Hieman Mikan perässä paikalla, ja tuli tuo S6 testattua. Ei ollut ruuhkaa vielä tuolloinkaan. Kovasti hymyilyttää edelleen :-) Vieläkun olisi joskus rahkeita ostaa tuon hintaisia pelejä. Murina oli miellyttävä, ja kulkupuolikin ihan riittoisa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi quattro Tour
Collapse
X
-
Jaa, kuvista päätellen maahantuojalla on esittelykäytössä kaksi S6:ta? Sinänsä kummallista että pelkääjän paikalla ollut ajattaja kertoi alla olevan auton olevan ainoa esittelykäytössä oleva S6. Ja se oli musta avant.
Ai niin sehän se tais olla. Nyt auto oli taas ajossa Jyväskyässä, se kuulemma ei ollut mennyt rikki mutta oli mennyt tarkistukseen.
Comment
-
Lainaus:
Jaa, kuvista päätellen maahantuojalla on esittelykäytössä kaksi S6:ta? Sinänsä kummallista että pelkääjän paikalla ollut ajattaja kertoi alla olevan auton olevan ainoa esittelykäytössä oleva S6. Ja se oli musta avant.
Valkonen sedan oli koko syksyn kiertueen ja Motor Showssa. Liekö myyty ja sen takia pitänyt hankkia toinen tilalle.
Nimittäin yleisesti ottaen noita lienee kuitenkin enemmän. Viime heinäkuussa kävin Salon (jollain kiertueella) ajamassa S6 Avantin ja se oli sininen.
Comment
-
Hymy ei hyydy kyllä... =) Kiitokset Automarkulle ja ajattajille.
Kävin päivällä koeajamassa TT, S3, Q7 4.2 ja S6:sen.
Täytyy myötäillä edellisiä noissa vastauksissa aika paljon.
TT on kiva, mut ei herätä itsessäni ostohaluja.
S3 on leikkikaluksi ihanteellinen, suorastaan pakko hiukan leikkiä sellaisella.
Q7... menee juuri niin kuin tuon kokoisen laivan pitääkin mennä. Mun valinta mut dieselillä.
S6... ei tätä voi kun kehua. Äänet saa tyhmemmänkin ihmisen tajuamaan, mitä pellin alla on.
Jälkeenpäin itsekseni hymyillen ja naureskellen syytä ei tarvii kaukaa etsiä.
Comment
-
Noniin, tulipa itsekkin käytyä taas Q-tourilla morjenstamassa tuttua ajattajaa.
Tyypättyä tuli S6 ja Q7 3.0TDI
Q7 oli ihan mukavan tilava ja korkeutensa ansiosta mukava ajettava kaupungissa (näkee mukavasti muitten yli)
Menohaluja tolla TDI padalla ei hirveästi ollut, mutta jalkoihinkaan ei kyllä jää. Viime vuonna tuli tyypättyä samalla tekniikalla ollutta A6:sta, ja se oli aikapaljon pirteämpi. Painon siis huomaa.
Matka lappiin olisi varmaan mennyt yhdellä pysähdyksellä.
S6 oli taas aivan omaa luokkaansa. 435hv + 500+Nm = 140 000 euroa. V10 kehräsi todella nautinnollisesti ja tasaisesti. Ajattaja demosi laittamalla sytkärin venttiilikopan päälle pystyyn koneen käydessä ja se ei edes tärissyt :) Ajaminen on todella huoletonta ja ajokortin pysyvyys kukkarossa on aika herkässä. Vauhtisokeus saa aivan uuden käsitteen, ainakin omalla kohdalla. Vaihteistoa ei edes viitisinyt pitää Sport asennossa kaupungilla, kun kaasu reagoi todella herkästi tottumattomalla ja meno oli "vähän" hyökkäävää. Tällä vehkeellä ajomatka lappiin menisi jo ilman pysähdyksiä ja puolen nopeampaa tahtia, kuin Q7:lla.
Lotossa jos voittaisin, niin...
Että näin tällä kertaa. Ensi vuonna taas uudestaan.
Comment
-
Kävinpä minäkin. S6:een oli vähän jonoa ja kun se tuli jo kesällä tyypitettyä, niin päädyin kokeilemaan sitä mikä olis mahis joskus oikeasti ostaakin ;) Eli A6 3.0 TDI.
On se vaan niin nautinnollinen peli tuokin.
Ässää ajaessa ei oikein tullut keskityttyä siihen miten kaikki toimii mutta nyt voi sanoa, että automaattilaatikko on ainakin kehittynyt valovuoden.
Sähköisestä tehostimesta nyt ei voi oikein sanoa mitään kun keli oli mitä oli, q-keli (luetaan kuukeli).
Mutta kaikkein eniten hämmästyin sitä miten paljon on panostettu ajonhallinta(vakautus?)järjestelmään, tai sitten se on syntynyt vahingossa.
Auto salli leikkimisen, niin kauan kuin se pysyi tietyissä rajoissa. Eli sellaiset hallitut kaasun kanssa tehdyt nelipyöräluisut 30-50km/h vauhdissa onnistuivat ihan ongelmitta (voitte kuvitella mikä tunne kaverilla joka ei quattroa ole pahemmin ajellut :)
Mutta jos homman antoi mennä niin överiksi, että perä alkoi jo olla nokka edellä, niin järjestelmä puuttui peliin ja leikki sai jatkua kunhan auto oli sen mielestä ensin hanskassa.
