Tuolla lahden eteläpuolellakin tuo toimii hyvin. Ihmettelin siellä käydessäni että miten noi kaikki pysähtyy suojatien eteen. Kun on tottunu että täällä paahdetaan jalankulkijoista välittämättä. Ja miks tämä punasia päin ajelu on Helsingissä ominaista? Ei esim. Varkaudessa, mistä olen kotoisin, tommosta nähny. Saati sitten muuallakaan niillä suunnilla. Ollaanko täällä niin kiireisiä, että kuvitellaan säästävänsä aikaa kun pystytään skippaamaan yhdet valot?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
No, nostaisin ainakin Oulun listan kärki päähän näissä punaisiin päin ajossa. Mitä nyt itse siellä on tullut ajeltua niin ainakin alussa huomasi että moni antaa aika myöhäsellä mennä.
En siis väitä että oltais mitään enkeleitä täälläkään. ;)
Comment
-
No Oulussa ainakin ennen oli pakko ajaa päin punaista. Oli nimittäin niin hulluja ajoituksia. Kun tuli Kuusamon tieltä päin rautitieasemaa kohti ja halusi kääntyä marketeille, niin viiden vuoden aikana en päässyt kertaakaan kääntymään edes ns. Vanhoilla vihreillä. On tuosta aikaa mutta silloin olis halunnut keskustella liikennesuunnittelian kanssa.
Comment
-
Yleensä ne viimeset vielä oikeen painaa kaasua keretäkseen ennen risteävää liikennettä
Harvinaisen vähän valvotaan valokäyttäytymistä, jossa rikkomuksesta ei selviä edes päiväsakoilla. Karttuisi valtion kirstu kummasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nuijari Näytä viestiKun tuli Kuusamon tieltä päin rautitieasemaa kohti ja halusi kääntyä marketeille, niin viiden vuoden aikana en päässyt kertaakaan kääntymään edes ns. Vanhoilla vihreillä. On tuosta aikaa mutta silloin olis halunnut keskustella liikennesuunnittelian kanssa.
Comment
-
Hämeenlinnassa olen nähnyt parhaimmillaan kolme päin punaista ajajaa päivän aikana. Hämeenlinnan valot on muuten suunnitellut ajokortiton nainen ja se näkyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja harrastelija Näytä viestiHämeenlinnassa olen nähnyt parhaimmillaan kolme päin punaista ajajaa päivän aikana. Hämeenlinnan valot on muuten suunnitellut ajokortiton nainen ja se näkyy.
Comment
-
No kotipaikka kunnalla oli nainen hetken liikennesuunnittelijana sen risteuksista ei tiennyt edes poliisi miten ajetaan tai toisesta ei mahtunut linja-auto kääntymään mm kirkonpihaan tai satamaan. No se sanoi että ammattitaidottomuutta ettei mahdu.
No se muutti muistaakseni valkeakoskelle siellä muurattiin mm paikallisen marketin loivan parkkipaikan tasaiseksi, jolloin muutama autoilija tuli vanhasta muistista parkkiin mutta olivatkin sit katollaan pääkadulla.
Kutsuttiin kai kallistaja Kaisaksi taisi listiä itsensä melko nopeasti kallistusteb jälkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja makekake Näytä viestiOnko tämä joku yleinen legenda? Samaa väitetään Kuopion valoista :)
Comment
-
Noh, Haminan ohitusmoottoritien tiedän suunnitelleen naisen, jolla on ajokortti, ajaa aktiivisesti, välillä röyhkeästikkin, lisäksi vaihtaa tarvittaessa renkaat ja lamput autoon.
Kyseessä on pikkusiskoni :D
Ai niin, lisäksi tuossa rojektissahan käytettiin ennenkuulumatonta kompensointitapaa Suomessa... ihan markkinaperusteista (ainakin näin piti olla)
Comment
-
TLL 14§
"Kuljettajan on kuitenkin aina väistettävä muuta liikennettä, jos hän on tulossa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta alueelta taikka polulta, tilustieltä tai muulta vähäiseltä tieltä tai moottorikelkkailureitiltä. (5.5.2006/343)"
Tätä ei tunnu ihan kaikki kyllä muistavan, kun tänään meinasin rouhaista Avensiksen kylkeen.
