Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto ilmoitus. Väärin ymmärtävä ulkomaalainen. :)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sata-aakkonen oli 70/80-luvulla sen verran suosittu vekotin että joku kenellä on romanttisia/jtms. muistoja ko. kulkineesta voi hyvinkin maksaa 5 keuroa, koska sen jälkeen autohan on viiden tonnin arvoinen.

    Ehdottomasti Landcruiserin (BJ40 &/ HJ60) jälkeen paras Japanilainen auto 1900-luvulta. :)

    Comment


    • #32
      On muuten ainoa kulkine jolla on tullut ajettua pelkällä jäänestolla kun bensa loppui.
      Vähän yski mutta eteenpäin mentiin..... :))

      Comment


      • #33
        Muistoja on täälläkin 100A:sta ja paljon, tosin ei ole aika kullannut kaikkea. Takatukivarret ja bensatankki ruostuivat puhki vaikka ei ollut edes kovin vanha. Broidi ajoi mun jälkeen vielä pari vuotta, kolaroi kerran pahasti ja rikkoi koneen totaalisesti kun ajoi ilman vettä. Sen aikaisella tyttöystävällä oli samanlainen jolla oli ajettu muutamassa vuodessa vain 30tkm ja tukivarret puhki siinäkin. Ihan näppärä laite kunhan piti jarrut kunnossa, käsijarrulla taisi tulla käänneltyä talvella enemmän kuin ratilla. Ensimmäinen ajamani auto jossa oli "lukkiutumattomat jarrut". Tuossa ei ollut nimittäin jarrutehostinta ja lukkoon pyöriä ei saanut kuin pehmeillä jarrupaloilla.

        Käyttökelpoinen laite oli 100A:n sähköflekti jollainen tuli laitettua pariinkin autoprojektiin myöhemmin lisätuulettimeksi. Tosin niihin aikoihin ei uskaltanut kenellekään myöntää että oli laittanut saksalaiseen autoon japanilaisen osia.

        Comment


        • #34
          Itsellä on niitä ollut kanssa pari kappaletta "huvin vuoksi". Hauskoja pelejähän ne on.
          Toisen kanssa kävi vaan niin, että kun myin pois niin seuraava omistaja oli mennyt hiekkatielle ja ajanut nimismiehen kiharaan, niin oli tullut toinen takaiskari takakonttiin sisälle.
          Niin ja peltoautonakin meillä moinen oli. Se ei kauaa kestänyt. Tehtiin kässärikäännös aina yhden ja saman suoran päähän, siitä ei takaripustus tykännyt hyvää ja repesikin aika pian. Ei se kestäny vaikka miten hitsailtiin.
          Ekakoppainen Mexico Escort kesti peltoautona sitten yllättävänkin hyvin.

          Comment


          • #35
            Menee vähän ohi, mutta kaverilla oli aikoinaan Datsun 120A-F2 joka oli jonkinlainen sata-ankan isoveli. Kyseinen yksilö oli aika hyvässä kunnossa (koriltaankin) ja siihen asenneltiin joku viritelmä jossa oli kannettava cd-soitin vahvistimessa kiinni ja vahvistin sitten ruokki jotain supparia ja kaiuttimia... :)

            Taisivat maksaa siitä tonnin, sitten kaveri ajoi sillä mustalaisämmien cedricin kylkeen (mannemummojen vika) ja auto meni lunariin. Vakuutusyhtiö maksoi vissiin tonnin, mutta sanoi että saatte pitää koko romun jos haluatte. Kaveri möi sitten datsunin romuttamolle niin ikään tonnilla, eli tuhannen markan autosta tuli kolaroimalla tuhat markkaa voittoa + mustalaisten cedrikki meni ajokelvottomaksi, jackpot! :D

            Comment


            • #36
              kun markalla ostaa ja kahdella myy niin se on prosentin voitto, sano entinen kauppias.

              Comment

              Working...
              X