Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Coupe & RS6 2007->

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyyppihyväksynnässähän on rakennettu tullieste tuollaiselle toimenpiteelle joten ei välttämättä tule kovin halvaksi.

    Tässä kaverin kanssa joku aika sitten pyöritellessä tuli eteen ajatus hankkia seuraava uusi auto saksalaiselta tai tanskalaiselta tukkurilta, esimerkiksi tätä kautta:

    http://www.price-optimizer.de/

    Kaveri laskeskelikin Bemarimiehenä että 530 tulee noin kympin verran halvemmaksi Suomessa kilpien väliin laitettuna. Haittapuolena vanhan auton hävittäminen itse, esim. Nettiauton kautta mutta säästänee tuossa silti jotain.

    Comment


    • Taitaa uudessa RS6:ssa olla B-ryhmän ralli-Quattron henkeä.

      Ote TM:n Scandinavian sports car of the year -artikkelista:
      Audin tehokkain malli ei suinkaan ole maata nuoleva R8, vaan iso farmari RS6 Avant. Siinä on niin paljon tehoa, ettei auton nelivetokaan tiedä, mitä sillä kaikella tekisi. Pitkillä suorilla auto loistaa, mutta mutkien sattuessa eteen muuttuu ajaminen sisäiseksi taisteluksi.

      RS6:lla ei ajeta pidon rajalla herkistellen. Se käännetään mutkaan, painetaan kaasua ja pidetään kiinni. Kun kaikki neljä pyörää sutivat vuorotellen, alkaa vanha Knutstorpin rata tuntua yhtäkkiä kovin epätasaiselta. ...Ajaminen ei ole kovin hauskaa eikä hienostunutta, mutta kovaa mennään raa'alla voimalla. Kierrosaikakin kertoo menemisen meiningistä.

      Comment


      • Onhan tuossa RS6:ssa tehotkin B-ryhmäläisen Audin tasoa. Teho/paino -suhde toki B-ryhmässä hieman eri tasoa.

        RS6 => 580hv ja 2025kg ( http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_RS6 )
        S1 => 600hv ja 1090kg ( http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Quattro )

        Comment


        • Toki paino on aivan eri planeetalta ja rinnastus löyhähkö, mutta kuvauksesta tuli väkisin mieleen takavuosien vikuri rallihirviö, joka melkeinpä vei kuljettajaa eikä päinvastoin. Kuskin tehtävänä siunata ittensä ja painaa suorilla kaasua hartiat lukossa selvittäen jotenkin mutkat siinä välissä...

          Comment


          • RS5:stä on salakuvia ja arvailuja pellin alle tulevasta tekniikasta. Kliks.

            Comment


            • A5 1.8 TFSI koeajettu AutoTodayssa.

              Comment


              • Viikonloppuna tuli nähtyä uus RS6 livenä, äänet oli hienot ja näytti se liikkuvan kun vähän polkas :)

                Comment


                • Oih, olen rakastunut! Audi A5 avona.. Samassa linkissä juttua ja kuvia myös RS5:stä. Autotoday.fi

                  Comment


                  • Voisko possu insinöörit tulla taas käymään audin tehtailla?

                    http://www.autocar.co.uk/News/NewsAr...ncepts/235979/

                    Comment


                    • Voisko possu insinöörit tulla taas käymään audin tehtailla?
                      Ei millään pahalla Audin RS-malleja kohtaan, mutta mielestäni maailma pelastuisi sillä, että Porschen insinöörit jäisivät Stuttgarttiin, heivasivat Panamerat & Cayennet hemmettiin ja keskittyisivät oikeiden urheiluautojen valmistukseen.

                      Comment


                      • ..ja liittyisivät VAG-konserniin jotta päästötavoitteita saavutettaisiin. Possulla ei taida
                        olla mitään alle 100g/CO²-autoa olla, onko alle 200?

                        Comment


                        • Possulla ei taida olla mitään alle 100g/CO²-autoa olla, onko alle 200?
                          Onko sillä mitään merkitystä, kun urheiluautoista kyse?

                          Comment


                          • juueioo. Vain alkaen 220g/CO² kärryjä löytyy.
                            Tosiasiahan on se että possulla on niin rahhoo että ranteita vapisee ja senvuoksi kehittelee panameroita ja kayeenneja ja ostelee lisää vag konsernia pirruuttaan.

                            Comment


                            • Niin, olihan VAG hetkellisesti maailman kalleimpien yhtiöiden joukossa Porschen vipukikkailun ansiosta :-)

                              Comment


                              • On sillä jotain merkitystä mikäli EU lätkäisee jotain sakko-veroja tjms niille
                                valmistajile jotka eivät osallistu "talkoisiin". Tottakai porsche on mielellään
                                tekemässä yhteistyötä.

                                Comment


                                  RUFila on sähkö-Possu ainakin. Mielenkiintoista seurata, miten kehittyy lisää. Ei niillä ainakaan jalkoihin jää.

                                  Comment


                                  • http://www.iltasanomat.fi/autot/1622424
                                    A5 Cabriolet.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X