Ei vaan oo Suomessa sellaista kuskia tällä hetkellä.
Latvala ehkä seuraava ja siltä alkaa vauhtiakin jo löytyä mutta ensin pitää opetella pitämään siinä löytyneessä vauhdissa auto ojien välissä.
Kovia jätkiä Grönholm ja Rautiainen, ainakin mitä Harkimoon on uskominen niin todella rahakasta sopimusta tarjosivat ensi kaudelle. Moni olis sanonu, että jos mä nyt sen kauden vielä...
Isot saappaat on pojilla täytettäväksi kun "bosse" lopettaa. Etenkin asfaltilla lööppi on paha voitettava kenelle tahansa. Saati sit ku se on niin varma kuski kaikkialla. Toivotaan et lööpin "tuuri" kääntyis suomalaisten puolelle tästä eteenpäin...
Toivon mukaan Grönholm lähtee "eläkkeelle" MM-titteli taskussa. Mutta kävipä MM-taistossa miten tahansa, niin yksi suurimpia suomalaisia rallikuskeja hän Kankkusen ohella on.
Uskoisin Hirvosen täyttävän Grönholmin saappaat, ei ehkä vielä tulevalla kaudella, mutta ennen pitkään.
Kyllä Grönholm on kova luu,mutta sitä viimeistä puristusta on Marcukselta puuttunut,mielestäni Mäkisen kaltaisesta VETOmiestä Bossesta ei saa.
Tämä siis oma mielipide
Mäkisen viimeiset pärjäämiset Mitsulla oli melkoista raivoamista kabiinissa.
Tottakai toivon että Bosse saa vielä MM-tittelin kolmannen kerran,mutta ellei Lööpille siunaannu epäonnea,niin kyllä Lööppi on mestari.
Niin no... Kuka muistaa miten Bosse ajeli alkuvuosinaan. Aivan, ihan samalla tavalla kuin Latvala nyt.
Silloin ei olisi uskonut, että Bossesta vielä tulee jotain.
Ehkä Pääköllä on niin isot pallit, että voi lähteä huutelemaan, mulla ei. Kuten kalustosta näkee, pallit ovat mikrokokoa :)
Latvala on vetänyt kuitenkin jo pätkäpohjia nuorella iällä. Just kuten Aki sanoi, muistuttaa siinä mielessä Bossea.
Jos on nopea, varmuuden löytäminen on ajan kysymys. Jos on hidas, niin se varmuuskaan ei auta. Se on vähän Hirvosen ongelma, mutta toivotaan että ajoittain välähdellyt nopeus tulisi ihan pysyväksi ilmiöksi.
Oma mielipiteeni on tämä että uusia ralli tähtiä tulee löytymään suomesta vielä tulevaisuudessakin. Pois lukien siis nämä nykyään wrc:llä ajelevat nuoret jotka toivottavasti onnistuvat ku siihen on nyt mahdollisuus. Jonkunlainen perinnehän se on että tuolla ns. maaseudulla ostetaan "peltoauto" kun pojan jalat vaan polkimille ylttää ja sieltä pelloilta niitä uusia Kankkusia/Grönholmeja toivon löytyvän. Vasta silloin lopetan mm sarjan seuraamisen ku siel ei suomalaisia kuskeja aja...
Mun mielestä Hirvonen on tällä hetkellä maailman paras kakkoskuski, tuo auton maaliin lähes joka kisassa keräten arvokkaita tallipisteitä eikä jää kärjessä kamppailevalle parivaljakollekkaan kohtuuttoman paljoa/ralli. Ja koko ajan kertyy lisää kokemusta.
Ens vuonna sit selviää että miten Mikon nousu ykköskuskiks onnistuu, veikkailisin että vauhdin nostamisen myötä alkaa tulla myös noita ulosajojakin mut potentiaalia seuraavaksi suomalaiseks rallitähdeks tossa kaverissa on. Latvalasta on paha sanoa, vauhtia löytyy joskus parin pätkän verran mutta usein kisat päättyy ojan pohjalle eikä silloinkaan aina ihan kärkipaikoilta.
