Muuten hyvä mut tää kävi keskellä päivää siinä klo 12.40 pintaan. Sit toinen paha. Ei olla kyllä mersulla oltu keskiviikkona illalla ollenkaan liikenteessä. Oltiin mesellä aamulla herralassa ja audilla kylläkin oltii sitten illalla...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Heräsi jälleen kysymys että mihin meillä ihmisillä onkaan niin kiire?
Ajelin siinä pakasta vedetyn glk mesen perässä jota ajoi todennäköisesti omistajan poika, sen verta nuorelta näytti kuski. No, tullaan siinä sitten ensimmäiseen liikenneympyrään. Mersu kiihdyttää siitä poies niin kovasti että auto menee melkein poikittain. Ensimmäisestä ympyrästä mesen kuski selvisi säikähdyksellä. Seuraavassa ympyrässä mersun kuski toistaa samanlaisen kiihdytyksen. Tällä kertaa homma ei menekkään niinkuin elokuvissa vaan auto lähtee jälleen poikittaisluisuun ja osuu sen verta kovalla vauhdilla keskikorokkeeseen että käy kahdella renkaalla. Luulenpa ettei isä ainakaan silittele poikaa jos siellä on molemmat kuskinpuolen vanteet ruvella ja ehkä pahemmassa tapauksessa jotain muutakin rikki alustassa.
Comment
-
Vieras
Se on hauskaa kun ihmiset tekevät omia tulkintojaan liikennesäännöistä, eivätkä edes tajua olevansa väärässä.
Tämän talon pihaan pystyy ajamaan ainoastaan kevyenliikenteenväylän kautta - ts. kummassakin suunnassa tie päättyy moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty -merkkiin, ja lisäkilpenä: "tontille ajo sallittu". No, tietysti sitten muutkin tätä käyttävät oikoreittinä, vaikka on yksiselitteisesti laitonta.
Tänään olin tulossa kotiin, kun ko. kävelytien blokkasi Polo (oli ensin siinä - "minun olisi pitänyt pakittaa"). Kävin kysymässä noin 60v naishenkilöltä "ajoitko ohi? - tästä ei saa ajaa muuta kuin tuohon tontille, johon muuten olen itse matkalla" "kyllä tästä saa ajaa" "ei saa, voit käydä katsomassa liikennemerkit" "ajan tästä aina, taloyhtiössämme ollaan todettu että saamme käyttää tätä, tontti rajautuu tähän kuitenkin" "ei, ajotienne on vaikutusalueen ulkopuolella, saat ajaa vain toista kautta" "kyllä tästä saa ajaa" "peruutahan jo pois siitä, en ole itse siirtymässä - tai voin soittaa virkavallankin jos liikennemerkkien osaaminen on hukassa" "OLKOON TÄMÄN KERRAN".
Mikähän siinä on niin vaikeaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiKveri oli bongannu V8 audin mukana jossain pelti rytäkässä lahdessa. Oli kuulemma ollu molemmat etuset tyhjinä. Tunnustaako kukaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Drunkenmunky Näytä viestiNäin saman, joku niistä kolmesta osallisesta oli jakajan yli kiivennyt :)
Comment
-
Comment
-
500-sarjan buimuri ei päässyt kadulta pihaan kun jäi sutimaan madallettua katukiveä vasten (korkeus max 5cm). Aikansa se siinä yritti, ja kun huomasi toivottomaksi, niin päätti jatkaa matkaa. Hetken suti liittymän jälkeen olleen hidastetöyssyn edessä, ennen kuin pääsi yli. Jos noin huonoilla renkailla on liikenteessä, niin jättäisi auton kotiin ja käyttäisi bussia. Kävi mielessä, että kysynkö hinaustarvetta, ja olisin kiskonut sen samantien johonkin mistä sitä ei enää tänä talvena noilla renkailla olisi pois ajettu.
