Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tosta tuli mieleeni, kun olin yhdellä työmaalla vantaan lentokentällä ja siellä merkit pysäköinti ehdottomasti kielletty! Noh sinnehän sitten saapui jotain "kauluspaita" herroja, jätti autonsa keskelle kulkuväylää ja painelivat sisälle rakennukseen.

    Bobcat kuski sitten poltti lopullisesti päreensä, laittoi nostoraksin kiinni vetokoukkuun nosti perää vähän ilmaan ja veti auton toiseen päähän työmaata.
    Oli huvittavaa seurata kun omistaja tuli ulos ja ihmetteli mihin auto oli hävinnyt.
    Tästä on aikaa jo useampi vuosi...

    Comment


    • Etuvetoisen Quashkain sutimassa liikennevaloissa

      Pitkäkilpisen Touaregin ajelemassa mitä nopeutta sattuu. 80km/h rajoituksella 65-115km/h.

      Henkilöauton perää myöten penkassa Onkamon tiellä. Ajettu ilmeisesti keula edellä loivassa kurvissa. Ei voi ymmärtää miten, mutta oli ilmeisesti lähtenyt vanhemmalta naishenkilöltä lapasesta. Paikalla oli jo auttajia, joten en pysähtynyt ihmettelemään. Huomisesta lehdestä selvinnee.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja PaSilba Näytä viesti
        Jyväskylän keskustassa tosiaan 2 noita pommeja. Molemmat tietty keskustan läpi menevistä teistä jos toisesta suunnasta ajaa. Yliöpistonkadulla ja hannikaisenkadulla. Paikallisille ei ongelmia koska tietävät, mutta nyt kun venäläisiä liikenteeessä paljon niin jostain syystä töötti on kuulunut noilla kulmilla, kun niistä liikkuu.
        Varsinkin tuo yliopistonkadun risteys on sellanen pommi, että... Jokainen tosta google streetviewistä voi nähdäkkin, että jossei liikennemerkkejä seuraa niin rytisee. Vasta tuon koko tienpätkän uusivat ja vetivät tollaseksi sumpuksi. Oikeeasti, kumpi kaista jatkuu, kun jatkuva tie on molempien kaistojen keskellä?

        Ite aina katon tossa kunnolla taakse ettei kukaan tule kylkeen.

        Comment


          Liikenteessä huomaa hyvin että ollaan plussan puolella ilman suhteen, vielä viime viikolla kun ajoi 60 rajoituksen omaavalla tiellä ~70km/h niin tuntui siltä että olet suuri kaahari. Eilen tuli samalla nopeudella tunne että jää jalkoihin..

          Comment


            Joku veti suzuki altolla etupuolella toinen takarengas lukossa, eikä ollut moksiskaan. Pari kertaa vilautin valoja mutta ei elettäkään. Käännyin sitten melkein hetikohta pois. Ois nyt ees ojaan ajanut niin oisin nykässy ylös ja saanut(riippuen kuskista) tupakkirahat. :D

            Comment


              Tehot jyllää, ei tunnu missään. Kyllä mäkin oisin vaan ajanut jos ei haittais. Kyllä se siitä tokenee kun saa tarpeeksi kitkaa.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja ola
                Tehot jyllää, ei tunnu missään.
                :D Kun puhutaan Suitsasta ja tehoista niin ihan pakosta nousee hymy naamalle.

                Comment


                  Puhun kokemuksesta. Mullahan oli sama peli 3 vuotta ja hyvin harvoin jäin valoissa kellekkään...ainakaan 30:een metriin. Ja talvellakin lähti keveyden vuoksi hyvin valoista.

                  Comment


                  • Yhdellä vanhemmalla herralla oli aikoinaan tuollainen Alto, sillä tuli jonkun verran ajettua kun huolsin ja pidin kunnossa. Hyvin lähti tosiaan viivalta, kevyt nostella eikä uponnut loskaan ja ovet kuin sardiinipurkista. Pyöränlaakereita vaihtaessa ei meinannut tulla naurusta loppua niitä minilaakereita ihaillessa, oli aika heppoiset silloisen Audin laakereihin verrattuna. Renkaiden vaihtoa varten ei tarvinnut hakea tunkkia, nostin kakkosnelosella sivun kerrallaan ja broidi vaihtoi toiset kiekot alle. Käsijarrua ei uskaltanut kovin rankasti vetää ettei paikat nitkahda. Moottoritiellä ajaessa huomasi jos oli vastatuuli ja bensaakin söi aika reilusti talla lattiassa. Ihan hauska kulkine joka ajoi asiansa nurkilla pyöriessä, ei tarvinnut taistella monimutkaisten elektroniikkaongelmien kanssa kanssa ja meni vielä tyttärenpojalleen ensiautoksi kunnes ruostui pois.

