Ei noita S3, S6 eikä TT:tä ollut Joensuun kutsussakaan, mutta yllätti posittiivisesti että kaikki oli ajettavana. S3 ja S6 tuli kokeiltua. Vieläkin hymyilyttää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi quattro Tour
Collapse
X
-
-
Tänään Riihivuoressa ajettu hymyssä suin uusi TT, S6 ja S3. Kaikki olivat makeita pelejä, mutta kumma juttu että autokuumetta ei tullut. S6 oli kyllä hieno kokemus. Nätisti se kiipesi jyrkkää tietä ylös, kun lähti paikaltaan. TT:ssä oli makeat äänet ja muutenkin todella positiivinen yllätys. S-tronicille plussat. S3 oli vähän lelu, eli hauska ajettava.
Ajettavana oli A6 3.0Tdi, S3, S6, Q7 4.2, A4 2.0T, TT 3.2 ainakin.
Comment
-
-
Eilen tuli käytyä Riihivuoressa koeajamassa S3, TT ja S6 ja ihan joutas mikä tahansa noista seisomaan omassakin pihassa :) mutta niinkuin joku jo tuossa aiemmin kirjoitti niin kannattas pitää fillarin ketjut hyvässä rasvassa koska sen verran varpahillaan noilla piti ajella. Harmi että koeajolenkki oli vähän turhan rauhallisella alueella.
S3:selle saa kyllä käskiessä tarjota isompaa pykälää melko joutuisaan.
TT:stä jäi jotenkin outo maku. Tuntui jotenkin vaisulta vaikka kutosen ääni tulikin käskiessä esille. Tais olla vaan kokemattomuutta kyseiseen automaattiin.
S6:nen kyllä räjäytti pankin. Koeajattaja käski lenkin lopulla pysähtymään siihen riihivuoreen nousevaan mäkeen ja kytki S-moden laatikkoon ja sitten käski lyömään lätkän pohjaan. Ei uskois miten n. 2000 kiloa painava farkku lähtee kiipeämään. Erittäin maukas laite.
Comment
-
Kiertueen autot on ainakin jonkun verran vaihtuneet, sillä nyt oli ajossa musta S6 Avantti ja mitä nyt katsoin toisesta ketjusta kuvia niin TT:kin voi olla eri yksilö. S3 on tietysti vaihtunut myös. Näytillä oli Riihivuoressa RS4 Avantti ja S8 B&O systeemeillä ja keraamisilla jarruilla (208k eur:). Hyvin muuten soi ne stereot.
Tuli ajettua vaan S3 kun ei jaksanut jonottaa muita. Olisi pitänyt olla perjantaina liikenteessä, oli kuulemma hiljaista.
Koeajoreitti oli tavanomaisesta poikkeava, sillä nyt ajettiin lumenpuutteen vuoksi lähiteitä eikä rinteen huoltotietä ylös ollekaan.
Comment
-
Olihan siellä tosiaan S3 ja S6 koeajettavana. Jonojen takia (40min.) en jaksanut koeajaa kuin säästökolmosen, varsinkin kun tuli syksymmällä koeajettua tuo Heksin mainitsema S8 joka on samalla V10 koneella kuin tuo S6:nen.
Ajoin syksyllä myös RS4:sen tuon S8:n ohessa ja kyllä täytyy sanoa, että tuo uusi S3:sen tfsi vie voiton noista isoista vapareista. Ei voi mitään, mutta mielestäni tuossa tfsi-koneessa on onnistuttu yhdistämään molempien turbon ja vaparin hyvät ominaisuudet. Kone vetää tyhjäkäntikierroksilta rajottimelle asti ja silti keskialueella tulee jonkinlainen "vääntöpiikki". Vielä kun tuon lastuttais niin tulis turbopotku kunnolla esille...Enemmän pidän henkilökohtaisesti tuosta moottorista kuin esim. uuden risan isosta V8 vaparista, vaikka tuo pikkuässä suorituskyvyssä risalle häviääkin.
Muutenkin mainio tuttavuus tuo uusi S3:nen, istui käteen kuin hanska. Alusta tuntui varsin toimivalta, mitä nyt tuossa ajossa pystyi analysoimaan. Ainoa mikä häiritsi on ylitehostettu ohjaus. Jotenkin se oli aika tunnottoman oloinen vaikka koeajattajan mukaan muuttuukin nopeuden mukaan. Tuolla koeajolenkillä sitä nyt ei kyllä ehtinyt huomaamaan, että muuttuiko tehostus vauhdin mukaan vaiko ei. Tarttis vaan saada parikymppiä ylimääräistä rahaa jostain...No ehkä 5-10 vuoden päästä sitten, kun niitä saa käytettynä.
