Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lainaus:
    32 § Kuljettajan suojatiesäännöt

    Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä.
    Riepovat nämä lakitekstit. Kukaan ei taatusti aja tuon mukaisesti. Tuohan edellyttäisi vauhdin pudottamista lähes nollaan jokaista suojatietä lähestyttäessä. Viidenkympin alueella 40 km/h ajellessa et taatusti voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä, jos suojatielle on matkaa metri.

    Vastaavanlainen pätkä on nopeuteen liittyen, kyettävä pysäyttämään näkyvällä tieosuudella. Eli ennen jokaista maantien mäennyppylää ja tiukkaa mutkaa on hidastettava vauhtia reilusti.

    En ihmettele yhtään, että joku ihmetteli noin sata viestiä sitten, pitääkö lakia kirjaimelleen noudattaa Helsingissäkin. Tämä vähän sekoittaa ihmisiä, kun toisien lakien kohdalla pitää noudattaa lain kirjainta ja toisien kohdalla lain ajatusta.
    Kyseisillä säännöillä on helppo osoittaa syyllinen kun ajaa suojatiellä jonkun yli, tai ajaa pimeän mutkan takana polkupyöräilijän hengiltä. Molemmissa tapauksissa syyllinen löytyy lähes poikkeuksetta sieltä ratin takaa niin juridisesti kuin loogisesti ajateltunakin.
    Sääntöjä voi varmasti noudattaa maalaisjärkeä käyttäen eli sinun on molemmissa tapauksissa varmistuttava että et vaaranna muita. Vai oletko kuullut että poliisi olisi antanut sakkoja siitä johdosta että ennen suojatietä vauhtisi oli 30km/h 50km/h rajoitusalueella? Pilkulleen tulkittuna sakon voisi tosiaan aina napsauttaa koska ei se auto siitä 30km/h vauhdista heti pysähdy.

    Comment


      Roni, kyllä ymmärtäisin jos olisi vakkarista kiinni, ellei ohittaja nopeuttaan nostaisi sitä varten että tulee eteen. Ajanut kuitenkin jo pitkän aikaa samalla etäisyydellä edellä menijästä ja yleensä melkein perseessä kiinni. Sen verran syvyysnäköä ihmisellä on, että erottaa kauempaakin sen 100m ja 15m toisistaan. Sitä en tiedä katseleeko joku takaa tulevien merkkejä vai ei, tunnen kyllä ihmisiä jotka katselevat ja tahallaan tietyille sitten "kettuilevat".

      Toki voi olla että on nyt audilla ajon aikana sattunut näitä neropatteja kohdalle vain entistä enemmän tai tämän tyylinen toiminta on yleistynyt viime aikoina. Tosin omaan subjektiiviseen kokemukseeni voi toki vaikuttaa myös että tojota aikoina tuli motaria ajettua käytännössä päivittäin, nykyään vain n. kerta viikkoon.

      Muutenkaan en sinänsä ole mikään audi-uskovainen vaikka audeja tällä hetkellä pihasta löytyykin. Itsellä on kuitenkin ollut viimeisen seitsemän vuoden sisään mm. volkkaria, tojotaa, nissaneita, foordeja, volvo ja yksi mitsukin. Mikäli joskus joku toinen merkki kuin audi tekee itselleni tarpeeksi mielenkiintoisen auton tai saan jonkun kiinnostavan yksilön merkistä riippumatta sopivaan hintaan, niin varmasti ostan.

      Jotta mitäpä jos vaikka itse ottaisit nuo "kaikki ollaan kavereita ja muutenkin mukavia ihmisiä" lasit pois omilta silmiltäsi ja tulisit takaisin todelliseen maailmaan missä on myös ilkeitäkin ihmisiä?

      Ps. Ja mitä tekoa tuolla toisella triidillä on minun kanssani, koskaan tuonne mitään postannut tai hyvin harvoin jaksan sitä edes lukeakkaan?

      Pps. Foliohatusta en luovu millään, se on ainoa asia mikä suojaa minua saabi-clubilaisten ajatusten hallinnalta.

