Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi jätettiin mainitsematta, vai jätettiinkö sittenkään...
Tuossa taas hieman liioitellaan asioita monenkin osapuolen osalta. Aivan kuten nykyisin tuntuu olevan tapana.
4F A6:ssa (ja sitä uudemmissa) pyyhkijät tosiaan ovat "parkissa" konepellin alla ja varomaton lappuliisa helposti rapsii maalit pois konepellin reunasta. Jos taas pyyhin halutaan nostaa pystyyn, pitää pyyhin ajaa sähkoisesti tai vääntää manuaalisesti ensin "huoltoasentoon", josta sen pystyy nostamaan pystyyn. Vastaavasti mikään mekanismi ei estä sen alaslaskemista tuossa tilanteessa.
"Selvää on, ettei pyyhkimen varren osuminen konepellin reunaan voi aiheuttaa näin laajaa korjausmaalauksen tarvetta". Kyllä tuo yli 500€ korjaus kuulostaa ihan loogiselta, jos koko konepelti maalataan uudelleen ammattilaisen toimesta. Toki vaurio voidaan paikata "kynsilakkapullolla", mutta alkuperäistä vastaavaan kuntoon se ei tuolla menetelmällä tule. Jos taas halvalla haluaa tuon korjata, niin miksi korjata ollenkaan? Ei se alumiinipelti ala ruostumaan (olettaen että kyseessä oli tosiaan 4F tai muu malli, jossa on konepelti on alumiinia).
Hyvähän se tietysti on, että kaupunkin edustaja vastaa samanlaisella liioittelulla: "Pysäköintivirhemaksulomake työnnetään pyyhkimen sulan alle siten, että pyyhkimen varsi nousee korkeitaan muutamia millimetrejä." Kyllä väittäisin että useimmissa tapauksissa pyyhkijää nostetaan enemmän kuin muutama milli. ja voin olla melko varma, että suurin osa parkkipirkoista ei tiedä kaikkien automallien erityisiä rajoitteita.
Viimeksi muokannut elexter; 6.4.2015, 16:00.
Perustelu: Artikkeli ei määrittänyt auton tarkkaa mallia, pyyhkijäratkaisusta tein oletuksen että kyseessä oli 4F..
- Toivon, ettei vastaan tule onnettomuutta, jossa lapsiperheen matka tyssää moottoritiellä, 120 kilometrin tuntivauhdissa pohjan kiinnikkeiden pettämiseen, Tiainen sanoo HS:lle.
Tuo on tietysti ihan todellinen ongelma romuautoissa, jotka näyttävät kalliilta luksusautoilta.
Kun ne pohjan kiinnikkeet irtoaa 120km/h:n vauhdissa.
Aiemmin on ollut juttua Touaregista, jota ei Suomessa saanut kilpiin. Oisko ollut ostettu Slovakiasta??? Oli kolarikorjattu, mutta ei kelvannut katsastuksessa. Taisi olla n.30K€:n auto, jos oikein muistan. Kyllä silloin voi jo ottaa pattiin.
Comment