Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ekoake -hakupalvelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ekoake -hakupalvelu

    Ihan hyödyllinen viranomaispalvelu uuden auton ostoa harkitsevalle: http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/default.asp

    Eli tuolta voi merkkiriippumattomasti hakea vaikkapa nelivetoisia, jopa hinta ja tehokriteerien kera. Joskin tehoasteikko on niin matala, ettei sillä hakuehtona mitään tee :)

    Oliskohan jotain ihmevilunkipeliä nuo bemarien co2-lukemat, ovat järjestään matalimpia. Tai sanotaanko "optimoitu" testiolosuhteisiin, ihan noin isoihin reaalimaailman eroihin en usko.

  • #2
    Samasta EkoAkesta löytyy CO2 päästöt vanhoille autoille. Oliko nyt 2001 alkaen...

    Comment


    • #3
      Kyllä ne BMW:t vaan on tällä hetkellä ekologisimmasta päästä, kannattaa tutustua BMW:n Efficient Dynamics "ideologiaan". Tiettyjä ongelmia jo pelkästään noihin start-stop -systeemeihin toki liittyy ja varmaan on kallista sitten kun joku laukeaa (etenkin jarruenergian talteenottojärjestelmissä).

      Comment


      • #4
        Pikkukakkonen? A2??
        Oli jo aiemmin myös Golf (mk3) Ecomaticissa ja sitä ennenkin jossain 80-luvun VAG-kinnereissä (mainittu mm. -85 Golfin käyttöohjeessa). Eli ei todellakaan uutta... :D

        Comment


        • #5
          On ne bemujenkin kulutukset vissiin testeissä olleet eri luokkaa kuin virallisissa papereissa.

          Huvittaa juu, että nyt tuo 80-luvun polosissa debytoinut start-stop on uutuus. Mutta ehkä aika ei ollut kypsä silloin.

          Comment


          • #6
            Joo, mulla oli joskus vm. -88 Opel (P)ascona, ja senkin manuaalista löytyi että ko. opelikseen on ollut tuommoinen start-stop ominaisuus saatavilla. Sen jälkeen noita ei niin hirveästi ole näkynyt, liekö toiminnassa ollut jotain ongelmia, ascona kun oli vielä kaasutin versio ja tuo kaasarin automaattirikastinkin temppuili, jos sitä mekanismia ei aina välillä putsaillut ja rassaillut;-) Niin miten lie tuommoinen start-stop systeemi toiminut...

            Comment


              #7
              Onhan rinkelilläkin nuo e-mallit, joissa kulutukset ovat huomattavasti paremmat, joten ei se mitenkään mahdotonta pitäisi olla... Toisaalta VAG:lla on viime vuosina ollut aika monta puihin mennyttä moottorimallia, joten jossainhan sekin väkisin näkyy. Pienissä bensakoneissa vaikkapa 2.0FSI ja 1.6FSI, tuskin niitä suunniteltiin vajaan korimallin sukupolven ikäisiksi moottoreiksi. Sitten pikkudieseleissä nämä pumpparien vaihto cr-koneisiin ja kolmen eri automaattityypin (dsg, multi ja tippi) käyttö varmasti syö resursseja, vaikka iso konserni onkin.

              Comment

              Working...
              X