Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 10-15 yhdistelmää ja bussia poliisin ohjaamina tien laitaan. Oli aamulla 8 aikoihin jäänyt transpointin rekka ylämäkeen tukkien molemmat kaistat keskustaan päin. Siinä poliisit ja kuski lapioivat hiekkaa tielle kun ajoin ohi. No, nyt 11:ltä olivat vieläkin ohjaamassa liikennettä ja nyt oli yhdistelmä keskellä tietä linkussa tukkien kaikki 4 kaistaa. Oli rekkakuskeilla suht vittuuntuneen näköisiä ilmeitä :D Tämä siis Lappeenrannassa sataman risteyksen ja taipalsaareen menevän kiertoliittymän välillä.

    Comment


    • 4x4 Superb kuskilta paloi eilen käpy valoissa. Kiire on, piikkipaikalla, kärkytään ja silti q-kaistalta mennään menojaan... :D

      Comment


        Pieni ilonpilaus, mutta siinä superissa on sama voimansiirto kun sun evolötkös, et se siitä... samalla lailla säkin olisit siinä kaistalla jääny suttaan.

        Comment


          Näin eilenillalla muutaman nokkelan teinin. Laskivat liukumäkeä ja kiskoivat toisiaan narun päässä, ei niillä pulkkaa ollut vaan pari tyhjää olvin kaljalaatikkoa revittynä auki. Liekö tyhjentäneet ne ensin kun näytti niin mukavaa olevan.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
            Pieni ilonpilaus, mutta siinä superissa on sama voimansiirto kun sun evolötkös, et se siitä... samalla lailla säkin olisit siinä kaistalla jääny suttaan.
            Ei itseasiassa ole:

            http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_...p=1412011_9441

            Haldex-kytkin etu- ja taka-akselin välillä

            Kone poikittain ja normihomma.

            Toisekseen en tiedä mikä osuus oli sutimisella ja mikä sillä ettei TDI riitä vedot. ;)

            Comment


              Öö, ainakin vielä tiistaina mk2 superissa oli TDI kone pitkittäin kun ihmettelin että "outoo että oktaaviassa on kone pitkittäin", kunnes kaveri sano testerin takaa, et se on superb.

              edit: eli onkohan tää sitten alkusoittoa, että pian on A4:ssakin haldex ;)

              Comment


                Kone on Mk1:ssä on pitkittäin (venytetty B5 pohjalevy) ja Mk2:ssa poikittain (venytetty A5/PQ35 - sama kuin Octavia/Golf/A3). Näin kertoo Wikipedia, en ota vastuuta tietojen oikeellisuudesta ;)

                Ja itse aiheeseen, töihin ajellessa onnistuin provosoimaan Jeeppi-kuskin parilla reippaahkolla q-lähdöllä. Sieltä se tuli muutaman auton takaa tuhatta ja sataa perään ja meni vielä oikean puoleista kaistaa ohi. Otti vissiin koville ettei ollut ainut neliveto niissä valoissa ;)

                Comment


                • Juu. Samaa perua kai tuo Superb on kuin uusi Passattikin joka siirtyi 3BG jälkeen poikittaiseen koneeseen ja näin ollen Haldex nelivetoratkaisuun. Lisäksi B5 Superbista ei käsittääkseni koskaan valmistettu nelivetoista mallia joten nelivetoisen pitkittäiskoneisen Superbin kanssa pitää senkin osalta hiljaista.

                  Comment


                    Voi olla että sekotin mk1 ja mk2 sielä pajalla, kun oli lyhytkattonen malli :)

                    Comment


                      Mut on jo 'nöyryyttänyt' jo joku iso SUV (lähti muuten paikaltaan yllättävän hyvin) ja pikkukoneinen kolffi. Itse kun ei kehtaa konetta kierrättää (äänet), joten vain perusetuvedoista tulee nahat yleensä talteen. Ikä alkaa painaa kun monesti ei edes enää ota sitä vapaata vasenta kaistaakaan jos eessä ei ole täys tumpelo.

                      Toki jostain nopealle osuudelle valoista voi lähteä vähän rivakammin esim. länsiväylän alusta ruoholahdesta. On muuten liukas mäki.

                      Comment


                        edit: eli onkohan tää sitten alkusoittoa, että pian on A4:ssakin haldex ;)
                        Itsekkin väitin passat vm -06 asiakkaalle ettei sen autossa ole haldexia, jouduin pöyrtämään sanani kun auto oli nosturilla. Joten kait se haldex on kohta aanelkussakin......

