Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • quulla ei tosiaan "normiajossa" edes huomaa et onks liukasta vai ei. Tänään Turkkuses ihmettelin eks miks muista autoista kuuluu valoista lähtiessä hemmetinmoinen nastojen rapina, ku ei oo edes liukasta. -> Lappu lattiaan ja samantien pelit vinoon risteykses :D Jaa, onhan tääl vissiin sittenki melko lipsakat kelit...

    Comment


      Eilen oli koululaisharjoittelija kyydissä ja muutaman lähdön jälkeen kysyi "Mitkä renkaat tässä on alla?". Olin vähän hämilläni ja vastasin että ihan normaalit nastarenkaat. Oli kuulemma niin hyvin pitoa, siksi kysyi. Valistin sitten hetken vetotavasta, korostaen muutamalla tarpeettoman rehvakkaalla esimerkillä.

      Comment


      • 60V korvalippalakkimentaliteettia
        Nämä Almeralla/Primeralla ajavat jäärät kokevat, että suoralla tiellä sopiva taajamanopeus on näillä keleillä n. 30 km/h maks 40 km/h. Muutamille saanut vilkutella valoja viimepäivinä, että mitäs jos mentäisiin.

        Comment


        • Valkoinen sedan 80 audi lumikasassa ilman renkaita harjukadulla lahdessa. Tainnu jo jonkun aikaa siellä seistä.

          Comment


            80 audi lumikasassa ilman renkaita
            Nelivedolle kateellisten vastauksena nollaveto???

            Comment


              Peuran, tai mikä lienee, viisi senttiä oli keulasta ennenkuin sain pysähtyy ja elukka karkas

              Comment


              • Hyväntuulen tiellä Metsolan liikennevaloissa ootin omaa vuoroa. Vihreät sytty ja nostin jo vähä kytkintä ja vilkasin vasemmalle nii itänaapurin rekka liukuu renkaat lukossa ohi.

                Comment


                • Se on tiedossa et talvella parkkeerataan aina päin pyllyä, mut se on jo saavutus et osataan prismassa parkkeerata korotetun suojatien päälle keskelle.

                  Comment


                  • Helvetillinen säikäys kun metsästä tulee joku iso musta eteen, no kyseessä oli kuitenkin hevonen ravikärryjen ja ohjastajan kanssa, eikä hirvi niinkuin ensin luulin. Hetken sai kuitenkin seistä jarrupolkimen päällä. Luulis, että hevosellakin hiljennetään ennen kuin tullaan valtatien yli metsätieltä, eikä ravata niin kovaa kuin hevonen kulkee. Pulssi oli kokolailla korkealla vähän aikaa.

                    Comment


                    • Unohtu kirjottaa, et sunnuntaina näin vantaalla, ku valkonen farmari audi a4 b7 lähti vetämään autoa linttaan ja pamautti takakyljen penkkaan ihan hyvää vauhtia.
                      Kaikki tuntomerkkejä vastaavan auton omistavat isät miksei äiditkin tarkastamaan oikean puoleista takakylkeä audista, jos on juniorille tullut lainattua autoa.

                      Comment


                      • Äsken eli 10.00 kieppeillä Helsingissä, Pitäjänmäellä oli valoissa uudenkarhea musta S6 sedan taksina...piti oikeen pariin kertaan katsoa kun suojatietä kävelin ohi. Kyllä tuolla autolla taksikyyti kelpaisi.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viesti
                          Äsken eli 10.00 kieppeillä Helsingissä, Pitäjänmäellä oli valoissa uudenkarhea musta S6 sedan taksina...piti oikeen pariin kertaan katsoa kun suojatietä kävelin ohi. Kyllä tuolla autolla taksikyyti kelpaisi.
                          Näitkö vain edestä? Ite oon meinaa samaa katellu joskus, ja takana on kuitenkin 3.0 TDi merkintä sekä A6, jos en väärin muista.

                          Comment


                          • Näitkö vain edestä? Ite oon meinaa samaa katellu joskus, ja takana on kuitenkin 3.0 TDi merkintä sekä A6, jos en väärin muista.
                            Juu, kävelin vain edestä eli saattaa olla vaihdettu vain tuo S6 maski. Tuntuikin vähän uskomattomalta, että olis S6 taksina. Nyt kun tarkemmin muistelee, niin taitaa S6:ssa olla muutenkin vähän leveämmät kaaret.

                            Comment


                            • Viime vuosituhannella tuntui siltä että kaikissa typ44 ja C4 taksiaudeissa oli vain quattro merkit, jäivät kuitenkin valoihin sutimaan etupyörillä.