Comment
-
Bongasinpa sattumalta pe-iltana lehtimainoksen ja kävin koeistamassa S6:n Riihivuoressa. Ihan kiva, nopeus ei tuntunut missään :-) Pysähtyminen siihen ylämäkeen ja quattrolähtö näytti kuuluvan esittelylenkkiin, itse kummastelin ensin tuota ohjelmanumeroa. Ilmeisesti tuli oman q:n hankinnan jälkeen testailtua riittävästi ylämäkilähtöjä, kun ko. tempussa ei tuntunut olevan mitään erikoista... S8 olisi ollut kiva ajaa, nyt se oli RS4:n kanssa vain katseltavana (ja kuunneltavana) paikalla.
Comment
-
S8 B&O systeemeillä ja keraamisilla jarruilla (208k eur:). Hyvin muuten soi ne stereot.
Comment
-
jarruja tai hintaa en muista.
PC5 Keraamiset jarrulevyt; tilattava myös rengaspaineen tarkkailutoiminto 7K3 17 920 eur
Comment
-
Kaima, kyllähän se viime vuoden puolella Seinäjoella ollut oli sama B&O-systeemillä varustettu auto. Mitä ny kattelin sitä lappua niin nu jarrut (17k?) ja tuo B&O (11k?) jäi siitä lapusta mieleen.
Huvittavaa noita kattella noita ku oman auton hinnalla ei sais ees ostettua noita stereoita =)
Comment
-
Meillä on taloudessa vaihtumassa leasing auto joten Audi lähetti kutsukortin tälle tourille.
Kortissa tosin lukee että S3, RS4, S6 ja S8 olisivat vain katseltavina. Kuitenkin tuossa ylempänä näkyy olevan ajokokemuksia eli pitääkö niitä jotenkin pontevasti ajella ajoon?
Entä tekeekö tällä kutsulla mitään?
Comment
-
Tämä oli ensikosketukseni Q-touriin ja täytyy sanoa että oli vakuuttavaa.
Ajoin TT:n, S3:n ja S6:n.
Johtunee varmaan kovasta seurasta, mutta voin yhtyä aikaisempiin. Tuo TT tuntui hiukan vaisulta. Johtuu varmaankin siitä että tilaa oli niin niukasti ja moottori oli jotenkin tunkkainen verrattuna S3:n turbokoneeseen.
S3 oli kyllä erittäin haluttava paketti! Sitä oli helppo ajaa normaalistikin mutta tarvittaessa tehoa löytyi aivan riittävästi. Tämä TFSI moottori on kyllä erittäin tiukka pakkaus, mitähän tuo mahtaa viedä bensaa?
S3:n jälkeen jonottelin vajaan tunnin verran kunnes tuli vuoro ajaa S6. Ja se olikin sitten tähän mennessä vaikuttavin mitä olen autojen kanssa kokenut. Kiihdytys pysähdyksistä erittäin laittomille lukemille tuntui niin helpolta, autolla ei tuntunut olevan minkäänlaisia rajoja! Ajattaja oli erittäin hyvin perillä auton ominaisuuksista ja tämä on niitä harvoja kertoja kun koeajossa on tuntunut oikeasti hyvältä idealta pitää joku asiantuntevampi kaveri siinä pelkääjän paikalla.
Ikinä en ole näin tehokasta autoa aikaisemmin ajanut ja toisaalta tuskin pääsen pitkään aikaan kokemaan tuollaista uudestaan.
S6 on päiväuni mutta S3 on jotain mitä voi jo puolitosissaan katsella. Harmi kun Audin sivuja ei ole päivitetty, lähtöhinta taisi olla n. 50 000e ja tuo auto noilla varusteilla oli 59 010e. Lisävarusteista kalleimmat taisivat olla nahkasisusta ja navigointijärjestelmä.
Hienoa että tälläisiä tilaisuuksia järjestetään. Itse en ole nyt sellaisesa tilanteessa että voisin tuollaista ostaa. Yritän kuitenkin kohdella autoa mahdollisimman varovaisesti ja kunnioitettavasti, toivottavasti muutkin että näille pääsee osallistumaan vastaisuudessakin.
Comment
-
Mulle sanoi koeajattaja, kun olin S6:lla koeajolla ja kysyin tuosta S3:stä, että koneen alakerta ois mennyt uusiksi, kun joku oli vaihtanut 200 km/h vauhdissa kakkoselle. Kutosta oli kait yrittänyt sisään:-)
Comment
-
Ajettu on.
Ei ollu kymmenen aikaa ruuhkaa.
Ekana sain nimeni s3:s listaan ja tokana s6:s listaan.
S3:sta ei jäänyt kummoisia kiksejä, kuin että kiva lelu;-)
S6:sta jäi sellaiset kiksit, että toivottavasti ei poistu hetkeen. Mii laik, mageaa murinaa...
Mistäs se Esa varailee niitä parkkipaikkoja? Näkyihän tuolla ainakin yx clubilainen.
Comment
Comment