Comment
-
Taksi-kuski
1.Ajeli kehä III reipas alinopeutta....joutu itekki hidastamaan, ku sattu kohalle vähän ennen lahdenmotarin ramppia
2. Oltais keretty lahdenmotarille liityttäessä bussin eteen jos olisi nostanut nopeudun suurimpaan sallittuun....mut ei vauhtia, joten en kerenny bussin eteen
vaan taakse piti ryhmittyä missä oli porukkaa (onneks joku kiltti anto tilaa )
3. taksi vaan veti tylysti bussin eteen vilkkua käyttämättä ja vauhtia lisäämättä
Dösä paineli jarrua aika haipakkaasti. Näillä keleillä todella fiksua toimintaa taksin osalta.
Kattelikohan aamupiirrettyjä vai mitäköhän puuhasteli :SViimeksi muokannut Mani; 9.12.2011, 16:11.
Comment
-
-
Töistä tullessa lahden motarilla: Oikealla kaistalla ajaa kaksi betoni autoa peräkkäin niiden perässä bussi, nopeus 70 km/h ja vasemmalla kaistalla uusin passat siten ettei se ole niissä ajourissa vaan lennättää sitä loskapaskaa takana tulijoille. No muutaman kilsan siinä jaksoin ajella perässä ja odotella ohi pääsyä kunnes vilautin muutaman kerran pitkiä jonka johdosta passat hiljentää ja vaihtaa kaistaa bussin taakse Nopeus putoaa 60km/h. Tässä vaiheessa pääsen siitä ohi eikä edessä ole kilometriin ketään ohituskaistalla.
Päättelin tästä sitten että passat kuski halus niistä betoni autoista moskaa lasilleen taio sitten se halus kiusata mua. No hanoissa oli +40v mies kaksin käsin ohjaissa kiinni, kuitenkin onnistui hädissään siinä ohitus tilanteessa näyttämään mulle keskaria :-)
Comment
-
Olin tasa-arvoisessa risteyksessä, vasemmalta tulee autotiellä polkupyöräilijä suoraan risteyksen yli. Tööttäsin kun tuntu olevan liikennesäännöt hakusessa niin huulilta pystyi lukemaan "haista v*ttu". Mitäköhän se ois sanonu jos oisin ajanu yli?
Comment
-
Mitä en nähnyt, niin oli aurauskalusto. Joka vuotinen ihmettelyt aihe tämä aina on, talvi yllättää aurakauston ja budjetin laatijat :)
Täällä tullut luokkaa 10 cm lunta ryminällä, audilla saa toimia aura-autona pohja ropisten ja alkaa olemaan pahasti kuoppaiset tiet. Ruuha-aikanakin oli motarilla melko riski kelit, kaluston pysyen poissa auraamasta.
Olen ollut työajossa helsinki-vantaa-kerava akselilla iltapäivästä koko lumimyräkän ajan ja nyt kävin vielä ulkoiluttamassa audia Q-tapaan. Yhtään aura-autoa ei ole näkynyt, muutaman pikkukatuja auraava traktori on.
Comment
-
Mitä en nähnyt, niin oli aurauskalusto. Joka vuotinen ihmettelyt aihe tämä aina on, talvi yllättää aurakauston ja budjetin laatijat :)
Noh, ei se maksa kun 215€ muovia.
Noista pyöräilijöistä... Salossa on poliisiaseman kohdilla risteys, jossa pyöräilijöillä kolmio.
Sitä jaksaa ihmetellä aina millä itsevarmuudella ne polkasee sieltä eteen.
Enpä ole niiden hengellä alkanu leikkimään, mutta ihmettelen etten ainakaan muista yhtään kuolemantapausta siinä kohtaa.
Comment
-
Joka vuotinen ihmettelyt aihe tämä aina on, talvi yllättää aurakauston ja budjetin laatijat :)
Keli oli muuten aika kurja noin normiajamisen kannalta tänään. Vaakasuoraa lumi/räntää ja pirun kova tuuli. Itse pito nyt oli ihan hyvä, mutta näkyvyys välillä aika surkea. Lähinnä tekemistä aiheutti ihme säätö rattien takana. Nopeudet sahaa satasen motarinopeudesta jatkuvasti jopa 60 pintaan eritoten ohituskaistalla. Ihan yllättäen lyödään jarrua kesken kaiken. Samoin oma kaista tuntui olevan säännöllisesti monilta kadoksissa. Kesken ohituksen alkaa ohitettava lipumaan sivupeiliin kiinni.