                              Comment


                                Äsken eli 10.00 kieppeillä Helsingissä, Pitäjänmäellä oli valoissa uudenkarhea musta S6 sedan taksina...piti oikeen pariin kertaan katsoa kun suojatietä kävelin ohi. Kyllä tuolla autolla taksikyyti kelpaisi.
                                Kovasen autoja, on tullut jokusen kerran niitä tähyiltyä päämajansa liepeillä Hermannin rantatien varressa. Monessa ko. firman 2.7- ja 3.0tdi:ssä on syystä tai toisesta ruuvattuna S6-merkki keulaan. Yksikään niistä ei (tietenkään) ole S6, minkä esim. pakoputkenpäiden lukumäärän laskeminen tai jarrulevyjen koon tsekkaaminen viimeistään vahvistaa. S6-maskissa pitäisi olla vielä se ledirivistö. Liekö touhu jotain kettuilua muille alan yrittäjille?

                                Onhan se hienoa, että firma käyttää sitkeästi aakutosta E-mersujen, Priusten ja kaiken maailman Korean aarteiden sijaan. Autoissa on miltei poikkeuksetta S-line -ulkopaketti ja kärryt ovat aina puhtaita ja kiiltäviä.

                                Comment


                                  Tulipa noista takseista mieleen, että yhen reissun tein S500 mese taksilla. Oli kaikenmaailman säätöjä takapenkillekin. Kuski melkeenpä joutu hätistämään ulos kun innoistuin kyselemään niitä näitä =D

                                  Comment


                                    Ei tänään, mutta joskus 1989 englannissa. Tilasin taksin ja paikalle kurvasi Lada! Täysnahkapenkit tosin.

                                    Comment


                                      Täällä oli takavuosina valkoinen 90-luvun puolenvälin S500 taksina. Nykyään sama taksari ajaa jollain väsyneellä X-Traililla...

                                      Comment


                                        Eka A7 livenä liikenteessä. Lähestyin takaapäin ko. keksintöä liikennevaloihin ja luulin myöhäisiltapäivän hämärissä kotteroa ensin joksikin teinithyyningiksi, kun oli lisäjarruvaloa koko takalasin yläreunan leveydeltä.

                                        Muuten oli ihan tyylikkään näköinen. (= happamia sanoi kettu...)

                                        Comment


                                        • Jyväskylässä on taksina valkoinen jaguar xf. Ei taida olla mikään kaikkein halvin ylläpitää kovilla kilometrillä...
                                          S-typethän ei kovin kalleita ostaa ole, mut hiukka kuullut et sika kalliita ylläpitää. Tiedä sitten. Jaggehan olis toisaalta hyvin "rouhea" peli.
                                          Viimeksi muokannut PaSilba; 15.12.2010, 19:58.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Allekirjoittanut Näytä viesti
                                            Kovasen autoja, on tullut jokusen kerran niitä tähyiltyä päämajansa liepeillä Hermannin rantatien varressa. Monessa ko. firman 2.7- ja 3.0tdi:ssä on syystä tai toisesta ruuvattuna S6-merkki keulaan. Yksikään niistä ei (tietenkään) ole S6, minkä esim. pakoputkenpäiden lukumäärän laskeminen tai jarrulevyjen koon tsekkaaminen viimeistään vahvistaa. S6-maskissa pitäisi olla vielä se ledirivistö. Liekö touhu jotain kettuilua muille alan yrittäjille?

                                            Onhan se hienoa, että firma käyttää sitkeästi aakutosta E-mersujen, Priusten ja kaiken maailman Korean aarteiden sijaan. Autoissa on miltei poikkeuksetta S-line -ulkopaketti ja kärryt ovat aina puhtaita ja kiiltäviä.
                                            Kovasella on myös E-mersuja sekä A8 Lang + Mersun S Lang. Ja paljon muuta.

                                            Comment


                                              Jyväskylässä on taksina valkoinen jaguar xf. Ei taida olla mikään kaikkein halvin ylläpitää kovilla kilometrillä...
                                              Tuollainen ajeli edelläni Tampere-Orivesi välin Jyväskylään päin. Oriveden kohdalla oli puolineljän maissa, ei tosin ollut taksi.

                                              Comment


                                              • Mese jäi, Bemu jäi, nipponit sun muut kipot jäi, mutta Transporter ei jäänyt! Vidu, se oli 4-motion ja mie jäin sutimaan. Säpsähdin sen nopeaa lähtöä ja oikaisin nilkaa tunnustelematta kitkaa riittämin.

                                                Audimies palautettiin maan tasalle ja vielä vuokrafirman kopilla :D
                                                Onneksi töissä kukaan ei tiedä, muuten voisi kuulla naljailua ;)

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja PJKK Näytä viesti
                                                  Mese jäi, Bemu jäi, nipponit sun muut kipot jäi, mutta Transporter ei jäänyt! Vidu, se oli 4-motion ja mie jäin sutimaan. Säpsähdin sen nopeaa lähtöä ja oikaisin nilkaa tunnustelematta kitkaa riittämin.

