Voi sanonko mitä... :( Täytyy vaan tyytyä 3.0 TDI:n kojeistamiseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi quattro Tour
Collapse
X
-
Kyl sen ymmärtää, esim S3 on rikottu jo kahdesti vaihtovirheellä, 3:slta kun yrittäneet 4:sta pesään niin 2: nen tullut vahingossa. Ekalla kerralla meni laatikko ja koneen alakerta, toisella kerralla selvisi pienimmillä vaurioilla vaikka rundeja oli ECU:n mukaan ollut 9100... Tulee maahantuojallekin aika kalliiksi tuollainen uskallan veikata.
Comment
-
Mikäs tuommoisessa on koeajajan vastuu jos kepittää auton tolleen rikki?
Joskus kun olen käynyt koeajamassa, niin on pitänyt tehdä vakuutuspaperi koeajoa varten, jossa
on omavastuu määritelty, jolloin on aika selvä, että jos mällää niin joutuu maksamaan omavastuun.
Yleensä joutuu kuitenkin korkeintaan näyttämään ajokorttia. Joskus on saanut 50 t? auton koeajoon ilman, että on tarvinnut mitään papruja näyttää. Eli ois ajokortitonkin päässyt koeajamaan Alfan 159 3.2 v6:sta. Puhumattakaan siitä että ei olisi palauttanut autoa ollenkaan ja
koeajajan henkilöllisyydestä ei olisi ollut mitään tietoa.
Noita kriminaalejakin kuitenkin riittää sen verran, että itse ainakin haluaisin nähdä koeajajan paperit ennen kuin annan auton ajoon -omaa autoa suoraan myydessä lähtisin kyytiin koeajolla.
Comment
-
Q7, S3, S6 ja TT tuli Seinäjoella koeajettua. Q7 lämmitti mieltä ehkä eniten ja S6 oli vähintäänkin messevä peli päästellä. Ajokortti kysyttiin ja nimi/puhelinnumero otettiin ylös ainakin siksi että jos sattui poistumaan paikalta, niin ajattajat soitteli perään, että nyt saisi tulla ajamaan.
En yhtään ainakaan ihmettele tuota S3:n pois jättämistä koeajolistalta. Kokemattomalle se laatikko on todella tarkka käytettävä. Pirullisen pienet ne pykälien välit. Itse sorruin pariin otteeseen vaihtamaan viitoselta neloselle vaikka kuutosta hain. Siinä ei sen kummempaa, kun kerta nautiskellen ajelin koko lenkin, ei ollut mitään tarvetta "testata", mutta en yhtään ihmettele sitä Oulun viitoselta kakkoselle vaihtoa oman koeajolenkin jälkeen, varsinkaan jos/kun kuskilla on ollut vähän jännäkakkaa housuissa ja mielessä vain, että "nyt on kova auto alla".
S6:sta ainakin poljettiin melko huolella Seinäjoella. Q7:lla ajaessani huomasin vain yht´äkkiä peileistä, että sieltä se S6 tulee takaa ja niin vain hetkeä myöhemmin se oli kadonnut "horisonttiin". Itselläkin kuitenkin oli vauhtia sallitun yläpuolella.
Comment
-
nimi/puhelinnumero otettiin ylös ainakin siksi että jos sattui poistumaan paikalta, niin ajattajat soitteli perään, että nyt saisi tulla ajamaan
Sääli, että ovat rikkomisten vuoksi karsineet valikoimaa. Itseä houkutteli nimenomaan S6:nen.
Comment
-
Joo, nyt ei enää harmita kun ei ole maassa Kuopion päivien aikana... Eihän tuolla ole kuin "tavallisia" enää ajettavana... Ilmeisesti tuo autolista on päivitetty aika hiljattain? Sinällään järkevä teko poistaa nuo "pedot" listalta, mutta toisaalta olisi hyvä nk. järkevien kuskien päästä edes kerran elämässään kokeilemaan esim. S6:sta. Mutta ongelmana järjestäjien puolelta on tietysti valikoiminen.
