Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuollaisesta tuli työntekijä kertomaan toimistolle. Pääsiäisenä on käyty kuvaamassa Suomessa jenkkiläistä sarjaa. Ovat käyneet Hekuma yhdistyksen tallilla ja jossakin automuseossa.
Mäntyharjun takamailta löytyy keskeltä metsää ihan mielenkiintoinen automuseo, missä kannattaa piipahtaa jos sattuu olemaan alueella sopivaan aikaan. Museo on auki satunnaisesti ja aukioloajat löytyy tuolta nettisivuilta.
Tuota Anssin linkkaamaa videota katsellessa tuli mieleen tämä. Lieneeköhän jonkun klubilaisen kalustoa vai Pro Turbon esittelykampe? https://www.youtube.com/watch?v=tIkwU94oYUI
Minä oon aina tykänny noista arabien touhuista. Yritetäänköhän noita edes saada kestämään enemmän kuin yksi veto, vai siirretäänkö ahdin paketti aina seuraavaan lohkoon ja toivotaan parasta?
Vielä kun löytäisin sen videon missä ne hyppää pituutta Gallardolla hidastetöyssyistä :D
Eihän noitten arabien mäkiveto touhuusta voi kun tykätä! Tuo suodattimien pois jättäminen kyllä ihmetyttää? Tuo kone nielee ämpärillisen hiekkaa tuon 100mm kompuran läpi yhdellä vedolla :)
Mikähän noilla mahtaa olla ajettu matka ja mäen kallistus? Nopeutta tuntuu olevan ihan kiitettävästi, kun jaksaa ylämäkeenkin pyöriä katon kautta ympäri :)
Eipä noi arabien kiihdytysvehkeet ole tosiaan rakennettu kestävyyttä silmälläpitäen. Tuolla on tärkeintä vaan se että jokin on suurinta/kalleinta/tehokkainta/nopeinta/...
Osa noista vehkeistä on tosiian semmosia, ettei ne omin voimin edes käynnisty. Ainakin joitain tarvii ampuu starttipilotilla tms. käyntiin.
Itse kun olin Dubaissa työkeikalla kuukauden ajan, niin näin yhden saman Gallardon hinurin lavalla peltikorjaamolle 5 kertaa. (Ja siis välisssä saman hinurin lavalla ehjänä matkalla toiseen suuntaan). Eli ei siellä paljoa autoja säälitä jos niillä halutaan harrastaa.
Heh. Nelivetojen "paremmuus" riippuu aina videon rahoittajasta :)
Tuossa yksi video, joka ei näyttäisi olevan valmistajan rahoittama. Tosin tässäkin näyttäisi olevan pitkälti kyse siitä, kuka osaa käyttää nelivetoaan oikein. Tai kuka osuu lopulta rullien reunoihin ja saa pitoa :)
Mun ymmärtääkseni on. Alkupään V70-Palmeissa taisi olla vielä visko kuten 850-sarjassakin. Muuttui muistaakseni joskus 90-luvun lopulla. Tosiaan ihan mutuilua...
EDIT: Tais muuttua visko -> haldex vasta tän vuosituhannen puolella.
Comment