Alkuillasta ajelin keskustasta kajaanintietä pitkin pohjoiseen päin ja jo kaukaa näkyi sinisten valojen show. Kuopion suuntaan kääntyvän rampin kohdalla oli sitten poliisit ohjaamassa liikennettä, ja Kärripoikien hinausauto oli vetämässä about 6-7 metristä venettä kyytiin jontkasta, joka on rampista katsoen kaupungin puolella. Sitä en nähnyt oliko vene pudonnut kyydistä, vai oliko koko auto-traileri-vene-yhdistelmä livennyt monttuun. Varmaankin Pohjoisen suunnasta oli tullut ja kääntynyt Kuopion suuntaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Asiallista liikennekäytöstä töihin ajellessa. Vääksyntiellä jäin jurruttelemaan Astra G:n perään, jonka mielestä 50 km/h mittarinopeus on sopiva etenemisvauhti 80 km/h rajoituksella, suoralla tiellä. Mietin että vilauttaisiko tuolle pitkiä jos tajuaisi vaikka nostaa vauhtia, mutta tulin siihen tulokseen että menen vaan ohi sopivan paikan tullen ja annan opelistin jatkaa valitsemallaan nopeudella.
No, sopiva paikka tuli hetken päästä. Hyvä näkyvyys, suora tie, ei vastaantulijoita liian lähellä, joten nelivedon, nastarenkaiden ja esp:n suoman itsevarmuuden turvin lähdin ohittamaan, ihan reilulla kaasulla nopean ohituksen varmistamiseksi. Pitoa riittää vaikka esp-valo välillä hieman vilkahteleekin ja auto kiihtyy melkein kuin kesäkelillä.
Takaisin omalle kaistalle palattuani Astra pistää sellaisen valoshown päälle, ettei tosikaan. Ilmeisesti edellä mainittu tapahtuma kaikessa röyhkeydessään oli tälle vastuuntuntoiselle Opel-kuljettajalle liikaa, joten tälläinen "kevyt" huomauttaminen oli paikallaan. Aiheutti spontaania ääneen repeilyä allekirjoittaneessa.
Comment
-
En nyt noita lainauksia osaa oikee duunaa, mutta omaan juttuu palatakseni naureskeltii viel tota juttua, niin koulukaveri sano, että se olis ilmeisesti siitä mäestä lähteny ruudusta... Onko A5 mahdollista lähteä ajamaan käsijarru päällä, jonka seurauksena toi luisu olis tullu, koska ihan selvästi takarenkaat ainaki lukossa oli? :D
Comment
-
No periaatteessa ei. Jarru lähtee automaattisesti pois päältä liikkeelle lähdettäessä, jos vain turvavyö on kiinni. Ilman turvavyötä joutuu painamaan napista ennen kuin jarru kytkeytyy pois. Jarru päällä auto ei kyllä mielestäni liiku sitäkään vertaa kuin perinteisellä käsijarrulla varustetut autot..? Ei kuulu jokapäiväisiin harrastuksiin tuo käsi/seisontajarru päällä ajeleminen, joten saatan olla väärässäkin. :)
En sitten tiedä, minkä verran tuossa systeemissä on ollut vikoja. Itse tiedän ainakin yhden auton, jota on jouduttu käyttämään huollossa seisontajarrun päällejäämisen takia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKyse olikin kai e-brakesta...? Vetänee kaikki neljä lukkoon, eikä vain takapyöriä (lue: etupyöriä, jos olet saabisti)
Itse pitäisin todennäköisempänä mäkilähtöavustimen lukkoon jääntiä. Lukitsee ilmeisesti ainakin etuvedossa vain takarenkaat joilla pitää autoa paikallaan mäessä, kun auto lähtee liikkeelle järjestelmä ilmeisesti tunnistaa, että pyörä yrittää pyöriä ja vapauttaa jarrut.
Kerran tuota kokeilen talvella jyrkässä ja liukkaassa ylämäessä, kitkaa ei ilmeisesti ollut tarpeeksi takarenkaille, että järjestelmä olisi tajunnut kytkeä jarrut pois. Raavin sitten ylämäkeen takarenkaat lukossa, kun vauhtia kertyi vähän enemmän renkaat vapautuivat taas.
Kaikki tämä oli sitten omaa mutuilua ei faktaa :D
Comment
-
Luokattoman huonosti hoidettua katua Helsingin keskustan alueella vaikka ja kuinka paljon. Ihan kuin olis jossain kynnöspellossa työntänyt menemään. Vantaan puolella oli homma hoidettu huomattavasti paremmin.
