Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Taisi olla musta 5 sarjalainen, taisin vähän huonosti kommentoida aiemmin. Ei ollut tarkoitus vanhempia morkata vaan olisi pitänyt sanoa huononäköiset. :)
Jos sitä katsetta vois nostaa välillä siitä tiestä ylös ja katsoa liikenne merkeistä ne kaistat.
Miten lie tehoaa tuohon alijäähtyneeseen veteen fordin lämmitettävä ikkuna? Ainakin huurteet yms poistaa tehokkaasti. Ihmettelen kuinka harvat valmistajat tuota käyttää, vai onko ford peräti ainoa?
Monesti tuo alijäähtynyt vesi on niin ytyä tavaraa et se jäätyy paikkaan, kuin paikkaan instanttina joten aika lämpimänä saa tuulilasi olla, ettei jäädy. Jossain päin maailmaa tuota alijäähtynyttä vettä sataa enemmänkin, netistä löytyy niitä hienoja kuvia missä autot on jossain 5-10cm jääkerroksessa siten että auton muotoja koristaa sileä kerros jäätä. Siinä sitten rapaamaan. Ei nopeasti näyttänyt löytymään kuukkelilla kuvia.
Luulisi sen lämpiävän tuulilasin sekä tuulilasille tulevan kuuman puhalluksen tehoavan tuohon alijäätyyneeseen veteenkin, jos kerran pelkällä puhalluksellakin pysyy osa lasista auki muissakin autoissa?
Kokemusta ei kyllä tuollaisesta sateesta ole, mutta mitä on tullut nykymallin Transiteilla useampi tuhat kilsaa ajettua, niin lumi sekä jää lähtee ainakin tuolla lämpenevällä tuulilasilla pirun äkkiä irti. Harmi ettei kyseistä varustetta ole saatavilla oikein muissa merkeissä.
Miten lie tehoaa tuohon alijäähtyneeseen veteen fordin lämmitettävä ikkuna? Ainakin huurteet yms poistaa tehokkaasti. Ihmettelen kuinka harvat valmistajat tuota käyttää, vai onko ford peräti ainoa?
Onpa tuollainen lämmitys Passatissakin. Taannoisessa Passat Luxline versiossa sellainen ainakin tuli mukaan.
Taisi olla musta 5 sarjalainen, taisin vähän huonosti kommentoida aiemmin. Ei ollut tarkoitus vanhempia morkata vaan olisi pitänyt sanoa huononäköiset. :)
Jos olisi ollut valkoinen, niin olisi voinut soitella Ukolle, että mitäs äijä olet puuhaillut! Faija tosin opetti jo pienestä, että hattupäiden perään ei pidä jäädä ajelemaan. Eli kyllä se jotain liikenteestä on tajunnut. Tiedä sitten tajuaako enää ;).
OT: Edellisessä autossani, Mondeossa, tuommoinen lämmitettävä tuulilasi oli talvella kyllä paras varuste. Sai olla melkoisen kovassa jäässä lasit, jos ei kerinnyt sulattaa tuulilasia sillä aikaa, kun kiersi muut lasit raappaamassa. Ja kyllä, myös tuo alijäähtynyt vesi lähti oikein nätisti lasista. Lieneekö Fordilla patentti tuohon vehkeeseen, se selittäisi miksi sitä ei muissa paljoa näe.
OT: Mun -63 Hisse-Ankassa on myös lämmitettävä tuulilasi(ei vissiin ihan vakiovaruste). Tuulilasi pysyy auki paremmin ku hyvin, lämmitettäviä sivulaseja toivois lisäks et näkis mihin on menossa :D
No en tänään nähnyt, mutta kun olin imatran seutuvilla joulun aikoihin, niin tuli tilanteita nähtyä ja koettua. Kyllä taas tuntuu, että pk-seudulla sentään osataan ajaa ja otetaan muut huomioon. Mm. yksi valopää tunki motarin rampista kovassa lumisateessa ensin mun ja helvetisti lunta pölyttävän kuorma-auton väliin, joutui paniikkiin ja vetäs jarrut pohjaan sillä seurauksella, että jouduin väistämään sinne vasemmalle auraamattomalle kaistalle. Jossei olis ollu iso neliveto alla, niin en tiedä olisko pysynyt sillä hetkellä tiellä.
Jälleen kerran onneksi tuli katsottua sitä liittyvää autoa ja aavistettua, että se tekee jotain kummallista.
N. 10 minuuttia myöhemmin seuraava valopää luuli, että jos tulee oikealta ja minä olen kääntymässä sinne oikealle, saa oikoa risteyksessä miten haluaa. Jouduin koukkaamaan pahasti penkan kautta, kun muuten olisin ollut auton kyljessä. Oli kyllä vähän WTF fiilis kun katon, että nyt se vaan kylmästi kääntää enemmän ja tulee suoraan keulan eteen. Itse siis olin täysin omalla kaistalla. Autohan taisi olla erään oransseja värejä käyttävän firman.
Ja ihan käsittämätöntä menoa muutenkin siinä imatran keskustassa. Kaistat lienee jotain vapaaehtoisia ja väistämisvelvollisuus tarkoittaa sitä, että saa mennä, jos ei ihan lukkojarrutusta joudu oikealta tulija tekemään. Toisaalta kun itse ajaa eteen niin, että jää kolmattakymmentä metriä väliä ja nopeusrajoitus on 40km/h, valoja tulee väläyttää. Liekö sitten ryssäksi luulivat kun rekisterikilpi oli lumen peitossa :)
Eilen näin merkillisen Suomi-autojen invaasion. Vastaan tuli päivän aikana kolme Horizonia ja yksi 1510-Talbot. Näitä kun ei enää juuri tapaa kesäaikaankaan, niin pisti oikein silmään. Kaksi Caymania havaitsin myös, mutta se liekin kelpo talviauto ollakseen vajaaveto.
