Kyseinen puusilmä kirjoittelee täälläkin nimellä nomoreford.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiKun ei vaan koskaan joutuis sen kanssa vastakkain liikenteessä ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tpv! Näytä viestiAjeleppa taas kerran Holman liikenneympyrään... :D
Comment
-
Tuleepa mieleen kun nuorena poikana olin faijan kyydissä tulossa alas tuota tuhkamäkeä kun vastaantuleva riisikippo joka näytti olevan täynnä nuoria lähti heittelehtimään tuossa ylämäessä ja ajautui juuri meidän takaa ojaan. Eli hyvinkin samalla tavalla samoille paikeille kun tämä Audi.
Comment
-
Tilanne johon on kaksi eri näkökantaa. Jonkun joka ajeli perässäni ja minun.
Perässä ajajan näkemä tilanne (saattaa löytyä jo jostain suomi24 tms sivulta):
Nuorehko audi kuski lähestyy risteystä ja alkaa idioottimaisesti pelleillä autonsa käsijarrun kanssa liikenteen seassa. Homma kuitenkin päätyy nolosti audistin kannalta, koska kun hän yrittää käksällä kääntää risteykseen, menee ajolinja pitkäksi ja keula töksähtää penkkaan. Audikuski saa autonsa kuitenkin pakitettua penkasta pois ja kaasuttaa voimakkaasti tilanteesta karkuun.
Oma näkemys tapauksessa (kuullostaa selittelyltä mutta näin se oikeasti meni):
Autoni oli seissyt parkkipaikalla muutaman päivän ja erehdyksessä tulin koskeneeksi käsijarruun. Apukuskin puoleinen jarru jäi sitten laahaamaan. Näin on käynyt ennenkin ja joten tein kuten aina eli lähdin ajamaan luottaen että jossain vaiheessa jarru laukeaa auki.
Ensimmäiseen isompaan risteykseen tultaessa aloin himmailemaan ja vaihtamaa pienempää vaihdetta. Kun veto moottorilta katkesi niin toinen takapyörä meni lukkoon. Seurauksena kabiinin täydeltä käsiä ja kaikesta huolimatta töksäytys keula edellä penkkaan. No onneksi pakittamalla auto irtosi penkasta ja pääsin jatkamaan kotimatkaa. Joka kiihdytysessä joutuu vain kierrättämään vaihteita melko loppuun koska tuon 1.8 vääntö ei riitä etenemiseen jarrun laahatessa.
Että sellainen kotimatka oli eilen alku yöstä.
Comment
-
Jyväskylässä poikkeuksellinen mulkvisti bussikuski. Tunki liikenneympyrään kolmion takaa ihan väkisin eteen. Olin juuri hyppäämässä kaasulle Wisan perään kohti Tamperetta, sekunnin osista kiinni että en aloittanut kiihdytystä kun tämä pölvästi tuuppaa surutta kolmion takaa molempien kaistojen yli. Olisko liukkaus yllättänyt ammattikuljettajan? Erinäisiä kolareita ja ojaanajoja taisi näkyä kolme Tahkolta palatessa 400km matkalla. Keli oli kieltämättä aika paha.
Comment
-
Meillä oli hyvät ajokelit. Ojaanajoja ei nähty yhtään ja liikennekin sujui hyvin. Ainut hasardi oli motarilla kun joku teini veti mondeolla ~150 lasissa oikealta ohi ja jatkoi surmansyöksyä liikenteen seassa. Itsellä oli helvetillinen rapula, mutta sekin helpotti kun sain ekan oluen pysymään nahkan sisällä.
Comment
-
Lahden kohdalla joku idiootti vulvakuski tunki eteeni ilman vilkkua. Lukkojarrutus ja selvisin kolhuilta. Muuten olisi kylkeen tullut.
Lahden kohdalla aina tapahtuu. Mikä sitä paikkaa vaivaa?
Comment
-
Kaikenmaailman tumpeloita, joiden on pakko ajaa 100 rajoituksella 70km/h. Lisäksi yhden eteenkääntyneen 3BG Passatin Oriveden tienoilla ja Ysitien Lemmikin kohdilla ilmeisesti Tahkolta palaamassa olevat pari Urssia, hopeisen C5 Avantin ja punaisen B6:n.
Comment
-
Tälläinen A6 oli Espoon Leppävaaran urheilupuiston parkkiksella. Täytyy sanoa että toista yhtä mautonta viritystä ei ihan äkkiä tule mieleen. Rumuus on maksimoitu leikkaamalla Audin renkaat esiin, mä olisin kyllä visusti pitänyt piilossa ja vaikkapa piirtänyt Fiatin login tilalle ;)
Enkä ole tuon suojan tarpeellisuudesta niin vakuutunut muutenkaan, kyllä omat diesel-Audit ovat pysyneet lämpimänä kovassakin pakkasessa jos vaan paikat on ehjiä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tum3 Näytä viestiJoo tosiaan täälläkin päin on näkynyt kaikenlaisista pahviläpysköistä tehtyjä suojia. Yksi huomiota herättävin oli erään olutmerkin laatikon kuorista tehty suoja :D
Comment
-
Enpähän taas ole aikoihin nähnyt niin törkeätä päin punaisia ajamista kuin eilen. Bussilla oli johonkin kiire kun kaksista valoista peräjälkeen piti ajaa törkeästi päin punaisia Turun Helsinginkadulla. Kolmansiin valoihin oli pakko pysähtyä kun edellä ollut auto oli edessä. Bussin kyljessä luki JL RAASEPORI (tai jotain sinne päin). Teki mieli kissalanpojille tuosta teiden ritarista soittaa mutta en jaksanut nähdä vaivaa.
