Kyllä saa usemmankin quattro tourin Audi järjestää jos aikoo saada myynnin nousuun, sen verran kilpailukyvytön ja ylihinnoiteltu on nykyinen mallisto kautta linjan :(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi quattro Tour
Collapse
X
-
02/2019 rekattu 199kpl Audeja. Mersuja samaan aikaan rekisteriin 412kpl. On siinä iso ero, vielä kun muistaa, että Suomessa Audi oli aina Mersun edellä rekisteröintitilastoissa vuodesta 2003 vuoteen 2016.
Ja ylläpidolle, voisiko tuon Q:n muuttaa otsikossa pienellä kirjoitetuksi oikeaan kirjoitusasuun?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiKielioppillisesti otsikossa mitään vikaa, ehkä sen takia ollut näin viimeiset 12 vuotta.
Comment
-
Khyllä minäkin siitä pidän, että Quattro ja quattro on oikein kirjoitettu oikeissa kohdissa ja oikeissa muodoissaan (profiilista huomaa) :)
Harkitaan tuota otsikon muutosta ehdotettuun pidempään muotoon, niin ei myöskään tule tahallista kieliopista tulevaa muotovirhettä otsikkoon (ja nyt toteutettu, kiitos CED ehdotuksesta).
Samaa mieltä, että nyt on kalusto melko aneemista mikä julkaistu ajoon, tai edes showroomiin.
Comment
-
Tälläkin Verkosta bongattua palstalla on monta aihetta, jotka on aloitettu pienellä kirjaimella.
Esim. autonosat24.fi, vikakoodinlukija huutokaupassa, water transfer printing, joulukalenteri yms.
Että sikäli, jos iso alkukirjain on välttämättä otsikossa oltava, niin nuo kaikki pitäisi sitten käydä läpi ja vaihtaa isot alkukirjaimet tilalle. :) Siinäpä moderaattoreille hommaa.
Ja kiitos jta, kyllähän tuo otsikko näyttää nyt paljon paremmalta! :)
Joskus kalustohan on sisältänyt jotain S-sarjan yllätyksiä, joista ei ole huudeltu etukäteen. Viime keväänä taisi olla S4 farkku ajossa, josta ei mitään mainintaa markkinoinnissa. Jos vain ehdin paikalle, niin kyllä ainakin e-tron, SQ2 ja Q3 pitää käydä testimässä.Viimeksi muokannut maileri; 6.3.2019, 22:16.
Comment
-
Tuli käytyä ja tähän mennessä on A6, Q8, e-Tron ajettu ja moni muu istuttu. Alemmissa sarjoissa yllätyävän paljon yleismuovisuus lisääntynyt, ei hyvä se. Jopa A6 sai vielä osittain sellaisen kuvan, vaikkakin muuten hieno.
Hyviä noi kaikki oli ajaa, ei siinä mitään.Sitten yksi huomio nykysuunnasta alkoi nostamaan päätään, kun on tullut ajettua jo jokusen uuden kosketusnäyttömallin Audilla. Vaikka ne ovat erittäin hienot mutta tosiaan ne vaatii osittain enemmän katseen siirtoa pois ajosta joihinkin ihan perustoimintoihin, jotka nappuloilla tms. aiemmin meni helposti. Mitä enemmän tullut ajoa, sitä enemmän asia tulee esiin.
Toinen asia on se, että noi virtuaalimittaristot on visuaalisesti hienoja varsinkin karttojen suhteen mutta ne perusmittarit häviää kyllä hyvin tehdyille viisareille, ollen vähän aneemiset. Joissain muissa merkeissä ne on jopa sysirumat, kun suunnittelija lähtynyt laukalle. Aika yllätyävästi kääntyy oma kanta nyt perinteisille hyvin tehdyille mittareille, yhdessä laadukkaan keskinäytön kanssa.
Comment
-
Quattro tour itsekkin tuli koettua. Ajanpuutteen vuoksi ei kerinnyt kuin paria koeajamaan mutta kokemuksena ihan mukava.
Ensiksi kokeiltu Q7 oli jotain sellaista mitä olen pitkään halunnut ja eipä tuo koeajo ainakaan haluja päässyt hillitsemään. Todella laadukas ja mukava kolossi on kyllä kyseessä. Ainut isompi miinus on sitten tuo hintapuoli (koeajoyksilö +140k€), johon itsellä koskaan ei tule rahkeet riittämään. Ehkä vajaan 10v kuluttua sitten 200tkm ajettuna voisi olla mahdollinen. Aiempia Q7 malleja joutunee kuitenkin ottamaan harkintaan kun seuraava autonvaihto on ajankohtainen.
Toisena sitten alle osui SQ2. Tämä oli sanalla sanoen suuren suuri pettymys laatuvaikutelman osalta. Todella muovinen sisusta ja rengasmelu yms. oli melkoisen kovaa. Muutenkin aika askeettisen oloinen ja olisi voinut kuvitella istuvansa jossain 25k€ Golffissa Audin sijaan. Pirteähän tuo ihan tuntui olevan ja kunnon kiihdytyksessä moottorin äänetkin oli suhteellisen makeat. Mutta en kyllä tuolla hintalapulla tuollaista itselleni voisi harkita, mutta mahtaa tuollekkin oma ostajakuntansa olla.
Comment
-
Tuli koeponnistettua e-tron, kyllähän tuo auto vaan puhutteli laadullaan. Hieman toki se keskikonsolin kanjoni siinä oudostutti, kun tottunu C7n korkeaan keskikonsoliin. Ja se 400-500km range pistää tulevaisuudessa miettiään, että onko se sitten tuo vai joku plugarihybridi esim diesel cayenne/macan.
Comment
-
Lyhyet kommentit koeajetuista autoista:
Q8: Tämä uusi maastureiden ylipäällikkö jätti jotenkin valjun kuvan. Ajotuntuma ei ole täsmällinen, eikä dynaaminen. Meneekö se sitten 4-pyöräohjauksen piikkiin, kuten Tuulilasi-lehti epäili. Voi olla. Ulkoasu on rouhea ja takajalkatiloissa taitaa mennä jopa Skoda Superbin ohi.
e-tron: Onhan tämän voimalinja huikea ja muutenkin autossa on audimainen ajotuntuma. Ehkä tummat sisätilat jäävät kaipaamaan nahkapenkkejä tai värillisiä listoja.
Q3: 100 vuotta vanhalta tuntunut edellinen koppa on kokenut onnistuneen metamorfoosin tähän päivään. Brasiliassahan tämä kootaan, mutta Audilta silti vaikuttaa kaikin puolin. Suomen hinnat vain taisivat vähän päästä karkaamaan, mikä vähentää mielenkiintoa tähän malliin.
SQ2: Voimaa! Kivasti toimii tämä uusi S-malliston pikku namupala. Vääntöä piisaa alhaalta asti ja putkessakin tarvittaessa paukahtaa. Ratapäiville tästä soiva peli. Pitkä miinus tulee sitten penkeistä, jotka ovat parhaat mitä malliin voi saada, mutta silti niistä jää säädettävä reisituki puuttumaan. Pitkäjalkainen tippuu melkein penkiltä kunnon jarrutuksessa, niin lyhyeksi jää istuinosa. Sen lisäksi penkin yläosa on jotenkin ihmeellisesti ulospäin kupera ja ei oikein sovi selälle.
Comment
Comment