Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi- ja bemarikuskit kaahareita Aamulehden jutussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi- ja bemarikuskit kaahareita Aamulehden jutussa

    Tämän päivän (31.7.2007) Aamulehdessä toimittaja Edith Ahola heitti hienon provokaatiokirjoituksen BMW- ja Audikuskeille otsikolla Aja hiljaa, autoilija (sivu B15, en löytänyt netistä).

    Aholan mukaan ihmisen ajaessa Audin tai bemarin ulos autoliikkeestä, pitäisi kuljettajan ajaa suoraan vihanhallintakurssille. Ko merkeillä ajavat "pujottelevat liikenteessä pimeyden voimien vallassa ja kaunaisina".

    He roikkuvat perässä, säilyvät riskiohitustensa takia niukin naukin hengissä päivästä toiseen, näyttävät tuhmia sormimerkkejä ja puivat nyrkkiä.


    Ja koko muu juttu on yhtä huimaa soopaa. Yritin kirjoittaa Aholalle vastinetta Aamulehden keskustelupalstalle, mutta kuten ko. laatujulkaisun netti yleensä, se tökki tälläkin kertaa enkä saanut ääntäni kuuluville. Tekisi mieli kirjoittaa vastine yleisönosastolle, mutta katsotaan nyt.

    Olisi kiva jos joku löytäisi jutun muidenkin luettavaksi tänne.

    #2
    Sain mielipidekirjoitukseni nettiin.

    http://www.aamulehti.fi/keskustelu/t...=8868&tstart=0

    Comment


    • #3
      Mitäs uutta tuossa oli? Itte lisäisin vielä listaan Volvot ja erityisesti V70 mallin lainarahalla hankkineet angtiset perheenisät, jotka mielummin ajaisivat kaksipaikkaisella urheiluautolla, mutta kun muija sai nalkkiin, niin nyt mennäänkin farkulla niin että heikompia hirvittää ja schnappi soi jatkuvalla toistolla mankasta :D

      Comment


      • #4
        Ei se mikään ihme että hermot ovat kireällä jos pitää jatkuvasti vielä Schnappia kuunnella. :)

        Comment


          #5
          Jaa. Itse lisäisin täällä pk-seudulla tuohon kaikilla muillakin merkeillä liikkuvat.

          On muuten metka ilmiö. Gallupeissa 70% on sitä mieltä, että suurimmalla osalla autoilijoista on liikennekuri höltynyt pahasti ja pitää sitä haitallisena ilmiönä. Kyse on siis siitä ryhmästä, joka jää yhteiskunnasta ylitse eikä siihen kuulu kukaan meistä :)

          Puolustukseksi vannon, että minä en takuulla kuulu tuohon ryhmään enkä ole ottanut osaa gallupeihin. Minun tapauksessani joudun syyttämään kyllä niitä kuuluisia muita.

          Comment


          • #6
            Tullut itsekkin huomattua tuola liikenteesä että vaikka kaiken merkkisten autojen kuljettajat törttöilee, niin jostain syystä ne jotka jää mieleen on Audit, BMW:t, Alfa Romeot ym.

            Työmatkoja sahatesa ja kotona vieraillesa on kyllä nähnyt miten kaiken merkkisillä autoilla Saabista Opelin kautta Audiin on yritetty itseään tappaa. Eikä millään merkillä muita enemmän.

            Comment


              #7
              Aika heikko esitys laittaa perus-provo lehteen ja sitten kihelmöiden odottaa räiskyntää. Taitaa toimittaja olla näitä kesäduunareita, joten pitänee vain 'ymmärtää' jos on tullut omasta mielestään 'vihaohitetuksi'. Herää kysymys, miksi jotkut joutuvat ohitusuhreiksi niin usein?

              Minäkin haluan valittaa. Miksi jotkut vanhemmat kuljettajat haluavat estää minun ohitusyritykset? Johtuuko se siitä, että ajan keltaista autoa vai siitä, että se on suzuki alto (jolla ohitukset ei onnistu jos ohitettava päättää vähän lisätä vauhtia tehokkaammalla autollaan)? On se niin väärin, että vanhukset on niin raivohulluja liikenteessä.

