Totta...
Mietin vaan että milloinhan tulee Bugattin miehet ja täräyttää yli 400km/h..
Kuskinahan voisi olla vaikka CaptainSlow vastahan sekin meni Saksassa yli 420 Veyronilla.
Oliko Audin tekemä ennätys virallinen eli oliko Guinessin miehet paikalla?
Ei Nokian sivujen mukaan ollut vaan siellä oli Simo Lampinen virallisena valvojana.
Yleensä kun videolta katsoo 10 sekunnin varttimailivetoja niin ei ne autot näytä kulkevan mihinkään. Vaatii näkökään sen +300 vauhtia että näyttää nopealta myös videolla.
Hyvin huomaa että miten toimittajat tekevät jutun Nokian renkaiden tiedotteen ja oman uutisoinnin mukaan.
Uuden ennätyksen teki Nokian renkaat ja Nokian Renkaiden testikuski.
Audia ei kaikissa kotimaisissa uutisissa mainita. Mutta jos jotain olisi mennyt pieleen niin Audi olisi otsikoissakin.
Aiemmin Kankkunen teki ennätyksen, mainittiin Bentley, sen malli ja kaikki muu tieto, koska se oli Bentleyn masinoima ennätysajo, Pirellit mainittiin pääsääntöisesti sivulauseessa.
EDIT: Alpi, juu iltalehden uutisessa kyllä. Mutta Maikkarin uutisessa ei mitään. Tekniikka&Talous ei mitään, mutta sielläkin muistettiin mainita aikaisemman ennätyksen Bentley.
Audi ei tässä tainnut mitenkään virallisesti olla mukana. Ainakin renkaat on peitetty kaikista mainoskuvista yms, eli mitään salaliittoteorioita negatiivissävytteisestä audiuutisoinnista ei kannattane viritellä. Ennätyksen on ajanut Nokian Renkaat, ajokkina nyt sattui vaan olemaan tuollainen viritetty riesa.
Kävin maanantai aamuna paikallisella Vianorilla pyöränkulmia säädättämässä ja jo siellä telkkarissa loopilla pyöri tuo Nokian propaganda pätkä. Kohtalaisen vikkelästi markkinointikoneisto hoitanut hommansa. Vaikka ei varmasti olisi pahaa tehnyt jos pätkää olisi edes yritetty tehdä hieman paremmin ja otettu Lampisen änkyttmiset yms uudestaan toisena otoksena.
Tuntuu vähän hassulle, että silloin ensimmäisen ennätysyrityksen aikoihin Nokian mielestä tällainen tempaus/ennätys ei ole oikein mistään kotoisin...tai siitä ei ainakaan kannata maksaa juuri mitään tapahtuman järjestäjille. Nyt sitten kuitenkin ennätyksen haltuunotto koettiin niin tärkeäksi että ostetaan RS6 saksasta ja viritetään se ja tehdään kaikki järjestelyt itse toiseen kertaan...? Mahtoi tulla 15-20 kertainen hintalappu verrattuna siihen että olis jatkanut yhteistyötä vanhojen järjestäjien kanssa.
Tuntuu vähän hassulle, että silloin ensimmäisen ennätysyrityksen aikoihin Nokian mielestä tällainen tempaus/ennätys ei ole oikein mistään kotoisin...tai siitä ei ainakaan kannata maksaa juuri mitään tapahtuman järjestäjille. Nyt sitten kuitenkin ennätyksen haltuunotto koettiin niin tärkeäksi että ostetaan RS6 saksasta ja viritetään se ja tehdään kaikki järjestelyt itse toiseen kertaan...? Mahtoi tulla 15-20 kertainen hintalappu verrattuna siihen että olis jatkanut yhteistyötä vanhojen järjestäjien kanssa.
Maksaa mitä maksaa mutta nyt huomio kohdistuu jonnekin ihan muualle. Nyt tämä oli Nokian Renkaiden OMA juttu. Viimeksi joutuivat maksamaan varmasti yhtä paljon ja jäivät anekdootiksi kaikissa uutisissa. Kankkunen rahastaa oman osansa, Mäkelä teki auton ja osaa varmasti ottaa rahansa, autossa oli isolla Breitling ja tietysti Bentley on maailmalla niin paljon isompi juttu että se varastaa huomion täysin joltain rengas firmalta jonka renkaat sattui olemaan alla.
Suomessa ei kukaan ole profeetta omalla maallaan :)
Minunkin mielestä tuo on hienoa, että tekivät sen omissa nimissään. Jos oikeasti ostivat RS6:n, niin vielä hienompaa. Itse olisin olettanut, että tuo on MTM:ltä vuokrattu. Toki omassa olisi se etu, että sitä maailman nopeinta jääautoa voisi käyttää sitten promoamisessa. Ja ehkä sillä kurvailu lisää markkinointi- ja kehitysväen työtyytyväisyyttäkin :)
Tätä Nokian Renkaiden nyt tekemää ja sitä edellistä vertaamalla voi sitten jokainen itse miettiä että kummalla yritys saa paremmin sitä näkyvyyttä jota tällaisilla teoilla haetaan.
Ensimmäinen oli sitä perinteistä suomalaista "sponsorointia" ja tämä jälkimmäinen markkinointia.
Ero lienee selvä.
Mut kun yhteishankkeessa olis ollut oikeasti kunnon maailman merkkejä/brändejä, jotka promoavat asiaa omilla markkinoillaa moninverroin tasokkaammin ja laadukkaammin eteenpäin. Siinä se olisi kiillottunut Nokiakin brändi, samoja hienoja mielleyhtymiä olisi asiaan yhdistetty ja ikään kuin "siivellä" olis päässyt sikariportaiden kabinettehin. Luulen, että kansainvälistä alan lehdistöä/mediaa oli hieman enemmän paikalla ja kaikki mailmalle tehdyt jutut/viedot ovat todella tasokkaita. Eli lopputulemana moninkertainen hinta ja paljon heikompi PR arvo. Mut voihan se olla, että Kenedy ei edes halunnut Nokian rattaita tähän projektiin ja/tai laittoi tälläkertaa sellaisen hintalapun että Nokialla meni pala kurkkuun kun vertasi edellisen hankkeen "muutamiin tuhansiin euroihin".
Comment