                        Comment


                        • Mut on jo 'nöyryyttänyt' jo joku iso SUV (lähti muuten paikaltaan yllättävän hyvin) ja pikkukoneinen kolffi. Itse kun ei kehtaa konetta kierrättää (äänet), joten vain perusetuvedoista tulee nahat yleensä talteen. Ikä alkaa painaa kun monesti ei edes enää ota sitä vapaata vasenta kaistaakaan jos eessä ei ole täys tumpelo.

                          Toki jostain nopealle osuudelle valoista voi lähteä vähän rivakammin esim. länsiväylän alusta ruoholahdesta. On muuten liukas mäki.
                          Olan auto kuulostikin joskus Ahvenistolla DTM kilpurilta ja tuli ihan Helsinki Thunder DTM autot mieleen 90 luvulta, siinä voi viereisellä kaistalla etupenkki kastua.

                          Kyllähän tuollaiseen kolme tonnia painavaan SUViin luulisi pitoa löytyvänkin kunnon renkailla, Sprinterikin lähtee nastoitetuilla paripyörillä aika rivakasti valoista ekat metrit. Itse joskus yllättynyt ettei joku jääkään valoista niin pahasti kun nelarit nytkähtävät hyvin liikkeelle mutta harvalla riittää enää tehot kun alkaa pitoa löytyä. Tosin on aika noloa mennä kahdeksaakymppiä pienessä kylkiasennossa Länärin alkupäässä.

                          Comment


                          • Seiskatiellä taas: Nissani ryhtyi Kaurasen suoralla ohittamaan täysperävaunullista rekkaa, joku pikkuauto kannoillaan. Tais loppua Nissanista pito tai muuten vaan vääntö, kun kesken ohituksen nopeus tippui pikkuhiljaa alle 80-kympin , kyllä oli perässähiihtävän pikkuauton kuski onnellinen...... ja rekkakuskia varmaan nauratti!

                            Comment


                              Alkaa nuo omat talvirenkaat olemaan sen verran iällä että tuntuu kuin pito olisi koko ajan 'piikillä'. Menee minne pitääkin jos ajaa hissunkissun mutta terävät ohjausliikkeet tai mihin tahansa polkimeen koskeminen tahtoo aiheuttaa toimenpiteitä. Tulee juurikin noita kiihdytyksiä joissa isommalle vaihtaessa joka pykälänvaihdon jälkeen perä seilaa vähän aikaa.

                              Comment


                              • 2 kpl venäläisiä auto rekkoja täynnä uusia punasia a4. Kaikki ihan samannäkösiä.

                                Comment


                                  Sunnuntaina musta RS-4 ja maanantaina sininen S6. Kivalta näyttivät molemmat, kuka sponssais mulle oman?

                                  Comment


                                  • Eikös uudessa superbissa ole 4sukupolven haldex, liikkeelle lähdettäessä aina 50/50 jatkuva neliveto, sen jälkeen toimii miten sattuu?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
                                      Eikös uudessa superbissa ole 4sukupolven haldex, liikkeelle lähdettäessä aina 50/50 jatkuva neliveto, sen jälkeen toimii miten sattuu?
                                      http://new.skoda-auto.com/fin/4x4-ma...-mallisto.aspx

                                      Ei se taakse anna kuin maksimissaan 50% on tilanne mikä tahansa. Eikä pärjää reaktionopeudessa torsenille olisi miten mones sukupolvi tahansa koska perustuu ABS anturien antamaan pyörimisnopeus-dataan.

                                      Comment


                                        Vaatiihan se kokonaista 1/8 vai peräti 1/16 kierroksen luiston.. Sanoisin ettei siinä juuri kerkeä edes huomata, että kerkesikö kiskasta pelkillä etutassuilla. Perse on samaa mieltä.

                                        Comment


                                        • Demot ja myyjät taitavat puhua 5-8cm(?) luistosta etupyörissä. Aiheestahan löytyy mm ne youtube-videot missä asiaa demotaan soralla.

                                          Tekninen ero torseniin on kuitenkin selvä. Sekä reaktionopeudessa että voimanvälityksen suhteissa. Saabilla saattoi olla jossain välissä Haldex mallia joka olisi tukenut yli 50% välitystä taka-akselille mutta en ole tästä varma.