              Comment


              • #8
                Herää kysymys, miksi jotkut joutuvat ohitusuhreiksi niin usein?
                Juuri näin, tämä kysymys se ihmetyttää vuodesta toiseen. Jos joku haluaa ajaa rajouitusten mukaan ja joustavasti, niin miksi ihmeessä sitä estellään.

                Tuossa viikonloppuna mökille ajaessani kuuntelin Radio Novaa (muut kanavat ei reitillä kuulu) ja siellä teidemme maisteri Pertti Salovaara sanoi osuvasti "Teillä liikkuminen on kaikkien oikeus, jos joku haluaa mennä ohi niin silloin toinen päästetään ohi eikä jäädä estelemään. Estäminen ei ole kenenkään etu vaan se aiheuttaa huomattavan paljon vaaratilanteita. " Jos tuo ei ole järkipuhetta niin mikä sitten =) Ja kun Pertti sen vielä radiossa sanoi, niin joku on voinut sen vielä jopa ymmärtää (toivottavasti).

                Comment


                  #9
                  Keltä se on pois jos toinen pyrkii ohi ja haluaa ajaa kovempaa? Ellei pikkusen alle sakkorajan riitä niin menköön. Itsepähän maksaa sakkonsa tai kuivattelee korttiaan. :)

                  Comment


                    #10
                    Mun mielestä liikennekurin ongelmana tuntuu olevan asenne, nyt tuntuu että kaikki känniset taikka alle 30v kaaharit pääsee lööppeihin. - tiedä vaikka se olisi itse tavoite jollekin.

                    Eniten tuolla liikenteessä vituttaa pullopersesiat jotka vilkuttelee valoja jos joutuu ohitetuksi, ei käytellä vilkkua jos käännytään.. Lisäksi usein kaupungissa ajellessa, vituttaa päin punaisia ajelu, ja reippaat ylinopeudet esim. Keskustoissa.

                    Vitutuksen saa pintaan myös se ainainen vetoaminen rajoitusten alentamiseen, vaikka väitän, ettei sillä rajoituksella ole paskaakaan väliä jos pikku-kalle 18vee ajaa 316 bemarillaan kaasu pohjassa kännissä. Ehkä oman osansa tuo se, kun täällä ei saa kunnon sakkoja ellei satu olemaan isoja tuloja, niin se rangaistuskaan pelota.

                    Comment


                      #11
                      Jeps kyllä liikenteessä törttöillään merkistä riippumatta tietenkin mutta tosiaan nämä premium-luokan merkit jää kateellisille suomalaisille mieleen, muut törtöt jäävät anonyymi-merkillä ajavina muistiin.

                      Salovaaran puhe oli järkevää ja miksi ei voi asioista puhua Salovaaran tapaan järkevästi, niin olisi edes jotain hyötyä artikkelista. Nyt se vain kasaa vihaa liikenteeseen.

                      Comment


                      • #12
                        Mitäs uutta tuossa oli? Itte lisäisin vielä listaan Volvot ja erityisesti V70 mallin lainarahalla hankkineet angtiset perheenisät, jotka mielummin ajaisivat kaksipaikkaisella urheiluautolla, mutta kun muija sai nalkkiin, niin nyt mennäänkin farkulla niin että heikompia hirvittää ja schnappi soi jatkuvalla toistolla mankasta :D
                        Tässä olen kyllä täysin samaa mieltä, kavereiden kanssa tienpäällä liikkuessa lähestulkoon lyödään vetoa milloin saadaan ensimmäinen "kiintiö volvo" roikkumaan puskuriin.

                        Comment


                        • #13
                          Yksi ihmisryhmä, minkä voisi mun puolesta salvata kokonaan, niin on nää peilittömät.

                          Elikäs käsi ylös jos on joskus tapahtunut niin, että kun ajat vaikkapa moottoritiellä (tai millä tahansa kaksikaistaisella tiellä) vähän kovempaa kuin ohitettava jono, niin eikös joku tuikkaa 2 metriä ennen keulaa siihen eteen siitä jonosta!