      Comment


      • Eipä näkynyt kutostiellä tänä aamuna lumituiskussa juuri mitään. Edessä rekka ja pakettiauto ja parhaimmillaan ei sumarit päälläkään näkynyt missä tie menee. 70km/h siinä sitten junnailtiin reilulla turvavälillä joku helvetin katumaasturi perseessä roikkuen. Toivottavasti oma takasumari häikäisi sitä!

        Comment


          Rampilta maantielle kiihdytin jonkun Fiat Punton perään. Ei se ressukka oikein saanut vauhtia kelattua kun tie oli liukas. Siinä meni joku kilometrin verran että sai sen 85km/h mittariin. Ei vissiin minkäänlaista käsitystä talvikeleistä kuskilla, liekö yhtä etelästä kuin autokin. Koitti nimittäin vauhdin kelattuaan lähteä ohittamaan täyspitkää yhdistelmää. Pari kertaa katoin kun Fiatti tempoo eestaas kun toinen etupyörä lyö tyhjää ja saa välillä jostain pitoa kovan nykäyksen kanssa. Katsoin homman olevan sen verran amatöörimäistä että työnsin samantein sit fiudesta ja rekasta ohi. Ei harmittanut kalustovalinta tänä aamuna.

          Comment


            Eilen näin astetta jänskemmän poliisiauton. Passat b7 (eli tämä uusin korimalli) ja musta farmari jossa kattokaiteisiin kiinnitetty ohuenmallinen vilkku. Siis kuten tämä auto mutta musta. En ehtinyt tutkailla tekstejä että oliko biokaasuposliini vai ei kun ohitin k.o. kulkineen oikealta ja tajusin että ei ollut ehkä se paras move...

            Comment


              Riepovat nämä lakitekstit. Kukaan ei taatusti aja tuon mukaisesti. Tuohan edellyttäisi vauhdin pudottamista lähes nollaan jokaista suojatietä lähestyttäessä. Viidenkympin alueella 40 km/h ajellessa et taatusti voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä, jos suojatielle on matkaa metri.
              Ehkä tuossa nyt kannattaa huomioida sekin, että jos esim. jalankulkija ylittää katua siten että sattuisi autosi alle (jos siis et jarruta), niin normaalitilanteessa huomaat hänet kyllä jo aiemmin kuin siinä vaiheessa kun matkaa suojatielle on metri.

              Jos taas olosuhteet on sellaiset (rankkasade, pimeys, näköesteet, havaintokyky), ettet tuota aiemmin voi huomata sellaista kulkijaa joka ehtisi autosi alle, niin on kyllä syytäkin hiljentää siihen kävelyvauhtiin. Ainakin ennen suojatietä.

              edit: Bussikuskia leikitti aamulla, kun lauhtuminen ja lumisade vähän heikensi kitkaa. Selkeästi hakemalla haki sladia useamman kerran. No, pitäähän ne virikkeet jostain saada tylsään työhön...

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viesti
                Ehkä tuossa nyt kannattaa huomioida sekin, että jos esim. jalankulkija ylittää katua siten että sattuisi autosi alle (jos siis et jarruta), niin normaalitilanteessa huomaat hänet kyllä jo aiemmin kuin siinä vaiheessa kun matkaa suojatielle on metri.

                Jos taas olosuhteet on sellaiset (rankkasade, pimeys, näköesteet, havaintokyky), ettet tuota aiemmin voi huomata sellaista kulkijaa joka ehtisi autosi alle, niin on kyllä syytäkin hiljentää siihen kävelyvauhtiin. Ainakin ennen suojatietä.

                edit: Bussikuskia leikitti aamulla, kun lauhtuminen ja lumisade vähän heikensi kitkaa. Selkeästi hakemalla haki sladia useamman kerran. No, pitäähän ne virikkeet jostain saada tylsään työhön...
                +1 olosuhteisiin mukautumiselle

                Ja tuohon edittiin:
                sen kerran kun tuli bussi sladissa molempia kaistoja pitkin mäennypyn takaa vastaan, ja sai vetästä liinat kii & pakkipäälle+tallatiskiin ja ripeenä, että kerkesi alta pois niukinnaukin, tuntui bussikuskin leikkiminen aika hazardilta puuhalta...