Comment
-
Pikkutiellä keskellä ei mitään klo 5.50 pysähtyneen auton kuski viittilöi minua pysähtymään. Oli eksyksissä ja oli ilmeisesti käynyt klassinen: oli menossa Inkooseen ja oli seurannut Inkoon asema kylttejä. Asema kun on radan varrella ja kylä 5-6 kilsan päässä meren rannalla. Asema vielä sen verran vaatimaton että oli ajanut siitä n 4 km ohi.
Ja noista viimasuojista : Huomasin että Koffin kaljasalkun iloinen punainen väri loistaa maskista läpi aika näkyvästi...
Comment
-
B4:n komeesti lumikasan päällä keula rutussa runsorissa Futuran liikenneympyrässä. Mietityttää, että kuis paljon oikeesti tohon vaaditaan vauhtia, kun tapahtumapaikalla on vain 50-rajoitus... Kiitos tällekkin sankarille merkin mustamaalaamisesta.
Comment
-
Meikäläinen tapaa huristella kaupunkiosuudet (rajoitus >50km/h) ilman ESPiä. Lähinnä sen takia, että ESP tuntuu tappavan heti liikkellelähdöt tai kiihdytykset, jos perä karkaa millinkään vertaa. Ei suinkaan sen takia, että tarkotuksella kaupunkialueella mentäis kylki edellä. Maantiellä ESPi pysyy visusti päällä.
Saattaahan tuo quattro hieman turhakin toisinaan olla, mutta on se niin hauska kuitenkin. :)
Ja jotta ei ihan kokonaan karattaisi asiasta, oli liikenteessä viime viikon perjantaina mersumies, joka tykkäsi ajella kevyenliikenteenväylällä.. Tai tuosta meikäläisen asumuksen läheltä löytyy pieni pyörätien pätkä, josta autoilijat tykkää yleensä oikoa. Mersumies sitten meinasi hurauttaa mun päälle, kun kävellen töistä tulin, ja sai jotenkin väännettyä koko asian mun viaksi. Rohkenin kysäistä, mitä miekkonen tuumaa tolpasta, jossa seisoo tällainen ja tällainen liikennemerkki. Vastaukseksi sain, kysymyksen, että "OOKSÄ JOKU POLIISI HÄ?!?!". No, ens kerralla kun törmään samaan mersumieheen, kaivelen sen puhelimen taskusta ja kuvailen miehen ajot.
Marqs tietänee, mistä pätkästä on kyse?Viimeksi muokannut mstr; 14.2.2012, 08:43.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mstr Näytä viestiMeikäläinen tapaa huristella kaupunkiosuudet (rajoitus >50km/h) ilman ESPiä. Lähinnä sen takia, että ESP tuntuu tappavan heti liikkellelähdöt tai kiihdytykset, jos perä karkaa millinkään vertaa. Ei suinkaan sen takia, että tarkotuksella kaupunkialueella mentäis kylki edellä. Maantiellä ESPi pysyy visusti päällä.
Saattaahan tuo quattro hieman turhakin toisinaan olla, mutta on se niin hauska kuitenkin. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viestiSama vika rahikaisella, espi pysyy maltillisissa nopeuksissa pois päältä ihan huvin vuoksi. Aina jännää vaan että quattrolla ajavana toteat sen olevan mahdollisesti turha varuste... ilmeisesti et ole koskaan eksynyt kaupungin ulkupuolelle, missä tiet ei aina olekaan suolattuja ja puhtaita. Ei mulla ainakaan ole varaa ajaa quattrolla vain siksi että sillä on kiva revittää kaupunkinopeuksissa, kyllä se on hankittu pääasiassa vakauden takia niillä itä-suomalaisilla pienemmillä teillä millä mäkin paljon ajelen... ja hupi tulee ikäänkuin kaupanpäälle :)
Ja mitä noihin syrjäteihin tulee, niin ajan useinkin. Päällystämättömillä teillä, jotka aurataan silloin tällöin. Sillon tulee yhdistettyä hupi ja hyöty. :-)
Comment
-
"Lastenkuljetuslaatikko" -mallisen mersun (A-malli?), jota lippalakkipäinen vähän jo maailmaa nähnyt kuski ajeli motarin vasenta kaistaa jostain saaristotien rampin kohdalta Tammisillan tienhaaraan jotain 70-80km/h. Ihan oli muutama auto perässä, eikä enää ihan kaikissa turvavälit kunnossa liukkaan kelin huomioon ottaen. Rekat veti sitten jonon ohi oikeelta. Myös minä, ei ollut kiire, mutta meni hermo...
Comment
-
Haraldin viimeisintä olen nyt koittanut opiskella pitkin talvea. Se on eniten näköjään ratin kääntökulmasta kiinni ainakin C5 ikäluokan ESP:n kanssa. Jos risteyksestä/mutkasta lataa sen verran kaasua että pito lähtee niin ei ESP tapa menoa heti jos kaikki pyörät osoittavat samaan suuntaan. Myös ympyröistä poistumisissa saa juuri riittävästi yliohjattua kaasulla kunhan vain ei heittele ihan kylki edellä.
Comment
Comment