                          Viimeks pari viikkoa sitten meinasi tulla isoa romua tienvarteen, kun tulin vähän reipasta vauhtia motarilla (ehkä 121, tai 122... tai jotakin ;-) ) ja laskin kohti vastaanpakittelijoiden jonoa (rekkoja). No, liittymältä putkahti siihen joku valkoinen kaukoidän sushikippo ja vauhtia ehkä semmoinen 60-70. Tämä puusilmä päätti vielä sitten vaihtaa sille VASEMMALLE kaistalle suoraan mun eteen, kun vissiin pelotti se yhdeksää kymppiä rymistelevä rekkajono siinä edessä... PEERRRKKKEEEEELLLLEEE!!! Nyt on yks jarrulevy kiero ja kaveri pesee varmaan vieläkin housujaan... harvemmin saa noi absit kihisemään ja paukkumaan kuivalla asfaltilla ja pehmeillä 225 leveillä läskeillä ihan sunnuntai-ajossa. Ja näitä tulee vastaan joka hemmetin päivä. Huomenna pitäs pöristellä taas semmoinen 500 kilsan turnee, niin onpa jännä nähdä että mitä itsemurhakandidaatteja siellä liikkuu...

                          Näihin temppuihin ei muuten ole A B V -kerho juuri koskaan osallistunut. Ne on poikkeuksetta obelixeja tai nipponeita.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäiseen ketjun aiheeseen vielä; ongelmana on se, että yleensä toimittajilla on olemassa vahva oma mielipide asiasta kuin asiasta eivätkä he sitä hevillä muuta. Lisäksi he usein pitävät itseänsä alan asiantuntijana, kun ovat perehtynyt ko. aiheeseen pari tuntia. Sitten, jos satut pääsemään varsinaisena asiantuntijana tarkastamaan toimittajan tekstiä, niin se onkin herkkä paikka, kun juttu on yleensä täynnä virheitä ja asenteellisesti kirjoitettu. Paras tapa onkin, että ensiksi kehuu toimittajan tuotosta parhaaksi mitä on nähnyt ja sitten yrittää saada siihen muutaman tarkennuksen.
                            Sinällään "kiloWatin" mielipide olikin hyvin asiallinen. Olisin itse ehkä aloittanut sen tyyliin: "Hienoa, että toimittaja E.Ahola on tarttunut näin vakavaan ja vaikeaan aiheeseen. Ehkä olisi kuitenkin syytä pohtia ilmiötä sekä sen taustoja hieman laajemmin...."
                            Muuten olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, että liikenteessä tulee vastaan kaikenlaisia "siviilipoliiseja", jotka ärsyyntyvät ohittamisesta. Helppo tapa etsiä näitä tyyppejä on, kun satut karavaanarin vetämään letkaan, jossa on pari rekkaa ja henkilöautot ajavat toistensa perseessä kiinni. Ajetaan alinopeutta tai pitäisikö sanoa selvästi alle suurimman sallitun nopeuden useampi kilometri ja ohituspaikkoja tulee, mutta kukaan ei lähde ohittamaan. Sitten päätät lähteä itse letkan hänniltä ohittamaan, teet sen ripeästi ja joudut välillä palaamaan ahtaisiin väleihin omalle kaistalle, niin yleensä joka kerta valot välkkyvät, äänimerkit soivat ja käsimerkkejä näytellään. Aikaisemmin se otti päähän, mutta nykyisin siihen on niin tottunut, että yleensä ihmettelee, jos näin ei käy.

                            Comment


                              #15
                              Niin. Ei sitä jonoa tee se ensimmäinen auto, vaan sen perässä ilman riittävää väliä roikkuvat pari seuraavaa.

                              Vilkun käyttämättömyyteen en löydä mitään muuta syytä kuin ettei koeta sitä mitenkään tarpeelliseksi. Ei ole kyse unohduksesta ja huomion muualle kiinnittymisestä. Vilkkua ei yksinkertaisesti haluta käyttää, sillä muut eivät vilkutta ajajien mielestä tarvitse ennakkovaroitusta suunnan muutoksista. Vai osaako joku kertoa mikä on se peruste, jolla vilkku jätetään käyttämättä?