Tossa ekassa kuvassa takana näkyvässä ympyrässä saisi olla hinausauto valmiina odottamassa, viime talvena tuli päivittäin tosta käännyttyä kaanaankadulle ja melkein joka kerta meinas joku tulla kylkeen.
Ovat tehneet niin pienen ympyrän että sitä ei tajua ajavansa ympyrässä ollenkaan.
Bussi oli jäänyt ihmeellisesti vinoon lentokentäntien risteyksessä tänään illalla. Peruutusvalot välähtivät päälle hieman ennen kuin ohitin. Ajattelin että meinaako tuo lähteä tulemaan päälle.
n+30 pitkäkilpistä itänaapurin autoa kaikki mahdolliset ulkopuoliset valot päällä vilkkuja ja peruutusvaloa lukuun ottamatta. Kohtalaisen v-mäistä kun katumaasturin sumuvaloihin on asennettu tingeltangeli-xenonit!
Seisoin ratikkapysäkillä arabianrannassa niin edestä kurvasi matalahko xenoneilla varustettu Volvo Amazon. Ei siinä mitään, mutta kun takanani seisoi liikennevaloissa toinen Volvo Amazon niin tuntui vähän hassulta.
Seisoin ratikkapysäkillä arabianrannassa niin edestä kurvasi matalahko xenoneilla varustettu Volvo Amazon. Ei siinä mitään, mutta kun takanani seisoi liikennevaloissa toinen Volvo Amazon niin tuntui vähän hassulta.
Tänään näin ekaa kertaa liikenteessä ihan vihreät xenonit Almerassa Vantaalla, paistoi vielä tosi pahasti silmiin. Yhdessä BMW:ssä taas oli niin siniset että näytti hälytysajoneuvolta kauempaa liikenteen seasta. Alkaa olla aika villiä toi valotouhu, välillä sokaistuu kunnolla ja usein takaakin paistaa häiritsevästi peilien kautta.
Pitkäkilpisiä reilusti liikenteessä tällä viikolla, navin mukaan kun mennään niin liikkeetkin aika arvaamattomia. Saa nähdä blokkaavatko taas Helsingin ratikkaliikenteen vähemmän älykkäällä pysäköinnillään.
Äsken töistä kotiin tullessa kohtuullisen kivannäköisen neitosen joka oli vetässy farkkugolffinsa syvälle hankeen ojanpohjalle. Makas niin hyvin pohjastaan kii ettei noussu edes kuatrolla, lukko päällä, yritti sit millä tyylillä tahansa (audissa liian vähän massaa).
Paikalle tulleen ison avolavamaasturin vetäessä ja ralli-ammattikatsojan työntäessä (tällä oli varmaan suurin merkitys lopputuloksen kannalta :D) nous golffi lopulta vaivoin takasin tielle. Kuski oli yllättäen melko kiitollinen avusta, tuli itsellekkin hyvä mieli siitä et tuo pääs jatkamaan matkaansa, vaikka oma mielikuva kuatron kaikkivoipaisuudesta kärsikin pienen kolauksen.
Eilen liikennevaloissa punaisissa seistessä katsoin kun vastakkaisesta suunnasta tuleva itänaapurin edustaja hyppäsi autosta kartta kourassa pyytämään takana olevaltaan neuvoa, että mihin suuntaan lähteä. Tuli Iigorille vipinää mokkasiineihin kun valo vaihtuikin vihreäksi :D
Johan nyt on prkl. Näin kaukana lännessä pitkäkilpinen Q7 kurvasi äsken tuossa kadulla. Jokos itä-Suomesta on kaikki kaupat koluttu tyhjiksi kun pitää tänne Tampereen länsipuolelle asti änkeä.
Kandee muistaa et mitä isompi köntti pitkien kilpien välissä on sen röyhkeempiä ovat. Toinen ääripää on nää pikkuautot joiden perä peittyy melkeen kokonaan pitkästä kilvestä ja köröttelevät kuuttakymppiä. Tänä aamuna keskinopeus oli jotakuinkin 60 km/h seiskatiellä töihin mennessä.
Monta dorkaa quattrokuskia HKI keskustassa. Kyllä se auto lujaa menee, mutta suojateitä ja hitaampia autoja pitää myös muistaa huomioida, jookos? Varsinki peilinjäisillä mukulakivillä...
pitkäkilpiset pysäköivät tuossa kylillä ihan miten sattuu, jalkakäytäville, bussipysäkeille...ihan mihin vaan mahtuu, eikä tilannetta helpota toriparkin viivästynyt avaus ja suuret rakennustyöt keskustassa elikkä pula pysäköintipaikoista...
No yks igori ajeli keskustassa hätävilkut päällä, kun pikkusen lunta tuprutti. Vittu tiiä minne se on risteyksessä kääntymässä.
Moottoritiellä itäystävät (kolme autoo) pysäyttivät motarille neuvottelemaan, että minnepäin ajellaan, kädet vain heilui ja hätävilkut läppäsi. Kyllä olis jollekin työkalulle töitä.....ele.
Comment