Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Merkkikorjaamo on aina paras paikka huollattaa auto....
Jos olisivat oikein veemäisiä, niin ottaisivat ne laittamansa osat takaisin ja vanhat tilalle. Siinä lienee se hyvä puoli ettei vanhoja osia taida löytyä enää mistään.
Ihmetyttää miksi korjaamo päästi asian oikeuteen asti? Laki on kuluttajan puolella näissä jutuissa. Johan korjaamolta palaa oikeuskäsittelyyn vähintään sen verran mitä maksimissaan olisi ollut saatavia asiakkaalta eli korjaamolla ei oikeastaan ollut mitään voitettavaa koko hommassa. Kyse enempikin siitä, tuleeko homma heille kalliiksi vai erittäin kalliiksi. Ehkä jääräpäinen tj teki tästä periaatekysymyksen tjs.
Loistavinta jutussa on, että Wetter vetosi outoon malliin ja siihen ettei ollut asentajalle tuttu malli. Siis mitä Vi...u? Pitääkö asiakkaan itse viedä merkkikorjaamoon oma asentaja, jotta saa asiallista huoltoa?
Noistahan ei aina käy ilmi kirjallisessa muodossa kaikkia pieniä nippelitetoja, varsinkaan jos lukija on vielä täysin ulkopuolinen ja asiaan perehtymätön henkilö.
Silti ihmetyttää miten asia on mennyt oikeuteen, jos liike on vaihtanut mielivaltaisesti autoon osia joilla vika ei tule kuntoon, ja asiakkaan pitäisi silti ne maksaa? Ei mitään pohjaa koko jutussa.
Se, ettei auto ole vieläkään kunnossa johtuu A:den omasta toiminnasta...
Tuli mieleen se vanha vertaus mannen hevosesta, joka kuoli juuri, kun oli oppimaisillaan olemaan syömättä: liike vaihtoi puolen auton osat ja juuri, kun olisi tullut vaihtoon se nimenomainen viallinen osa, jonka jälkeen asiakasta olisi voinut laskuttaa roimemman kautta, tämä vihelsikin pelin poikki. Uskomatonta, että noinkin pitkälle voidaan asiat viedä.
Noo eikai se jakolaatikon osien vaihto hukkaan mene, on se Volvossa senverta heikosti toteutettu että päivitys vahvempaan/korjaus on jossain vaiheessa väistämätöntä.
Eihän tuo ole kuin normaalia vulvan merkkiliike toimintaa. Kuluttajavalituslautakunnan kanta-asiakkaita taitavat ko. "merkkiliikkeet" olla. Lähipiirin vulvisteista aika moni on asioinut huollossa juuri kuluttajavalituslautakunnan kautta & kanssa. No, eipä audi paljoa perässä ole, mutta taudilla sentään hyväksytään kuluttajavalituslautakunnan näkemykset ilman oikeudenkäyntiäkin.
Oliko tuossa asiakas sveitsiläinen? Koko nimeä ei tainnut näkyä. Jos korjaamo on ajatellut, ettei ulkomainen asiaa oikeuteen vie ja ulkomainen on ajatellut, että menköön oikeuteen. Jos tulee maksettavaa, niin ei ne ulkomailta peri.
Edellä mainittujen PM:n, MM:n, MK:n ja EK:n kertomuksista voidaan lisäksi päätellä, että tämä nelivetoinen automalli on ollut Rovaniemen toimipisteelle verraten tuntematon, mikä seikka on voinut vaikuttaa vian paikallistamiseen. Tämä seikka, joka sekin olisi tullut ilmoittaa A:ille, ei kuitenkaan vaikuta merkkikorjaamon vastuuseen.
Tässä sanotaan selvästi että jos ei tunne autoa niin se ei vastuuta poista.
A:iden auto on ollut ns. kesäauto, joka on ollut talvet Rovaniemellä hallisäilytyksessä. Sellaisia seisontapäiviä, jolloin auto olisi ollut A:ille tarpeellinen ei ole enempää kuin 60 päivää.
Auto on ollut säilytyksessä Suomessa (suomen kilvissä?), mutta ollut tarkoitus viedä Sveitsiin takas. Omistajat ilmeisesti Sveitsiläisiä tai ainakin asuvat siellä.
Esinetodisteet : Kulmavaihteen väliholkki ja akseli, 2 takavetoakselia, visko/vapaakytkin ilman kuorta, auton vetopyörästö (?perä?)
Osat ovat ilmeisesti tallessa. En yhtään ihmettelisi jos vaihtaisivat vanhat osat takaisin.
Olisi kiva tietää että ovatko valittaneet hoviin. Ei olisi ihme jos wetteri valittaisi, onhan tosta jo tullut lähemmäs 50t. euroo kuluja..... ;-) .
A:it joutuvat rekisteröimään auton uudelleen Sveitsissä, koska eivät ole voineet viedä autoa katsastettavaksi 13.11.2004 mennessä. Uudelleenrekisteröintikustannukset tulevat olemaan n. 450 euroa.
Tuosta ymmärsin että ois Sveitsin kilvissä... Mutta miks autoa makuutetaan Suomessa (ilman korjaustakin), jos täytyy kuitenkin välillä käyttää Sveitsissä tuon takia?
Comment