                              Ei tule muuten kuorma-autolla ajosta mitään vilkkaissa risteyksissä. Perkule kun ei voi näyttää ajoissa, että kääntyy. Siinä sitten odottelet "suoraan menevää", kun olisit voinut hyvin lähteä mainioon väliin. Sitä joutuu vetämään kylmästi vain risteävällä tiellä ajavien eteen, toki riittävällä jarrutusraolla, jos haluaa päästä joskus etenemäänkin.
                              Viimeksi muokannut jasso; 31.7.2007, 20:20.

                              Comment


                                #16
                                tohon juvosen viestiin vois lisätä että kun on itse ensin letkan ohittanut niin heti perään alkaa muitakin siinä jonossa niitä tuppoja ohittamaan. niiden turvavälien puute tekee siitä monelle kuitekin hankalaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei tule muuten kuorma-autolla ajosta mitään vilkkaissa risteyksissä. Perkule kun ei voi näyttää ajoissa, että kääntyy.
                                  Enkä ainakaan minä luota enää siihenkään, jos joku vilkuttaa. Kerran meinasi kolista ja pahemman kerran.. Onneksi kerkesin alta pois.

                                  Sitten päätät lähteä itse letkan hänniltä ohittamaan, teet sen ripeästi ja joudut välillä palaamaan ahtaisiin väleihin omalle kaistalle, niin yleensä joka kerta valot välkkyvät, äänimerkit soivat ja käsimerkkejä näytellään. Aikaisemmin se otti päähän, mutta nykyisin siihen on niin tottunut, että yleensä ihmettelee, jos näin ei käy.
                                  Jep, koskahan joku nappaa kännykkäkameralla kuvan tuosta keskaria heiluttavasta yhteiskunnan tukipylväästä, ja vetää rosikseen tuosta käsimerkin näytöstä?

                                  Joskus tuo ihan oikeasti juolahti mieleen itsellekin, kun ajelin Nääsvillestä kohti pk-seutua, ohitin sitten keski-ikäisen naishenkilön ajaman Vw Passatin, eukko siellä sitten keskari pystyssä tyytyväisen näköisenä.. Nauratti kummasti:)
                                  Viimeksi muokannut jiisimula; 31.7.2007, 21:26.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo se on kiva tulla takaisin jonoon kun ensin vedät ripeän kiihdytyksen auto(i)sta ohi, ja sitten pitää alkaa jännittämään että mahtuuko siihen rakoon vai ei.

                                    Nämä "turvavälittömät" monesti vaan ajavat siinä letkassa eivätkä uskalla mennä ohi.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pikkusen vois toivoa malttia sinne jonon perällekin. Jotkut ei kovin kauaa siellä viihdy, kun jo aletaan hyökkiä väleihin.

                                      Tilanne saattaa olla ohituspaikkojen suhteen aivan eri jonon keulalla kuin perällä. Huonolla tuurilla vastaantulijat osuu juuri niille kohdille kun ensimmäiset pääsee suoralle ja viimeisillä on tyhjä suora. Tällöin saatetaan hätiköidysti vetää sellainen johtopäätös, että siellä on joku kuhnuri ohitusvuorossa vaikka todellisuudessa kärkkyisi koko ajan ohituspaikkaa sopivalla etäisyydellä valmiina hyökkäykseen. Tukkona olevan yhdistelmän ohitus myös vaatii pidemmän välin kuin yksittäiset henkilöautot taaempana jonossa.

                                      Syntyy tiukkoja tilanteita ja suurta vitutusta, kun etuilijat pyrkii rinnalle ohituspaikan viimein avautuessa. Eli seurataan riittävästi tilannetta ennen kuin lähdetään takaa ohittamaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Panu, aivan samaa mieltä. Tuossa sunnuntaina tultiin kahdella autolla maalta pois ja siinä sateessa porschella ajaessa sain kiinni pari veli venäläisen rekkaa. Rajoitus oli 100km/h ja rekat ajoivat vaihtelevasti 75-90km/h vauhtia. Tienpätkä mitä ajelin, oli kapeaa ja näkyvyys melko huono. Totesin siinä, että turha lähteä ohittelemaan, kyllä se leveäkaistatie alkaa n. 20kilsan päässä. Sitä paitsi auto on tällä hetkellä hieman ongelmallinen märällä asvaltilla, sillä paineet nousevat äkisti ja pito menetetään reilun satasen vaudissa vielä nelosella.

