Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pirteä S4 stripillä / nopeista katulaillisista autoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pirteä S4 stripillä / nopeista katulaillisista autoista

    Mielenkiintoisen näköinen vempele tuo S4, mitäköhän poliisisedät sanoisivat tuollaisista coolerivirityksistä suomenmaalla.. :) mukavasti kuitenkin liikahtaa, 6sec 0-200km/h... :)
    Paras aika varttimaililta 9.71, loppunopeus reilut 240km/h.. huh huh!

    Autosta:
    http://www.dragtimes.com/Audi-S4-Timeslip-6492.html
    http://www.dragtimes.com/Audi-S4-Timeslip-3641.html

    pätkä stripiltä:
    http://www.dragtimes.com/1998-Audi-S4-Videos-3641.html


    Mikä mahtaa muuten olla nelikko-Audin paras kellottama aika neljännesmaililta?


    EDIT: typoja

  • #2
    Tuossapa toinen nopea pirssi, videon mukaan katulaillinen.

    Vauxhall Victor powered by a 2,200 bhp, twin-turbo 9.8-liter V8
    http://www.autoblog.com/2006/10/20/r...eet-legal-car/

    Comment


    • #3
      Joo molemmat upeita mutta tossa jälkimmäisessä jotenkin lisähohtoa tosta aika kunniallisesta tittelistä.

      Kaveri sanoi muuten että menee 1 sec 0-100km/h eli jätättää Veyronia mukavat 1.5sec.

      Muutenkin tossa vertasi kaverin autoa veyroniin, että miten on mahdollista että tavallinen "juntti" pistää autoon vähän yli sata tonnia ja veyronista huudetaan kymmenkertainen summa :)

      Respect! jungle is massive!

      Comment


      • #4
        ^Toi on muuten hyvä pointti. Meikäläistä ainaki v*tuttais jos oisin miljonääri ja ferrareita ym. tehdasvalmiita urheiluautoja talli täynnä, ja sitten joku antas vauxhallilla selkään sata nolla :)

        Muistelu kotikonnuilta 90-luvun lopulta:
        Oli muuten muuan corvette-kuskilla sulattelemista siinä kun erään nuoren jannun hieman trimmattu 323 4x4 turbo mazda näytti corvetelle takavaloja toistamiseen liikennevalolähdöissä :)

        Onhan autoissa toki muutakin kuin kiihtyvyys, mutta...

        Comment


          #5
          Yritäppä ajaa tollasella ooppelilla mutkaa :D
          Saattaa oikee sporttipirssi mennä huomattavasti mukavemmin mutkasella tiellä.

          Comment


          • #6
            Minä luulen, että ne joilla on varaa ostaa veyron, lähinnä nauraa tuollaisille autoille. Naurua aiheuttaa se, että kun bugatin omistaja ajaa 15tkm välein autonsa valtuutettuun huoltoon, missä vaihdetaan öljyt samalla kun huoltopäällikkö tarjotaa kaviaaria ja samppakaljaa, viriauton omistaja vaihtaa öljyä kolmatta kertaa, tehden jokaiseen öljynvaihtoon kuuluvan laakerirempan samalla moottoriin. Se myös naurattaa, kun bugatti kuski käynnistää kylmän kosteella ilmalla autonsa ekalla starttauksella, niin viriautokuski toista varttia ihmettelee konepelti auki, että mikä *ittu tätä tällä kertaa vaivaa. Motarilla vetäessään isoa kovaa bugatti kuski nauraa sille viriautokuskille, joka polttaa tupakkaa motarin laidalla ja ihmettelee konepellissä olevaa männän kokoista reikää. Naurulle vetää suun myös moni muu asia.

            Ihan turha vertailla tehdasautoja ja viriviri osastoa keskenään. Niissä tehdasautoissa hintaa tulee hieman eri tavalla, kun auton pitää kestää aivan eri tavalla, täyttää aivan eri saastenormit ja käyttäjäkunta on aivan erilaista. Ne 100 saksalaista insinörttiä lyövät autonrakennustaidossa normi pellepelottomat 6-0. Valitettavasti myös sitten "palkassakin". Se vaan ei ole ihan helppo rakentaa autoa, jolla matti miljonääri voi lähteä sunnuntaiajelulle ja vetästä motarilla 400km/h mittariin samana päivänä. Bugatteja kuitenkin rakennetaan n. 50 kappaletta, myydään parin miljoonan hintaan ja jokaisesta otetaan saman verran takkiin...

            Hieno ooppeli ei siinä mittään.

