Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Se on sen tyyppinen rata, että kellottamisen voi unohtaa. Ei todellakaan kannata lähteä ajamaan aikaa, vaan pitämään itsensä ja autonsa ehjänä ja toissijaisesti hauskaa.
Ola, eri asia. Ajettiin GP-rata lyhyenä ja melko kevyesti + Nordschleife, ja pohjoislenkillä aina Bergwerkin jälkeen oli pieni kevennys suoraosuudella, jäähdyttelyä. Aika n 13 minuuttia (+/- 59 sekkaa) auton kellosta katsottuna, varikolta varikolle :)
Ja tuohan tapahtui siten, että rata oli muulta liikenteeltä kiinni, ja potta päässä. Ei turistibusseja tai itsemurhamotoristeja. Silti ei viitsinyt kelloa vasten ajaa, vaan omaa ajoaan vaan.
Nyrrellä ei oikeasti kannata ainakaan aloittelijan kelloa vasten ajaa sillä todella vaarallisia paikkoja on useita joihin tullaan hurjalla vauhdilla. Hitaimmatkin mutkat ajetaan n. 60km/h ja mutkia tuolla on jotain 80kpl riippuen hiukan siitä mikä lasketaan mutkaksi. Olin Janin kanssa samalla 4 päivän kurssilla ja nyt ymmärsin kuinka pkeleen väärin olin usean paikan ajanut ja kun sitä vauhtia tuolla on reilusti niin isot vahingotkin ovat olleet aika lähellä. Korkeuserot ovat huimia ja kallistukset julmia, ne ymmärtää vasta kun pääsee kävelemään radalla ja hämmästelemään paikkoja ulkona autosta.
Turistipäivinä siellä on vielä useasti paljon ruuhkaa, hitaampia ja nopeampia kulkuneuvoja, reikäpäisiä moottoripyöräilijöitä ja brittejä jotka kuvittelevat olevansa nopeita eivätkä ilmeisesti omista taustapeilejä, turistibusseja jne. Ei siellä silloin puhdasta linjaa pysty ajamaan vaikka osaisikin.
Comment