                                        Siinä sitten körötellessä ensin minut ohitti joku farkkuvolvo, joka ohituksen jälkeen jäi aivan rekan perään roikkumaan. Vähän ajan päästä tulin ohitetuksi wrx sti impulla. Tämä kaveri sentään viiden kilsan päässä ohitti toisen rekoista. Leveäkaistatien alkaessa sitten sen parin kymmenen kilsan jälkeen molemmat autot olivatkin ihan siinä näkösällä juuttuneen kolmannen rekan taakse.

                                        Niin se vaan on, että kyllä ne henkilöautot on helppo ohittaa, mutta se rekka voi olla hankalampi. Takaa jos koko ajan vielä puikkaa muita valmiilla vauhdilla, niin hankala siihen on mennä väliin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Vaikka topic sivuaakin jo vanhoja vastaavia "tilanne-ketjuja" niin kai sitä voi vähän spämmätä lisää.

                                          Kun noista rekkojen ohituksista puhutaan niin monet ohitusta rekan perässä odottavan taakse tulevat eivät huomio sitä että rekan perän takaa ei sateella näe yhtään mitään, hyvä jos edes vaunun valot, joten ainakin itse tykkään pitää siinä kunnon raon johon saa polkaistua sen 110km/h vauhtia kun on menossa ohitse.

                                          Eniten ärsyttävimpiä ajajien en kyllä voi mihinkään automerkkiin sitoa, mutta tyyppejä:
                                          - Ajan ohitse 70-90km/h nopeutta pitävän -> kiihdytetään ja roikutaan _puskurissa_ 115km/h sitten seuraava tunti (n tapausta).
                                          - Joku ajaa minut kiinni 130-150km/h ja jää puskuriin roikkumaan menemättä ohitse (käynyt ~5-10 kertaa että roikuttu sitten loppumatka ihan puskurissa kiinni vaikka miten yrittänyt antaa tilaa).
                                          - Ohituskaistoilla kiihdyttävät (n tapausta), hohhoijaa on se niin hauska varmaan koko 30 auton jonon kiihdyttää siinä 200m ennen kaistan alkua +20-30km/h vielä väärän rajoituksen puolella ja kaistan jälkeen tiputtaa -50km/h pois. Useimmiten tapahtunut Joroinen - Hki välillä kuin Jkylä - Tampere.

                                          Mutta ylivoimaisesti eniten tuolla maanteillä pännivät kuskit jotka ajavat 80km/h alueella 110km/h ja sitten 100km/h alueelle tiputetaan 90km/h, on meinaan pikkisen rasittavia ohitettavia..
                                          Ja ne jotka taajamissa ajavat 60-90km/h 40km/h alueilla.. Missä valvonta..

                                          Itselläni hermot kyllä pitävät liikenteessä hyvin ja osaan ajaa liikenteen mukana (pl. jonon hännillä kiroilua "prkl olis nyt pitänyt lähtee ohittamaan kun toi edessä ajava jäikin kuhnailemaan" jota Orivesi - Tampere välillä tapahtuu joskus).

                                          Ottaen kantaa tuohon nopeusrajoitusten lasku keskusteluun niin ei kyllä ole mitään järkeä jos ei poliisivaltiota olla muodostamassa. 80km/h rajoitukset risteyksissä ovat ok, mutta mielestäni toimivampi olisi 60/90km/h muuttuva rajoitus riippuen kellon ajasta koska suurin uhkahan näissä on rekat jotka eivät kuitenkaan tuolla 80km/h vauhdilla pysähdy ajoissa. Nopeusrajoituksia on taas normaaleilla tieosuuksilla turha nostaa kun rekat / asuntovaunut siellä tukkona ovat kuitenkin arpovine ohittajineen.
                                          Esim. tänä aamuna kaveri sanoi että tuossa Leppävirta-Varkaus välillä oli Timolan risteyksen kieppeillä auto ajanut ojaan (2:30 112info:n mukaan) ja moottori oli irronnut, hmm varmaankin se 60km/h rajoitus olisi tämänkin estäny. En tiedä liittyykö tapaus näihin Varkauden jatkuviin suur-ajoihin joissa haetaan nopeinta kuskia Vrk-Pmäki Vrk-Leppävirta väleille...