                    Comment


                      Oisin itsekkin varmaan pitänyt jos ei olis alkanut jo pikkasen ruostumaan. Mulla kulutus pysyi kohtuudessa myös hana pohjassa motarilla eli mittari 150. Muutenkin positiivinen autokokemus juuri keveyden ja yksinkertaisuuden takia. Keskikulutus jotain 5.7 litran luokkaa raskaalla jalallakin

                      Ainiin. Maahantuojan osat törkeän kalliita ja motonetistä ei löydy läheskään kaikkia noita 2000 uudempien osia. Siinä oli toinen syy. CAT back tais olla yli 800eur. Tiittanen korjas kyllä halvalla mutta varmaan jo taas puhki. Eikä siihen löytynyt superleggeroita kun oli harvinainen jako, heh.

                      Ja sitten topicin asiaa:

                      Nyt kun duuni muutti niin olen huomannut että turun motarilla pidetään näköjään tiukasti se vasen kaista vaikka oikealla olisi pitkiä matkoja tilaa eteenpäin. Länsiväylällä palattiin enemmän oikealle takasin. Ehkä se on vain tapa johon pitää tottua? Etulasi pysyy puhtaampana kun käyn pitkät välit oikealla ja palaan takas 'omaan' kohtaan kun tulee hitaampia vastaan. Mitähän kävis jos ajais oikeata kaistaa pikkuhiljaa ohi? Varmaan ne 10 metrin välit vasemmalla kaistalla muuttuis 3 metriin.
                      Viimeksi muokannut ola; 12.1.2011, 06:55.

                      Comment


                        Mitähän kävis jos ajais oikeata kaistaa pikkuhiljaa ohi? Varmaan ne 10 metrin välit vasemmalla kaistalla muuttuis 3 metriin.
                        Ei kai siinä ole mitään haittaa tai laitonta, kun et ylitä nopeusrajotusta tai tee montaa "tarpeetonta" kastanvaihtoa. Ite kans painelin oikeaa kaistaa "ohi" kesän lomaruuhkissa lahdenmotarilla, kun jääräpäät halus välttämättä ajaa vasenta kaistaa ruuhkassa. Oikea kasta oli ihan tyhjä.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                          Ei kai siinä ole mitään haittaa tai laitonta, kun et ylitä nopeusrajotusta tai tee montaa "tarpeetonta" kastanvaihtoa.
                          Edellä kulkeva ajoneuvo on ohitettava vasemmalta. Milloin edellä kulkeva kääntyy tai selvästi valmistautuu kääntymään vasemmalle, se on kuitenkin ohitettava oikealta.
                          Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.


                          Mut mites moottoritie ku olen käsittäny et siellä ei saa laillisesti oikealta ohittaa muuten ellei vasen kaista ole sit ruuhkautunut ja sen takia kulkee hitaammin ku oikea?
                          Viimeksi muokannut J.T.K.; 12.1.2011, 10:18.

                          Comment


                            Joku voorti, taisi olla vanhempi Mondeo, oli vetänyt Kaakkurin sittarin liikenneympyrässä hieman pitkäksi. Penkkaan oli mennyt sen verta ettei poies oltu saatu.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja J.T.K. Näytä viesti

                              Mut mites moottoritie ku olen käsittäny et siellä ei saa laillisesti oikealta ohittaa muuten ellei vasen kaista ole sit ruuhkautunut ja sen takia kulkee hitaammin ku oikea?
                              Juuri näin eli kun liikenne etenee jonossa eli käytännössä ruuhka-aikoina. Tilannehan olisikin täysin järjetön jos vasen kaista seisoo niin oikealla kaistalla ei saisi edetä rinnalla olevan auton ohi vaikka olisi latu auki.

                              Oikealta saa ohittaa myös bussikaistaa käyttävä ajoneuvo.

                              Comment


                                Q5 tai Q7 Jalasjärven keskustassa (ei kenkätehtailijan) jossa oli suoja laitettu maskin eteen.
                                Ihan hyvä idea, mutta se oli ylhäältä alas asti peittäen samalla rekisterikilven. Mistä näitä välkkyjä oikein tulee?

                                Comment


                                  Idästä, sieltä Imatran itäpuolelta...

                                  Comment


                                  • Juuri näin eli kun liikenne etenee jonossa eli käytännössä ruuhka-aikoina. Tilannehan olisikin täysin järjetön jos vasen kaista seisoo niin oikealla kaistalla ei saisi edetä rinnalla olevan auton ohi vaikka olisi latu auki.
                                    Ohittaminen ja ohi ajaminen on eri asia.

                                    Comment


                                    • :D Kun puhutaan Suitsasta ja tehoista niin ihan pakosta nousee hymy naamalle.
                                      OF:Mutta itselläni on nyt lainassa käyttöautona tosissaan Suzuki ALto vm 83 ja olen tosissani lähdössä ihan kisaa ajamaan sillä jääradoille, naurakaa vaan ;)

                                      Comment


                                        Ainakin se on kevyt ottaa kainaloon ja nostaa takaisin radalle jos sen nyt sattuu penkkaan saamaan.

                                        Comment


                                        • Varsinainen maailmanlopun vehje sellaisen Alto. Aina ihmetellyt, että miksi ensiautoksi sellaista koppia, jos ei jälkiabortti ihan tietoisesti ole tarkoituksena.