                Comment


                  Liikennelaista löytyy pykälä "ennalta arvaamattomuudelle" tms., joka siis tekee noista suojatie ja jarrutusmatkapykälistä olosuhteet huomioon ottavia.

                  Comment


                  • Tänään tuli Oulun yläpuolella nelostietä vastaan neljä sivuvaunullista moottoripyörää. Kovaa kyytiä oli sällit tulossa kohti etelän lämpöjä. Auton mittari näytti lämpöasteiksi kohtaushetkellä -29,5 ja tässä kotipitäjässäkin vaatiimattomat -32. Melko karpaaseja.

                    Comment


                    • Nyt täytyy kyllä tuoda esille pieni kommentti tuosta perjantain kaaoksesta Lahden väylällä, ja toisaalta tuosta esp:n tarpeellisuudesta/tarpeettomuudesta.

                      Itse olen syntynyt ja asunut nuoruuteni maalla ja saanut ajokortin v.1995. Ensimmäisissä autoissa ei luonnollisesti ollut edes ohjaustehostinta, abseista puhumattakaan. Autoa olen käsitellyt jo n.8-vuotiaasta alkaen enenevässä määrin suljetuilla alueilla. Useat edelliset autot ovat olleet esp:llä yms. apulaitteilla varustettuja, ja kaikista ne olen kytkenyt taajamanopeuksissa pois. Maantienopeuksissa (paitsi suljetuilla alueilla, kuten jääradalla) ne on pysynyt aina päällä. Olen kokeillut noiden eri autojen esp:ien käytöstä, ja pistänyt merkille, että sen herkemmin ja fiksummin ne toimii, mitä uudempi auto on kyseessä.

                      Nykyisessä autossa on kaksivaiheinen esp ja luonnollisesti muutkin turvavarusteet, eikä suinkaan vähäisimpänä torsen. Lähdettiin muutaman kaverin kanssa perjantaina täältä Keski-Suomesta kohti pk-seutua ja oltiin tietoisia tuosta ketjukolarista. Pakko myöntää, että hieman tuli jopa naureskeltua "talvi yllätti taas pk-seudun autoilijat" -tyyliin. Jossain vaiheessa Keravan jälkeen alkoi tie ja ilma olla täynnä sitä pöllyävää pöperöä ja näkyvyys tuolla yllä kuvatun kaltainen. Ajettiin vasenta kaistaa sokkona molemmat kaistat täynnä autoja tietämättä edes millainen turvaväli itellä on, kun ei ollut näkyvyyttä edes viereiselle kaistalle, edessä menevästä puhumattakaan...Loppumatkan ainoastaan toivoin, että päästään ehjillä pelleillä perille, kaikista mahdollisista turvavärkeistä huolimatta.

                      Kyllä mä väitän, että noilla nykyajan ajonvakautussysteemeillä pelastetaan aika moni pahakin ulosajo, vaikka ne voikin ruokkia ylisuorituksiin. En väitä itse olevani mikään virtuoosi ratin takana, vaikka erilaisilla värkeillä olen kilpaakin ajanut, mutta uskon hallitsevani autoni ihan kohtalaisesti. Silti pidän järjen lisäksi mielelläni myös nuo nykyajan ajonhallintalaitteet liikenteessä mukana.

                      Comment


                        Tuli tänään todistettua miten poliisi ajoi ihan reilusti päin punaisia. Hieman vaikea tilanne selittää mutta koetanpa silti.

                        Itse olin kääntyvien kaistalla odottelemassa punaisten vaihtumista. Viereiset kaksi kaistaa jatkoi suoraan omilla vihreillään. Suoraan menevässä jonossa oli siis "maija" jonka edessä rekka vaunuineen. Rekan nuppi ohitti valo-opasteen vihreillä, mutta koska vauhti oli ns. matelua vaihtui valo punaiseksi vaunun ollessa vielä opasteen takana. Rekka jatkoi matkaansa kuten se lain mukaan saikin. Poliisiauto meni päin punaista sopivasti vaunun "imussa". Vauhti oli tosiaan n. kävely nopeus joten ihan helposti olisi herra konstaapelit voineet pysähtyä valoihin.
                        Tosin koppalakkien puolustukseksi täytyy sanoa että vastaan paistava kirkas aurinko teki valojen tulkitsemisesta haasteellista ja varmaankin vaunukin peitti valo-opastetta melko pitkälle risteykseen.