            Comment


            • #7
              Tai Saksan halki autobaanaa lappu lattiassa, tai joka päivä käydä kaupassa, tai heittää yhtäkkiä parin tuhannen kilometrin autolomareissu. Jne.
              En silti mitenkään halua vähätellä kyseistä laitetta, aivan mahtava peli. :)

              E: noniin, Miikka ehtikin jo todeta kaiken mitä mulla oli sanottavaa. :D

              Comment


              • #8
                Luulen Miikka että jokainen meistä ajattelee asian suurin piirtein noin, minä ainakin, mutta onhan tuommoisesta pakko nostaa silti hattua.

                Paljonkohan kaveri pelkäsi kuvaustenkin aikana että jotain hajoaa?

                Tuleekohan Veyron muuten koskaan tavallisten tallaajien hintatasolle? edes lähelle?

                Kaveri jo heitti vitsiä että kun autoja on vaikka tuo 50, niin tekevät omistajat sopimuksen, että autoja ei alle 2 millin muuten myydä :) tiedä näistä sitten...

                Yhteenveto Clarksonin tyyliin: "They're both beautiful, expensive, powerful and for sure they're goin' to turn heads around... but vauxhall? is that a car? ... naa... nice powercurves indeed, but I prefer the Bugatti."

                Joo nyt nukkumaan :)

                Comment


                • #9
                  Maailman nopein katulaillinen auto on jo sentään jotain. Se on jotain mihin yksikään Bugatin ostaja ei pysty.... ;) hih

                  Comment


                  • #10
                    Tuleekohan Veyron muuten koskaan tavallisten tallaajien hintatasolle? edes lähelle?
                    Niitä on kaupattu alusta asti tappiolla, joten tuskin se hinta ainakaan laskee.

                    Comment


                    • #11
                      No jos joku bugatin omistaja tosissaan tahtoo ton tittelin ja haluu pistää vaikka tuon satkun siihen menemään, niin eiköhän sekin pistä kampoihin ooppelille aika kovasti. Itte ei kyl tarttis miettiä otanko ooppelin vai bugatin :)

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä miten toi "katulaillinen" määritellään, mutta jenkeissä on katulaillisilla kiihdytelty varttimaililla parhaimmillaan alle 7 sekunnin aikoja. Taisi olla legendaarinen Stan Shawn rakentama '57 Chevy, joka rikkoi ekana seiskan vuosia sitten. Eikä ko. kulkupeli ole mitenkään verrattavissa Veyroniin, vaikka "katuauto" onkin.

                        Comment


                        • #13
                          Mikä mahtaa muuten olla nelikko-Audin paras kellottama aika neljännesmaililta?
                          En ole oikein seurannut mut viime toukokuussa ajoi:
                          Henke Audi S2
                          60ft 1.4017
                          1/8 6.0407s/189.74km/h
                          1/4 9.2s/257km/h

                          Comment


                          • #14
                            Mahdotontahan noita on suoranaisesti vertailla, jos puhutaan kiihdytyskisoissa pelkästään käytettävistä, "katulaillisista" pirsseistä, ja sitten itsessään urheiluautoista, jotka on tehty jokapäiväiseen käyttöön.

                            Nopeuden suhteen vertailukohdaksi 400m strippiä paremmin sopii esim. Nordschleifen kierto.
                            Pitäisi urheiluautoillekin järjestää ns. "moniotteluita", jossa lajeina olisi esim. 400m kiihdytys, jonkin kilparadan kierto, ja vaikkapa pujottelu tms.. pisteitä saisi joka lajista tietyn verran, samaan tapaan kuin kymmenottelussa. :)

                            Vastaavasti miinuspisteitä voisi saada tekniikan hinnasta, mitä autoon on kivitetty, tai mitä auto on alkujaan maksanut. saattaisi olla jokkiskuplat kovia pelejejä veyroniin verrattuna!


                            Edit. pointteja lisätty.

                            Comment


                            • #15
                              Katuautot kadulla vastakkain, ainoa tapa selvittää kuka on kadun "kuningas". Muutoin tulee vain tuloksia joista tiedetään mikä auto on nopein radalla/stripillä yms.

                              Eräs tapa ratkaista nopeimman katuauton titteliä:
                              http://www.turbofriiks.com/tarina_birka_cup_4_2006.php

                              Comment


                              • #16
                                Useinmitenhan varakas hlö ostaa urheiluauton vain statuksen perusteella, eikä se kulkupuoli ole sinällään se itsetarkoitus. pääasia on, merkki on oikea, nahka tuoksuu, ja että myös naapurit tietää, että "tuo Eskon lamborghini on maailman nopein tehdasvalmisteinen auto". Virimiehillä taitaa olla se kulkupuoli enemmän itsetarkoitus, eikä auton merkki- / tunnettuusstatus sinällään.

