Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tänäkesänä mittani täyttyi sitten kerran ja yhtä pelleä V70 D5 AWD (aito nelivetotraktori ilman auroja..) oli pakko kouluttaa Avensiksella.
Jätkä oli tosi happaman näköinen kun yritti ensin roikkua, mutta kun jäi.. Nopeus kävi mullakin yli 210 hetken(olisin päässyt vielä lisääkin 230 asti..).. No, nopeasti jarruttelin sitten ja palasin ajamaan 100:sta 120 alueella ja minua kiinnosti seurata, minkä näkönen pelle oli ratissa. Ajelin siinä ja katselin kun se kuvatus mulkoili happamana minua..
Tässä sen pellen kuvaus lyhyesti.
- Auto tummansininen farmari (kuinkas muuten..?)
- Autossa kiinteistönvälitysfirman teipit (En muuten itse kehtaisi kisailla talon autolla!!!)
- Valkoinen paita, punainen kravatti.
- Ristiverinen, ja nyt tulee paras!!: IKÄ NOIN 45-50 V !!!!!!!!!!!.
Juma että minua nauratti moinen säälittävä esitys. Mutta näitä riittää aina välillä. Tulipa mieleen että taisi moisen nöyryytyksen jälkeen niillä muija saada kotona turpaansa... Sen verran kova jätkä oli.. Ilmeestä päätellen.
Tota pidemmälle en jaksanu lukea. Hyvähän siinä on narista ku muut kahaa ja ite leuhkii vetäneensä avensiksella 210. Voinu olla pikkasen huterampaa menoa ku Volvolla :D En tiedä Avensiksista mitään, mutta minkähänlaisella Avella toi D5 on nöyryytetty. Kokemuksena kaverin vanhan polven d5:stä on, että aika pirun pirtee peli. Ja toinen kokemus kaverin 1,6 Avensiksesta, joka ei sitten enää ookkaan niin pirtee peli :)
mikähän PELLE toi avensis kuski on,, tollaset raktorit vielä volkkarin koneella kulkee melko kovaa, ja ihmeen vakaita ajaa vaikka takana ei ole joustoja muualla kuin renkaissaa :):):):):):)
On varmaan sellaista p*skaa, että en viitsi alkaa toista viestiä pidemmälle lukemaan. :) Jos tyyppi ajaa 130 km/h ja tunnin sisällä menee 5 autoa ohi, niin kyllä se on aikamoista kaahausta ja tun perusteella onkin hyvä tehdä kaahausautojen merkkipäätelmät. :)
Milloinhan joku tekee tutkimuksen, että miksi "kaahauslistojen" kärjessä ovat aina Mersut, Bemarit ja Audit eivätkä Toyotat, Nissanit, Mazdat ja Mitsubishit. Johtuu ainoastaan siitä, että jälkimmäisten merkkien autot ovat kaahaukseen soveltumattomia peruslaiskoja perheutoja muutamia erikoismalleja lukuunottamatta. :)
Kaahaus tuntuu menevän enemmänkin tehon mukaan kuin automerkin. Pienitehoisilla perheautoilla kukaan ei viitsi kaahailemaan lähteä, toiseksi jää. Sitten kun mennään hieman suurempitehoisiin, niin sitten alkaa tuntumaan että nyt on alla sellainen peli että näytetään vähän. Sitten kun aletaan mennä esim. S4:n lukemiin tehossa (ei sotketa Audia muuten mukaan), niin useimmat kuskit tajuaa sen, että nyt on keskivertoa enemmän jerkkua pelissä ja ei paljon kiinnosta alkaa kisailemaan autoja vastaan, jossa on puolet vähemmän tehoa. Puhumattakaan sitten autoista, joissa on kunnolla voimaa.
Varmaan tuon Avensis-kuskinkin oli helppo kisailla kun oli kulkua öpaut saman verran Volvon kanssa. Oliskohan Tojossa ollut 2.2 D4D jossa voimaa on ihan kivasti. Luultavasti tuokin tyyppi olisi pysynyt hiljaa tuossa keskustelussa, kun olisi sattunut viereen auto, joka 210 km/h kohdalla olisi vaihtanut neloselle ja näyttänyt perävaloja. ;) Naurettavaa on kyllä hehkuttaa jossain keskustelussa, miten MINÄ voitin jonkun yleisellä tiellä ajetussa kilpailussa reiluilla ylinopeuksilla.
onko se Juha niin kirjava? Ainakin rikoslaki ei tunne kuin "liikenneturvan vaarantaminen" ja "törkeä liikenne turvan vaarantaminen", mutta tiedän mitä tarkoitat :)
Ja noista nopeuksista, ennemmin vähän yli kuin ali...
Eilen joku päätti näyttää ja ajoi 5 km matkan noin kävelyvauhtia, 1km letka perässä. Olin jonossa kolmantena, mutta ei sieltä ohi päässyt kun koko ajan autoja tuli vastaan...
Ja agressiot olivat aika kovia jo siinä vaiheessa, mutta jos joku audi tai mersu pyyhältää esim. 150km/h motarilla ohi, niin kyllä mä useammin totean: "V¤(=% että oli hieno auto! tommosen mäkin haluun", kuin alkaisin kaahareiksi huutamaan ja kesoa näyttämään. Toisaalta mun mielestä ehkä kaahamisen kynnyksen voisi suhteuttaa olosuhteisiin, esim. jos on lapsia, liukasta, tai muuten turvaton keli, on jo 100 km/h ajaminen joskus itsemurhaa...
passatti levähti niin tuli hertsiltä s40 1.8 viikoksi tilalle ja täytyy sanoa että ei tehnyt mieli ajaa yhtään ylinopeutta, oli se nii hirveä reki. niin täysin munaton lössö persoonaton auto se oli että aika tarkalle rajoituksia ajeli, kun ei minkäänlaista tuntumaa tiehen tarjonnut. sille tekeleelle teki ainoastaan mieli tehdä pahaa. tottakait sitten joku joka on suunnattoman ylpeä tästä autosta jos semmosen on ostanut ja ajelee sillä ympäriinsä, helpostihan sitä luulee sitten että se on paras mahdollinen auto ajaa, ja jos joku menee ohi on ohittaja täysin hullu kun uhmaa jo vulvan auto-osaamisella taivutettuja fysiikan lakeja. lienee yleistettävissä myös muihin vastaaviin merkkeihin
Comment