                        Mietin vain että jos tilanne olisi ollut toisin päin. Eli poliisiauto katselemassa ja minä tuupannut vastaavalla tavalla risteyksestä ylitse, olisiko sanomista tullut?
                        Kaiken kaikkiaan tästä voi päätellä että poliisikin on vain ihminen (ehkä).

                        Comment


                          Mietin vain että jos tilanne olisi ollut toisin päin. Eli poliisiauto katselemassa ja minä tuupannut vastaavalla tavalla risteyksestä ylitse, olisiko sanomista tullut?
                          Olisit saanut sakot, toki riippuu poliisista. Kaveri sai joskus sakot punaisia päin ajosta, todellinen puolustus oli ettei näkynyt valoja kun dösä peitti maisemat.

                          Comment


                            Palatakseni eilisiin bussikyyteihin, matkustin eilen neljässä paikallisliikenteen autossa. Ensimmäinen, kuten jo kerroin, koetti hiukan sladitella. Eikä ollut mikään asiakaspalvelun malliesimerkki. Arvosana 6. Toinen auto/kuski: OK perussuoritus, arvosana 8. Kolmas: repivä ja tempova ajotapa, ja joka lähes pysäkillä about autonmitan verran pitkäksi. Arvelin reuhtomisen johtuvan täydehköstä autosta ja kireästä aikataulusta neljän "ruuhkassa". Arvosana 7+. Muttamutta. Neljäs: ystävällisempi tervehdys kuin lähimarketin kassalla sekä tasainen ja siisti ajotapa - silti pysyttiin aikataulussa yhtä hyvin kuin edellinen (tämäkin täysi bussi ja edelleen neljän liikenne). Arvosana 9+, vähintään. Tämä viimeksi mainittu oli nainen, ja puheessa kuulsi hienoinen naapurimaan nuotti.

                            Comment


                            • Vasemman kaistan kiihdyttelijöitä. Tänään ja monena päivänä aikaisemmin.

                              Onsekumma... Jos ajaa kuten säännöt sanoo, että motarilla / kehällä palaa sille oikeanpuoleiselle kaistalle ja jatkaa sitä tasaista vauhtia, siinä samalla mennen ohi vasemman kaistan tukkeen, niin se vasemmalla oleva kaveri saa jonkun kohtauksen. Painetaan kaasu pohjaan, eikä missään nimessä haluta päästää siihen eteen, vaikka sellaisia tarkoituksia ei olekaan. Tuusulanväylällä joku riisikippo alkoi puskea ihan kauheaa usvaa putkesta ulos kun palasin oikealle ja näytin hivuttelevan ohi noin 105km/h vauhdilla. Koomista - suuri höyrypilvi, kiihtyvyys: ehkä tän päivän puolella...

                              Comment


                              • Onkos minulla väärä käsitys vai onko moottoritiellä oikealta ohittaminen kielletty - paitsi yhtenäisen jonon ohittaminen, josta tässä ei ilmeisesti ollut kyse. No joku varmaan kohta kaivelee lakipykäliä, niin tulee tiedot päivitettyä.

                                Muulla kuin moottori(liikenne)tiellä sitten ohittaa saa kummalta puolelta vain, jos kaistoja menee useampi samaan suuntaan. Kehä kuulunee tähän kategoriaan. Silti usein suurinta sallittua vasenta kaistaa ajaessani joku räpyttelee valoja takana, vaikka vieressä olisi tyhjä kaista mistä pääsee ohi. Jyväskylän Rantaväylä tästä hyvä esimerkki, Laukaantiellä taas tällaista ei tapahdu koskaan vastaavassa tilanteessa. Go figure?