"Muttakun mää tuun oikealta"
"Aivan, mutta kun tuut pihakadulta, joka on pysäköintipaikan jatkeena"Viimeksi muokannut mstr; 9.1.2012, 12:33.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiJuuri nyt tulee lunta hesassa(0410) ja johtotähti taksi suti paikoillaan kallion kohilla ylämäessä:
Comment
-
Tänään hupaisa tapahtuma kiillotetussa risteyksessä. Meitä oli kolme konsernin nelivetoa peräkkäin jo tovin punaisissa ja jonoa takana muutamia muitakin. Peilistä näin kun uudehko C-MB tuli takaa ja ilmeisesti teknologiaan luottaen otti vasemman q-kaistan joka yhtyy valojen jälkeen muutaman kymmenen metrin jälkeen meidän kaistalle.
Taisimme kaikki kolme olla samalla asialla, ja vihreillä edettiin melko tanakasti. Ilmeisesti MB ei päässyt riittävään vauhtiin liittyäkseen sujuvasti ennen kaistansa päättyistä koska jäi vilkku päälle odottamaan jonon loppumista. Rapinasta päätellen alussa yritystä kuitenkin oli.
Comment
-
Taisimme kaikki kolme olla samalla asialla, ja vihreillä edettiin melko tanakasti. Ilmeisesti MB ei päässyt riittävään vauhtiin liittyäkseen sujuvasti ennen kaistansa päättyistä koska jäi vilkku päälle odottamaan jonon loppumista. Rapinasta päätellen alussa yritystä kuitenkin oli.
Comment
-
Priceless:) Kannattais pysyä siellä vajakkien kaistalla liukkailla keleillä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viestiItsellä n. viikko sitten välähti kehä1:stä ajaessa tien ylimenevältä sillalta, ilmeisesti jalkakäytävältä o_O
Aika mielenkiintoiseen paikkaan on kamera isketty ellei joku räpsinyt sitten vittuillakseen vaan salaman kanssa kuvia liikenteestä siellä.
Näin tossa fiesta-kuskin vetävän piruetilla nurmikon kautta betonikorokkeeseen, kässärikäännöstä tais yrittää mut koppimopo jatkoi vaan menoaan - priceless =D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja apuustin Näytä viestiItselläni oli taas eilen vajaaveto-Ovlovin kanssa päinvastainen tilanne. Nokianrenkaiden tehtaan liikennevaloissa oli koko "quattrokaista" tyhjänä. Oikean puolen kaistalla oli joku A4 quattro ja Range Rover jonon ensimmäisinä. Sinne ne nelikot jäi sutimaan valoihin kun itse ajoin vasenta kaistaa rajoituksen mukaista nopeutta koko 10 auton letkasta ohi. Sen verran tuli 4 talven aikana noita quattro lähtöjä otettua, että ei tuostakaan tapahtumasta hirveästi saanut kiksejä. Hieman vain hymyilytti.Viimeksi muokannut marre; 7.1.2012, 21:43. Perustelu: Pitäisi opetella lukemaan. Valmis vauhtihan sulla oli.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja niksu Näytä viestiOn se kamalaa kun on lunta ja kaistaviivat ei näy. Eka meinas vanha Opel tulla kyljestä sisään kun piti käyttää kahta kaistaa ja hetkeä myöhemmin Honda oli rehellisesti keskellä kahta kaistaa.
Comment
-
Mites noi Transit/Sprinter kokoluokan pikkubussit, joissa on juusto katolla, on rekisteröity? Meinasin saada aamulla kaupungin keskustassa bussipysäkiltä kylkeeni Transitin koriin rakennetun tilataksin. Pysäkiltä lähtevälle linja-autolle pitää alle 60km/h rajoitetulla alueella antaa tilaa mutta onko noi oikeasti rekisteröity busseiksi?
Comment
-
Aamulla Tammiston liikennevaloissa olin ensimmäisenä ja katoin taustapeilistä lumisen takalasin läpi, että mitenköhän toi Kian maasturi tulee quattron perässä. Valot vaihtui ja lähdin siitä melko rivakasti liikkeelle niin Kia oli edelleen puskurissa kiinni?
Tuomarinkylän ympyrässä tuli sitten havaittua että Kia olikin Q5...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsisonko noi oikeasti rekisteröity busseiksi?
Comment
-
Mites noi Transit/Sprinter kokoluokan pikkubussit, joissa on juusto katolla, on rekisteröity? Meinasin saada aamulla kaupungin keskustassa bussipysäkiltä kylkeeni Transitin koriin rakennetun tilataksin. Pysäkiltä lähtevälle linja-autolle pitää alle 60km/h rajoitetulla alueella antaa tilaa mutta onko noi oikeasti rekisteröity busseiksi?
Comment
Comment