Juu, kaikkihan ne tässä genressä on 2.226cc koneita, eli "2.2". Eikai tuo poraaminen kovin paha ongelma ole, onhan esim 7A ja NG isommalla porauksella jo vakiona. ..Tosin toki vapareita molemmat.
Sylinteriputken paksuus kun ohentuu tarpeeksi, niin rupeaa tehot tippumaan. Alkaa tapahtumaan tynnyriefekti, elikkäs sylinteripaineen johdosta sylinteri joustaa niin paljon että tapahtuu roimaa ohipuhallusta männän ja sylinterin välistä. Minien turbokoneita ei tämän takia koskaan porata yli .020 ylikokoon, mieluiten vakiokoko. Audien vitoslohkojen paksuudesta ei tosin ole tietoa.
AKE:n tiedoissa 2310 cc ja tehoksi on ilmoitettu 169 kW. Tyyppimerkintä: Audi 5D Avant 100 quattro-2.3E-C4D-4x4/269.
Hinnassa lienee jokunen tonni tinkivaraa.
Comment