                                Kummankaan osapuolen lähtökohdissa ei taas välttämättä ole sen enempää järkeä tai perusteita. :)

                                Kumpi tuottaakaan sitten enemmän mielihyvää omistajalleen: tehtaan uunista valmiina tullut urheiluauto, vaikko sleepperi, joka menee samaa vauhtia tahi jopa kovempaa kuin tuo urheiluauto. Vertailu menee samaan kategoriaan kuin erilaiset siskokset, molemmat hyviä omalla tavallaan. Vaikka kyllähän sleepperissä on se oma hohtonsa..

                                Comment


                                • #17
                                  Pitäisi urheiluautoillekin järjestää ns. "moniotteluita", jossa lajeina olisi esim. 400m kiihdytys, jonkin kilparadan kierto, ja vaikkapa pujottelu tms.. pisteitä saisi joka lajista tietyn verran, samaan tapaan kuin kymmenottelussa. :)
                                  http://www.track-challenge.com/ Tuolla on tuommoista ideaa vähän haettukin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitäisi urheiluautoillekin järjestää ns. "moniotteluita", jossa lajeina olisi esim. 400m kiihdytys, jonkin kilparadan kierto, ja vaikkapa pujottelu tms.. pisteitä saisi joka lajista tietyn verran, samaan tapaan kuin kymmenottelussa. :)
                                    Lisälajeina pitäisi toki olla monta kaljakoppaa-, lasta-,aikuista- yms mahtuu kyytiin, soratestiä, jäärata-ajoa, maastoajoa, talviajoa, penkinlämmitin testiä, hinauskykyä, maavaraa, yms yms yms.

                                    Parasta autoa on vaikea määritellä kun kaikki haluaa autoiltaan eri ominaisuuksia. yksi on hyvä yhdessä ja täysin toivoton toisessa testissä. Loput autot on sitten vähemmän ja enemmän kompromissejaa.
                                    Aina naurattanut nämä. "maailman nopein avantperhekaravaanari jossa on irroitettava vetokoukku ja sumuvalot" -määritelmät.
                                    Tarpeeksi tiukkaan kun mainosmiehet tai amerikkalaiset määrittelevät niin varmasti nissan micrastakin saa johonkin käyttöön maailman parhaan auton... mun mielikuvitus vaan ei riitä mihin :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      jep, totta puhut. Hankalahan parasta autoa on määrittää, kun jokainen tykkää erilaisesta kombinaatiosta.

                                      Moniotteluilla tarkoitin lähinnä nopeuteen liittyviä kisoja. Nuo mukavuuteen ja käytännöllisyyteen liittyvät osa-alueet voisi hyvin hyvin jättää epäolennaisina pois. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei pitäisi nauraa kenenkään osaamiselle vaikka tuo niin kotimainen piirre onkin. Itseäni kyllä naurattaisi enemmän sellainen tyyppi joka ostaa rahalla tehtaan rakentaman auton ymmärtämättä tekniikasta hevon kukkua. Ehkä olen hengaillut enemmän rakentajien parissa ja selaillut vähemmän autolehtiä mutta osaan arvostaa käden taitoa ja asiaan paneutumista naureskelematta. Todennäköisesti yksilönä kokonaisuuden hallitseva pellepeloton ansaitsee suuremman arvostuksen kuin yksi nappula sadan jäsenen tiimistä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          sinänsä kyllä, mutta jos unohdetaan koneen kesto ja saastemääräykset niin aivan varmasti irtoaa tuosta bugatista isommat tehot

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eräs tapa ratkaista nopeimman katuauton titteliä:
                                            http://www.turbofriiks.com/tarina_birka_cup_4_2006.php
                                            Eihän tuossa ratkea vielä mitään muuta kuin se että mikä auto on nopein tuossa suoraan ajetun n. 400 metrin jälkeen. Eikö nopein katuauto sitten enää sen jälkeen kulje ja mitenkäs ne kaduilta yleensä löytyvien mutkien läpi suoritumiset tuossa selviää? :)

                                            Kierros Nordschleifella kertoo varmasti enemmän katuauton nopeudesta, kuin koko kesä birka cuppia..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kierros radalla ei ole edes puoli kierrosta kadulla ; )

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt en ihan ymmärtänyt...

                                                Varttimailivetohan on n. 1/50 osa Nyrre-kierroksesta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Birkassa ei ajeta edes varttia vaan lyhyempi matka, eli ei liittynyt aiempaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://www.exvitermini.com/records.htm - tuolla on vähän ulkolaisia nelikkoaikoja, osin jopa käyttökelpoisilta peleiltä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X