                                Comment


                                  Eikös se ohittaminen ja ohi ajaminen ole kaksi eri asiaa. :)

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                    Olisit saanut sakot, toki riippuu poliisista. Kaveri sai joskus sakot punaisia päin ajosta, todellinen puolustus oli ettei näkynyt valoja kun dösä peitti maisemat.
                                    Käytännössähän poliiseilla on lupa rikkoa sääntöjä, jos virantoimitus sitä vaatii. Myös ilman sinisiä valoja. Ja taitaapa tuo melkein mennä niin, että ihan sama miten ajaavat niin se on aina oikein. Joten jospa ne oli vaikka "tarkastamassa" rekan vaunua ja piti ajaa perässä.. ;)

                                    Comment


                                    • Eikös se ole niin että, motarilla molemmat kaistat on saman arvosia eli saat ohittaa kummalta puolen vain. Ja kumpikaan kaista ei ole ns. nopeampi jos ei ole liikenne merkillä erikseen merkitty. Näin muistelisin ku joskus aikoinaan tuli telkkarista ohjelma jossa käsiteltiin kyseistä asiaa :) Joku korjatkoon jos olen väärässä.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Pertti K Näytä viesti
                                        Onkos minulla väärä käsitys vai onko moottoritiellä oikealta ohittaminen kielletty - paitsi yhtenäisen jonon ohittaminen, josta tässä ei ilmeisesti ollut kyse. No joku varmaan kohta kaivelee lakipykäliä, niin tulee tiedot päivitettyä.

                                        Muulla kuin moottori(liikenne)tiellä sitten ohittaa saa kummalta puolelta vain, jos kaistoja menee useampi samaan suuntaan. Kehä kuulunee tähän kategoriaan. Silti usein suurinta sallittua vasenta kaistaa ajaessani joku räpyttelee valoja takana, vaikka vieressä olisi tyhjä kaista mistä pääsee ohi. Jyväskylän Rantaväylä tästä hyvä esimerkki, Laukaantiellä taas tällaista ei tapahdu koskaan vastaavassa tilanteessa. Go figure?
                                        Jyväskylän Rantaväylä ei ole moottoritie. Se on kaksikaistainen tie kuten kehät. Ehkä olet sekottanut Vaajakosken moottoritiehen?

                                        Vaajakosken moottoritiellä tapahtuu toisinaan ja jopa joskus joku tukkii vasemman kaistan, joten mentävä oikealta "ohi". Pykälät kieltää ohittamisen, mutta ohi saa ajaa. Rautalangasta väännettynä, ohi voi mennä muttei samalla kaistalle saa vaihtaa heti takaisin. Sitä ei kai sanota onko "heti" 10 sekunnin päästä vai 400 metrin päässä. Toinen missä Jyväskylästä Vaajakoskelle päin on lupa ajaa ohi on jos kaistat eriävät opasteiden mukaan kuten Vaajakosken ympyrässä on kyse, vasen menee ympyrään ja oikea jatkaa ABC:n suuntaan ympyrän ohi. Näin vaikka "moottoritie" päättyy vasta noiden 60km/h rajoituksella mutkien ohi. Noitakin muutettiin, ennen oli 80km/h rajoitus pidempään mutta nyt keskellä mutkaa pitää hidastaa. Korjaisivat ne tien kallistukset niin ei ajella loivissa mutkissa ulos.

                                        Kolmikaistaisissa oli vielä jotain omaa sääntöä, että raskasliikenne ei saa olla sillä kolmannella vasemmanpuoleisella moottoritien kaistalla ollenkaan, mutta niitä ei taida olla kuin yksi pätkä jossain päin Suomea. Tampereella vai oliko se Lahdessa.

                                        Comment


                                        • Eikös se ohittaminen ja ohi ajaminen ole kaksi eri asiaa. :)
                                          Itse siis olen ajamassa ohi, en ohittamassa. Sama vauhti, ohituksen jälkeen paluu oikealle kaistalle (jossa noin 500m tyhjää, kun vasemmalla 6-7 autoa) tänään aamulla.

                                          Ja tätä asiaa on käsitelty tässä topikissa kyllä aiemminkin... Tulin vaan taas ihmetelleeksi tuota "/#¤&#"¤% ttu tana kele, mustahan et aja ohi oikealta" -asennetta.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                            Jyväskylän Rantaväylä ei ole moottoritie. Se on kaksikaistainen tie kuten kehät. Ehkä olet sekottanut Vaajakosken moottoritiehen?
                                            En ole sekoittanut, kun nimenomaan sitä tarkoitinkin että ei ole moottori(liikenne)tie ja silti oikealta ei jotkut voi mennä ohi.

