Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S1

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S1

    En muista onko tää ollu jo joskus esillä mut hyvä pätkä on http://www.youtube.com/watch?v=yJjBzSKN7LE

    #2
    Ihan hyvä pätkä! Vaikka yleensä pidän noissa enemmän autenttisista äänistä kuin päälleliimatusta musiikista, tuohon tuo euroviisuvoittajan biisi sopi aika hyvin :)
    "... would you understand beauty of the beast?"

    Comment


      #3
      Mahtava!!
      Ihan kivasti se Audikin siellä välillä murahtelee. Tosin musiikki olisi minun makuuni saanut olla ehkä hiukan enemmän taustalla.

      Comment


      • #4
        Täysin sopimaton biisi kyseiseen videoon. Kun tehdään aikakauden kuvausta, pitää musiikin olla aikakauden tuotetta. Nopeasti tuli mieleen samasta maastakin lähtenyt Modern Talking: "You´re my heart, you´re my soul" 8)

        Comment


          #5
          Kyllä tuo kappale kuitenkin sopii pätkään kuin nenä päähän. Piileehän S1:sen kauneus todellakin sen kiistanalaisessa ulkoisessa olemuksessa.

          Comment


          • #6
            Makuasia, ei vain sovi aikakauden tyyliin.
            Tuohon aikakauteen sen sijaan löyhä assosiaatio: Tekniikan Maailmassa oli tuolloin kaiken muun lisäksi myös levyarvosteluja. Julio Iglesiaksen levyllä olleesta kappaleesta "I´ve got you under my skin" toimittaja osuvasti totesi jotenkin että:
            - Iglesiaksen tulkinta on yhtä luontevaa kuin jos härkätaisteluareenalle pantaisiin poro.

            Comment


              #7
              Loistava biisivalinta kyllä :) , tuosta videosta tulikin mieleen et vois laittaa taas viikonloppuna loton vetämään. Jos vaikka sattuis kohalle...

              Comment


              • #8
                Modern Talking sopisi paremminkin johonkin Toyota Prius videoon, tai vaihtoehtoisesti tämän kulkineen yhteyteen..

                Comment


                • #9
                  Tuota vauhdikasta tykitystä katsellessani ajattelin, että mitenköhän nuo B-ryhmät ohjukset pärjäisivät nyky WRC kaluston kanssa.

                  Tulisiko nopeampia ek aikoja, vai hävitäänkö ajallisesti pitkissä sladeissa yms?

                  Comment


                    #10
                    Kyllä S1 varmasti häviäis aika rutkasti ek:lla nyky WRC:tä vastaan.
                    Teknisesti menty niin paljon eteenpäin renkaissa ja muussa tekniikassa, että ei kyllä saumoja.

                    Mutta nää uudet ralliautot onkin hajuttomia ja mauttomia. Elektroniikka helvettiin ja antaa kuskien päättää kuka on kuka.

                    Comment


                    • #11
                      jos noissa b ryhmäläisis sais käyttää vastaavaa alustaa ja aktiivi lukkoja akseleilla, kuin wrc autois, tuskin wrc autot pärjäis missään alustalla... mutta jos ihan -86 vuoden tekniikalla ajettais b ryhmäläisiä vois tilanne olla aika mielenkiintoinen, joillakin tietyillä pätkillä b ryhmäläiset varmaan voittais ja jossain toisella taas saisivat aika reilusti turpaansa... eikös se suulpäri rikkonut vasta parivuotta sitten sen mikkolan pohja-ajan ouninpohjan ek:lla (vai oliko edes ihan sama pätkäkään) eikä suulpärikään silloin enää kisassa mukana ollut, vaan ajoi sillä ihme super säännöllä...

                      mulle ei oo niinkään väliä pärjäiskö nuo B ryhmäläiset, mutta olis niitä ainakin mukava taas vaihteeksi kattella, nuo wrc autot ei kyllä jaksa innostaa mitenkään... mutta kun tuollaisen siipiaudin oon joskus nähnyt livenä, niin sitä näkyä en toivottavasti tule ikinä unohtamaan... (rallikrossi versio joskus -87 vuonna kauhajoen sotkan radalla, oli ihan uskomaton auto...)

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä S1 varmasti häviäis aika rutkasti ek:lla nyky WRC:tä vastaan.
                        Juuri näin, tekniikka alustan, voimansiirron ja moottoreiden osalta on mennyt niin paljon eteenpäin että B-ryhmäläiset olisi nyky wrc-kalustolle pelkkiä pujottelukeppejä, vaikka tehoeroa onkin pari sataa hevosta. Varsinkin soraralleissa se tehon välittäminen tiehen mahdollisimman tehokkaasti on tärkeämpää kuin huipputeho.

                        Comment


                        • #13
                          moottoreissa on kyllä menty taaksepäin, mutta muuten tekniikka on mennyt eteenpäin, eikös alenkin moittinut sitä focusta, kun se sillä jyväskylän ajoi, että muuten mahtava auto ajaa, mutta kun siinä ei ole ollenkaan moottoria... kierroksi piti yrittää pitää jossakin 3800-5500 rpm (noin arvio) wrc autolla että veti edes jotenkin, B ryhmäläises riitti että kierrokset oli jossakin 5000-10000 välillä, vaihteella ei siten niin väliä ollutkaan, aina mentiin...

                          Comment


                          • #14
                            B-ryhmäläisissä ei ollut imuilman kuristinta. Pitäisin sitä todella suurena ihmeenä, jos kilpamoottoreissa ei muka olisi tapahtunut mitään kehitystä 20 vuoden aikana.