                                          Se huomaako nykäisyä perstuntumalta on sinänsä epäolennaista. Ahterista se olisi jos nykäisyn tuntisi koska se on juuri se syy miksi sinänsä ok toimivasta syncrosta piti päästä eroon (kuopat etupyörille ja vasta sitten takaset mukaan, hieman karrikoidusti).

                                          PS tätä aihetta kannattanee jatkaa jossain dedikoidussa ketjussa ja jättää tämä liikenteessä näkyilyyn.. :)

                                          Comment


                                            Saabilla saattoi olla jossain välissä Haldex mallia joka olisi tukenut yli 50% välitystä taka-akselille mutta en ole tästä varma.
                                            ite asias myös ovlov markkinoi näin, mutta kuinka tämä voi taas olla fyysisesti mahdollista? Onko niissä erikseen vielä jokku kytkimet etuvetareille :D

                                            Comment


                                              Muutenkin niin takaperoisia, käsijarrukin ottaa mihin nurkkaan sattuu, voi kai siellä olla vaikka kone taka-akselilla ja laatikko edessä. Volvon tapauksessa etu- ja takapään eroa ei tietty visuaalisesti edes huomaa...

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja k-tar Näytä viesti
                                                .. joku pikkuauto kannoillaan. Tais loppua Nissanista pito tai muuten vaan vääntö, kun kesken ohituksen nopeus tippui pikkuhiljaa alle 80-kympin , kyllä oli perässähiihtävän pikkuauton kuski onnellinen......
                                                No periaatteessahan toisen perässä ei saa ohittaa vaan pitäisi odottaa kunnes ensimmäisen ohitus on ns. valmis. Tuossa yllähän on yksi syy miksi.

                                                Comment


                                                  Työnjohtaja ajaa musta joka aamu ohi ihan reilua ylinopeutta. Eilen aamulla töihin ajellessa 2-tietä näin jo monta kilometriä ennen että ohituskaistojen kohdalla vilkkuu poliisin valot, ajattelin että joko nyt viimeinkin paha saa palkkansa. Ja olihan se, Alfa pysäytetty pientareelle. Melkein joutu itsekin pysähtymään, nauratti niin kovasti. :)

                                                  Comment


                                                  • Kyllä se jossain välissä napsahtaa tutka kohdalle jos perseilee. Joensuu - Tohmajärvi väliä ajoi pari vuotta sitten viininpunainen Corolla, rekkariltaa BZY-XXX. Joka aamu ajoi joko aivan puskurissa kiinni ja puoliksi vastaantulevien kaistalla tai sitten suoraan n. 150km/h ohi. Jossain välissä oli kai tämäkin sankari saanut karvasta nieltävää sakon muodossa kun yht'äkkiä ajotyyli vaihtui aivan täysin :)

                                                    Comment


                                                    • Vaalean sininen skylle leikkimässä jäkessä katsastus konttorin pihalla, näky ja kuulu motarille ku oltii lahteen päin menossa

                                                      Comment


                                                      • Typ89 pakkivalot päällä. Se tosin ajoi kokoajan eteenpäin.

                                                        Comment


                                                          kuulu motarille ku oltii lahteen päin menossa
                                                          Kuinka hiljaa ja millaisella avoautolla sitä oikein ollaan liikkellä oltu? :)

                                                          Comment


                                                          • Kuinka hiljaa ja millaisella avoautolla sitä oikein ollaan liikkellä oltu? :)
                                                            farkku mazda ja ikkuna auki ku tupakkia polttelin vänkärin paikalla :P

                                                            Comment


                                                              1. Ottaa päähän tumpelot, jotka tuuppaa eteen kolmion takaa. Kahdesti tapahtui tänään työmatkalla.

                                                              2. Kun eteenpäin jatkava jono odotteli liikennevaloissa, niin Viron kilvissä oleva bemari tuli viereiselle kaistalle, josta henkilöautojen pitää kääntyä oikealle (vain bussit saavat jatkaa suoraan & kaista päättyy 50m risteyksen jälkeen). Meinasi puimuri mennä kerralla koko jonon ohi. Onneksi olin ensimmäisenä jonossa, niin sai näyttää sille kilin pallit kunnon q-lähdöllä.

                                                              3. Iloisempi asia: Audi 80 CL turbo diesel. Tuollaiset vähän vanhemmat kiinnittää huomion, kun niitä ei enää paljon näe. Joku valkohapsinen sitä kuljetti, kääntyi kehä II:lle päin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X