Comment
-
Sitä suolaliuosta voisi valuttaa moottoriteiden silloilta autojen päälle. Näin saataisiin edelleen autot ruostumaan, suola kulutettua, pohjavesi suolattua ja kustannuksia säästyisi, kun ei tarvitsisi ajella ympäriinsä levittelemässä sitä litkua. Kuitenkin tiet säilyisivät ajokuntoisina ja näkyvyys parempana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiTorniossa moottoritien liikenneympyrässä oli kokeiltu Audin nousukykyä. Auto ja peräkärry oli pitkälle ympyrän keskelle kiivenneet.
Comment
-
Koskikeskuksen parkkihallissa keski-ikäinen mies 407 farkkupösöllä tunaroimassa.
Ei meinannut "ahtaassa" välissä saada autoa kääntymään millään ja lopulta vielä kolhaisi autonsa kulman tolppaan.
Eikä sitten edes pysähtynyt katsomaan tuliko autoonsa jotain ja kolhaisu ei ollut edes mikään pikku hipaisu, koko auto heilahti komeasti. :)
Comment
-
Harmaa seat abg-401 yritti väkisin ajaa kylkeen suomenojan kiertoliittymän jälkeen kun olin ensiksi vilkulla rauhallisesti pikkuhiljaa vaihtanut kaistaa sen eteen kun se yritti kiihdyttää takavasemmalla toista kaistaa perässä.
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...12,169.71,,0,5
Olin samalla kaistalla kuin kuvan kolffi ja kokoajan seatin edellä.
Tulin liittymään opasteiden ohjaamaa kaistaa joilloin minun pitää vaihtaa kaistaa heti liittymän jälkeen. Ensin tuli valoshow ja sitten se hyökkäs liikennevalojen jälkeen suoraan menevää kaistaa kun itse otin länsiväylälle kääntyvän kaistan ja siitä alkoi kiilata mua vasten penkkaa.
Kiilaus tapahtui tässä:
http://maps.google.com/maps?f=q&sour...,0.003254&z=19
Tuli selkärangasta käsky jarruttaa ja päästää se ohi, mutta järjen olis pitänyt käskeä ottaa kyljen maalaus koska toinen kylki juuri maalattiin ja vaaransin sen tuon idiootin takia. Lopuksi se ajoi länsiväylälle 'voittajana' ilman vahinkoa jossa sillä ei enää ollutkaan 'kiire' ja ohitin sen normaalia marssivauhtia ja tarkastin ukon profiilin.
Syyksi veikkaan ongelmantuottajaprofiiliin sopivaa 60V korvalippalakkimentaliteettia, jolloin kaistanvaihtaminen eteen koetaan hyökkäykseksi ja toinen syy kenties se että sillä oli varmaan neliveto ja sillonhan muita ei saa päästää ohi, muuten 'häviää'. Toisaalta ymmärrän kyllä että jos joku auto on edellä niin harmittaahan se mutta ei sitä pidä hinnalla millä hyvänsä yrittää tiputtaa.
No, tää on varmaa joillekkin normisettiä, mutta vieläkin puistattaa kun Audi ekaa päivää maalauksen jälkeen ajossa.
Comment
-
Et tainnut lukea ajatuksella tuota tarinaa, mutta eipä omassa kirjallisessa annissakaan yleensä ole kehumista.
Eli kyllä se ukko ns. 'kosti' loukkauksen/ohituksen, mutta raivon vallassa ei ajatellut seuraamuksia jos olisin ollut vastaava jääräpää. Ihmettelin ettei osunut sillon kun olin jo kunnolla jarrulla sillä sen verran iholla jo oli. Maksumies olisi tasan tarkkaan ollut korvalippisukko ellen olisi väistänyt.
Comment
-
Ajelin tänään tuossa leppävaaran shellin kupeessa ja shellin valot (pientä ylämäkeä) niin yksi auto liikkui mutta 3-4 autoa jumitti edessä. Noo, minä painan rohkeasti tööttiä ajatellen että siellä joku nukkuu ratissa, pari sekkaa meni niin jonoa hidastanut lähti liikkeelle ja seuraavat perässä. Edessä oleva polo taasen jäi nuokkumaan eteen, olin painamassa taas tööttiä mutta tajusinkin että polo(inen) suti siinä edessä. Mieleen tuli välähdys että taisin hoputtaa töötillä hetki sitten henkilöä joka ei vaan päässyt eteen päin pidon puutteen vuoksi..
Taas sai audi kuskit hyvää mainosta, tosin itse syytän quuta todellisuuden vääristämisestä :)
Comment
Comment