Comment
-
Poistoon saattaa olla muitakin syitä. Ajattajat ovat samat koko kiertueella ja ainakin Seinäjoella ajattajia oli vähemmän kuin ajettavia autoja. Itse ajoin S3:n ja olin viimeinen joka kävi ajamas S6:tta. Elämyshän se on ku tommosta pääsee ajamaan. Luultavasti ei ikinä tule olemaan omassa budjetissa. Ja kyllähän se lähti....
Comment
-
Pitänee katsoa jos ensi viikon maanantaina tai tiistaina ehtisi tuonne kun touri tulee Kuopioon, voisihan tuota TT:tä käydä koittamassa. S6 olisi ollut ihan mukava kokea, mutta ei sitten näköjään.
Comment
-
S3 ja S6:kin olivat Kuopiossa tänään koeajettavina ja ovat vielä huomennakin. S3:n jätin väliin, ei passannut koko päivää tuolla hengailla, välillä pitää töitäkin tehdä, mutta TT ja S6 tuli koeajettua.
Kuten joku jo täällä totesikin, niin kyllä se S6 lähtee, tarkkana saa olla ettei ylinopeuden puolelle mene;-)
Kysyin ajattajalta tuosta, että kun www-sivuilla S3 ja S6 oli mainittu vain show room autoina, mutta olivat kuitenkin nyt ajossa, niin ajattaja sanoi että jossain vaiheessa noin olikin kun meno oli mennyt vähän holtittomaksi ja oli tullut joitain vaaratilanteita sekä S3:n kone oli posahtunut kun joku oli vaihtanut 200 km/h vauhdissa kakkoselle...kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
TT oli myöskin aika makea, tosin rengasmelua oli kohtuu paljon. No kai se kuuluu tuommoisessa urheiluvehkeessä asiaan.
Comment
-
Taitaa olla itsensä kiusaamista mennä näillä keleillä sinne pelleilemään. Minä en ainakaan saa mitään kiksejä märällä tiellä ajamisesta, pitäisi saada sitä lunta. Kesällä ajelin noilla vehkeillä sen verran ettei tuosta muuten mitään uutta kokemusta saa. Eli en kai tule ;)
Comment
-
-
Hieman näyttää muuttuneen nuo koeajettavat autotki:
Koeajettavina olevat Audi quattro-mallit:
Audi TT Coupé 3.2 V6 quattro S-tronic
Audi A6 3.0 V6 TDI quattro tiptronic
Audi A6 Avant 2.4 V6 quattro
Audi Q7 4.2 V8 FSI quattro tiptronic
Showroom-autona mukana kiertueella myös Audi S3 2.0 T FSI quattro, Audi RS4 4.2 V8 FSI quattro, Audi S6 5.2 V10 FSI quattro tiptronic ja
Audi S8 5.2 V10 FSI quattro.
EDIT: olishan nuo aikaisemmatki viestit voinu lukea ennen kirjoittelua :)
Comment
-
Perutaan vähän pahoja kommentteja, oli siellä tosiaan myös S3 ja S6 koeajettavana.
S6: Messevä peli, niin iso että paha vauhtisokeus iskee ja menee väkisinkin sinne ylinopeuden puolelle.
TT: Vauhdin tajusi huomattavasti paremmin ja olo tuntui paljon kotoisammalta.
Hienoja autoja, odotin vaan sitä potkua mikä turbolla saadaan, ei oikeastaan hirveästi kiukuttanut hypätä oman auton rattiin :) Varoituksen sananen: olipa yllätys yllätys tutka ilmestynyt koeajoreitille. Jos tutka olisi ollut S6 koeajon aikaan samassa paikassa niin rasvaisin parhaillaan fillarin ketjuja. Eli järki mukaan ajaessa!