                                                  Audimies palautettiin maan tasalle ja vielä vuokrafirman kopilla :D
                                                  Onneksi töissä kukaan ei tiedä, muuten voisi kuulla naljailua ;)
                                                  Tää on muuten mukavaa keliä tää pakkanen, kun nelikaistalla vasempi kaista on yleensä jäässä ja oikea täysin sula. Itseni meinattiin palauttaa maantasalle, kun normisti lähdin 60km/h alueella valoista vasenta kaistaa normaalisti ja joku pirun gsi astra näyttää ottavan täyttä lähtöä oikealta kaistalta. Noh onneksi turbo viive ei ole ihan mahdonton ja hetken nelipyörä sutimisen jälkeen alkoi löytyä pitoja ja 40->75km/h (valojen jälkeen nousee nopeus 70km/h) niin opeliski jää 200 metriä yhtäkkiä. Lainpuitteissa harrastettavaa kivailua. Opeliskilla ilmeisesti oli fiiliksenä et perhe farkkuhan ei oikealta kaistalta lähde kovempaa ei muuta liikennettä edes ole. Paras fiilis on, kun joku evo tai impreza alkaa tekee lähes vastaavia liikehdintöjä liukkailla.

                                                  Comment


                                                    Juu tänää oisin oikeen piruuttani halunnu risteykseen Nissan 350z:n kans, mut se ajeli sitten liian hissuksiin. Ois ollu kiva vähän kiusata. Oli Nissanissa kromikiekot (tai ainaki kehät kromia, en kattellu niin tarkkaan) alla, noh kukin tyylillään...talvella...

                                                    Toi on tosiaan kyllä vähän ikävä kun se Q-kaista on useimmiten risteyksissä ihan peilijäässä. Pikkusen aikaa saa kitkoilla hakea pitoa.

                                                    Comment


                                                    • Alkaa taas näkyä Joulun lähestyminen kaupunkiliikenteessä. Monilla tuntuu olevan muka kiire kun vedetään entistä pahemmin punaisia päin ja tukitaan risteys vaikka näkee jo pitkältä ettei siitä mihinkään pääse. Iltapäivällä oli taas sellaisia suorituksia ettei voi ymmärtää, jos edestä kolme autoa on mennyt punaisia päin ja kävelijätkin jo suojatillä miksi pitää vielä vetää sekaan. Yksi äijä poltti hihat täydellisesti kun joku tantte tunki väkisin päälle suojatiellä, mamman auto oli risteävän liikenteen tulppana ajettuaan törkeästi punaisia päin.

                                                      Comment


                                                        Siistihkön 240 Volvon. Toinen rekisterikilven valo oli kiinni pakkausteipillä, ja toiseen oli ammattimaisemmin käytetty ilmastointiteippiä.

                                                        Comment


                                                        • 600 SEC Mese kantakaupungissa. Koomisen näköistä menoa ahtailla ja h-vetin liukkailla kaistoilla takavedolla + ~400hv:lla ilman elektronisia apuja. Siinä sai varmasti hakea varvastuntumaa kaasusta...

                                                          Harva auto saa A8 langin vaikuttamaan sirolta ja ketterältä, mutta tuolta panssarinorsulta (huom. coupe) se onnistuu.

                                                          EDIT: jaa, kyllähän noissa näyttää olevan ajonvakautuksia yms. jo 90-luvun alusta... ihmeen paljon se auton perä haki.
                                                          Viimeksi muokannut Arvid; 17.12.2010, 21:48.

                                                          Comment


                                                          • Sudittelevan Nissanin vieressä liikennevaloissa ja vähän myöhemmin samaisen auton ajovalot omasta peruutuspeilistä aikasta kaukaa.

                                                            Comment


                                                            • Käännyin Itämerenkadun päästä vasemmalle Mechelininkadulle, jossa on aina punaiset odottamassa, kun valot päästävät mm. Larusta ja Länsiväylältä Porkkalankatua tulevia. Otin oikeanpuolimmaisen kaistan, kun vasemmalla oli roska-auto, joka myös peitti näkyvyyden Porkkalankadun suuntaan.

                                                              Vaihtui vihreät ja lähdin liikkeelle, niin huomasin Porkkalankadulta tulevan omalle kaistalleni vielä yhden kuorma-auton, joka vauhdista päätellen näytti tulevan risteyksen läpi. Välimatkaa oli sen verran, että päätin mennä, kun kerran vihreät paloi, ehtisin kevyesti alta pois ja törmäyksen riskiä ei ollut. Tämä vähintään viisi sekuntia vanhoilla "vihreillä" tullut, joka siis jäi taakseni parin kymmenen metrin päähän, kehtasi vielä tööttäillä minulle. Nauratti koko matkan Pasilaan...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X