Faktat pöytään!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kankkunen 331km/h jäällä Bentleyllä (ja muut jäällä tapahtuneet nopea-ajot)
Collapse
X
-
-
Mitä järkeä on huhuilla, jos on niin salaista, ettei niitä voi sitten ääneen sanoa?
Joskus kolmoslukemia kuivalla autobaanalla lähennelleenä nostan hattua suoritukselle, vaikkei tuo auto nyt ihan suoraan tuotantohihnalta ajetun näköinen ollutkaan. On siinä autossa varmaan pitelemistä, mutta etenkin aivojen poiskytkemisessä. Itselle tulee jo videota katsellessa mieleen, että millaisella voltilla se lähtisi kiertoradalle, jos jostain syystä ajautuisi kinokseen hieman poikittain.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viestiNiin tuosta vuoden 2007 vedosta. Olihan ne hakkikset, mutta ei ihan "sarjatuotantomallia". En muista oliko rungoissa mitään extraa, mutta käsittääkseni nastojen kiinnityksessä oli vähän "extraa" :) Olihan niitä toki testattu etukäteen tehtaalla ja ajettu rummussa n. 300km/h...ei kai ilman testejä olis uskaltanut ajaa? Autohan oli Bentelyn tehtaan auto, joka jäi PR käyttöön. Myös tehtaan insinöörit oli paikalla ja huolehtivat auton "kisasäädöistä"...sujuvasti läppärillä naputellen :)
Tänä vuonna Kannuksen Kenedy on saanut näköjään paremmat rahat pirelliltä mitä Nokian miehiltä :)
https://picasaweb.google.com/1090116...72387693353218Viimeksi muokannut jankok; 26.2.2011, 20:55.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiOnkos siellä nyt joku yrittämässä ME:tä Ronsulla, vai huvikseen vaan testailee?
Ja kyllä auto oli rs6, tehoa oli kuulemma jopa enemmän kuin diffaksen linkissä olevassa yksilössä. Myös peilit oli poistettu, putkisto mtm:n oma tekele jne. Oli muuten räyhäkkäät äänet :D
Comment
-
Onhan se + 300km/h kova vauhti ja tietenkin siinä on riskinsä. Mutta paljon turvallisempana pitäisin tuota kuin esim. vetää vajaa 200km/h soraränniä keskellä metsää vaikka jyväskylän suurajoissa. Vaikka se lähtis lapasesta 300km/h niin niin ei ole sellaista "äkkipysähdyksen" vaaraa....eli liike-energia ei pysähdy muutaman metrin matkalle vaan liukuu liukkaalla (ja vaihtoehtoisesti pehmeällä lumella) kunnes pysähtyy. Jos oikeen huonosti käy niin ja lähtee pyörimään nurkkien varassa niin varmasti kyllä "ravistaa" :)
Jani...joo, kyllähän ne renkaat oli varmasti vakiot ulospäin ;) ei siitä sen enempää ainakaan yleisesti
Comment
-
Taitaa toi aerodynamiikka olla avainasemassa noissa nopeuksissa. Ei auta vaikka kuinka olisi voimaa, jos kopan muoto on väärä. Muistelin yhtä artikkelin, jossa motskaria rakenneltiin huippunopeusajoa varten. 300km/h jälkeen alkoi varsinaiset ongelmat. Huippujen nosto 300-370km/h vaati tehojen tuplaamisen. Siinä mielessä on helppo ymmärtää, ettei esim risalla tullut ennätystä, vaikka olisi ollutkin tehokkaampi.
Comment
-
RS6 se ennätys yritys auto oli mutta sitä en tiedä oliko mitä korimallia. Varustettuna jarruvarjolla ja tehoa puhuttiin olevan 800hp jotain. Auto tuli kuitenkin kontissa maahan ja oli ukomaan kilvissä! Kuljettajan nimee en enää muista mutta itselleni se ei ainakaan sanonut mitään. Voisko olla että kuskikin jo aiheuttaa tuollaisen eron vaikka tehoa oli bentleyhyn nähden enempi?
Comment
-
Eiköhän ne insinöörit ole naplannut lähes kaiken ulos siitä Bentleystäkin. Muistaakseni se edellinenkin versio oli jossain 650-670hv säädöissä. Paljon lienee sitten ollut tehokkaampi (+ 700hv?) tämä uusi versio ja varmasti hyvin mietitty aerodynamiikka. Lisäksi rengastustahan ei tiedä eikä välitysten optimaalisuutta juuri tuohon tarkoitukseen.
Comment
-
180 km/h MITTARInopeutta alkoi olla maksimi kolme päällä takaveto Mb:llä (kohtuuhyvät nastat). Lukkoperä (ASD) meni vikatilaan luistoista noilla nopeuksilla, mutta toipui siitä. Toki keli ja jään karheus vaikuttaa paljon. Tuolloin oli kuitenkin joku -20*C, tuulta ei paljoa ja aurattu tie.
Comment
-
Jos tuo on virallinen ennätyslukema niin saattaa jotakuta harmittaa...
Ei muutaman viikon ennätyksen hallinta anna oikein perustetta tuoda erikoismallia markkinoille.
http://www.elitetraveler.com/news_detail.html?nid=3321
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Vänni Näytä viestiJos tuo on virallinen ennätyslukema niin saattaa jotakuta harmittaa...
Ei muutaman viikon ennätyksen hallinta anna oikein perustetta tuoda erikoismallia markkinoille.
http://www.elitetraveler.com/news_detail.html?nid=3321
Comment
Comment