                                            Muuten selontekosi "selvensi" asiaa.

                                            Comment


                                            • Tähän väliin sopiikin tämän herran vastoinkäymiset vasemmalla kaistalla ajamisesta.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                Olisit saanut sakot, toki riippuu poliisista. Kaveri sai joskus sakot punaisia päin ajosta, todellinen puolustus oli ettei näkynyt valoja kun dösä peitti maisemat.
                                                Mä sain sakot joskus punaisia päin kävelystä. Turun keskustassa oli risteyksen toisella puolella poliisitäti.

                                                Kovin yritin väittää vastaan että vihreillä siitä kävelin mutta mitä minä ~15v junnuna poliisitädille voisin väittää vastaan ainakaan uskottavasti vaan alistuin kohtalooni.

                                                No, meni jonkun aikaa ja samassa risteyksessä (Wiklundin kulma itseasiassa) huomasin kaupan ikkunan heijastuksesta että valot vaihtuivatkin eri aikaan. Mulle päin näytti vihreetä kun toisesta suunnasta katselevalle näyttikin jo punaista. Siinä kohtaa harmitti.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viesti
                                                  Mitenköhän noi poliisit mahtaa määritellä ton "turhan pitkään" vasemmalla kaistalla ajamisen? Jos mä duuniin mennessä ajan 12-tietä Nastolaan ton 312-tien sijaan niin kyllä tasan tarkkaan ajan koko matkan vasenta kaistaa pitkin (tuon linkin nelikaistaisen osuuden). Noh, sakkoja odotellessa.

                                                  Työmatka.

                                                  Comment


                                                    Tuossa on nuoliopaste molemmilla kaistoilla, joten saa lain mukaan ajaa niin pitkälle kuin haluat ihan itse valitsemallasi kaistalla.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                                      Tuossa on nuoliopaste molemmilla kaistoilla, joten saa lain mukaan ajaa niin pitkälle kuin haluat ihan itse valitsemallasi kaistalla.
                                                      Ai niinkuin myös tässä mihin ilmeisesti poliisit viherahon pysäytti? Mä kyllä ajaisin (ajan useasti) tossakin koko matkan vasenta kaistaa.

                                                      Comment


                                                      • Näitä viimasuojia on viimeaikoina tullut bongattua. Nyt näin auton joka meni kirkkaasti kärkeen. Puskuri oli peitetty villalla. Oli siis sullottu taloon käytettävää eristevillaa tolloina puskuriin. Ajossa varmaan menee mukavasti palasia jäähdyttimeen!

                                                        Comment


                                                        • RUG-288 rekkarilla olevan 4f:n, jolla ei ensinnäkään toiminut vilkku ja toisekseen mateli vasenta kaistaa 100km/h ja oikealle siirtyessä nosti nopeuden +15km/h.
                                                          (näin teki sen pari kertaa) hiacella tuon ohi pääsin vasta toisella yrittämällä, ku ei tojota vaan kiihdy.
                                                          Viimein kun pääsin ohi niin jostain siihen audiinkin löytyi kaasupoljin ja ajeli sitten 15km minun perässä tuon 115km/h.

                                                          Comment


                                                            Joku idiootti kääntyi risteyksestä vasemmalle, liikenteenjakajan väärälle puolelle. Kun vastaan tuli auto, niin ilmeisesti äijä huomasi siinä vaiheessa kämminsä, ja siitä sitten törkeesti suojatien kohdalta jakajan "oikealle" puolelle. Kyseinen puusilmä kirjoittelee täälläkin nimellä nomoreford. Stupido.
                                                            Viimeksi muokannut nomoreford; 11.2.2012, 09:15.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                                              Joku idiootti kääntyi risteyksestä vasemmalle, liikenteenjakajan väärälle puolelle. Kun vastaan tuli auto, niin ilmeisesti äijä huomasi siinä vaiheessa kämminsä, ja siitä sitten törkeesti suojatien kohdalta jakajan "oikealle" puolella. Kyseinen puusilmä kirjoittelee täälläkin nimellä nomoreford. Stupido.
                                                              Tarkkaavaisuutta liikenteessä - ei se aina mene putkeen, ja silloin saa syyttää yleensä vain itseään :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X