                                          Tulihan taas tarinaa mutta pieni jälkikirjoitus:
                                          Itse en ohita liikenteessä "ohittamisen tarpeen" vuoksi vaan siksi että saisin ajettua tasaista nopeutta turvallisesti, mielestäni rekan/rekkojen vetämässä jonossa ilman turvavälejä tämä scenaario ei toteudu.
                                          Ja jos valitsen ohittamisen ratkaisuksi en todellakaan jää siihen eteen sitten enää muiden tukoksi arpomaan vaan koetan poistua näköpiiristä rajoituksien puitteissa.
                                          "Letkassa on kiva ajaa jos turvavälit ovat mielessä, oli letkassa sitten 2-n autoa, ja nopeus on riittävä."

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei siinä rekan perässä voi joutua takaa tulevien yllättämäksi, kun osoittaa ajoissa vilkulla ohitusaikomuksensa ja myös lähtee heti kun siihen tulee vastaantulevien autojen jälkeen mahdollisuus. Jos pitää hieman väliä rekkaan niin saa sen nopeudenkin jo ennakoitua suuremmaksi sillon kun se ohitustilanne syntyy. ihan perusasioita, jotka monelta on täysin unohtunut. Sade sotkee kuviot ja sillon on tosiaan parempi odotella ellei satu pitkää vapaata suoraa eteen.

                                            Jos olen liikkeella suzukilla niin silläkin ohitan myös rekkoja, mutta sillon pitää olla se ohitusvauhti jo kerättynä kun lähtee ohittamaan, koska kiihtyvyys on mitä on.

                                            Comment


                                              #23
                                              Taas noita kateellisten väitteitä nuo lehtijutut!

                                              Ja sitten se vanha stoori ,että Bmw ois Mulkun jatke ...

                                              Kateellisten panettelua .

                                              Comment


                                                #24
                                                Jäätävää paskaa toi juttu. Joku korollakuski päässy vuodattamaan. Oma mottooni on että aina kannattaa ohittaa :D Tarkoittaa sitä että en jaksa roikkua sellasten autojen perässä, joiden vauhti vaihtelee kokoajan ja on vielä tasan tai vähän alle sallitun.

                                                Ongelmat tulee juuri siitä, että ihmiset eivät ohita niitä teiden ritareita ja karvanaamareita vaan kerääntyvät sinne perään ajamaan nenä seuraavan kuskin hanurissa. Sitten saa hemmetisti pahaa silmää, kun tulee tehtyä niitä monen auton kuittauksia. Jos rekoista haluaa päästä ohi ei niiden perseeseen voi ajaa kii. Niinkuin tuola on jo mainittu rakoa tarttis olla että näkee vastaantuljat kunnolla. Sitten kun sitä rakoa tekee, joku sikaniskainen volvokuski kampeaa siihen välittömästi ja taas hommasta ei tuu mitään. Onneks niillä reitelliä, mitä tulee paljon ajeltua on paljon piiiitkiä suoria. Viimeks Turku-Tampere välillä tuli ohitettua 3 rekkaa, nippu henkilöautoja ja joku karavaanari satasen alueella kun kaikki halus välttämättä ajaa 78km/h.

                                                Toinen juttu on se, että turvallisia ohituksia ei opeteta missään. Autokoulussakin aihe kuitattiin lähinnä sanoilla unohtakaa tää juttu, mut kerrotaan nyt kun se pitää kertoa. Voi olla että nykyää siitäkin keskustellaan. Sit ongelmia tuo myös nää perus 1.6L perheautot. Niillä kun ei suomen ruuhkaisilla teillä meinaa päästä turvallisesti ohi. Tehot ei oo kasvanu 10 vuoteenja painoa on tullut varmaan 1/3 lisää. On siinä vitsissä puolet totta, että alle 200hv autolla ei voi kunnolla edes ohittaa.