Okei, oli paha keli noin näkyvyydeltään, mutta kai silti peileihin ja sivuille olis suotavaa yhä seurata ennen ratin kääntöä - ja myös sitä nopeusmittaria, jos ei muuten omaa nopeuttaan ymmärrä.Viimeksi muokannut jasso; 10.12.2011, 01:54.
Comment
-
Kato Jasso, kun se on se loska, kun ropisee lokareissa, niin pitää pumpata sitä jarrua ja hakea ajolinjaa, jossa ei ropisisi. On tunnoton pulla-alustainen ooppeli alla, niin ei saa selvää siitä, että onko renkaat kiinni tien pinnassa vai ei. Ja sit ei vaan osata ajaa. Ihan normi meno. :D
Comment
-
Muuten meni ihan ok eilen kotimatka lahenmotaria keravalta, ainut kun toi sivutuuli ottaa tohon pakuun aika kivasti kiinni niin pari kertaa joutu vähän löysää kaasua ettei ollut toisen kyljessä kiinni. Joskus tullu jälkeen päin mietittyy että näyttää varmaan ihan kun olis kännissä kun tolla kovalla tuulella ajaa. :)
Comment
-
Talven liukkaat vai Q-kelit yllätti autoiliat lahdessa. Eilen karjalankadun ja upon sillan välisessä ristyksessä joku toijota keula kurtussa kävelytiellä.
e:olihan tuo näköjään uutisiin asti päässy...
http://www.ess.fi/?article=352084
Comment
-
Ei ne varsinaisesti ole "autoilijoita", joita talvikeli yllättää.
Tavan tallaaja, jopa minäkin ymmärrän, että lumella on liukkaampaa ja siihen on syytä varautua.
Eka liukkailla on hyvä kokeilla ne rajat ja kenties oma ajotaito jossain, missä ei ole vaaraksi muille.
Itse huomasin tuossa, kun uusia talvinakkieja kokeilin, että "lievää" aliohjautumista tapahtui, no kaasulla sen vajakissa korjaa, mutta osaapahan sitten varautua;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiEi ne varsinaisesti ole "autoilijoita", joita talvikeli yllättää.
Tavan tallaaja, jopa minäkin ymmärrän, että lumella on liukkaampaa ja siihen on syytä varautua.
Eka liukkailla on hyvä kokeilla ne rajat ja kenties oma ajotaito jossain, missä ei ole vaaraksi muille.
Itse huomasin tuossa, kun uusia talvinakkieja kokeilin, että "lievää" aliohjautumista tapahtui, no kaasulla sen vajakissa korjaa, mutta osaapahan sitten varautua;)
Tuntuupi tuo ajoharjoittelun puute näkymään tuolla liikenteessä, joka toisessa risteyksessä joku pirssi rusinana tolpassa/liikenteenjakajassa x) Eikä se kertaus itsellekään varmasti pahaa tekisi ^^
Comment
-
Aika paljon näkee (täällä Lahdessa) ajettavan punaisia päin, liukkaiden tullen vielä enemmän. Tänäänkin oli vihreet palanu pari sekuntia Prismalta keskustaan kääntyville niin eikös sieltä edellisten vihreiden suunnasta tule joku sankari aakutosella punaisia päin. Huolestuttavan usein näkee tollaista, noihin kun varomaton kerkeää ajamaan eteen sivutieltä jopa liukkaillakin jos sattuu olemaan vetotapa kohdallaan.
Comment
-
Enpä kyllä itse osaisi pelkällä kaasulla etuvetoisen aliohjautumista korjata, käsijarrun avulla kylläkin. :)
Comment
-
Ajattelin jostain syystä koko ajan pelkkää kaasun painamista. Liikaa tullu nelikolla ajettua. :pViimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:35.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maku Näytä viestiMinulla lienee ajotekniikassa jotain vikaa, kun jos aliohjautumista lähtee kaasulla korjaamaan, niin ei oma kaista eikä välttämättä tiekään riitä ;)
Comment
-
Eilen iltapäivällä motarilla välillä Tre-Hml, oli paljon perä edellä vastaantulijoita, joten pysyttelin ohituskaistalla lähes koko matkan ;)
Comment
Comment