No, tulevaisuus sen sitten näyttää kuten Peltopuro tossa toteskin.
Toivottavasti Marcus vie voiton tänä vuonna, sen kyllä hänelle soisi!
Ja toivottavasti britannian puolelta ei tule uusia rallitähtiä kun katsoo miten noille entisille on käynyt, Burns, Park ja nyt Colin :( R.I.P.
Hirvonen on vielä aika nuori ja "kokematon" jannu rallikuskiksi. Kunhan kokemusta kertyy lisää ja sopiva kalusto pysyy alla, niin eiköhän se siitä. Tulevat vuodet näyttävät kuin käy.
nohnoh, pojat, jos palleista haluutte puhua niin perustetaan vaikka joku pallien vertailu topic xD mutta ei herneitä tartte tommosen asian takia vetää nenään ;) Muistutuksen vuoksi http://youtube.com/watch?v=_FQL1A_QDgY
Meinasin itsekin kommentoida että ei niitä maailmanmestaruuksia itku kurkussa voiteta mutta pahapa sitä on sanoa kun Bossen alkuaikoina ei vielä tuollaisia videotallenteita yleisesti otettu. Kävihän se yksikin F1:en maailmanmestari metsässä kyyneleen päästämässä keskeyttämisen jälkeen.
" Kukahan paikkaa? Hirvosesta en usko maailmanmestaria tulevan niin, kauan kun lööppi ajaa."
Hyvin tuntuu tuo oman kylän poika vaan päästelevän, vielä kun varmuus paranee niin on siinä Lööppi jo vikisemässä.
Hyvin paikkaansa pitävä asia: jos alkaa varmistelemaan ja himmailemaan niin tarkkaavaisuus kärsii ja on alttiimpi virheille ja ulosajolle (Loeb ek13). Nyt vetää rallin loppukisat yhtä jännäksi kuin vormuloissa. Harmi vaan kun Bosse lopettaa, vertaansa vailla oleva kaveri :``(
Harmi vaan kun Bosse lopettaa, vertaansa vailla oleva kaveri
Kyllä vaan. Jutteli oikein mukavia tuossa joitakin vuosia sitten kun pääsin yhdessä tilaisuudessa kyytiin. Oli silloin Pösöllä mutta ajelutti WRC Escortilla kun ei kuulemma saatu 206:ia maahan. Aika menoa se oli Bastin tiluksilla sillä harjoituspätkällä.
Kyllä se Hirvonen pistää Loebille kampoihin ihan mukavasti jo nyt, vielä kun löytyisi vauhtia asfalttiralleihin. Latvala on vielä vähän liian junnu tuonne kärkikahinoihin, eikä minusta muistuta kuitenkaan Marcusta. Jari-Matin pää ei taida kestää vielä paineita kunnolla ja ulosajot on yleensä johtuneet ihan vaan keskittymisen herpaantumisesta, eikä niinkään liian kovasta vauhdista. Pari vuotta vielä lisää kokemusta niin sitten nähdään Latvalan todelliset kyvyt.
Voi voi, kyllä nyt tekee vaikeeta Grönholmin päättää kausi ja ura unelmaan.
Irlannissakin ulos.
Ei voi muuta toivoa kuin Lööpinkin sortuvan virheeseen taas.
Loebin mukaan se oli kartturin vika viimeksi, niinhän se aina menee jos kuskilta kysytään. Irlannissa on kuulemma todella haastavat olosuhteet parhaillaan joten saa se Seppokin ajaa kieli keskellä suuta vielä pari päivää.
Väittäisinpä, että kaikessa huippu-urheilussa parhaat erottuvat henkisellä puolella. Pakko psyykata kilpailutilanteessa itsensä mielentilaan, johon ei mahdu ajatusta omasta virheestä, eikä sitä ainakaan medialle kerrota ääneen.
Aika nopeastihan tuo taisi käydä, että Latvala ei olekaan enää surkea itkupilli, vaan uusi lupauksemme. Ainakin lööppi ottaa vakavasti, ja Hirvonen myös.
Hyvä näin, onpahan mielenkiintoisempi kausi kuin mitä odotettiin etukäteen.
Comment