Comment
-
Varoituksen sananen: olipa yllätys yllätys tutka ilmestynyt koeajoreitille. Jos tutka olisi ollut S6 koeajon aikaan samassa paikassa niin rasvaisin parhaillaan fillarin ketjuja. Eli järki mukaan ajaessa!
Comment
-
Kysyin yhdeltä ajattajalta S6:n koeajolla että onko tullut sakkoja tourin aikana, niin sanoi että ei vielä tänä vuonna. Viime vuonna oli tullut;-) S6:lla ajaessa saa kyllä olla tarkkana ettei kulje liian kovasti. Vauhti kiihtyy vähän eri tavalla kaasua painettaessa kuin tuossa omassa profiilin kulkineessa.
Comment
-
Olisin mahollisesti menossa tonne tourille kun tulee Lahteen, niin mihin kellon aikaan toi tapahtuma on? Päivämäärä (17-18.1.) kyllä kerrotaan tuolla: http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi2.nsf/HTML/quattrotour .
Sitten vielä semmosta, että päästääköhän ne tämmöstä vähän tuoreempaa kuskia koeajolle ollenkaan? n.m.19v; kortti ollu vuoden :P
Comment
-
Aamusta lähtien ne siellä on kutakuinkin liikkeen aukioloajan. Paikallisessa lehdessä ilmottavat tarkemmin.
Kun menin klo 12.00 aikoihin niin TT:tä pääsi ajamaan heti. Ja S6:n koeajolistalla oli 1 ennen minua. Itse bongasin ko. tourin täältä, muuten ei ois ehkä tuonne osunut. Ajattajan mukaan ennen joulua joillakin paikkakunnilla oli ollut paljon enemmän tulijoita koeajolle kuin Kuopiossa.
Comment
-
Ahaa... siinä ilmottelussa tosiaan voi olla eroja. Täälläkin on tainnu olla jonain vuonna pari ilmotusta ja jonain vain yks. Saattaa olla myös pari paivää ennakkoon ja varsinaisena päivänä ei enää mitään...
Seinäjoella oli lehti-ilmotuksen mukaan pe 9-17 ja la 9-14 (automyynti 8-18 ja 9-15)
Comment
-
no niin, pitihän se takavetoisen omistajana nyt käydä kokeilemassa Joensuun Laakkosella tuota S3:sta ja samalla TT 3.2.
S3:n kone vetää kyllä tosi nöyrästi heti 2000rpm alkaen ja hvyin pirteä koko kierrosalueen ajan, edellisen korimallin S3 joskus omistaneena tuntui paljon paremmalta koneelta tuo 2.0 TFSI kuin se 1.8T. 19" kiekoillakaan ei ollut ajettavuudessa moittimista, kulkee suoraan eikä hae uria. 6-lovinen manuaali tosi napakka ja tarkka ja sitä myöten myös altis vaihtovirheelle. Joku jo kertoikin yhden s3 rikotun vaihtovirheen takia. Loistavan tuntuinen auto.
TT 3.2 S-Tronicilla oli myös hyvä ajettava, tosin tuon koneen kunnollinen vetoalue tuntuu olevan paljon kapeampi kuin S3:n. S-tronic pelasi jouhevasti.
Kannattaa käydä koeajamassa.
Comment
-
Kutsusta päätellen Jyväskylän tourilla ei tartte S3:sta eikä mitään muitakaan ässiä koeajella. Yllätys.
Täällä on vissiin keskimääräistä hölömömpiä koeajajia, kun pari vuotta sitten Subarun vastaavassa koeajotilaisuudessa Riihivuoren hiihtokeskuksessa oli joku vatipää survonut sti:stä laatikon mykäksi. Ei suoranaisesti liity Audi-touriin, mut kait se sana kiirii näinkin pienissä ympyröissä äkkiä, varsinkin, kun koeajopaikkana toimii samainen hiihtokeskus.
Comment
Comment