                            Comment


                              #15
                              samalla rahallisella panostuksella, tänpäivän tietotekniikalla ja b-ryhmän säännöillä, silleen se pitää tehdä ;)

                              Äkkiseltään muutama aika merkittävä uudistus tulee mieleen - laajakaista lampada, pakolämpömittaus, dynaamisen puristuspaineen anturit, sen päälle säätyvät imusarjat ja kääntyvät nokat, näitä ei kultasella 80 luvulla samalla tapaa ollu.

                              Comment


                              • #16
                                mikä vitun kehittynyt 2 ltr:n moottori sellainen on jossa on alle 400 heppaa oli kuristin tai ei... teknisesti se voi ollakkin kehittyneempi, mutta ei se silti tee tuollaisesta wrc auton kapealla kierrosalueella käyvästä koneesta sellaista, joka kiinnostais mua mitenkään...

                                olihan audiltakin olemassa vissiin jo sellainen 1000 hp:n moottori, mutta b ryhmä ehdittiin lopettaa, ennen koneen esittelyä... audi olis samalla muuttunut myös keskimoottoriseksi, mikä olis ollut huomattava parannus ajettavuuden kannalta.

                                Comment


                                  #17
                                  Tästä on väitelty ennenkin huonolla tuloksella.
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ight=b+ryhm%E4

                                  Comment


                                  • #18
                                    ei tartte nähdä teholappuja, jos tietää minkä kokoisen reijän läpi se turbo joutuu ilmaa vetämään sisäänsä ;) enkä jaksanut muutenkaan lukea tuon topiikin "tädin miehen kummin kaiman fiestan tehoista"

                                    asia nyt on niin, että vaikka noissa wrc autoissa oliskin +400 hp, ei ne silti mua jaksa kiinnostaa... munattomia ne on, sille ei voi mitään (vaikka ek:lla oliskin nopeita...) katsoja ei siitä nauti vaikka auto oliskin nopea, jos se auton liikkuminen siellä EK:lla ei herätä mitään tunteita ja b-ryhmäläiset herättivät ja tuntuvat herättävän vieläkin ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin. Asiasta mitään tiedä, mutta taitaa olla aika kova rajoitus toi kuristinsääntö. Kun koneeseen ei saa ilmaa lisää, (vaikka turbo olis kivitalon kokoinen) niin paha sinne on lisää polttoainettakaan saada = energiaa. Aikapaljon on noiden tehot kuitenkin kehittyneet ensimmäisistä "kuristetuista" A-ryhmäläisistä, joihin mielestäni WRC:tä pitäisi verrata.
                                      Kapea vääntöalue on kuitenkin jonkinlainen kompromissi = huipputeho/vääntö/ajettavuus = nopeus.
                                      Nykyisissä N-ryhmäläisissä on "pakastavedettynä" enemmän tehoa kuin kuristimellisessa kisa-autossa, jota kuitenkin on hierottu aikapaljon.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllähän nuo WRC autot tosiian on aika hajuttomia ja mauttomia verrattuna noihin B-ryhmäläisiin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyky- WRC on samalla pätkällä varmaankin nopeampi, koska alustassa ja voimansiirrossa on menty niin pirusti eteenpäin. Toisin sanoen, mutkat mennään nykyään kovempaa ja pätkän keskinopeus pidetään korkealla sen avulla.

                                          Sellaiset kohdat kuten mutkasta ulostulo taas vanhalla b-kalustolla taitaa olla aika juhlaa, koska siinä pääsee puhumaan raaka voima. Suorillahan ne b-ryhmäläiset aikojaan ajoi, ei niinkään mutkissa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            nuo ilmeisesti voittaisivat tai tulisivat tasoihin noilla sen aikaisilla ekoilla, joissa ei ollut läheskään niin mutkikasta kuin nykyään

                                            Comment


                                            • #23
                                              Miten niin ei ollut niin mutkikasta? Aika paljon ajetaan samoja pätkiä edelleen kuin silloin ennenkin, eikä esim. Jyskälän pätkiin ole tullut yhtään lisää mutkia. Montessakin on ihan yhtä syheröistä nyt kuin ennenkin.

                                              Comment


                                                #24
                                                sen aikaisilla ekoilla, joissa ei ollut läheskään niin mutkikasta kuin nykyään
                                                Teitä siis oiottu?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ajetaan pääsääntöisesti eri teillä. en nyt muista mistä tuon luin, mutta jotai vanhaa rallikuskia siinä haastateltii juurikin tuosta aiheesta että kumpi olisi nopeampi

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mobilessa olisi taas tarjolla yksi 630hp S1 myynnissä.

                                                    "French car. Serial N.1. 630 hp engine"

                                                    Aika "halpa". Käykää kurkkaas jos kiinnostaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      eikä esim. Jyskälän pätkiin ole tullut yhtään lisää mutkia
                                                      Kyllähän siellä on pienemmille teille menty vuosien saatossa, juuri siksi ettei keskinopeudet olis aivan älyttömiä. Mutta monia "uusia" pikkuteitä, kuten Kuohun pikis, ajettiin toki jo 80-luvun alkupuolella. Muistan, koska asuin reitin varrella tuolloin. En ole sitten seurannut, kuinka paljon reitit on muuttuneet kaikkiaan, mutta "vanhaan hyvään aikaan" oli pikikset selvästi väljemmillä teillä kuin nykyään. Siis ainakin silloin 70-luvulla...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onhan toi ollut tuolla jo pidemmän aikaa

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onhan toi ollut tuolla jo pidemmän aikaa
                                                          Sais joku Suomen miljonääri tehdä kulttuuriteon ja ostaa ton.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Eihän toho tarttee ku 250tonnia :D, kuka laittaa asuntonsa myyntiin?:O

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X