                                                Edit:
                                                Tuosta BMW kuskien maineesta on kyllä 1/3 totta. Miten se merkki voi vetää vajaaälyisiä teiniapinoita niin paljon puoleensa. Koko kalajoen tapahtuma on sellanen holokausti että huh huh. Just pari viikkoa sitten ajelin Raisiossa ohikulkutietä kun edellä menneestä e46 M3 bemusta paiskattiin 100km/h alueella kaikki macin bigmac aterian roskat ikkunasta mäelle. Silloin alko hihna hirttämään kii. V***u mitä idiootteja. Muutenkin ko. porukan älystä kertoo btcf:n jutut aika paljon. Päivän polttavat puheenaiheet autoveron alenemisen jälkeen olleet sen poisto kokonaan, bensan veron poisto ja varmaan kohta huoltojen veron poisto. Kyllä kylän tyhmimmälle sossun tuella elävälle spedellekin pitää e36 coupe saada kuutoskoneella. Sitten parutaan bensan hintaa ku ei oo rahaa ajaa sillä, mutta köyhät ajaa jollain muulla kuin bemarilla.
                                                Viimeksi muokannut JM; 1.8.2007, 11:15.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itse en jaksa enää provosoitua juuri mistään... Kaikenlaista on tultu jo nähtyä ja idiooteille vain pitää antaa tilaa, ei niistä muuten eroon pääse.

                                                  Kyllähän se varmasti ketuttaa enemmän ajaa esim. 6-tietä, kuin Kehä III- tyylisiä ratkaisuja, jossa kuitenkin on turvallinen ja helppo ohittaa auton tehoista riippumatta.

                                                  Moottoripyörällä on kiva ohittaa kun sen voi tehdä lähes paikasta riippumatta, mutta autolla joka ei oikein lennä, vältän "vaarallista" ohitusta jos siitä ei oikeaa hyötyä ole...

                                                  Niin ja eikö se ole niin että vain köyhillä on kiire? :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Hehheh!
                                                    Tajusin juuri, että meikäläinen on tuon kirjoituksen kohteena oikein tuplasti;-)!
                                                    Mutta tuosta ohittelusta vielä, että joskus tulee kyllä ohiteltua sen vuoksi, että jonossa kyllästyy nopeuden jatkuviin muutoksiin ja jarrutuksiin, kun itse haluaisi laittaa cruisen päälle ja ajella omassa rauhassa. Ainahan tuo ei tietysti ole vilkkaan liikenteen vuoksi mahdollista. Mopolla taas etsii rauhallisia, hyväpintaisia pikkuteitä matkantekoa varten.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Niin, yllättävän monella on sellainen harhakäsitys, että ohittaminen tapahtuu sitä nopeammin, mitä lähempänä ohitettavaa jo alunperin on. Oikeastihan ohittaminen pitää aloittaa riittävän kaukaa, jolloin näkeekin jotain, saa ohitukseen tarvittavan nopeuseron kelattua jo omalla kaistalla ja ehtii vielä tilanteen muuttuessa jarruttaakin - yhä omalla kaistalla. Puskurista lähdettäessä ollaan väärällä kaistalla heti, jolloin vaaraalueella tehdään kaikki kiihdytyksestä tilanteen arviointiin.

                                                      Jostain on muuten myös ilmestynyt mp-kuskeja, jotka roikkuvat kuorma-auton perälaudassa kiinni. Peilistä välillä näkyy hieman prätkän tankoa, kun kurkkivat kulmasta. Onko näillä joku tarve päästä hengestään ja saada suu täyteen sorapölyä vai? Sama pätee yllättävän suureen osaan autokuskejakin. Sitten haetaan suuria korvauksia, kun on ensin kurakelillä ajettu perälaudassa kiinni keräämässä kaikki irtoavat kurapaakut.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Näitä on näkyny viime aikoina. Yleensä samat jannut ajaa pomarfinnit ja farkut jalassa... Eli ei siis mitään motoristeja ;)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joskus taannoin oli hieno juttu eräässä "laatulehdessä" Audisteista, sitä asiaa puitiin tälläkin foorumilla:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=artomaa

                                                          Kyseisen lehden jutussa vedettiin yhtäläisyysmerkki Audi- ja Saab-miesten välille. Toimittaja oli omasta mielestään ansiokkaasti tehnyt havainnon että nykyisissä neljän nollan autoissa viides nolla istuu ratin ja penkin välissä ja nämä polveutuvat suoraan menneiden aikojen Saab-kuskeista. Niin, tällä tavallahan sitä arvon toimittajat istuttavat tiettyjä mielikuvia kanssa-autoilijoiden ajatuksiin. 80- ja etenkin 90-luvulla kaikki jupit keksivät yhtäaikaa symbolin omalle menestykselleen: 3-sarjan pikkubemarin, jonka tietenkin piti olla musta. 5 -sarjan bemareita pidettiin vanhojen miesten kulkuneuvoina, niitä nimitettiinkin usein "pappabemareiksi".

