Eli tuolta tuo 200:nen . Ilmeisesti 3B konella? Onko kukaan käynyt katsomassa kyseistä ajokkia tai onko peräti jonkin foorumilaisen entinen? Kysyn koska on jotenkin tuo lötkö ruvennut kiinnostamaan ja hinta ei ole paha jos vaan kaikki toimii ja kilometrit pitää paikkansa. Laskeskelin tässä että tuollaisen tuonti saksasta kustantaisi seuraavasti: auto 4000-5000?+verot 1500-2000?+muut kulut n.1000?=6500-8000?.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
200 lötkö Automarkulla? Ja muuta 200:sesta
Collapse
X
-
Alustanumeron perusteella ei Etkasta suoraan näe mikä kone, mutta näkyy olevan ekoja vm. 89 autoja (valm. 08/88). Vm. 88 on vielä 5000 tq ja valmistus loppunut 02/88. Vanhemmassa koneena MC ja uudemmassa MC tai 3B (mutta vasta 05/90 alkaen). Ja kuten aiemmin todettiin 20V eri pyöränkaaret.
Comment
-
Nettiautosta löytyi 20V-tekniikalla tällainen: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1046868
Ei siis alkuperäinen ja sisustasta päätellen alun perin 100:nen.
Comment
-
Jenkki mallihan se on ja vuodelta -89. Tuollaisia löytyi VIN Decoder
Toimivat vaan vähän huonosti vai oliskohan selaimessa vikaa ..
Decoder1
Decoder2
Decoder3
Venäläist sivut
Klik
(attention! 4-6 symbols contain useful information only in the machines, which went for the American market.
In remaining machines must be ZZZ. I triple galvanizing this does not designate!!!)
Käännös kone
Comment
-
joppe
Kymppihän tuo. Käväsin taannoin testaamassa. Hyvin lähti käyntiin ja edustustason kyydit anto.
Kone tuntui hieman tukkoselta. Komiassa kunnossa on. Myyjän mukaan 2 omistajaa.
Eiköhän tuo vitosella lähe...
Comment
-
Nettiautosta löytyi 20V-tekniikalla tällainen: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1046868
Ei siis alkuperäinen ja sisustasta päätellen alun perin 100:nen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari LukkarinenPari vuotta vanhan cq20V mittariin kelasin aikanaan jossain ulkomailla 255km/h, kierrokset mittarissa vitosella 7100 rpm, maksimi 7200.
Comment
-
Mulla oli tuollainen jenkki 5000 tq ja jopa sama väri.
Kone oli 165 hp 2.2 välijäähdytetty tbo. Siis ei normaali 185 hp, koska jenkkien saastemääräykset rajoittivat koneen ruokintaa (ahdot alemmat, ilmeisesti myös pa-syöttö). Autossa oli myös katalysaattori tukkimassa koneen hengitystä. Ykkösvaihteella auto ei antanut täysiä ahtoja, siitä piti vaihdelaatikossa oleva anturi huolen, joten kone herää vasta 2. vaihteella... No, ahdot voi nostaa ja 1. vaihteen anturin piuhan katkaista ja katalysaattorin holvata tyhjäksi, jos ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. =)
Näin tuo n. 1600kg jenkkilötkö piristyy ja kulkeekin ihan mukavasti.
Comment
-
Saksan rekisteriotteessa(+tehtaan saks. esite) 200 quattro 20V paino on 1540kg ja 200 Avant quattro 20V 1560kg. En tiedä mitä S2 painoiksi on merkitty, mutta luulen ettei hirveän paljon vähempää.
Huiput vakioilla: 200 20V sedan 242km/h ja Avant 238km/h (tehtaan esite).
Tekniikan Maailman juttu kyseistä mallia koskien: http://audi200.net/kuvat/esiteabt/tm_testi.pdf (1.2Mt)(on lupa nettijulkaisuun)
edit: Löytyi S2 painot. (1993, saks.esite)
S2 Coupe 1525kg
S2 Avant 1560kg
S2 Sedan 1520kg
Comment
-
Mistähän tuo suorituskykyero tulee 200 20V:n ja S2:sen välille? Vaide- tai perävälityksestä? Kaytännössä varmaan aika minimaalinen noiden ero suoritskyvyssä. Entäpä jos vertaa urS4:seen. Senkin vauhti pitäisi olla kutakuinkin 200 20V tasolla, vai?
0-100km/h(valm. ilmoittamat)
- 200 20V = 6.6s
- S2 = 6.1s
- urS4 = 6.7s(?)
Comment
-
100S4 painaa vielä enemmän kuin 200 20V, ruotsalaisen esitteen mukaan 100S4 Avant painaa 80kg enemmän kuin 200 20V Avant.
Toisaalta tuollaisesta typ44 100:sen(tai 10V 200) korista tehdystä tekniikan vaihdosta puuttuu muutama peltisuikalevahvistus ja luulen ettei ihan kaikki osat/varusteet(?) 200 20V ole tulleet välttämättä mukaan. Joten tekniikanvaihdon hv/kg suhde on vielä parempi kuin orig. 200 20V.
SJM:n sivuilta lainattua kg/hv suhdetta ajatellen. (S2 ei valitettavasti mukana)
--------------------------------------------------------------------------------
The 1995 BMW M3 at 3150lbs with 240HP comes in at 13.1 lbs/HP.
--------------------------------------------------------------------------------
The S4 needs 293HP to meet the M3 weight/HP, (100S4)
the 200TQ 20V needs 278HP,
the 5000/200TQ needs 263HP.
Comment
-
Ja tuosta voi sitten testailla kuinka paljon kilot vaikuttaa
Kalkulattori
Paljonkohan nuo voimansiirron häviöt mahtavat olla ?
Comment
Comment