisuja naapuripesään. Kenelläs se olikaan pidemmän aikaa kotimaisissa autolehdissä kuva jossa taustapeilissä näkyy muut ns. premiummerkit ja nelivetomalleja nimenomaan mainostettiin. Tais sekin olla mesen tekosia.
    Mikäs siinä, arvostan aggressiivista mainontaa - keskimäärin mainonnassa on niin munatonta toimintaa vaikka kuin yritetään olla extremeä jne.

    Comment


    • #3
      Se on BMW:n mainos, jossa MB ja Audi taka-alalla. Sillä mainostettiin xDrive systeemiä ja löytyy yleisimmistä autolehdistä

      Comment


      • #4
        No eihän se oikeastaan mersun vika ole, jos mainostoimisto on vahingossa jättänyt vitsillä väännetyn bulkkitekstinsä mainokseen.

        Comment


        • #5
          Eikös Mazda joskus muutama vuosi sitten harrastanut mainoksia, joissa oli kuvassa uusi Toyota Avensis tms? En muista miten teksti meni, mutta Mazdaa ei näissä kuvissa näkynyt. Oliko vielä niinkin, että tekstissä suoraan kehoitettiin hankkimaan Avensis? Ensin tuli itsekin naureskeltua, että nyt on mennyt mainostoimistolla kuvat ja tekstit sekaisin ennen kuin tajusin sen olevankin ihan tarkoituksella näin. :) Joku varmaan muistaa paremmin, korjatkaa toki.

          Comment


          • #6
            Taidat Matti meinata sitä Mazda 6 mainosta jossa olikin toyota. :) Hesarissa taisin nähdä sen aikoinaan. Huvittava moka!

            Comment


            • #7
              Paitsi ettei käsittääkseni ollut moka, vaan nimenomaan harkittu mainoskamppanja?

              Comment


              • #8
                Mikä ihmeen järki sellatteessa on? Ei saavuta noin tyhmällä tempauksella muuta kun huonon maineen ja paljon naurua. Toisaalta mainosten on tarkoitus jäädä lukijan/katsojan mieleen. Tässä mainos on onnistunut.

                Comment


                • #9
                  Aloin juuri asiaa googlelta kyselemään, tuli vastaan tuollainen:

                  http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=449968
                  Viime vuonna Mazdan maahantuoja Inchcape Motors Finland sekoitti automainonnan seisovaa vettä: se palkkasi tylsästä mielikuvasta kärsineen Mazdan mainosmaakareiksi virolaisen mainostoimiston Viron Rapp Collinsin. Virolaisten provokatiiviset mainokset saivat paljon huomiota.

                  "Koeaja Nissan Primera ennen juhannusta", kuului Mazda 6:n mainos viime kesänä. Seuraavaksi Madzan mainos kysyi Hesarin etusivulla, onko Toyota Avensis luokkansa myydyin vai seksikkäin. Kolmas provokaatio kohdistui Mersuun: "Mersu sai turvallistestissä viisi tähteä - Madza 6."
                  ja Helsingin sanomat jatkaa:
                  Mattilan mukaan mainoksen tarkoituksena oli kiinnittää ihmisten huomio uuden automallin yleiseen turvallisuuteen.

                  "Mainonnan tarkoitus herättää huomiota. Tämä on sen tehnyt."
                  "Lähtökohtana on, että ihmiset tietävät, että kuutta tähteä ei saa. Jos joku todella on luullut Mazdan saaneen kuusi tähteä, olen pahoillani."
                  "Me olemme halunneet aktivoida ihmisiä tulemaan liikkeeseen tutkimaan asiaa ja testaamaan turvallisuutta", Mattila selittää.
                  Loppuun vielä kevennys. :)
                  Vehon Börmania testausselitys huvittaa. "Millä tavalla turvallisuutta voi testata, ajamalla seinään vai?" hän kysyy.

                  Comment

                  Working...
                  X