Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autonrakentelua Legoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Autonrakentelua Legoista

    "Vähän" on leegot muuttunut niistä ajoista, jolloin minulla oli niitä about muovikassillinen....
    Tulee mieleen vertaus käpylehmästä

    #2
    Taidan olla vielä aika nuori, kun ei noissa palikoissa minun silmääni mitään ihmeellistä ole :)
    Nuo rakennelmat ovat kyllä aika huikeita, tuollaisten tekemiseen vaaditaan jo oikeaa leegoinsinöörin tutkintoa ;)

    Comment


    • #3
      Mitenkähän olisi onnistunut minulta "Mekaanoilla" samat?
      Nuoremmille tiedoksi: "Mekaanot" olivat joskus 50 luvulla sellaisia peltipalasia, joita ruuvattiin kiinni toisiinsa ja näin saatiin aikaan mm nosturi:)

      Comment


        #4
        Jorma: mekaanoja myydään vieläkin tai ainakin jotain semmosia peltisiä rakennuspaloja. mecano tai jotain luki paketissa.

        Comment


        • #5
          Ei muuta kun ostamaan lapsille niitä. Antavat "käden taitoja" paremmin kun legot.
          Hyvä askartelusarja kestää (ideana) isoisältä lapsenlapsille.

          Comment


          • #6
            Olis mielenkiintoista tietää miten kestävät nuo yhdessä linkissä olleet tukivarret ovat. Ovatkohan onnistuneet Legolla paremmin ;)

            Comment


            • #7
              Kyllähän noi legot on kovaa tekoa.. pienempänä piti aina sovittaa hampaita niihin kun tarttuivat toisiinsa :D Kyllä pakko myöntää että kaikenmoista tuli niistäkin välillä rakennettua.

              Comment


                #8
                Täällä ollaan myös 80-luvulla syntyneitä, joten nuo ovat tuttuja. Onhan noita teknisiä palikoita ollut jo varmaan 20 vuotta. Aikoinaan muistan saaneeni joululahjaksi lego-technics autosarjan, jossa oli erillisjousitukset joka pyörällä, neliveto kolmella tasauspyörästöllä, neljä toimivaa vaihdetta sekä oikein toimiva moottori mäntineen kaikkineen. Se oli kova peli se jo rakentaa :)

                Comment


                • #9
                  täällä samanlaisen setin joskus omistanut, sen roippeet on mummolas vieläki pentuja varten olemas :)

                  Comment


                    #10
                    Riku, ompa noihin sovitettu nenääki :) Meinas vain ongelmaa tulla ku piti saada ne pois sieltä :)

                    Comment


                      #11
                      Jasso, varmaankin juuri sama vehje minulla tuolla kaapissa kasattuna. Pitäisi joskus laittaa paloiksi ja koota uudelleen ohjeitten mukaan. Lisäksi vielä sellainen fakta, että pikkuveli on vielä sen ikäinen, joka noita rakentelee (ei oo kyllä yhtään poika saanut sitä samaa kiinnostusta autoihin, joka minulla on).

                      Comment


                        #12
                        Ilmoittaudun joukon jatkoksi. "Superauto" löytyy myös tuolta kaapista, kuten iso kasa muitakin technic vehkeitä. En ole malttanut niitä hävittääkään, ties vaikka joskus vielä innostuisin rakentelemaan :)

                        Comment


                          #13
                          Omasta mielestä Legon Technics -sarja edesauttaa lasta suuntautumaan yhä "teknillisempään" maailmaan. Itse koko lapsuuden noilla sarjoille leikkineenä tuli rakennuttua vaikka mitä ihmeellistä, nyt vain odotan että omat pojat vielä hieman kasvaa niin pääsee isi taas "auttamaan" eli leikkimään itse :)
                          Kovasti on tullut hypisteltyä kaupan hyllyillä noita uusia sarjoja joissa on jo vaikka mitä vimpainta mitä ei omassa lapsuudessa ollut keksitty. Sähkömoottori ja pumppupneumatiikka oli silloin kova sana, nyt on kaikkea radioohjattavaa hilpettä yms.

                          Comment


                          • #14
                            Itse kun olin sellainen vaahtosammuttimen kokoinen, legot olivat tosi yksinkertaisia. Ei juurikaan ollut mitään sähkömoottoreita ja valmiit blokit oli harvinaisia. Rattaita ja akseleita kylläkin oli ja niistä väkertämällä sai aikaan tosi hienoja mekaanisia laitteita. Se pieni muovipussillinen palikoita on vieläkin äiteen takana tallessa.

                            Comment


                              #15
                              Harmi kun tämä keskustelu tuli esille vasta nyt. Olisko ollut vuosi sitten kun kaupattiin pois pari kassillista legoja, fifty-sixty tavallisia ja technoja. Pojat ei olleet enää pariin vuoteen tehneet niistä mitään joten päätettiin laittaa kiertoon.

                              Nuorempi oli pienenä kaksi kertaa TYKSissä bronkoskopiassa kun oli vetässyt henkeen (en tiedä menikö nenän vai suun kautta) niitä pienimpiä palasia ja yski taukoamatta.

                              Comment


                                #16
                                Oon minäkin kersana ollut terveyskeskuksessa nenään juuttuneen pienen ja pyöreän legojutun takia, ei ollut ollenkaan mukava kokemus. Sen jälkeen ei nenään oo legot menneetkään.

                                Comment

                                Working...
                                X