Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ace Competition Haldex päivitys

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ace Competition Haldex päivitys

Näköjään saa jälkiasennuksena tuota PreX päivitystä:

http://ace-competition.com/index.php...aldex&lang=eng

Oon nyt talven tuloa odotellessa alkanu miettimään haldexin parantelua. Onko jollain kokemusta tosta tuotteesta? Ilmeisesti toi päivittää tän vanhemman mallin haldexin uudeksi versioksi, vai oonko ymmärtäny väärin.
    Mitä nyt oon netistä asiasta lukenu, ni kaikki käyttökokemukset mitä oon siitä lukenu ni on ollu positiivista.
    Onko joku ajanu uudempia haldex-vehkeitä lumella ja pystyis vertaamaan niitä näihin vanhempiin? Onko niiden käytöksessä paljon eroa?

Se mitä tällä olisin hakemassa, ni olis puskemisen vähentyminen ja yliohjauksen kasvu.

Tossa on kuva missä on noitten eroista, eli heti tulis takapyörät mukaan. Eihän toi 6asteen pyörimiserokaan mikään suuri ole missä haldex tässä kytkeytyy, mut jos sillä sitten on käytökseen vaikutusta.

Comment

Ei tuo oma kikotin ainakaan kaipaa yhtään lisää yliohjautuvuutta, aina on menty kahva edellä kun tarve vaan vaatii (ja välillä muulloinkin.. :) ) eikä tuo ainakaan puske liikaa. Toki tuohon vaikuttaa aina myös renkaat (kunto/pito/paineet) ja alusta. Tuo hetimukana-ominaisuus kiinnostais silti.

Comment

Siinä mielessä väärin, että tuo Ace:n päivitys ei muuta Haldex-systeemiä Pre-X:ksi (Halden Gen-III) joka on muistaakseni ainakin Volvo XC90 V8:ssa (saattoi olla myös uusissa A3/Golff/Passatissa).
        Se on vaan Gen-I ha Gen-II:iin saatava päivitys. Gen-I ja Gen-II erot ovat huoltovälissä -- ilmeisesti Gen-II:ssa öljyjen vaihto on vapaaehtoista. Ote Haldex:in sivuilta / FAQ:

What is the difference between Haldex gen1 and gen2 ?

Generation 2 of the Haldex coupling is sealed for life so you will never need any service or oilchange done on the coupling. It is also improved regarding, speed, sensitivity and more. See also Technical Information

# What kind of oil can i put in my haldex coupling in my audi, vw, seat or skoda?

If you have generation 1 of the HLSC then you can only use the designated oil with number G-052-175-A1. If you have generation 2 then you should use the Halbot 390F oil.

# I have a Seat Leon 1.8T 4x4 year 2000. I would like to know if this car is equipped with gen 1 or gen 2 haldex. If gen 1, then I have to change the oil.

Yes, you would need to change the oil since it is a generation 1 in the Seat Leon 4x4 year 2000.
        En tiedä tarjoaako MTM kontrolleri hetimukana-toimintoa.

Comment

Olen Tero V:n kanssa samoilla linjoilla eli ei tuota kyllä luistojen takia kannata lähteä muuttamaan. Väärinpäin ajateltuna voisi sanoa että jos ei luistoja halua niin jättää kaasun painamatta ;) (itselläni kitkapyörät alla ja ne tarjoaa kyllä loistavaa ajonautintoa talvisin)

Comment

Kuin myös olen sitä mieltä että kyllähän tuon luistoon saa melko helpostikkin muutaman päivän lumikokemuksella. Vois silti olla kiva testailla tuollaista uudempaa haldexia ihan uteliaisuudestanyt kun on hieman vertailupohjaakin.

Comment

Ehkä pitäis sitten vaan säästää noikin rahat ja opetella ajamaan. Jotenkin vaan kaipaisin sitä, et auto lähtis viemään enemmin kylki edellä kun nyt huomaa esim. märällä radalla ajaessa et auto vaan puskee vaikka miten kaasun kanssa yrittää auttaa sitä luisuun. Renkaat tietty vaikuttaa siihenkin paljon...ja mitä oon foorumeilta lukenu ni kallistuksenvakaajat vaihtamalla (Esim. R32 Golfin) sais kans autoa enemmin yliohjaavaks, et sekin vois olla yks vaihtoehto ja vielä paljon halvempikin.

Mitä sillä MTM:n kontrollerilla tehdään? Saako sillä muutettua haldexin voimanjakosuhdetta etu- ja takapään välillä? Aika suolasen hintainen se ainakin on LMS:n sivuilla, et toi härveli ois puolet halvempi, mut toi ei sitte taida vaikuttaa siihen voimanjakoon vaan poistaa vaan sen pienen viiveen.

Comment

Kesäkelissä driftaaminen S3:lla onnistuu tehojen pienellä nostolla, n. 2 x alkuperäiset hummat riittänee alkuun.. :) Pelkillä Haldexin muutoksilla ei varmaan kovin suurta apua tuohon puskemiseen ole. Alustan muutoksilla saa varmasti enemmän aikaan.

Comment

Aussifoorumin kommentteja:

http://www.ozaudi.com/nuke/modules.p...asc&highlight=

Comment

Working...