En tiedä miten sitten jos vauhtia olisi reilusti enemmän.
Kysyin taasen ajattajalta, että mites överiksi porukka on laittanut.
Ei ole ollut kuulemma mitään ihmeempää ja sanoi, että itse asiassa eivät he ole tässä poliisina. Kokeilla ja rällätä saa melkein niin paljon kun oma kortti kestää mutta ei hekään nyt sentään ihan rajoittimelle saakka hiljaa ole.
Sitä vartenhan hänen mielestään tämäkin tour on järjestetty, että saisi elämyksiä.
Comment
-
Turussa tuli oltua heti maanantai aamusta, jotta välttyisi jonottelulta, tämä myös onnistui.
Kaikki paitsi aat tuli ajettua, tai no tuli se A4 2.0T 220hv testattua kanssa.
S3 tuli viellä varmuudeksi testattua tänään uudemman kerran Salossa. Seuraavaksi kun auton vaihton hetki koittaa tulee tuo kolmonen vakavaan harkintaan. Toki tuon hinnalla saisi kaikkea järkevääkin ja rahaa jäisi kasapäin ylikin, mutta ei mahda mitään, hauska se oli! Suurin puute tuossa on takaovet. No, kaikkeen tottuu!
Joku vois ostaa tollasen ässän nyt ja myydä vaikka vuoden päästä mulle, sopivaan hintaan =)
Comment
-
Minä kävin tiistaina Turussa ja ajoin samat kuin Markku ja lisäksi istuskelin RS4:ssa ja S8:ssa. Nelosrisan penkki on muuten todella hyvän tuntuinen, jokohan niitä saa jostain käytettynä?
Q7:sta jäi mieleen termi iso möhkäle. Vähän hassu tunne kun istuu samalla korkeudella kuin Ässän katto. Kokoonsa nähden kuitenkin liikkuu yllättävän ketterästi. V8:lla varmaan vähän pirteämminkin.
S6:nen taas on ihan helvetin hieno peli. Ja kuten Lempinen sanoi, kyllä tohon hintaan sen pitää sitä ollakin. Lenkin toisessa päässä motarille noustessa kun laittoi lämän tiskiin, niin takaa kuuluu vain korinaa ja todellakin mennään. Hyvin jämäkkä ajettava. Ostoslistalle. Enää ei puutu kuin rahat. Lahjoituksia otetaan vastaan.
Comment
-
Kävin myös koeistumassa Risan ja on kyllä hyvät noi penkit. Tukea on myös reisillekin tosi hyvin. Ajamassa en käyny muuta kuin S3:sen, kun aikaa oli niin vähän. Tylsän reitin olivat valinneet kun oli melkein pelkästään suoraa moottoritie-ajoa. Viime vuonna sentään oli muutama kurvi eksyny matkalle...
Comment
-
Tulipa mieleen että kuinkakohan moni on saanut sakot q-tourilla?
Ajattajani puhui että poliisit väijyvät usein reitillä jos vain saavat siitä vihiä. Lisäksi vähän kierroksen jälkeen liikkeen pihaan ajoi maija joka ajoi koeajoautorivistön ohi hyvin keskittyneesti tiiraillen... vai olisivatko vaan ihailleet hienoja autoja? =)
Comment
-
Tylsän reitin olivat valinneet kun oli melkein pelkästään suoraa moottoritie-ajoa. Viime vuonna sentään oli muutama kurvi eksyny matkalle...
Comment
-
Kyllä saa Risan penkkejä käytettynä, mutta maksavat maltaita. eBayssa on niitä ollut parin tonnin hintaan. Aika pian ne noita ovat poistaneet käytöstä, liekö lunastukseen menneet...?
Joo, ei noilla TT:llä ja S6:lla paljon tarvinnut polkea että oli ylinopeuden puolella. 140 km/h oli kun vähän rampilta kiihdytti motarille.
Comment
-
Tulipa mieleen että kuinkakohan moni on saanut sakot q-tourilla?
Comment
-
Ja armon vuonna 2019 Audi on ilmeisesti heittänyt pyyhkeen kehään quattrojen myynnin suhteen. quattrot puuttuvat monen mallin hinnastosta kokonaan, eikä ole tullut mitään ilmoitusta quattro tour 2019 järjestämisestä. Samaan aikaan Bmw ja etenkin Volvo kiertävät Suomea ristiin rastiin nelivetokiertueilla ja myyvät pää märkänä nelivetoja.
Comment
-
Ongelmia on varmasti ollut. Se on huomattu. Autobild tiesi kertoa, että Volkswagen sertifioi tällä hetkellä automalleja kolmessa vuorossa 21 jarrupenkissä.
Mutta Audilla Saksan päässä on jo hinnastoissa bensa quattrot ainakin A3, A4, Q2, Q3. Ja saisihan sitä pelkillä dieseleilläkin quattro tourin pystyyn.
Comment
-
Ja pelkästään tuolla sähkö-Q-vaunullakin varmasti riittäisi pällistelijöitä, niitä vain rivi pihaan :)
Comment
-
Comment