Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbot taka-akselin taakse, hieno asennuspaikka :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Turbot taka-akselin taakse, hieno asennuspaikka :)

    Näin amöriikassa

    Miten mahtaa pakopesät halkeilla kun tuolla pari vuotta kruisailee? :D

    Tässä on Suhteellisen hyvin kulkeva moottorikelkka :)

    #2
    Mielenkiintoinen konsepti. Bolt-on ainakin videossa. Pidemmät ahtoputket kuin S2:ssa, ennätys varmaan!

    Comment


    • #3
      Äijät ainakin hehkutti että ahtoputket jäähdyttäis tehokkaasti ilmaa (tosin eipä ilmanotto missään kuumassa paikassa tainnut ollakaan) Varmaan toimiva systeemi niin kauan kun toimii...
      jäi mietityttämään miten mahtaa turbot kestää tärähdyksiä tuossa paikassa. Ei vissiin muuten ollu tuettuna kuin putkien kiinnityksiin

      Comment


        #4
        On se vaan outoa, että kun MINÄ rakennan jotain, niin se ei ole koskaan lähellekään noin bolt-on, säätäminen kestää asennustakin kauemmin ja valkoinen t-paita asennushommissa on useimmiten vain kaunis muisto... :)

        Comment


          #5
          Joo hienosti osat upposi paikalleen ilman mitään taistelua :)

          Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen turboviive tuossa on, sen verran pitkästi on putkea molemmin puolin. Myös pakokaasut on jo paljon kylmempiä tuolla lopussa, mahtaa vaikuttaa jonkin verran hyötysuhteeseen...

          Comment


          • #6
            eikös se siinä lopussa todennut että: turbolag, what turbolag? ja kumi lauloi..

            Comment


              #7
              Niinpä, kuinkas ne muutenkaan olisivat sanoneet kun noita mainostavat ;) No joo, sanovathan ne myös että turbot on sovitettu niin että ne toimii "taka-asennuksessa", normiturbot tekisivät viivettä. Eli sitten ne on niin pienet että niillä ei saa painetta...

              Löytyi vielä mielenkiintoinen kuva filtterin asennuksesta, kauankohan mahtaa pysyä puhtaana?!



              Firma joka noita tekee on STS turbo.

              Comment


              • #8
                Kivasti mahtaa sihahtaa kun sattuu ajamaan johonkin rapakkoon hyrrät punasena;D Mutta kivastihan toi näky toimivan. Ja asennuskin näytti suht helpolta=)

                Comment


                • #9
                  Noissa vehkeissä mitä rapakon takana on, ei ihan haittaa yleensä jos ei ensimmäiseen pariin sekunttiin tule ahtoja (imho). Sen verran on vakiona vääntöä alakierroksilla kun litratilavuutta on mitoitettu jollain muulla kuin desin mitalla. Onhan noita ollut kauan jo tuolla, ensivaikutelma oli että hullua, mutta sitten kun ajattelee että tuo on tarkoitettu "pieneksi" tehonlisäykseksi vakio moottoreihin niin mielestäni todella asiallinen. Toi paikkahan on usein ensimmäinen mihin on mahdollista asentaa se ahdin, ellei pistä koko konetilaa uusiksi ja laita kahta pientä hyrrää.

                  Comment


                    #10
                    Eikä vakiopuristuksille varmaan hirveätä painetta tarvitakaan. Mielenkiintoinen viritelmä. Huvittaa kyllä toi jenkkimeininki eli maximum marketing attack koko ajan päällä. :)

                    Comment


                      #11
                      Asennuspaikka on mielenkiintoinen, mutta onhan noita tosiaan ennekin nähty. Kiva kuitenkin, että jotkut tekevät ennakkoluulottomia asennuksia.

                      Enpä osaa kommentoida, miten järkevä tuollainen asennus on koneen hengityksen kannalta, mutta on siitä haastetta muutenkin. Tulee pitkät ahtoletkut, saadaanko IC kunnolla ilmavirtaan, älyttömän pitkät turbon jäähdytys- ja öljyletkut. Se minua myös arveluttaisi mitä tapahtuu jos tulikuumalle turbolle roiskahtaa reippaasti vettä - halkeaako heti vai myöhemmin ja muutenkin Suomen kärrypolkujen vinkkelistä katsottuna hieman arka paikka turboille.

                      Comment

                      Working...
                      X