Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi RS6 esitelty
Collapse
X
-
-
Paino on 2025 kiloa, eli 3,5 kg/hv. Eihän tuossa teknisesti ole lopulta muuta uutta kuin tuo hirviömoottori. DRC, keraamiset jarrut, kuivasumppuvoitelu, yms. on jo nähty.
Ajovalojen ledit on ympätty jännästi umpion alareunaan, vrt. S6, jossa ne on alempana puskurissa. Levitykset on kyllä miehekkäät. :)
Comment
-
-
Koodi:Hieno peli, mutta yli 2 tonnin paino on kyllä kertakaikkiaan liikaa. Taitaa jäädä nykyiselle M5:lle suorituskyvyssä?
Kiihtyvyyttä 0-200 ei BWM:sivuilta äkkisestään löytynyt.
Tuo BWM:touring versiokin painaa 1955 kg. Että ei nuo muutkaan vastaavan luokan autot mitään kevyitä ole.
Eli nelivedosta ja kahdesta turbosta tulee 70 kg lisäpainoa BMW:hen verrattuna.
Audissa on ainakin parempi teho-painosuhde kuin BMW:ssa ja turbosta tulee tehot tasaisemmin kuin korkealle kiertävästä vaparista(tai näin ainakin luulisin. Lisäksi liukkaalla kelillä neliveto lienee paikallaan noin tehokkaassa laitteessa, niin kaasun painaminen saa aikaan muutakin kuin sutimista).
Lisäksi arkikäytössä audi voi olla mukavampi, BWM:n SMG-vaihteisto on lehtijuttujen mukaan hyvä rata-ajossa, mutta kaupunkiajossa vaihteiden vaihtaminen on hieman nykivää ja harvempi noita varmaan rata-autoksi hankkii, siihen soveltuu paremmin joku kevyempi laite.
Tuon V10 TFSI-moottorin kun laittas R8:aan niin se voisi kiihtyä ihan mukavasti:-)
Comment
-
Onhan se yleinen trendi että autojen painot nousevat ja tämä vaivaa myös muita merkkejä. Poikkeuksena on nykyinen RS4 joka itse asiassa on kevyempi kuin vastaava S4. Olin toivonut samansuuntaista kehitystä myös kuutosrisalta, mutta toisalta turbot lisäävät väkisinkin painoa. Ikävä (psykologinen) raja on kuitenkin tullut ylitettyä.
M5 sedanille on eri testeissä mitattu 0-200 melko tasan 14 s.
No, odotetaan että saavat uuden risan testiin ja katsotaan mihin aikoihin pääsevät. Sedan voi vielä olla aavistuksen nopeampi ja saahan siihen aina lastun. Odotin kuitenkin että noilla tehoilla ja väännöillä olisi vielä vähän kovempi kulkemaan.
Comment
-
Koodi:Sedan voi vielä olla aavistuksen nopeampi ja saahan siihen aina lastun.
Mitenhän paljon vääntöä ja tehoa tuo RS6:n automaatti mahtaa kestää.
Vanhassa kutosrisassa ei ilmeisesti kestänyt kovin suurta väännön lisäystä, tuosta on tälläkin foorumilla ollut juttua. Lastun lisäksi sitten kestävämpi laatikko tuosta Q7 V12 TDI:stä :-) Sen laatikko kestää yli 1000 Nm
Comment
-
OT:
On nämä moottorien koot menneet jo ihan järjettömiksi. Ennenvanhaan vain jenkeillä oli isot veekasit, mutta nyt on monissa euroautoissakin V8 tai isompaa tarjolla. Ja ne on huomattavasti haastavampia myös korjata kun on nokkaa, venttiiliä ja turboa enemmän.
Minun mielestä V6 moottori pitäisi riittää ;)
Comment
-
Mulla taas pyörii mielessä se, että millä eväillä Bemari menee yli 600 hepan? Eihän seuraava M5 voi olla risaa tehottomampi. Jokohan sinnekin nokalle ilmestyy jotain ahdinosastoa, vai joku ylävireinen seiskalitrainen mylly? Mihin tämä "tehosota" päättyy, jos on päättyäkseen? Onko meillä 10 vuoden päästä 800 heppaisia perhefarkkuja?
Ps. Lotto vetää jo, on hieno risa taas kerran.
Comment
-
Koodi:Voishan sen V12 TDI koneen istuttaa keulalle eikä pelkkää vaihelaatikkoa. :) Oishan se huvittavaa hehkuttaa RS Audia ennen käynnistystä.
Comment
-
OT:
Mitä haittaa on hehkutuksen unohtamisesta?
Meikäläinen vannoutuneena bensa-miehenä tempaisee aina avaimen kerrasta alusta loppuun, jos joskus jotain pakettiautoa lainaan :)
Hehkutusaika lienee millisekunteja.
Tällä tavoin ajelin yhden kesän joka päivä pakettiautoa eikä siihen mitään vikaa tullut ja aina käynnistyi. Muistinkohan 5 kertaa kesässä tuon hehkutuksen...
Comment
Comment