Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT RS
Collapse
X
-
-
-
Lotolla ostais jo "isomman R:n" , mutta jos ny jostain pienempää pottia sais, niin tommosta alle... Ehkä sitten 10 vuoden päästä :)
edit: Koskahan täälä aletaan odottamaan ja kuolaamaan kolaroituja risaTT:tä tekniikanluovuttajiksi...
Comment
-
-
Ei liene moottori kokonaan uusi taikka myöskään mistään eksoottisesta lohkaistu (esim kansi lainattu).
Jenkeissä on ollut myynnissä useamman vuoden Golfia/Jettaa 2.5L FSI(?)-vitoskoneella. Moottorikoodi esim BGP/BGQ, 125kw lienee ainakin ollut tarjolla.
Comment
-
^ Lienee britit sitten ihan pihalla, suora lainaus Autocarin jutusta:
"The range-topping TT is fitted with a new 2.5-litre powerplant that uses the architecture of the firm’s V10 motor. A single turbocharger helps to create around 340bhp and 330lb ft of torque, and the engine uses direct injection to improve fuel efficiency."
Sama Auto Expressiltä:
"...powered by a 350hp turbo based on a smaller displacement version of the Lamborghini Gallardo’s V10, hence the tag -TT-Lambo"
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiEi liene moottori kokonaan uusi taikka myöskään mistään eksoottisesta lohkaistu (esim kansi lainattu).
Jenkeissä on ollut myynnissä useamman vuoden Golfia/Jettaa 2.5L FSI(?)-vitoskoneella. Moottorikoodi esim BGP/BGQ, 125kw lienee ainakin ollut tarjolla.
Comment
-
TTRS on aika kiinnostava ehdokas seuraavaksi Audiksi. Harmi vaan, että tuo ei taida olla Torsenilla, mutta jopa hardcore torsenquattroilija on sopeutuvainen eläin.
Mitähän moinen mahtaisi kustantaa Suomessa? Auto vaikuttaisi olevan aika selkeä kilpailija esim. Porschen Boxster/Cayman ässille, jotka kustantaa 85-95k ja noihin verrattuna voisi olettaa TTRS:n hinnan asettuvan +-10k haarukkaan suhteessa Possuihin.
Comment
-
-
Comment
-
Sanoisin että suhteessa tehoon erittäin asialliset co2-päästöt!
Vertailun vuoksi:
S6 4.2 V8 Tiptronic (C5), 340hv = 348 g/km
S6 5.0 V10 Tiptronic (C6), 435 hv = 319 g/km
S4 4.2 V8 manuaali (B6), 344 hv = 324 g/km
TT 3.2 quattro S-tronic (vanha), 250 hv = 238 g/km
TT 3.2 quattro S-tronic (uusi), 250 hv = 224 g/km
Comment
-
Hinnoista Saksassa:
TT RS Coupe ja Roadster Autoscout24
TT RS Coupe listahinta-arvio Saksassa
http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/...preisliste.pdf
Ja tuohon tuontiauton vero päälle.Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.4.2009, 14:33.
Comment
-
-
Kohta niitä saa tuunattunakin ja todennäköisesti enemmän tehoa kuin tässä "vanhassa ylivuotisessa vajaapyttyisessä kinnerissä" :
Audi TTS S-Tronic MTM 380 PS
linkki
edit: MTM TT RS -projekti
http://www.mtm-france.com/reportages...S-RS/index.phpViimeksi muokannut Tommy200rs; 2.5.2009, 08:40.
Comment
-
EVO-imusarja:
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beu...ve_2009_08.JPG
http://rs246.de/forenpics/rs_A476_TT_RS.jpg
"With forged internals and a CGI block (stronger than cast iron). The Use of Compacted Graphite Iron (CGI) results in a block 20% stronger yet still lighter than the standard iron unit. " CGI tekniikalla tehdään WRC-koneiden lohkoja....
" With a relatively low stock boost of only 1.2 bar or 17.6 psi "
Aika hyvät potentiaalit.
Comment
-
Katsokaapas mikä on veroton hinta Suomessa ja verratkaa hintoja, mitä mainittu aikaisemmissa posteissa tai mobilessa: linkki
47.706 EUR (MwSt. ausweisbar, 19%)
toisaalta Saksassa: http://www.autospies.com/news/Audi-T...Germany-44387/
veroineen.
ja Suomessa
http://www.audicenter.fi/vv-auto/aud..._RS_nro_57.pdf
http://www.audi.fi/vv-auto/audi3.nsf...lis_nro_61.pdf
coupe: 62760 veroa 26495 hinta 89165 (214g)
roadster 63870 veroa 28026 hinta 91896 (221g)
Comment
-
TT RS tietopaketti ja kasa kuvia.
Vuosien spekulaatioiden ja salakuvaajien työllistämisen jälkeen, Audi esitteli lopulta TT RS:n keväällä Geneven autonäyttelyssä. Esillä olivat sekä kaksiovinen coupe, että roadster. Nyt meillä on tarkempia tietoja kummastakin.
TT RS -mallistoa on siunattu Audin uudella 2,5-litraisella, 5-pyttyisellä turbolla, jossa on FSI suoraruiskutus. Moottori tuottaa 340 hv (250kW) ja 450 Nm:n huippuväännöt 1,600rpm-5,300rpm välillä. Vääntö siirtyy renkaisiin Audin quattro nelivedon kautta.
Teholukemillaan TT RS on Audin mukaan luokkansa nopein. Coupe ampaisee nollasta sataan 4,6 sekunnissa ja Roadster 4,7 sekunnissa. Huippunopeus on kummassakin rajoitettu 250 km/h, mutta sen saa pyynnöstä lisättyä 280 km/h. Kovakattoinen coupe painaa 1 450 kiloa ja Roadster 60 kiloa enemmän avokaton mekaniikan vuoksi.
Keskikulutus on 9,2 litraa satasella coupelle ja 9,5 litraa Roadsterille.
Vakio vannekoko on 18-tuumaa 245/40 renkailla, mutta asiakkaat voivat saada myös 19" tai 20" vanteet uuden TT RS:nsä alle. Sporttijousitus laskee autoa sentillä ja vaihtoehtoinen mukautuva jousitus tarjoaa Comfort ja Sport -tilat. Takana on diffuuseri ja spoileri. Spoilerista voi saada lisävarusteena myös sisään vetäytyvän mallin.
Sisustus on nahkaa ja alcantaraa. Sportti-istuimissa on lämmitys. Urheilullisen ratti on lättäpohjainen.
Kumpikin malli lanseerataan kesällä Euroopassa.
Lähde ja kuvat: Worldcarfans.com
Comment
-
Polttelisi pistää ko. kapistus tilaukseen. Onko kenelläkään kokemusta http://www.neuwagenschnaeppchen.de/i...Site=start.php tyylisistä paikoista?
Hintaa varusteineen jäisi 45536 eeroa ja tietysti rahtaus Qatariin.
Comment
-
AutoBild Zolderissa TT RS:llä, aika neutraalisti istuu mutkissa. Hienot soundit on, jos yhtään vitosverta on veressä, ja kelläpä Audi-hörhöllä ei olisi.
Driver's republicin ensi kommentit, positiivista kommenttia, vaikkei nyt ihan R8-suitsutusta saakaan.
Comment
Comment