                                                          Mitä tulee tiellä liikkumiseen, niin edustaja Salovaara on varsin oikeassa siinä, että kaikilla on oikeus tiellä liikkumiseen. Miksi sitten emme samantien voi kunnioittaa muita autoilijoita? Palkokasveja vedetään sieraimiin omien havaintojeni perusteella kaikissa autoilijaryhmissä merkistä riippumatta ja milloin mistäkin syystä. Se tv-mainos on aika hyvä: "Mikä meihin fiksuihin suomalaisiin menee liikenteessä?"

                                                          Usein kuulee kuinka rekkamiehiä parjataan surutta. Onhan varmasti siinäkin ryhmässä mätäpaiseensa kuten henkilöautoilijoissakin. Itse yritän kunnioittaa noita ammatikseen tienpäällä olijoita, yritän muistaa että onhan se kiva sieltä lähikaupasta käydä hakemassa se maitolitra tai tonnikalapurkki. Ne ihmiset tekevät työtään tienpäällä, miksi meidän pitäisi sitä hankaloittaa. Nuo autoilijat ovat 24/7 liikenteessä kaikissa mahdollisissa sääolosuhteissa 100 000 km vuodessa ja sen päälle vielä saavat vielä sietää ha-kuskien kuolemaa halveksuvia ohituksia ja muita veret seisauttavia edesottamuksia. Onko se sitten ihme jos jotakuta rekkakuskia vituttaa niin ettei veri kierrä ja antavat sen sitten myös näkyä muillekin kanssa-autoilijoille.

                                                          Useimmiten ajelen pirkka-audilla. Valitettavasti olen tehnyt havaintoja niin Audi-, BMW-, MB- ja Volvo -kuskeistakin, joilla on pakonomainen tarve päästä ohi välittämättä omalla puolella olevista sulkuviivoista, ohituskieltomerkeistä, pimeistä mutkista sekä mäennyppylöistä. Eikä ole sekään harvinaista että eteen kiilataan surutta kun tiukka paikka tulee. Normaalisti ajelen vakionopeussäädin päällä noin 10...15 km/h ylitse nopeusrajoituksen, jolloin mittarivirhe huomioiden ei mennä vielä alinopeutta. Yksi auto ei jono muodosta, sen tekee se edelläajavan puskurissa roikkuva autoilija. Jo liikenteen sujuvuudenkin nimissä näytän merkkiä mennä ohitse aina kun siihen on mahdollisuus. Pientareelle väistämistä en pidä hyvänä ideana, sieltä kun lentelee kaikenlaista takana ajavan tuulilasille. Sekin on jännä havainto, että tyhjä tila pitää täyttää vaikka väkisin. Silloin kun haluaa pitää sen niinkutsutun turvavälin edellä ajavaan, niin sehän on ihan pakko jonkun täyttää. Olisi hyvä muistaa, että 100 km/h liikkuva auto liikkuu sekunnissa osapuilleen 28 m/s. Tähän kun sovittaa keskimääräisen reaktioajan, noin 0,5 s ja sen milloin jarrutus alkaa havainnosta, noin 1,5..2 s, ollaankin liikuttu jo noin 60 m. Olisihan se kiva pitää noin 100 m:n rako edellämenevään, se vain näyttää houkuttelevan ohituksiin tarpeettomasti.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Liekö tuossa Aamulehden jutussa jotain perää.

                                                            Kesälomareissulla tuli ajeltua Suomenmaa päästä päähän, matkaa kertyi n. 3500km. Tänä aikana vastaan tuli kolme autoa, jotka ajoivat huomattavaa ylinopeutta (ehkä jotain 150-200km/h satasen alueella). Kaksi näistä oli Bemareita ja kolmas oli Audi. BMW:t oli E30-lippispääbuimureita ja Audi oli uudenkarhea A4.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X