                                          Comment


                                          • No jos miettii 70-luvun lopun ja 80-luvun alun muita pieniä japanilaisia autoja, niin ei tuo nyt niin poikkeava vekotin ole. Nimim. aloitin autoilun pikku-Corollalla
                                            Viimeksi muokannut ommiK; 12.1.2011, 15:32. Perustelu: Kirotusvihre

                                            Comment


                                              Eiköhän siinä ole kyse siitä että perheen kullanmuru sen väistämättä kuitenkin ruttaa (kuten allekirjoittanutkin aikanaan vetäisi ojaan huitoessaan hämähäkkiä peruutuspeilistä...)

                                              Nykyisen autoni ostin kun edellisen omistajan jälkikasvu tuli ajokortti-ikään. Vein myyjän kauppojen jälkeen Tampereen Laatuauton pihaan josta muistaakseni jollain Twingolla tai Starletilla lähti kotiin, suoraan sanoen yhteiselle hyvälle varmaan parempi näin onkin.

                                              Jos kuitenkin on varmaa että kerran kolahtaa jokaisella ennen kuin oppii niin kalusto- ja henkilötappioiden välttämiseksi tuollainen Alto on ehkä ihan järkevä ratkaisu.

                                              Comment


                                              • 70-luvun japsit, mitä minulla on (Bertone Mazdoja), ovat yllättävänkin paksua tavaraa. Corolla on kyllä voinut olla heppoisempaa tekoa.
                                                80-lukulaiset kyllä sitten ihan paperia. Mutta mitä itse olen Altoja tutkinut ja korjannutkin, niin ovat kyllä todella heppoista tekoa verrattuna normaaliin pieneen japanilaiseen henkilöautoonkin.

                                                Itselläni oli ensiautona/on Oldsmobile. Kyllähän silläkin piti rajat etsiä, mutta kulutus ja koko muutenkin pitivät kaasujalan kevyenä ja siinä(kin) mielessä se oli loistava ensiauto. Veikkaisin, että pienemmällä en olisi tiellä pysynytkään tai säästynyt ilman peltivaurioita. Tosin sain minä sillä tiiliseinän halki, mutta auto pysyi ehjänä. :D

                                                Comment


                                                • No ehkä tuo Corolla oli lopulta 80-luvun alussa Alton aikaan isompaa tekoa, pitää muistaa että pikku-Corolla taisi tulla markkinoille 1971 joten se oli kyllä oikeasti 60-luvun suunnittelua.
                                                  Viimeksi muokannut ommiK; 12.1.2011, 16:01. Perustelu: mä en osaa tänään kirjoittaa oikein

                                                  Comment


                                                    (kuten allekirjoittanutkin aikanaan vetäisi ojaan huitoessaan hämähäkkiä peruutuspeilistä...)
                                                    Ai että hämähäkki näkyi taustapeilistä ja sen takia piti parkkeerata ojaan... ;)

                                                    Comment


                                                      Jatketaan tätä OT linjaa pikkuisen. Itsellä oli ensimmäisenä autona bmw 316i vm 79. En kerennyt edes korttia saamaan, kun kaverien kanssa käytiin viemässä yhtä kaverusta kotiin, kaveri pyörätti katon kautta ympäri autoni. kerkesi se minulla olemaan huimat 3 päivää. En edes vakuutuksiin kerennyt saamaan sitä.

                                                      Vihdoin kun kortin sain, niin hommasin MB123 300D vm 82. Siinä oli kyllä rautaa ympärillä ja paljon tilaa, mikäli joku kulma olisi kasaan mennyt. (kyllähän sillä tuli peruutettua yhden sierran kylki kokonaan sisään. itseltä meni vain toinen takalamppu). Tuommoinen Alto tai sorolla olisi jäänyt helposti kakkoseksi. Painaahan kyseinen vekotus kaksi kertaa enemmänkin ;)

                                                      Kerran tuli itse hankittua ko. peli niin takaluukkuun oli pakko laittaa teksti: "Om pappa inte betalare"

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viesti
                                                        Ai että hämähäkki näkyi taustapeilistä ja sen takia piti parkkeerata ojaan... ;)
                                                        Teki perkele sellaisen benjihypyn peruutuspeilin päältä suoraan kimppuun... Ja oli ainakin näääääin iso.

                                                        Comment


                                                          Tuli vaan mieleen että jos siellä takapenkillä näkyi toisenlainen hämähäkki...

                                                          Comment


                                                            Lisää itäturistien edesottamuksia

                                                            http://yle.fi/alueet/etela-savo/2011...a_2282907.html

                                                            Comment


                                                            • Meinas olla eilen tilanne päällä kun ajelin tuosta kohtaa ohi klo 15:42
                                                              http://www.ess.fi/?article=310455

                                                              Tie oli sen tuntuinen, että olis päällystetty teflonilla. Rekka karannu mystisesti ojaan täysin suoralla tiellä.. Liukkaudesta kertoo jotain sekin, että kun läksin sitten Lahden päässä ohittamaan jotain mummoa (ajeli 70kmh kun rekkaepisodi vielä varmaan jännitti) kutosvaihteella ja tasakaasulla niin luiskautti pidon täysin irti :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X